Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
pb_2010-10-04 21:49:38 // 31782
Ahogy nézegettem, olyan átlagos ára van.
A.R.Peti2010-10-04 21:35:04 // 31781
Mindenki olyan típust vesz amilyet akar. Csak sokan megfeledkeztek róla hogy van egy jó olasz akkumulátor a Magneti marelli, vagyis a Fiamm.Az ára is nagyon jó.
Piritu - 1.000.0002010-10-04 21:33:25 // 31780
A Pókban 8 éves volt a Varta, amikor újat akartam helyette venni nagyon gyorsan eltanácsolt minden boltos. Pl. az egyik szervizben volt egy a polcon, de nem voltak hajlandók eladni, mondván nem akarnak még egy nyűgöt a nyakukba venni.
vm2010-10-04 21:31:09 // 31779
Pláne hogy nekem pl. teljesen el van burkolva kárpitozott elemekkel. Nemláttyákacsajok...
pb_2010-10-04 21:26:58 // 31778
Nekem az a véleményem, hogy teljesen felesleges, mint az olaj és 1éb témákban.
vm2010-10-04 21:20:01 // 31777
Az Exide nem rossz, most sem.
Az ára lett csak magas, mert az olaszok sűrűn emelgetnek, miközben a BOSCH Gigawatt-ja lenyomta a sajátját. Emellett az olaszok rendszeresen, és sűrűn cserélgetik a típusokat is,.
A Jász-Plasztik cuccaival viszont alig van gond, és jó az ára is. Az Exide-nak már a Classic-ja sem tud versenyezni vele.
Az ára lett csak magas, mert az olaszok sűrűn emelgetnek, miközben a BOSCH Gigawatt-ja lenyomta a sajátját. Emellett az olaszok rendszeresen, és sűrűn cserélgetik a típusokat is,.
A Jász-Plasztik cuccaival viszont alig van gond, és jó az ára is. Az Exide-nak már a Classic-ja sem tud versenyezni vele.
Hari2010-10-04 21:12:42 // 31776
Hááá bizony már az EXXIDE sem a régi! :( ... de ! Tudom nem vigasztal a multkor egy ismerősom hozott egy Varta silvert "Na ez az aksi!" A Periont 4 év után elérte a sorsa! Az új Vartát beraktam, szépen rögzítettem, aztán rendesen megmértük a töltést ( alapon, fordulaton, terhelve) Minden OK! Na akkor menjünk be kitöltöm a garanciajegyet - beüzemeléssel - pecsét stb! Vissza adom a gari levelet, kézfogás, már mennék is vissza az irodámba, amikor hallom "katty-klatty" aztán síri csend! Megfordulok. - a srácnak ki van kerekedve a szeme -" Mi van vazze?!"- kérdem.
Vissza kinyit a motorht. Mérem az aksi feszkót: 12,65V,- JÓÓ!"- mondom neki: indits! a feszkó 3, ...2, ... V!!! "Az annyát ez szakadt!"
Aksi ki! Idégnenesen adtam neki egy régi tarcsi aksit és mondtam neki "ezt vidd vissza, de azonnal!"
:-) ...na jó tudom, hogy nem nevetséges!
Vissza kinyit a motorht. Mérem az aksi feszkót: 12,65V,- JÓÓ!"- mondom neki: indits! a feszkó 3, ...2, ... V!!! "Az annyát ez szakadt!"
Aksi ki! Idégnenesen adtam neki egy régi tarcsi aksit és mondtam neki "ezt vidd vissza, de azonnal!"
:-) ...na jó tudom, hogy nem nevetséges!
A.R.Peti2010-10-04 19:48:36 // 31775
Én amondó vagyok, hogy olasz autóba olasz akkumulátort!
rémGtv2010-10-04 19:22:39 // 31774
Nekem is perionom van 74 es és nagyon megvagyok elégedve vele !
Bilux2010-10-04 13:46:56 // 31773
Nekem a 56Ah Exxide 20.000Ft-os akksi adta meg magát 3 hónap után... Belement a Bosch S3 és kop kop kop ennek semmi baja.
