Mutasd

>> Szerviz2020-05-10

A szepentinezgetések végképp elhasználták a gumiharangokat. A bal külső ki is pukkadt. Bíztam benne, hogy a szezon vegéig megúszom a dolgot, de nem lehetett halogatni. Nagy levegőt vettem és nekiláttam. Központi anya egy remálom, főleg amit már valaki piszkált. A bal oldali rozsdás volt. Küzdeni kellett vele. A másik dolog amire nem számítottam, hogy neves márkák csak hasonló méretű harangokat ajánlanak. Így vegül 10 pár harangot is begyűjtöttem. A Starline féle MP258 kerékoldali és az Autofren féle D8206 váltóoldalival szereltem össze. SKF ment vissza a boltba. Persze mint gyakran, most is precízkedő mérnökként túlkombináltam a dolgot, mert a gyári gkn váltó oldali a féltengelyre nincs bilincselve és egy kis szuszogó is ki van alakítva a berugózáskori tengely rövidülések okozta belső nyomás kivezetésére. Alfisti.net ajánl ilyet is, meg simán minkét végén bilincsezhető zárt megoldást is (mint az MP258), úgyhogy azzal raktam össze lerögzítve mindkét végét. Eddig minden jól működik.
Olajcsere is megvolt. 10w60, 188800km.

 
>> Esemény2020-04-15

Kmét, Rétság, Galgaguta, Cserhátsurány, Alsótold, Pásztó, Nagykeresztúr, Vizslás, Bárna, 3xCered, Pétervására, Borsodnádasd, Balaton, Bélapátfalva, Borsodnádasd, Bélapátfalva, Eger, Jászberény, Farmos, Kmét. 660km. Alfista78rg és VV6 kartársak társaságában.
Megjegyzés: a borsodnádasdi szerpentin 1-eses, a balatoni szerpentin pedig nagggyon csúszós, azt beszéltük ilyen lehet gta-val sima normál aszfalton szerpentinezni, mint nekünk a 2.5v6-tal ezen a csúszóson. Nem volt kellemes, folyton az orrtúrással kellett hadakozni. A2.5-nél erősebb 156 már az élmény rovására menne. Talán van oka, hogy nem szerelték gyárilag q2-vel ezeket az autókat...

 
>> Esemény2020-03-21

Kmét, Izsák, Kiskőrös, Kalocsa, Harta, Akasztó, Kiskőrös, Izsák, Kmét. 190km. alfasta78rg barátommal gurultunk egyet az első home-office-os hét után. (amíg lehet még)

 
>> Esemény2020-03-20

A kopott motortér matricákat újra cseréltem Tamás jóvoltából. A gyári ferde ragasztások megtartásaval az eredetiseg jegyében.

 
>> Esemény2020-03-12

Kmét-Solt-Pincehely-Gyönk-Hőgyész-Mágocs-Szászvár-Komló-Orfű-Pécs-Kővágószőlős-Orfű-Komló-Szászvár-Mágocs-Hőgyész-Gyönk-Pincehely-Kmét. 500km.
alfista78rg és VV6 cartársak társaságában.

 
>> Esemény2020-02-18

Csomagfedél elkeszült
Első középkonzol rögzítő pontok megragasztva
Hátsó középkonzol kicserélve
Nyikorgásmentesítő szalag a bőrülésen és környékén valamint a közepkonzolnál felragasztgatva
Jobb küszöb spojler harmadszorra is felragasztva (3M most már
Hűtővíz kiegyenlítő újra cserélve
Ûj Akron motortamasz beépítve
Motorbak felújítva
Téli gumik a 16"-os Teledial keréken felkerültek

 
>> Esemény2020-02-18

Ez a történet sokszoros tanulsággal bír.

Kimértem a motor oldali bak által okozott lógást. Azt feltételeztem, hogy a váltó oldali jó, amit azért tettem mert a komám cserélte azt az autóján és 4mm-rel lejjebb lógott, mint az enyémen. A második ok pedig az alábbiakban derül ki.

Tehát kimértem. Vonalzót tettem a sárvédők élére, pont az első hengersor hengerfej és fedél közötti éle felett. Ahhoz az élhez mértem a motorblokk lejtését (az autóban kereszt irányban). Ez az él párhuzamos a főtengellyel, ami meg párhuzamos kell legyen az autó Y tengelyével (autó első, hátsó tengelyével is). Ez feltételezés, de minden jel arra utal, hogy ez így van. A légbeömlő egyébként lejt, ahhoz mérni nem praktikus. A vonalzótól tolómérővel 2.25mm lejtést mértem az autó jobb oldala felé 370mm hosszon. A bakok 980mm távol vannak a nyúlványokon, ebből arányosan adódik a ~6.0mm lógás.

Az új motortámasztó 5mm emelés szükségét mutatta, úgyhogy megnyugodtam: 5-6 mm hiányzik és ebből is meg a lejtés mértékéből következik, hogy a váltó oldali bak közel gyári méreten van.

