Mutasd

>> Egyéb2010-09-29

Vagy két hónapja semmit nem írtam, pedig a kilométerek gyűlnek szépen. Túl vagyunk a 190e-ren, közeleg a következő olajcsere, és egyéb szervízek is kilátásban vannak.
Még augusztusban felfigyeltem arra, hogy az autó erős gázadásra füstöl, és ha hül az idő, nem akar menni, csak morog. A fogyasztás is több volt a megszokottnál.
Első gondolatom a kiolvastatás volt. Ez másodikra jelentősen megváltozott, mikor Ferko autóját elvittük az Autóméryhez diagnosztikára. Viccnek jó, lehúzásnak is, de onnantól hogy nincs hibaüzenet, semmit nem tudnak kezdeni a gépjárművel. Vagy nem akarnak...
No mindegy is, Wickey Dízelmániás hozzászólása nyomán kedvet kaptam a saját otthoni diagnosztikához. Ripsz-ropsz vettem is egy OBD kábelt és egy FIAT-OBD átalakítót, letöltöttem a FiatECUScan-t a laptopomra, bűvészkedtem egy kört a portbeállításokkal, és láss csodát ott volt a gép agya dekódolva.
Ha már így jártam, gyorsan belevetettem magam a lehetőségekbe. Előszöris megtaláltam a füstölés okát. A LMM hőfok érzékelő NTC-je konyec, 140 fokos külső levegő adattal hülyítette az ECU-t. Nosza beraktam a régi LMM-t. Füstölés megszűnt, újra szaladt a gép. Néha ki kellett ütni a régi LMM miatt egy "out of range" hibakódot, nagy fordulaton rendszerint etárolta. De már érzésre tudtam, hogy mikor van ott, elkezdett rángatósan váltani az autó és a füstöt is eregete olyankor. Szerintem hiba betárolás után felülbírálja a LMM-t. Azóta Erhardtól megjött a gariban cserélt Bosch LMM is. No persze így azért más a szekér. Néhány lovacska még előbújt, a hangja simább, a váltások sem olyan darabosak. Ez való ebbe :-)

A múlthéten átnéztük a futóművet is, és bizony itt az ideje ismét belenyúlni. A lengőkar szilentek 85e km-t bírtak, most ismét koppannak. A már cserélt jobboldali kormányrúdfej 60e-t bírt ki, hiába, ami nem gyári, az hamarabb pusztul. A bal hátsó lengőkarcsapágy pedig a jobboldali sorsára jutott, ezt is cserélni kell. Végülis nem rosz, hogy 190e-t elfutott.
A lengőkarok viszont még mindíg gyáriak, és nem kottyannak ami szinte hihetetlen! Úgyhogy csak szilent csere lesz, a lengőkarok maradnak egyelőre.

A remap már több mint 10e km-e történt meg, továbbra sincs semmi negatívum, szépen bírja a szerkezet a felhúzást. A hangja egyszerűen szép lett, pedig nem vagyok egy dízelhang fan. Valahogy az Alfa 4 hengeresek tipikus recegése belekerült a traktormotorba is az átprogramozással. Elforgatva pedig halatszik, hogy a turbo által préselt levegőből nem győzi elengedni a felesleget a wastegate.4000 fölött süvít és forog forog tovább. Már ha hagyom neki...