Liquid2010-10-04 12:22:46 // 31772
egyébként a Pandában volt Exide, a papírok szerint a márkaszervízben cseréltek 2 éve és kinyekkent... a Banner nekem se volt túl szimpatikus
Liquid2010-10-04 12:20:17 // 31771
nekem volt Perionom, bő 3 év után hasalt el, teljesen jó volt
bármelyik márkára van pro és kontra bőven
bármelyik márkára van pro és kontra bőven
vm2010-10-04 12:13:49 // 31770
Jászakku
pb_2010-10-04 12:01:43 // 31769
Az van, 4 éve.) Sztem legközelebb nem azt fogom választani, mert ketd Lszállni az ára.
Amúgy mindenről lehet mesélni jót, és rosszat is.
Amúgy mindenről lehet mesélni jót, és rosszat is.
pb_2010-10-04 11:56:24 // 31768
A teszkó gazdaságos is teljesen jó.
Poló2010-10-04 11:55:59 // 31767
Akkor vedd a Periont, Ystuc tud róla mesélni (asszem a Perionnal voltak gondjai).
Nekem meg az ár / érték arányban istenített Banner nem bírt valami sokat.
Nekem meg az ár / érték arányban istenített Banner nem bírt valami sokat.
pb_2010-10-04 11:54:23 // 31766
Jaja, ez a vakítás része.
Liquid2010-10-04 11:52:36 // 31765
szerintem is csak annyi a lényeg, hogy megfelelő méretű legyen, valszeg különbség, és nem véletlenül kerül sokkal többi egy prémium (hacsak nem a név miatt), de szvsz inkább csak extrém körülmények között jön ez ki
persze nem a teszkógazdaságost kell választani
persze nem a teszkógazdaságost kell választani
Poló2010-10-04 11:35:07 // 31764
De az amperok meg amperórák nem mindegyek. Meg az sem mindegy, hogy ebben van valami háló, ami a leeső fém darabokkal csinál valamit, így nem jön létre benne olyan egyszerűen cellazárlat.
pb_2010-10-04 11:04:54 // 31763
Teljesen mind1 milyen akksit teszel bele, annyival nem bírja tovább, mint amennyivel többe kerül.
Poló2010-10-04 10:51:37 // 31762
Nekem Exxide-om van, lassan 3 éves, semmi baja, pedig van, hogy 2-3 hétig be sincs indítva az autóm. Igaz nem egy alap Exxide, kicsit prémium kategória.
zee2010-10-04 10:40:49 // 31761
Sziasztok
Ülésfűtés gondnál mit érdemes megnézni,illetve hol?
köszi
Ülésfűtés gondnál mit érdemes megnézni,illetve hol?
köszi
Longman2010-10-04 08:29:23 // 31759
igen engem is ez zavart meg, ill. hogy egy nappal előtte töltöttem fel. a cellazárlat jelenségeit meg nem ismerem.
De még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget! :)
De még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget! :)
Wickey2010-10-04 00:54:30 // 31758
Az, hogy az új exxide-ok elég trék. Az azért elég fura volt, hogy ampert nem adott le, de a feszkó meg indítózási kísérletre is maradt 12 fölött, ezért erőltettem a saru ill kábelhibát...
Selmak2010-10-03 18:16:54 // 31757
Ha még garanciális akkor vidd vissza.