Ahelyett, hogy kiszedtem volna a régit a Lángnál 9eHUF-ért szereztem egy 156 1.9, 2.4 Jtd motorbakot, pont olyat, amit a totallyalfa is átalakítva árul. Gondoltam ezt kicsit farigcsálva, jó lesz. Két iterációval gondoltam megoldani a dolgot. Első lépésben 15mm-re kértem, hogy rövidítsék le a nyakát maróval, ami a terhelt, megnyúlt gyári bak méretére hozta. Kb. még maradt 5-10mm, amit le kell szedni. Beszerelem, a pontos nyúlást meg kimérem, majd újabb rövidítéssel be lehet állítani. Figyelem a tájolók pont 90 fokkal vannak odébb, én nem vettem észre a fényképek alapján…

A motor tartó konzolt fel kellene fúrni, hogy átmenjen rajta a 12-es csavar, ami a Jtd cucchoz való. A Jtd bak teteje zárt, egyszerűen nem átalakítható 10-esre. Talán meg lehet csinálni, de ebbe nem másztam bele. Itt egy kicsit félre raktam ezt a vonalat, mondván ferdén tudnám csak átfúrni, le meg nem szerelem a konzolt.

Úgyhogy elkezdtem nézegetni a gyári cuccot. Rozsdás a vas főleg belül, de egészséges a gumi. Öreg veterános nem ijed meg elsőre a rozsdától mert tudja, kb. a térfogata 8-szorosa a tiszta vasnak. 2mm rozsda ~0.25 vas. Fúrtam két furatot a legmélyebb pontra, ezzel ellenőriztem, hogy van-e húsa még. Van, 2mm+ ( a 3.0-ból), az elég lesz. A furatok meg vízelvezetőnek jók lesznek. Durva, hogy nincs gyári vízleeresztő furat, mint a váltó oldalon. Ezért ebben nyakig megáll a víz és a gumi fölötti alátétet meg is ette.

Szakibácsihoz elvittem, leszúrta a 6mm-t a nyakról, de nem kellett volna. Akkor esett le, hogy a gumi feletti 2-es alátét szerű támasztó lemez eredetileg alapvetően sík volt némi rádiuszokkal és csak a rozsda gyengítette meg és deformálódott enyhén kúpossá (utolsó kép mutatja az elterést egy tökéletes bakhoz, amit kölcsön kaptam, kicsit későn). Így kb. a 6mm ereszkedésből 3-4mm-ért lehet felelős. Már nem volt mit tenni, a kúpos profilt kellett lemásolni az új támasztó lemezre. (vagy gyári sík profil a támasztóra és hézagoló alátét megy a motortartó konzol teteje és a bak alja közé)
Kipróbáltam és azt mértem, hogy 2mm-rel magasabb lett, így a felső támasz sem stimmolt igazán.
Bekerült 2.5 vastag alátét a konzol és a bak közé. A méret tökéletes, a felső támasz lazán befért. Minden klapp.
Tehát a gumi fölötti tamasztó alátéttel beallítható lett volna az egész. Ez most nem így keszült el sajnos. Próbaút megvolt, pipa.

 
>> Esemény2019-12-19

Kész lett a polírozás, nem bírtam ki januárig. Szerencsére csak lakk serülés volt rajta. Kis pepecselés, csalás a lakkal, majd a durva, a finom, a hologram mentesítő pasztával is megdolgoztam. 2.5 óra, de nagyon vállalható. Elégedett vagyok vele. Semmi sem helyettesíti a gyári fényezést. Olyan mint új korában. Még egy féklámpa műtét a kalaptartón és kész. Ja, meg a 2.5 felirat, azt meg átrakom. Az egyeten csiccsa az autón, de ott a helye.

 
>> Esemény2019-11-16

Amikor először megláttam az autót, azt gondltam ki az ördög volt képes a tökéletes állapotú fedelet ezért szétfúrni. Miért?! Egy 156-ot optikailag tuningolni? Minek? De hát nagyon megkímélt autóba botlottam, ezért elhoztam. Még egy kicsit meg is tetszett, meg eredeti fenyezés mániás vagyok, így maradt a szpojler.
Találtam Érden Petiéknél egy 98%-os színkódos fedelet. Polírozom a télen, de feltettem már.
Hát.. ilyennek kell lennie egy 156-nak. Nincs mese. A szín tökéletes, úgyhogy 130 mikron és nincs szpojler többé. Botond fiam miatt, akinek tetszett, eldobozoltam a régit.

 
>> Egyéb2019-11-08

2019-ben egyértelműen a kedvenc autóm volt a három Alfa közül. Lehet azért mert ez volt az első szezon, elképzelhető. 7000+km a tervezett 2-3 helyett. Igaz ebből 2 a nyaralás, mert az 159 turbó felújítása elcsúszott. Pár diadal meg megalázás. A pofátlan osztrák rendszámos vadi új bmv-s, aki végül nem bírta az iramot, vagy a P 206, ami feltolt a hegyre a Mátrában. De a lényeg, hogy ennek a távnak nagy része örömautózás volt, saját tempóban, fogyasztás számolgatás nélkül. A V6 hangja, karaktere páratlan, el fog szórakoztatni még egy jó ideig.

2019.07.28-2019.08.08
Horvátország, Isztria

2019.10.07
Kecskemét-Rétság-Magyarnándor-Alsótold-Nagyketesztes-Salgótarján-Cered2x-Mátrafüred-Farmos-Kecskemét


2019.10.22
Kecskemét-Rétság-Magyarnándor-Alsótold-Nagykeresztes-Salgótarján-Cered5x-Bercel-Hatvan-Farmos-Kecskemét