liusz - főkép
>> EgyébAlfa 156 2.5 V6 // 2020-06-29

A szokásos Kmét, Izsák, Páhi, Izsák, Páhi kört futottuk le alfista78rg barátommal. Ez az egyetlen valamire való út Kecskemét környékén. Szerencse, hogy mindketten a nyugati részén élünk a városnak. Kb 100km.

 
>> EgyébAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-06-28

Mikor 2016-ban elhoztam az autót feltűnt, hogy a jobb külső tükör autópálya tempónál remeg, kicsit zörög. Nem volt létfontosságú ügy, de most beszereztem egy gyári bontott tükröt.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-06-24

AR 110 alkalmából elővettem. Óriasi volt: fékezős gázfröccs+ dupla kuplung kettőbe. Páratlan. Olyan élénk, közvetlen, csupa gépészkedés, hörgés, gázfröccs, kormánybakapaszkodás.
Utána gurultam egy kicsit a v6-tal is. Az is nagyon jó, de az öreg most többet adott. Csodálatos masinák...

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-06-14

Már egy ideje foglalkoztatott a kérdés, hogy a modern benzin illetve a hengerfej síkolás és főtengely vonalfúrás miatt némileg növelt sűrìtési viszonyhoz jó-e a gyújtás beállítás.
Elterveztem, hogy stopperrel kimegyek a kerekegyházi bekötő útra és utánajárok a dolognak. 4. sebességben 80-tól kb.155-ig, majd kesőbb finomítottam a távon és csak kb.145-ig hajtottam időt mérve teligázzal, persze a tavolság volt mindig ugyanaz. Ez kb. 3000-től 5500 (pontosan nem tudom, de ki lehetne számolni, a légyeg, hogy utcai hasznalathoz ez tűnt jónak. a ford. mérő alábecsül és nagy a hiszterézise is ezert a seb. mérőt használtam és szigorúan alulról közelítve a 80-at, egyebkent 100-nál 100 a valós, 100-130 között pontos, kisebb sebessegnél nagyon alá mutat)
Három mérés után látszott, hogy kicsi a szórás, így folytattam a dolgot. Gyári statikus beállítás szerint mértem hármat. Majd adtam 3-4 fok többlet előgyújtást. Nem csörgött, de .4 mp-cel rosszabb lett a táv ideje. (?!) 18,5-ről 18,9-re romlott egy keveset. Megnéztem volna ugyanennyi utógyújtásal is, de nem járt el alapjáraton, így hagytam a dolgot. A mérés közben a hőmérseklet kb. 24 fokról 30-ra emelkedett, magas volt a páratartalom (éjjel sok eső, utána du.-n zivatarok)
A lényeg, hogy nagy csoda nincs, a gyari beállítás tűnik még mindig a legjobbnak. Most gyári plusz 1 fok előgyújtáson van. Ezzel is mentem egy ellenőrzö kört, rendben van.

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2020-06-10

Hosszú egyeztetés után kitaláltuk az útvonalat, ami az előző túra folytatása kicsit feltuningolva a Mátrával és a múltkori legjobb szakasszal (Bodrognádasd, Balaton). Az esős idő miatt szombatra toltuk, de vegül csak alfista78rg barátommal vágtunk neki a napnak szemerkélő esőben reggel 6-kor.
Kmét, Farmos, Gyöngyös, Sirok, Pétervására, Bodrognádasd, Balaton, Bélapátfalva, Farkaslyuk, Ózd, Borsodbóta, Putnok, Ragály, Rakacaszend, Perkupa, Imola, Jósvafő, Perkupa, Sajószentpéter, Lillafüred, Eger, Heves, Farmos, Kmét. 700km.
Talán a legjobb túra eddig. Borsodbóta, Rakacaszend szakaszait legközelebb ki kell hagyni, de ezeken kívül óriási.
Perkupa, Imola, Ragály, Jósvafő, Perkupa a nap fénypontja volt.
Sajna a Bükköt nem tudtam egyben kiautózni a forgalom miatt, többször meg kellett állnom. Majd legközelebb...

 
>> SzervizAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-05-24

Váltó, difi olajszint ellenőrizve, feltöltve szintre.
Általános átvizsgálás.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-05-23

Cegléden volt dolgom, család nem jött. Naná hogy a gtv előkerült. Amúgy a világ egyik legrosszabb útja. Egyenes, néhol nyomvályús, bitang forgalom még este fél hétkor is. Visszafelé már sikerült kikormolni. Jobban esett volna egy ceredi szerpentinezés, de ez van. Ennek is örülök...
Kmét-Cegléd-Kmét, ~80km.

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2020-05-10

Alfista78rg barátommal megmozgattuk a v6-okat. Kmét, Kiskőrös, Svadkert, Bugac monostor ásatás, Kmét. Kb. 150km.

 
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 // 2020-05-10

A szepentinezgetések végképp elhasználták a gumiharangokat. A bal külső ki is pukkadt. Bíztam benne, hogy a szezon vegéig megúszom a dolgot, de nem lehetett halogatni. Nagy levegőt vettem és nekiláttam. Központi anya egy remálom, főleg amit már valaki piszkált. A bal oldali rozsdás volt. Küzdeni kellett vele. A másik dolog amire nem számítottam, hogy neves márkák csak hasonló méretű harangokat ajánlanak. Így vegül 10 pár harangot is begyűjtöttem. A Starline féle MP258 kerékoldali és az Autofren féle D8206 váltóoldalival szereltem össze. SKF ment vissza a boltba. Persze mint gyakran, most is precízkedő mérnökként túlkombináltam a dolgot, mert a gyári gkn váltó oldali a féltengelyre nincs bilincselve és egy kis szuszogó is ki van alakítva a berugózáskori tengely rövidülések okozta belső nyomás kivezetésére. Alfisti.net ajánl ilyet is, meg simán minkét végén bilincsezhető zárt megoldást is (mint az MP258), úgyhogy azzal raktam össze lerögzítve mindkét végét. Eddig minden jól működik.
Olajcsere is megvolt. 10w60, 188800km.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-05-10

Megmozgattam a vasat az Izsák-Páhi szakaszon háromszor oda-vissza. Kb. 100km.