Longman2010-10-03 18:14:28 // 31756
köszi vikk neked is a tanácsokat. az biztos hogy szeretek sportolni az autómon elég belekukkantani a kocsi részleteibe. :P :)
a testet már reggel ellenőriztem le is írtam.. ezen kívül nekem hátul van az akksi, nem olyan egyszerű a blokkra mérni..
a sarukat meg látom rögtön hogy jó, amúgy is pár hónaposak csak.
dzsönyörű árány színüek még.. :)
na mindegy a lényeg hogy mire mindent végigpróbáltam addig feltöltött a pót akksi, azzal pöccre indult a kocsi.. kizzo nagymester megmondta az elején.. :)
1,5 éves Exide.. ennyit tudott. valami megviselhette nagyon, csak jó lenne tudni hogy mi..?
a testet már reggel ellenőriztem le is írtam.. ezen kívül nekem hátul van az akksi, nem olyan egyszerű a blokkra mérni..
a sarukat meg látom rögtön hogy jó, amúgy is pár hónaposak csak.
dzsönyörű árány színüek még.. :)
na mindegy a lényeg hogy mire mindent végigpróbáltam addig feltöltött a pót akksi, azzal pöccre indult a kocsi.. kizzo nagymester megmondta az elején.. :)
1,5 éves Exide.. ennyit tudott. valami megviselhette nagyon, csak jó lenne tudni hogy mi..?
Selmak2010-10-03 18:01:07 // 31755
Önindítónak általában nincsen biztosítéka, baromi nagy amperek szaladgálnak, amit nem nagyon tudnál biztosítékozni. Főleg amikor zár a mágnestekercs, akkor van nagy amperlökés.
Wickey2010-10-03 16:27:13 // 31754
Tökmindegy, a lényeg, hogy ne csak akksifeszültséget mérjen, hanem blokk - pozitív, blokk - negatívot is. Oszt valahogy valami majd csak mutatkozik.
GTPeti2010-10-03 14:37:18 // 31753
Ha az átmeneti ellenállás nagy az akksisarutól a blokkig vezető úton, akkor a feszültségkülönbség igazán terhelésnél lesz nagy. (Ohm bácsi törvénye.) Tehát, ha most 100mV, a különbség a fogyasztók (ECU, riasztó) nyugalmi árama mellett, ez indításkor (helyesebben szólva indítási próbálkozáskor) könnyen felugorhat 6V-ra is. Akkor kéne igazából mérni, szerintem.
Wickey2010-10-03 14:02:29 // 31752
úristen, szeretsz sportolni az látszik. A sarukat megnézni egy perc, a másik autóból mintegy két perc áttenni a másik akksit, a testcsatlakozást ellenőrizni már lehet, megvan három is, amúgy meg a multiméterrel mérj feszültséget a motorblokk és az akksi pozitív saruja közben ötlet nem is volt rossz...
Wickey2010-10-03 13:57:12 // 31751
az nagy okosság, másik autóról testet adni neki :-) Pótcselekvésre alkalmas, másrase.
Vedd már le végre az akksisarukat és pucold meg őket! :)))
Utána meg a testkábelt kövesd szépen a motortérben, egyik (véknyabb) része a kasztnihoz kell hogy legyen csavarozva (kicsavar, drótkefe, visszacsavar) a vastagabbik meg a motorblokkra valószínűleg, a motor és az önindító azon keresztül testel. Ha "önindítózásra" se változik a feszültség, akkor nagyon egyszerű a képlet: nem képes a motor felvenni a sokszáz ampert amit ilyenkor akarna. Vagy mert szar az önindító, vagy mert szar a test / tápkábel.
Vedd már le végre az akksisarukat és pucold meg őket! :)))
Utána meg a testkábelt kövesd szépen a motortérben, egyik (véknyabb) része a kasztnihoz kell hogy legyen csavarozva (kicsavar, drótkefe, visszacsavar) a vastagabbik meg a motorblokkra valószínűleg, a motor és az önindító azon keresztül testel. Ha "önindítózásra" se változik a feszültség, akkor nagyon egyszerű a képlet: nem képes a motor felvenni a sokszáz ampert amit ilyenkor akarna. Vagy mert szar az önindító, vagy mert szar a test / tápkábel.
Wickey2010-10-03 13:52:00 // 31750
egy hét állás után nekem is diszkótime volt a kocsiban, villództak a fények és szólt a nyeke nyeke butitájm, de még beindult a 8.5 éves akksival :-)
Robiik2010-10-03 13:12:38 // 31749
Hallottam már olyan rémtörténetet, hogy az önindítót nem jól rakták össze, 1 csavar nem kapott elég nyomatékot, és rövidesen széthullott. lehet érdemes ránézni.
Piritu - 1.000.0002010-10-03 13:11:02 // 31748
Ha mindazt amit írtál korrektül akarjuk kimérni, akkor célszerább lenne az egyes csatlakozásokon azt megmérni, hogy mekkora feszültség esik rajta, ha valahol "kontakthiba" van, ott gyakorlatilag a teljes akufesz mérhető.
Viszont egy átlag autóhasználónak ez már nem túl egyszerű feladat.
Viszont egy átlag autóhasználónak ez már nem túl egyszerű feladat.
imasz2010-10-03 12:58:17 // 31747
Sziasztok! Olyan gondom van hogy elfolyik a szervó olajom. Lehetséges h a szervó porvédő el van repedve és ott folyik el? köszi előre is!
Longman2010-10-03 12:24:26 // 31746
a pót- akksit még mindig nem próbáltam bele..
de, kipróbáltam a másik gyújtáskapcsolóval, változás semmi..
az elektronikán 2 csoki van ebből az egyik a lényeges mert azon van 1 szál a gyújtásnak, 1 szál az önindítónak, 1-en meg jön a delej az akksi felől..
na én erre az utóbbi kettőre voltam kíváncsi, így összezártam őket.. az önindító kattogott, a vill. rendszer meg ugyanazt csinálta mint eddig..
akkor akksi vagy önindító? az utóbbit 3 hónapja újították fel a Delco Remyben..
de, kipróbáltam a másik gyújtáskapcsolóval, változás semmi..
az elektronikán 2 csoki van ebből az egyik a lényeges mert azon van 1 szál a gyújtásnak, 1 szál az önindítónak, 1-en meg jön a delej az akksi felől..
na én erre az utóbbi kettőre voltam kíváncsi, így összezártam őket.. az önindító kattogott, a vill. rendszer meg ugyanazt csinálta mint eddig..
akkor akksi vagy önindító? az utóbbit 3 hónapja újították fel a Delco Remyben..
Bilux2010-10-03 12:05:15 // 31744
Zárlatos önindító? Bár akkor biztosíték is kimenne. De inkább test gond lesz vagy akksi.
Longman2010-10-03 11:43:51 // 31743
Próbáltam most néhány dolgot..
Egyébként a hiba állandósult abban a formában hogy gyújtásig -azaz MAR állásban - minden OK, de ha a indítóznék akkor mindent elvesz, semmilyen fogyasztó nem működik. (mint mikor teljesen lemerül az akksi)
Szóval az akksit kipróbáltam bikakábellel más test pontról de nem történt semmi.
Közben szétborítottam a műszerfal alját hogy mindenhez hozzáférjek, és levettem a gyújtáskapcsolóról az elektronikát. Azt szét is szedtem de nem látok semmit..
Most azt akarom hogy ennek még hagyományos a gyújtáskapcsolója, nincs immo meg ilyesmi, hogy az elektronika nélkül a kábeleket összezárva próbálni indítózni hogy kiderüljön az-e rossz.
Ha nem akkor nemsokára 100%-ra tölt a tartalék akksim megpróbálom arról, hátha.
Ha az sem jön be akkor meg végképp nem tudom majd mi legyen..
Egyébként a hiba állandósult abban a formában hogy gyújtásig -azaz MAR állásban - minden OK, de ha a indítóznék akkor mindent elvesz, semmilyen fogyasztó nem működik. (mint mikor teljesen lemerül az akksi)
Szóval az akksit kipróbáltam bikakábellel más test pontról de nem történt semmi.
Közben szétborítottam a műszerfal alját hogy mindenhez hozzáférjek, és levettem a gyújtáskapcsolóról az elektronikát. Azt szét is szedtem de nem látok semmit..
Most azt akarom hogy ennek még hagyományos a gyújtáskapcsolója, nincs immo meg ilyesmi, hogy az elektronika nélkül a kábeleket összezárva próbálni indítózni hogy kiderüljön az-e rossz.
