Egyre több fotó jelenik meg a Tonaléról

2021-11-05  Alfa Amore
Egyre több részletet árulnak el az Alfa Romeo Tonale álcázott tesztautóiról készült fotók. Összeszedtük az eddigi következtetéseket.
Hírek >> 2021  

Ahogy közeledik a Tonale jövő évi premierje, egyre több fotó jelenik meg az utcán tesztelt vagy trélerrel ide-oda szállított autókról. Ezekből egyre több részletre tudunk következtetni, de biztos információnk csak akkor lesznek, ha az Alfa Romeo bemutatja a szériaváltozatot.

Korábban úgy tűnt, hogy február végén, a 2021-es Genfi Autószalonon lesz majd a Tonale szériaváltozatának bemutatója, azonban azóta kiderült, hogy jövőre sem tartják meg a legnagyobb autós seregszemlét. Így egyelőre még nem tudni, hogy pontosan mikor és hol ismerhetjük meg az autót, de mi arra tippelünk, hogy az Alfa Romeo Múzeumban tart majd a gyár egy sajtóbemutatót, amit online is közvetítenek majd.

Amíg ez kiderül, lássuk a legújabb fotókat és a következtetéseket.



Az elmúlt napokban megjelentek fotók egy trélerről, amely több, különböző felszereltségű Tonalét is szállítottott. Azon kívül, hogy többféle felnik vannak az autókon, Walter Wayl képein látszanak azok a matricák is, amelyeket a gyárban ragasztanak az ablakokra, és ezekből lehet következtetni arra, hogy három változata biztosan lesz a típusnak:

1300 Ti, 1300 Super és 1300 Veloce 

A számokból akár arra is következtethetünk, hogy a Tonalét 1,3 literes turbómotorral is szerelik majd. A hírek szerint a benzines és a dízel változatok mellett kétféle hibrid hajtással érkezik majd a Tonale. Az 1,3-as motort egyébként használják a konszern más modelljeiben, például a Jeep Renegade és Compass is rendelhető 150 lóerős 1,3-as benzinmotorral.

Ezekben a modellekben ugyancsak ezt az 1,3-as benzinmotort párosítják a hibrid hajtással. A benzinmotor az első kerekeket, míg az elektromos motor a hátsókat hajtja. Kérdés még, hogy a Tonaléban is ezt a megoldást választották-e, ezekről még biztosat nem tudunk, de feltételezhető. Az Alfa vezérigazgatója erős csúcsmodelleket ígért, szóval ha abból indulunk ki, hogy a hibrid Jeep Renegade 240 lóerős, a Tonale csúcsmodelljének ennél is erősebbnek kell majd lennie.

Ugyancsak ezt az 1,3-as motort igazolja a CarScoops-on megjelent felvétel, amin a Tonale motorterében egy Jeep feliratú motorházborítás látható...

A hírek szerint a Tonale első- és összekerékhajtással is elérhető lesz, ebből is arra lehet következtetni, hogy a Renegade-ben és a Compassban megismert hajtás lesz majd az Alfában is. A sima benzin- és dízelmotoros változatok elsőkerék-hajtásúak lesznek, míg a hibridek összkerekesek. A fenti képek egyikén látszik a hátsó dob is, a lökhárító alatt lefelé konyolú kipufogóval - kérdés, hogy ez melyik változat lehet.

Ugyancsak beszédesek az autó belső teréről készült fotók: itt több olyan részlet is visszaköszön, ami egy 2019 októberében megjelent fotóról már ismerős lehet.

A képen jól látható, hogy a kormány olyan, mint a Stelvióban és a Giuliában, rajta az indítógombbal. De ugyancsak változatlan a váltó és a körülötte lévő rész. A váltókar a Jeepekből ismert karra hasonlít, és jobbra mellé került az elektromos kézifék kapcsolója. Érdekes részlet, hogy a DNA-kapcsoló a váltó elé, a középkonzol aljába került át, és mintha enyhén a vezető felé lenne fordítva.

Apró részlet, hogy egy olasz trikolór látszik a váltókar alatt. A műszerfaltól "eláll" a középső kijelző, így már biztos, hogy szakít azzal a hagyománnyal az Alfa, hogy a kijelző belesimul a középkonzolba, mint a Giulián és a Stelvión megszokhattuk. Az is látszik, hogy a középső levegőbeömlők alatt egy sorban kapcsolók vannak, és itt nincsenek például tekerőgombok a fűtésnek/hűtésnek, mint a jelenlegi modelleken.

Egyelőre nem tudni, hogy a kormány mögötti központi kijelző teljesen digitális lesz-e, mint a tanulmánymodellen vagy ahogy a fenti, korábbi képből is látszik... De a vezérigazgató azon nyilatkozata, hogy "nem guruló iPad-eket" akarnak gyártani, talán arra enged következtetni, hogy nem fogják ezt a részletét túltolni az autónak.

A képekből az is látszik, hogy a tanulmánymodellelel ellentétben a hátsó ajtók kilincsei nem rejtettek. 

Az első és a hátsó lámpák formája ígéretesnek tűnik, mintha sikerült volna megidézni a tanulmányautó lámpáit, de azért látszik némi hasonlóság a 2020 őszén megvillantott verzió lámpatestjeivel is. Reméljük élőben is jól mutatnak majd.

A Tonale kémfotóival a Backstage 69. adásában is foglalkoztunk.

Írta:
Alfa Amore