Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GT Ɨ|ѯ2011-05-22 12:41:08 // 34787
	vagy autót..:-)
	
bega19862011-05-22 12:32:04 // 34786
	Általában kontakthiba, de ki kellene olvastatni a hibakódot így nehéz megmondani.
	
Buddha2011-05-22 12:22:04 // 34785
	Hengerfej le, teljes átvizsgálás és felújítás. 
Ez így nem olcsó mutatvány, sok a szelep és a vezető! :-( Egy hengerfejest kellene megkérdezni, hogy mennyi lenne kompletten.
...vagy egy bontott, bevizsgált hf., de ugye az is lutri...:-/
(Persze feltételezzük, hogy a henger, dugó, gyűrűk állapota jó és nincs törés, extrém kopás.)
Az olajfogyasztásod rendkívül magas, itt valami konkrét hibának kell lennie!
	
Ez így nem olcsó mutatvány, sok a szelep és a vezető! :-( Egy hengerfejest kellene megkérdezni, hogy mennyi lenne kompletten.
...vagy egy bontott, bevizsgált hf., de ugye az is lutri...:-/
(Persze feltételezzük, hogy a henger, dugó, gyűrűk állapota jó és nincs törés, extrém kopás.)
Az olajfogyasztásod rendkívül magas, itt valami konkrét hibának kell lennie!
rémGtv  .2011-05-22 12:05:23 // 34784
	Értem :( És ez ellen mit lehet csinálni ?
	
Buddha2011-05-22 11:49:58 // 34783
	Akkor nem lenne kompresszió és erő sem...;-) 
Az lehet még, hogy a szelepnek nagy a lógása a vezetőben, ilyenkor hiába raknak új sz.sz.szimeringet, nem tudja megfogni az olajat! Ráadásul veszélyes mert ha táncol a szelep a fészekben egy idő után félreverődik és leszakad(hat) a tányér...
	
Az lehet még, hogy a szelepnek nagy a lógása a vezetőben, ilyenkor hiába raknak új sz.sz.szimeringet, nem tudja megfogni az olajat! Ráadásul veszélyes mert ha táncol a szelep a fészekben egy idő után félreverődik és leszakad(hat) a tányér...
rémGtv  .2011-05-22 10:20:53 // 34782
	És az nem lehet hogy a szelepek vannak szétmenve ? Mert nagyon szuszogós hangja van  . De a szelepszárszimeringek akkor is cserélve lettek .
	
rémGtv  .2011-05-22 10:19:16 // 34781
	És ez mennyibe fájt ? :D
	
[k i z z o]2011-05-22 08:28:36 // 34780
	Egy új gyűrű soha nem kopik be a régi kopott motorba, nem valószínű, hogy más jellegű tömítetlenség lenne, hacsak nem szelepszár vezető és szimmering nélkül rakta össze valaki :)
Én azon a véleményen vagyok, hogy az új gyűrű minden esetben kidobott pénz egy kopott motorba. De hát szét kell szedetni a motort és kiderül.
	
Én azon a véleményen vagyok, hogy az új gyűrű minden esetben kidobott pénz egy kopott motorba. De hát szét kell szedetni a motort és kiderül.
[k i z z o]2011-05-22 08:24:40 // 34779
	Ha nagyon mocskos, akkor csak akkor oldasd le a mocskot, ha a motor szét van szedve. Motoröblítő adalékok csak akkor jók, ha folyamatosan vannak használva, ne zúdíts szerintem egy adag oldott iszapot a rendszerbe. Ha így fogyaszt, úgyis meg kell bontani.
	
19kicsike822011-05-22 03:02:49 // 34778
	Sziasztok!Olyan problémám van,hogy a légzsák visszajelző lámpám ég.Mi lehet az oka?Előre is köszi
	
Piritu - 1.000.0002011-05-21 20:36:59 // 34777
	
	
Piritu - 1.000.0002011-05-21 20:35:20 // 34776
	én vettem egy bontott váltót, ami nem ereszti az olajat és csere
	
Gabesz2011-05-21 20:30:43 // 34775
	Sziasztok! Hasonló a téma, csak nekem nem füstöl, hanem nagyon fogyasztja az olajat. Selénia van benne kb 4000Km óta. A múlt héten 600km alatt megevett 1 litert... olajcsere után mondta a szerelő, h nagyon koszos belülről a motor, csupa olajlerakódás. Le akarom cserélni most castrolra, kipróbálom... Mit ajánlotok, hogy tisztitsuk ki a motort kicsit? Vannak ilyen blokkmosók, de azt hallottam, néha több kért okozhat, mint hasznot. Vagy először járassam át olcsó teszkós olajjal, aztán cseréljük ki a castrolra? Esetleg valamilyen adalékot is tennék bele. Ja, 1,6 tsről van szó.
	
Kareszka19842011-05-20 11:46:26 // 34774
	azon a logikán, hogy ha a kompresszió jó, akkor szimmering, ha szar, akkor gyűrű, lehet egy támpont :)
	
Ferke2011-05-20 10:35:21 // 34773
	Hát a szimmeringek állapotába azért nem, de a lentebb lévő dolgokról ad némi infot:)
	
rémGtv  .2011-05-20 09:28:56 // 34772
	Az én autómnál biztos hogy cserélve lett amit megemlítettem mert a régi alkatrészeket is mutatta hogy mennyire szét volt kopva :( Ja és még oda is adta az emberke a régi cuccokat ami lent van a garázsba egy jó nagy dobozban :D De az tény hogy manapság nem lehet találni megbízható szerelőt és sosem számíthat az ember rájuk ...
	
Kareszka19842011-05-20 08:19:57 // 34771
	esetleg egy kompressziómérés valamennyire betekintést enged a gyűrűk/szomeringek állapotába, meg nem is kerül annyiba, mint egy újboli megbontás
	
Kareszka19842011-05-20 08:19:15 // 34770
	hát igen, amit nem látunk, arrol nem is tudunk sajnos, rengeteg a félrevezető mester (tisztelet a kivételnek)...
fordunkal fordult elő 1x, hogy kerékcsapágy cserére vittük, mester "belerakta az újat", hazahoztuk, minden stimmelt, másnap indultam volna útra és 1 centi kilengése volt a keréknek. Egyből telefon a mesternek, 10 percen belül már ott is volt, elvitte és másnapra hozta vissza a kocsit. Természetesen most ingyen megcsinálta. Ergo szerintem kisem cserélte, csak meghúzta, vagy nemtudom, de persze kifizettette az új csapágy árát. Azóta kerülöm a zürgét, de most rávoltam szorulva, nála rendeltem az új gyertyaszettet, de nem ő rakja be! :)
	
fordunkal fordult elő 1x, hogy kerékcsapágy cserére vittük, mester "belerakta az újat", hazahoztuk, minden stimmelt, másnap indultam volna útra és 1 centi kilengése volt a keréknek. Egyből telefon a mesternek, 10 percen belül már ott is volt, elvitte és másnapra hozta vissza a kocsit. Természetesen most ingyen megcsinálta. Ergo szerintem kisem cserélte, csak meghúzta, vagy nemtudom, de persze kifizettette az új csapágy árát. Azóta kerülöm a zürgét, de most rávoltam szorulva, nála rendeltem az új gyertyaszettet, de nem ő rakja be! :)
Ferke2011-05-20 08:09:42 // 34769
	Ne vezessük félre a kollegát!:) A gyűrű cserélve lett,ráadásul egy csomó más dolog lehet. Összeforgatott gyűrűk,hordós hengerfal.ezek komp.méréssel kiszürhetőek.de lehet xar szelepvezető,félreütött sz.sz.szimmering is.Az is kérdés ma már,h a szerelö tényleg cserélte-e azt,amit mond...
	
Kareszka19842011-05-20 07:52:51 // 34768
	garanciálisan nem orvosolható? én tutira visszavinném egy hasonló szituációban egy halom "hallod?!" kíséretében
	
rémGtv  .2011-05-19 23:00:50 // 34766
	Hát nem tudom de már rohadtul elegem van az egészből hogy erre mindig csak költeni költeni kell . Kb vagy 400 ezerbe van a szervizelés és még mindig nem jó egy csomó dolog . Azon gondolkozom hogy érdemesebb lenne inkább egy másik ugyanilyen motort venni kompletten ami nincs széthajtva ... Belefáradtam ebbe a mostani blokkba .
	
Kareszka19842011-05-19 20:41:20 // 34765
	ha kék, akkor az tudomásom szerint olaj lesz :-/ deha az említet dolgok cserélve lettek, akkor passz hol kerülhet be olaj...talán a kartergáz húz magával vissza a szívócsövekhez annyi olajat, hogy okozhat füstölést??? ezt majd egy jobban hozzáértő megmondja :)
	
Ferry2011-05-19 18:35:43 // 34764
	Sziasztok!
Tudnátok segíteni? 155-nek szeretném kicserélni a benzinszűrőjét, de sajna nem találom :) Gondoltam, hogy nem ott van mint egy suzukin, de hátha.........
Valaki tudja?
	
Tudnátok segíteni? 155-nek szeretném kicserélni a benzinszűrőjét, de sajna nem találom :) Gondoltam, hogy nem ott van mint egy suzukin, de hátha.........
Valaki tudja?
rémGtv  .2011-05-19 16:41:17 // 34763
	Ja és alul a váltónál nagyon ereszti az olajat !
	
rémGtv  .2011-05-19 16:37:36 // 34762
	Sziasztok ! Ma azt vettem észre a Gtv-n hogy a kipufogóból kék füst jött ! Hozzáteszem hogy nem volt hideg a motor és kb 10 ezer kilométer ezelőtt volt cserélve a szelepszálszimeringek , gyűrük meg hajtókarcsapágyak :( Mi lehet a probléma ? Valaki segítsen gyorsba !!! Előre is köszi mindenkinek .
	
Kareszka19842011-05-18 20:43:51 // 34761
	okok na :D végre bíztató választ kaptam :) köszi szépen
	
GTPeti2011-05-18 20:24:58 // 34760
	Régebbi modelleknél kell egy kis beavatkozás a kábel belsejébe. (Kapcsoló a K-Line-okhoz.) A tied már tuti CAN-buszos, tehát vszínüleg módosítás nélkül is működni fog, tekintve, hogy a CAN vezetékei ott vannak, ahol a kábel csatlakozójában is.
	
Piritu - 1.000.0002011-05-18 20:19:36 // 34759
	Én ilyetvettem, ez műxik :-)
	
[k i z z o]2011-05-18 20:17:08 // 34758
	Csak sárga lámpa, nincs safety run. De ECU / ECM nem CPU :)
	
Piritu - 1.000.0002011-05-18 11:45:30 // 34756
	Kösz az infót.
	
Kareszka19842011-05-18 09:57:11 // 34755
	s ha a katalizátor előtti szonda jó, az utánna lévő meg "sz*r", akkor a cpu feltétlenül vészüzembe vált? vagy csak a műszerfalon jelzi (chenck engine), hogy a katalizátor a végét járja??
	
[k i z z o]2011-05-17 22:17:53 // 34754
	Sem keskeny sem szélessávú szondánál nincs fűtőáram mérés, a szélessávúnál is a nermst cella ellenállására van írva a lambda heater PID szabályozás, és nem a fűtőáramra. Diagnosztika van a fűtésre, az open heater  short to GND / BATT hibákat egyes vezérlők lekezelik, de config függő.
	
[k i z z o]2011-05-17 22:06:15 // 34753
	Ha rádugod a csatit, milyen jelek vannak a csatin - gyújtás ráadásakor? Multiméterrel végig tudod mérni.
	
GTPeti2011-05-17 20:09:18 // 34752
	A hírnévre és elismerésre régebben tettek szert, amíg a névadó is aktívan dolgozott. Asszem ma már nem így van.
	
Vikking 3112011-05-17 19:43:46 // 34751
	Asszem a 147-esekre írták ezt...
	
Zsé2011-05-17 19:15:29 // 34750
	Tudom, hogy egyesek bátran ajánlják az Alfa Szamosi Kft. -t szerviznek, sajnos én nagyon ráfaragtam velük. Ha valaki épp azon gondolkodik, hogy odaviszi az autóját azt határozottan lebeszélném!! Azt hittem, mivel itt az Amorén preferáljátok, ezért valószínűleg megbízható, de nagyon NEM. Persze akit nem érdekel a pénz és az elvégzett munka arányossága azt nem hatja meg a véleményem, de akiket érdekel az  kétszer is gondolja meg, hogy ode viszi e az autóját. 
Egy kivételt kiemelnék, ő egy szerelő srác, aki nagyon rendes és készséges, az összes többi körülmény nem elfogadható.
Remélem segítethettem azoknak a cartársaknak akik érzékenyek az igazságtalanságra.
	
Egy kivételt kiemelnék, ő egy szerelő srác, aki nagyon rendes és készséges, az összes többi körülmény nem elfogadható.
Remélem segítethettem azoknak a cartársaknak akik érzékenyek az igazságtalanságra.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-16 21:42:08 // 34749
	pedig sajna sok emberkének szakadt el a vezérlése 70e környékén....még nem úsztad meg majd ha 42e lesz akkor :)
	
Piritu - 1.000.0002011-05-16 21:37:38 // 34748
	Huhhhh, most néztem utána, a Pókkal 38 ezret mentünk a csere előtt. Ezt megúsztam! :-DDD
	
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-16 21:33:46 // 34747
	pedig a cf3-as feszítő elég szar minőségre...
	
Piritu - 1.000.0002011-05-16 21:28:55 // 34746
	Utoljára 2005-ös TS-em volt, ott még 60at mondtak.
	
Piritu - 1.000.0002011-05-16 21:26:43 // 34745
	...ez azt jelenti, hogy innentől, aki motorféltésből átállt 120-ról 60 ezerre az a motorját kockáztatja? :-O
Lassan elérjük a 10 ezres cserét, mint az olajnál :-DD
	
Lassan elérjük a 10 ezres cserét, mint az olajnál :-DD
Kareszka19842011-05-16 21:02:20 // 34744
	böngésztem neten ezzel a lambdás kérdésemmel kapcsolatban, miszerint attol, hogy a második, katalizátor utáni szonda rossz, attol még a CPU nem áll vészüzembe...konkrétan nem kaptam erre választ, de ezen a LINKEN ezt az állítást olvastam, ami talán alátámasztja az állítást:
"...Jöttek a kocsitest független beépítési módok, majd egyes típusokba 5 Voltos szondákat szereltek. Később megjelentek a két szondával működő rendszerek.
Itt a katalizátor előtti szondának a funkciója változatlan, ez a szabályzószonda. A katalizátor után megjelent viszont a monitorszonda, aminek a feladata a kat. korrekt működésének ellenőrzése. Ha a monitorszonda jelalakja egy kritikus határt elér, ez a katalizátor kifáradását jelzi, az ECU ilyenkor a MIL-lámpát a műszerfalon felkapcsolja. "
	
"...Jöttek a kocsitest független beépítési módok, majd egyes típusokba 5 Voltos szondákat szereltek. Később megjelentek a két szondával működő rendszerek.
Itt a katalizátor előtti szondának a funkciója változatlan, ez a szabályzószonda. A katalizátor után megjelent viszont a monitorszonda, aminek a feladata a kat. korrekt működésének ellenőrzése. Ha a monitorszonda jelalakja egy kritikus határt elér, ez a katalizátor kifáradását jelzi, az ECU ilyenkor a MIL-lámpát a műszerfalon felkapcsolja. "
Vikking 3112011-05-16 18:58:23 // 34743
	/Aztán 40-re vették le az utolsó TS-eknél... /
	
Dexi2011-05-16 18:36:57 // 34742
	Sziasztok! 
Teljesen új vagyok még a klubban, ezért is kérem a segítségeteket! Egy megbízható és ügyeskezű alfa szerelőre volna szükségem Debrecenben (esetleg Szegeden) vagy környékén! Előre is köszi az infót!
	
Teljesen új vagyok még a klubban, ezért is kérem a segítségeteket! Egy megbízható és ügyeskezű alfa szerelőre volna szükségem Debrecenben (esetleg Szegeden) vagy környékén! Előre is köszi az infót!
Piritu - 1.000.0002011-05-16 17:33:40 // 34741
	...attól függ, hogy mennyi az a kicsi -)
Eredetileg a gyár 120.000 km-t írt elő a cserére. Aztán volt pár garanciális affér a vezérlés miatt, aztán felezték az ajánlást a TS motoroknál. a kocsihoz adott könyv alapján maradt a 120-as csereperiódus, csak a szervizeknek szóltak.
Nálam a 147-nél a feszítő 127ezernél állt be, mert azt elfelejtették kicserélni a szakszervizben.
	
Eredetileg a gyár 120.000 km-t írt elő a cserére. Aztán volt pár garanciális affér a vezérlés miatt, aztán felezték az ajánlást a TS motoroknál. a kocsihoz adott könyv alapján maradt a 120-as csereperiódus, csak a szervizeknek szóltak.
Nálam a 147-nél a feszítő 127ezernél állt be, mert azt elfelejtették kicserélni a szakszervizben.
Ferke2011-05-16 13:05:16 // 34740
	Én cserélném, leginkább a 4 év miatt!
	
Sümi Z2011-05-16 12:50:25 // 34739
	Sziasztok!
Szigorúan 60.000km után kell kicserélni a vezérlést vagy lehet ráhagyni egy kicsit? 145 1.6TS. SKF görgők, GATES szíjak kerültek bele 4 éve.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
	
Szigorúan 60.000km után kell kicserélni a vezérlést vagy lehet ráhagyni egy kicsit? 145 1.6TS. SKF görgők, GATES szíjak kerültek bele 4 éve.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
Atesz19872011-05-16 10:36:38 // 34738
	Trencsik egyébként, és Roland, de már meg is van. Google was my friend. :)