Ha nem akkor nemsokára 100%-ra tölt a tartalék akksim megpróbálom arról, hátha.
Ha az sem jön be akkor meg végképp nem tudom majd mi legyen..
Robesz72010-10-03 10:00:42 // 31742
csak itt pont az a lényeg, hogy beszerelve keresd mega hibát, mert ha kiszereled, akkor megszünik a hiba... kivéve, ha szakadt a testkábel, de ez nem valószínű..
Longman2010-10-03 09:52:56 // 31741
Köszi srácok ma mindent kipróbálok! :)
Liquid2010-10-03 01:22:08 // 31740
ellenállást se ajánlatos fesz alatt mérni, sőt továbbmegyek egy alkatrész ellenállását korrektül csak azt kiszerelve lehet megmérni
[k i z z o]2010-10-02 23:00:04 // 31739
Ugyan attól amitől a motorod eszi az olajat, kartergáz egy kicsit sok, a motor kopottsága miatt van.
Robesz72010-10-02 22:38:02 // 31738
egyébként nézegesd még a szakirodalmat, mert elennállásnál semmi baja nem lesz.... ha áramerősséget mérsz, akkor szállhatna el, de van benne bizti és max az repül.... :-)))
Robesz72010-10-02 22:36:09 // 31737
Ja, ha meg elviszi szerelőhöz, akkor egy 20-as-ért megmondják neki, mi baja.... sztem azt a 2e-t megéri kockáztatni.... mindegy... Bocs a szakszerütlen információért... felejtsd el...
Piritu - 1.000.0002010-10-02 22:28:07 // 31736
"ha ez történik és nem tudod megállípítani, akkor ellenállás mérés közben indítózz." ....és adj hálát a multiméter készítőjének, ha nem füstölt el a műszered! Ellenállás méréskor ugyanis maga a műszer adja a méréshez szükséges áramot és nem biztos hogy füst nélkül (vagy legalábbis a kalibráltságának elvesztése nélkül) meg lehet úszni, ha az érintkezési hiba miatt "szembe" kapja az aku 12 Voltját.
(Méréstechnikailag "nem korrekt eljárás" feszültség alatt ellenállást mérni.)
(Méréstechnikailag "nem korrekt eljárás" feszültség alatt ellenállást mérni.)
Robesz72010-10-02 22:21:07 // 31735
Szia! Nagyon egyszerü a dolgod. Veszel egy multimetert (ha nincs) kb 2000 Ft rárakod az akksira, indítózol, ha leesik 10 alá, akkor akksi kuka, ha minden ok, akkor a piros vezetékét hagyod a plusz-on az akksin (lényeges, hogy csak az akksi saruhoz érjen, ne a kábelhez), a feketét a motorra rakod, indÍtozol, ha így leesik, akkor test kábel, vagy a pozitív saru nem érintkezik.. Hogy melyik a rossz, azt úgy tudod meg próbálgatás nélkül alap esteben, hogy multit ellenállásra állítod és negatív saru (csak az akksi, nem a kábel) és motor közt nem lehet több, mint 1 ohm. Ha nem több, akkor pozitív a rossz, ha több, akkor negaív.... Ritkán előfordul, hogy alap helyzetben nem nő meg az ellenállás.... ha ez történik és nem tudod megállípítani, akkor ellenállás mérés közben indítózz... így tuti kiderül....
GTVili2010-10-02 21:29:00 // 31734
De ebből az nem derül ki,hogy vajon az autód testelése jó-e........
A bikakábellel testeld össze a motor valamely fémrészét az akku negatív pólusával.....ha a gyári test rossz,az rögtön kiderül.
A bikakábellel testeld össze a motor valamely fémrészét az akku negatív pólusával.....ha a gyári test rossz,az rögtön kiderül.
Longman2010-10-02 20:41:58 // 31733
mármint bikáztam (volna) az autót.. :)
Online tag
1
Vendég1
557
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Giulia
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV