Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Azmo2005-01-03 11:34:39 // 65
de akkor hóra,jégre tegyék, hogy bele is menjen, de úgy hogy pattanjon a világvégébe is, gondolom akkor sima aszfalton lehetett, amin még nem volt semmi cucc....
Paco2005-01-03 11:32:42 // 64
Nem. Csak arrafelé ismerik a környezetvédelem fogalmát is. A Tátra egészében természetvédekmi terület, és tilos a sózás. Ez már 15 éve is így volt, és ma is így van. Ezért zúzottkövet szórnak le a jégre-hóra ami belefagy, és szép érdes jól tapadó felületet ad. Tavasszal meg az olvadás után egyszerűen összesöprik, és teherautóra rakják a kőzuzalékot.
Robi2005-01-03 11:32:40 // 63
Amikor arra jártam, akkor még salakkal szórtak. Szerintem az a tuti, nem mar, nem lő, viszont marha jól tapad a jégen.
Azmo2005-01-03 10:01:49 // 62
az fasza, és ezt hogy gondolták?? kaviccsal? ezeknek elgurult a bogyójuk:(
Kau2005-01-02 01:03:53 // 61

Senki ne aggódjon! Pesten már készülnek az utak!
BeeGee2004-12-30 16:07:26 // 60
Na most itt kidühöngöm magam! Szlovákiába többet nem megyek. Leglábbis télen, ezzel a kocsival tuti. IQ bajnok, aki kitalálta hogy a havat ne sózzák, hanem "kavicsozzák". Tegnap átmentem a Tátrán, és vagy 20 kis lyuk lett a lökösön a kib... kavicsok miatt, amit a kamikaze helyiek felcsaptak rám, miközbe 70en szálguldanak a jégen. Utálom!!! Egyébként a Tátra brutális látvány élőben...
Attie2004-12-27 09:42:16 // 59
Annyira nem, mint annak idején, de azért valamivel még mindig jobbak, mint az átlag :)
Tom2004-12-27 09:36:38 // 58
Ebben nincs igazad. Az Alfák már nincsenek annyira eleresztve lóerővel, mint annak ideján. ...sajnos :(
Azmo2004-12-27 09:36:01 // 57
höhöhö, ez jóó :) node az első paraszt autós átmenne rakjta, hidd el.... de tényleg nagyon jó ötlet! :D
Lobot2004-12-26 02:14:41 // 56
Azmo: Akkor ne tábla kihelyezésre kérjél engedélyt az önkormányzattól, hanem fa ültetésre. Némely kátyú úgyis van akkora, hogy egy facsemetét simán el lehetne benne ültetni. Erre szerintem simán megkapnád az engedélyt, és tuti, hogy mindenki felfigyelne rá. :-)))
Viktor852004-12-26 01:00:02 // 55
A Budapesti utak minősége hosszú távon nem fog javulni (15év) !!!, mert nincs tervbe véve az utak minőségének javítása. A főútvonalak meg azért katasztrófálisak mert túl nagy tengelyterhelést kapnak: Mo-on a közúthálózat 10tonna tengelyterhelésre épült ki, és az EU-ban 11,5tonnára, de a kamionoknak Mo-on is át kell jönniük. Ráadásul egyes főútvonalak (főleg Dunántúlon) forgalmat nézve is jelentősen túl vannak terhelve. A kötelező biztosaításon elképzelhető hogy változtatnak, de akkor biztos drágább lesz. Az Útalapot 1999ben megszüntették. Azóta a kötelező biztosításból, az üzemanyagadóból befolyt pénz az állami költségvetésbe megy, és csak kis részre kerül vissza a közlekedésbe, azon bellül a közúthálózat-fejlesztésbe. Autópályára, meg elkerülő utakra csak azért van pénz mert az EU ad rá. Budapesti útakra azért nincs mert az is, mint minden település belső úthálózata önkormányzati tulajdon, így a településnek kell a saját költségvetéséből finaszíroznia az úthálózat építését-karbantartását.
Paco2004-12-24 22:01:32 // 54
Budapesten nincsenek is utak.....
Attie2004-12-23 19:27:47 // 53
Hát ha lóerő szerint sorolnának be, akkor az Alfások nagyot szívnának :)
Tom2004-12-23 19:15:28 // 52
Igazad van, nem eltörölni kellene, ha nem csak átreformálni. Legalább is valamit változtatni rajta, hogy ne azért fizessek, hogy ha majd nekimegyek valakinek, akkor abból a biztosító fizeti a kárt és még pluszba meg emeli a bonuszt. Inkább fizessek biztosítást azért, hogy ha vki nekem jön, akkor fizesse a javítást a saját, biztosítom és ne keljen futkározni össze vissza. A biztosító meg rendezze a másik biztosítójával, és úgy emeljék a mókus bonuszát. Ne legyen egyforma a biztosítás, szerintem inkább legyen a besorolása kategória szerint (alsó, közép, stb.) vagy lóerő szerint. Egy 2.0-es 15 éves autóért, mért kell ua. fizetni, mint egy 2.0 0 km-es E-s merciért? Az egyiket meglehet venni a másik egy eleme árából? Ez hogy van?
Azmo2004-12-23 15:06:57 // 51
a kátrányos lapáttal ütném a fejét, aki úgy ott meri hagyni!
Don Gombóc2004-12-23 14:57:33 // 50
A másik véglet meg tegnap ért, hogy olyan faszán befoltozták a huplit hogy pupli lett belőlle. Sikerült is átmennem rajta, utánna majdnem megálltam felnit vizsgálni. Na van még egy ilyen baró rész az M3 kivezetőn a Szentmihályi felett átívelő hídon mielőtt kezdtek lefelé gurulni a közelébe se menjetek a felező vonalnak, mert kurva púpos. Nekem meg volt.
Azmo2004-12-23 13:27:19 // 49
lehet eccer elmegyek a magyar aszfalt nevü céghez és megkérdezem árulnak-e aszfaltot magánembernek.....veszek keveset, pár helyen betömöm és utána gyűjtést rendezek, hogy ha már baszott az akinek mi már eccer fizettünk, megcsinálni, akkor dobjuk össze mégeccer és csináljuk magunk!
Cho Simba (TomQ4)2004-12-23 13:24:25 // 48
Még jó hogy nem estem el, 2 kamion is átment volna rajtam....
Azmo2004-12-23 13:23:29 // 47
én is tudok mutatni pár ilyet, eccerüen eltünik benne a kerék, nem hülyéskedek, tényleg.....csinálni kéne pár táblát, beleállítani a lyukba és ott állni!
Cho Simba (TomQ4)2004-12-23 13:21:05 // 46
Múlt héten olyan gödörbe mentem bele, hogy még mindig fáj a derekam...
Azmo2004-12-23 13:03:16 // 45
Alfa KKK! nos, nem mindenhol csinálják úgy, de ha fel is marják, akkor marad az, hogy azok a barmik fogják a csatornafedélnél nem vasbetont használnak, hogy ugyan ne süllyedjen le, meg fel, hanem valami más anyagot, ami persze nem bírja a strapát....
gyugya2004-12-23 12:55:31 // 44
Csak halkan kerdezem, az AKKK konkretan minek is a roviditese? Amugy a gond az, ha meg is csinalnak egy utat, akkor nem jol. Beleontenek egy kis aszfaltot es ennyi. Fel kellene marni a rossz reszeket es ujraaszfaltozni. De ilyen soha nem lesz.
Azmo2004-12-23 10:50:34 // 43
"Ha táblát akarsz kihelyezni, akkor az illetékes önkormányzattól kell engedélyt kérned" ez jó, bemegyek az önkormányzatba és kérek engedélyt egy olyan táblára, amin arra figyelmeztetem ugyanazt az önkormányzatot, hogy végezze rendesen a munkáját....háhá, biztos megkapom az engedélyt :) a hivataltó, a jenőtő....:)
Azmo2004-12-23 09:41:08 // 42
jól is járnátok....eljönne a diktatúra és a rend ideje! Árggg...AKKK irányítaná az országot:) (hitetlen jogászok és sznobok, nem kell megjegyzést tenni erre a beírásra, kíméljétek kis ujjacskátokat, mert nehezebben tudjátok megfogni a koktélos poharat :D)
Attie2004-12-23 08:08:02 // 41
Azért a kötelező biztosítást nem kéne eltörölni. Gondolj bele, hog ybeléd jön valaki akinek nincs cascoja és tegyük fel hogy neked sincs. Olyankor ki fizet a kárért? Vagy te szivesen járnál polgári peres tárgyalásokra? :) Inkább valami olyan kéne, hogy mindenkinek egyforma legyen a kötelezője.
ingegnere2004-12-23 07:45:55 // 40
:-) Azmo, belőled egyszer még miniszterelnök lesz.;-) Na, mindenkinek Boldog Karácsonyt és forradalmaktól mentes Újévet kívánok.:-)
Azmo2004-12-22 14:24:55 // 39
ehh....
TtK2004-12-22 13:56:31 // 38
Sajna nem így van. Egy csomó dologban nem lehet népszavazást kezdeményezni. Többek között költségvetési kérdésekben sem. Márpedig, hogy mire költsék az autósoktól kisarcolt pénzt, vagy az, hogy mennyit sarcoljanak ki, az költségvetési kérdés. :( Nem látok megoldást, mert: Ha tüntetsz vagy petíciózol annak semmi eredménye, ha mást választasz a következő választáson az szintúgy a saját zsebével lesz elfoglalva és nem az utak állapotával. Szvsz csak Ingegnere második pontja járható: neked kell a felújító vállalat tulajdonosának lenned. Akkor rendesen meg lesz csinálva.
Azmo2004-12-22 12:47:04 // 37
igen, van benne valami.... A közlekedési kultúráért nem tudok felvonulni, abban nem tudok tenni semmit, viszont a szervek baszogatását pontosan tehetem, mert jogom van hozzá, és szerintem igenis eredménye is lehet! Pontosan, bármit kezdeményezni lehet aláírás gyűjtéssel, ez szerintem a nép hatalma, más mód nincs! És ami nem működik jól, azon változtatni kell, és ha az illetékesek nem teszik meg, akkor az a nép, aki megválasztotta az illetékeseket figyelmeztet! Szerintem!
ingegnere2004-12-22 12:24:23 // 36
Annyiban játszik szerepet az, amit írtam, hogy a rengeteg autó és kamion tönkre teszi az utat. Tehát elsődlegesen nem Budapest útjait, hanem Budapestet elkerülő utat kéne csinálni. (Az más kérdés, hogy épül, épül, csak a zöldek itt-ott belekakkantanak a levesbe természetvédelem címszóval. Mondom ezt környezetvédő minőségemben is.) tehát az útfelújítás/megújítás jó dolog, csak nem azzal kell kezdeni. Azt meg lehet idővel csinálni, amikor már kevesebb a jármű az utakon. És ehhez bizony közlekedési kultúra is kell. Aláírás gyűjtéssel nem értek egyek abszolúte. Ilyen alapon bármit kezdeményezni lehetne, nem jó ötlet. Ing, akinek a GTV-je 84 mm-re csücsül az aszfalttól, tehát átérzi a problémát. :-)
Azmo2004-12-22 12:07:53 // 35
Nézd Ing, tökéletesen egyetértek Veled az uccsó megjegyzésben, de most nem arról beszélünk, hogy mé van dugó, mé van környezetszennyezés a városban, mé nincs megcsinálva rendesen a város külső részein INGYENES parkolási lehetőség, hogy az ember megfelelő tömegközlekedési eszöközökkel járhasson be dolgozni és nem is arról szól ez a topic, hogy az emberek mé köcsögök, hogy szarnak a másikra, inkább ülnek a dugóban egyedül egy autóban....nem, ez a topic most arról szól, hogy tök függetlenül attól ki miért van ebben a szép városban autóval, az ha már befizet NEM KEVÉS pénzt arra, hogy az útra fordítsák, akkor ne szakadjon le a belső szerve, ha éppen végigmegy egy bármilyen útszakaszok Bp-en! Ez az aláírás gyűjtés jó ötlet, csak kérdés, hogy mi legyen a tartalma, mert az nem lehet hogy ne legyen kötelező! Egyszerüen force-olni kell őket, hogy tegyenek valamit! Maximálisan támogatnám és állnék is a lámpáknál, de én nem ablakot mosnék, és nem árulnám a Fedél nélkült, hanem aláírást kérnék az autósoktól!
Inner Circle2004-12-22 11:10:40 // 34
Alternatív lehetőség: Kijártok a Margitszigetre, összehaverkodtok Demszkyvel és egy óvatlan pillanatban beb.sszátok a Dunába. Na, ez sok mindent megoldott volna tíz éve. Most már amúgyis kifele áll a szekere rúdja, hál' Istennek, de azért talán még most se lenne teljesen felesleges időtöltés.
ingegnere2004-12-22 08:40:47 // 33
Ez szerintem nem lenne megoldás. Aláírásgyűjtéstől és népszavazástól még nem lesznek jobbak az utak. Ha változtatni akartok, 3 dolgot tehettek: 1. Sokat tanultok és beférkőztök a politikába,megszerzitek a "budapesti utak minisztere" posztot.:-) vagy 2. Sokat sefteltek és megszerzitek magatoknak valamelyik nagy betonút Rt. részvényeink többségét és összehaverkodtok a "budapesti utak miniszterével":-) vagy 3. Kijártok futni a Margitszigetre és öszehaverkodtok a Demszkyvel. :-) Ha jól tudom, még mindíg arrafelé edz. Vagy a jelenlegi helyzetben a legjobb, amit tehettek, hogy leálltok egy külvárosi parkolóban és tessék venni a fáradságot és kicsit tömegközlekedni.
Tedi2004-12-21 23:48:29 // 32
Tom Nem vagyok alkotmányjogász, de tudtommal, ha összegyűlik x számú (500.000) aláírás, akkor népszavazást kezedményezhetnek az ügyben. Ha egy ilyet valaki meglép, akkor fix, hogy nem lenne gond a részvételi aránnyal, de még az eredmény sem lenne kétséges :))
Tom2004-12-21 21:42:09 // 31
Nem ismer valaki véletlen egy alkotmány jogászt? Csak azért kérdem, mert érdekelne, hogy mi történne akkor, ha a Magyarországon lévő 3 millió autótulajdonos és még kb. 3 millió jogosítvánnyal rendelkező magyar állampolgár aláírást, gyűjtene egy petícióban. Amiben követelné többek közt a kötelező bitósítás eltörlését, valamint az utak állapotának azonnali kijavítását, amire fedezet a benzinárába építet útalap adó, valamint a súlyadó, autópályadíj, de ha ez nem elég, akkor a tisztelt ház tagjai, polgármesterek lemondhatnának a járandóságuk 5-10%-ról (úgysem csinálnak semmit érte). Én tutira aláírnám. Lehet, hogy hülyén hangzik, de ha belegondoltok, ha csak 3 millió autós írja alá az már az ország harmada, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni, ha meg nem jönne össze az aláírás, akkor meg is érdemeljük az ilyen utakat. Szerintem...
count M2004-12-21 18:19:42 // 30
Látom a smiley-t a végén, de ugye azért azt Te se gondoltad komolyan hogy ez megoldaná a helyzetet? :) r.cM
gyugya2004-12-21 17:48:50 // 29
:) Egyertertek Veled, hogy nem ertesz egyet velem. En sem ertenek. :) Egyebkent lehet a legjobb megoldas az lenne, ha az ember odatolna egy taliga aszfaltot, beleontene, majd elegyengetne. Ha az nem ont bele akinek kellene... :)
bubble2004-12-21 16:21:48 // 28
Azmo Ha annyi ezresem lenne, ahányszor én már a kátyúkról írtam, most nem okozna gondot plusz még egy karácsony sem. Hatása igazoltan nulla maradt. Ha táblát akarsz kihelyezni, akkor az illetékes önkormányzattól kell engedélyt kérned, ha tömörülni is akarsz, akkor már a rendőrségen kell bejelentened. Kérdezz ha van még mit, bátran. A Kiskertész csak az elithadsereggel foglalkozik, én szoktam a mindennapos gondokkal. :)))) Bocs Halesz, nem hagyhattam ki! :)))
norbee2004-12-21 15:38:42 // 27
szerintem meg gumicsirke. szerintem. :)))
Azmo2004-12-21 14:31:03 // 26
szerintem meg ezzel a hozzáállással nem fog változni semmi, nem értek Veled egyet!
gyugya2004-12-18 13:26:25 // 25
Szerintem nem megoldas. Mire hivnank fel a figyelmet? Egy olyan dologra amit mindenki ismer? Kerdezd meg barmelyik autost, hogy tud-e rola, hogy Budapesten szarok az utak. Az emberek figyelmet nem kell felkelteni. Az illetekes uraket meg nem lehet. Ha peldaul arra hivnak fel az emberek figyelmet, hogy ha beszaladt egy katyuba es porra omlott a futomuve, akkor meg nincs veszve minden, mert ezt, meg ezt, meg ezt lehet csinalni, perelni. Ez mar mas, mert sok ember (koztuk en is) nem tudja mit csinalna egy ilyen szituban. Ha egy altalan lehet tenni valamit.
Azmo2004-12-18 10:32:10 // 24
többek között...
norbee2004-12-18 10:06:03 // 23
A kertésznek vannak újságíró spanjai...
Azmo2004-12-18 10:04:37 // 22
Szerintetek a figyelem felkeltés nem megoldás? Amennyi tőlünk telik, szerintem az is eredményhez vezethet, én ebből a szempontból optimista vagyok! Nem lehetne kiállni táblákka? Felhívni TV-t bárki, hogy helló, ott vagyunk?
Attie2004-12-18 09:37:23 // 21
Szerintem az emberek általában nem érnek rá (én se) ilyenekre :(
gyugya2004-12-18 09:22:46 // 20
Nalam az utak minosege az egyik ok amiert nem jarok Budapesten autoval, hanem tomegkozlekedve. Hozzateszem, hogy en nem vagyok autohoz kotve, nem a munkaeszkozom. Egyszer mikor Romaniaba mentem eppen at, a haterorrel beszelgettem, mert mondta, hogy Alfat szeretne venni. Kerdezoskodott, hogy milyen, stb.. Aztan egyszer csak megkerdezte, hogy, hogyan birja a szabolcsi rossz utakat :)) En ezen csak mosolyogtam. Valosznuleg meg nem kozlekedett Budapesten. Abszolut felhaborito az, hogy tele van minden katyuval es meg csak most jon a tel. Volt ugy , hogy megalltam egy nagyobb tocsa elott, es csak lepesben mertem atmenni rajta, mert nem tudtam mit rejt a viz. Sajnos kialakul az emberben a katyu-paranoia... Azt viszont nem latom, hogy mit tehetnenk?
Kau2004-12-17 18:21:05 // 19
Azmo én évente kétszer is járok arra :)) Ha akarod akkor viszek én is táblát :))
giovanni2004-12-17 17:52:47 // 18
MIt vártál? Egyébként gondold el mi szokott lenni ha valamit kivételesen felújítanak mindenki azért anyázik hogy nemlehet közlekedni... Ráadásul "hálistennek" tudjuk hogy a felújítók milyen minőségű munkát végeznek és milyen minőségi anyagokat használnak ha visszaemlékezel Bartók Béla út 2 hét alatt besüllyedtek a csatornafedők... M7 dettó.... Ott a Szerémi az egyik kedvenc utam jó a minősége-felülete de mégsem lehet önfeledten csapatni mert figyelni kell a nyamvadt csatornafedőket és ez csak néhány példa.... Az a baj hogy agésznek nincsen alja meg teteje sem... :(( Ennyi
Azmo2004-12-17 16:22:05 // 17
nos? mindenki sír az utak miatt, mégsincs csak összesen 2 ember aki tenne valamit?
Azmo2004-12-17 15:47:44 // 16
gondolom, de hát mi is látjuk....lásd utak! Mert nem arra megy a lóvé!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak