Satti2010-09-18 21:11:49 // 89535
Rengeteg pénz van benne, nem csoda, ha megváltoztak a körülmények és a feltételek, az elmúlt 20 évben, de sztem az igazi tehetségek és egyéniségek most is kiemelkednek a többi közül, futam győzelmeket és főleg VB címet, esetleg címeket nem lehet véletlenül, vagy csak szerencsével nyerni.
Tom122010-09-18 21:01:15 // 89534
Nagyjából azóta "cirkusz" az egész, mióta "Börni" átvette a gyeplőt, de, hát meg lehet érteni, ebből él, a többi meg már jött magától. :-)
Azért legalább még a lényeg megmaradt, az, hogy emberek vezetik az autókat, ami nagyon átjön a két videóból, amit az amórés FTP-re töltöttem /WTCC mappa/, ill. az egyik még folyamatban van, mert 3.5 GB és így kicsit tovább tart, de szerintem minden F1-es rajongónak "kötelező olvasmány".:-) Egy összeállítás /előzetes, 95 MB/ és egy egész /a legutóbbi monzai/ futam kizárólag belső kamerákból, /hülye/kommentár nélkül. Nagy élmény még így is, "utasként"!:-)
Ott világosan látszik, hogy azalatt az 1,5 - 2 óra alatt szinte minden a versenyző kezében van. Persze, utasítgatják őket a boxból erre - arra, de igazából rajtuk múlik minden. Látszik, hogy ők is csak emberek, hibázhatnak, sőt az a csodálatra méltó, hogy ilyen körülmények között csak ennyit hibáznak.
A múltkor volt itt téma a béna - nem béna versenyző, meg a "vasárnapi autókázás" a pályán. Itt, azt hiszem, mindenki láthatja, hogy még a bemelegítő kör is sok "egyszerű halandónak" magas lenne, szóval főleg a futam alatt szó sincs "céltalan körözgetésről". Talán M. Schumacheren látszik, hogy kb. "csak" 99,8%-ot nyújt, nem 100-at /ez az eredményein is látszik/ , de azt is csak addig, amíg, nem adódik egy olyan szituáció ahol előjön belőle a "kisördög".:-)
Hallani, hogy milyen különböző az autók hangja, a sebességváltójuk, látni, hogy Monaco-ban az autók a pálya nagy részét 3 keréken teljesítik /előzetes/, melyik versenyző hányszor les a tükörbe, stb. stb...
Én párszor már láttam, de még mindig nem untam meg.:-))
Ja és hogy ami kívülről az egyszerű tv közvetítésekben "esemény", az belülről csak egy fél - 1 másodperces villanás. Pl. az is jól látszik, hogy Webber sem csak úgy "spontán" előzte meg vasárnap Hülkenberget, hogy a Williams már igencsak köpködte az olajat, meg, hogy a Parabolica kijáratánál hibázott is /Hülkenberg/, meg még sok más érdekesség, amit egy egyszerű néző csak "unalmas körözésnek" lát . Külön érdekes a futam eleje és vége - persze belülről, kívülről már számtalanszor láttuk...;-)
Azért legalább még a lényeg megmaradt, az, hogy emberek vezetik az autókat, ami nagyon átjön a két videóból, amit az amórés FTP-re töltöttem /WTCC mappa/, ill. az egyik még folyamatban van, mert 3.5 GB és így kicsit tovább tart, de szerintem minden F1-es rajongónak "kötelező olvasmány".:-) Egy összeállítás /előzetes, 95 MB/ és egy egész /a legutóbbi monzai/ futam kizárólag belső kamerákból, /hülye/kommentár nélkül. Nagy élmény még így is, "utasként"!:-)
Ott világosan látszik, hogy azalatt az 1,5 - 2 óra alatt szinte minden a versenyző kezében van. Persze, utasítgatják őket a boxból erre - arra, de igazából rajtuk múlik minden. Látszik, hogy ők is csak emberek, hibázhatnak, sőt az a csodálatra méltó, hogy ilyen körülmények között csak ennyit hibáznak.
A múltkor volt itt téma a béna - nem béna versenyző, meg a "vasárnapi autókázás" a pályán. Itt, azt hiszem, mindenki láthatja, hogy még a bemelegítő kör is sok "egyszerű halandónak" magas lenne, szóval főleg a futam alatt szó sincs "céltalan körözgetésről". Talán M. Schumacheren látszik, hogy kb. "csak" 99,8%-ot nyújt, nem 100-at /ez az eredményein is látszik/ , de azt is csak addig, amíg, nem adódik egy olyan szituáció ahol előjön belőle a "kisördög".:-)
Hallani, hogy milyen különböző az autók hangja, a sebességváltójuk, látni, hogy Monaco-ban az autók a pálya nagy részét 3 keréken teljesítik /előzetes/, melyik versenyző hányszor les a tükörbe, stb. stb...
Én párszor már láttam, de még mindig nem untam meg.:-))
Ja és hogy ami kívülről az egyszerű tv közvetítésekben "esemény", az belülről csak egy fél - 1 másodperces villanás. Pl. az is jól látszik, hogy Webber sem csak úgy "spontán" előzte meg vasárnap Hülkenberget, hogy a Williams már igencsak köpködte az olajat, meg, hogy a Parabolica kijáratánál hibázott is /Hülkenberg/, meg még sok más érdekesség, amit egy egyszerű néző csak "unalmas körözésnek" lát . Külön érdekes a futam eleje és vége - persze belülről, kívülről már számtalanszor láttuk...;-)
Satti2010-09-18 20:58:33 // 89533
Nem vagyok szakértő, nem úgy mint itt sokan gondolják magukról és speciel nem a kiszélesített visszafordítóról volt szó, ami akkor és ott egy teljesen normális, megengedett manőver volt, egy kiskapu, amit ki lehetett használni és jól is tette, hogy kihasználta, hanem konkrétan közvetlen a rajt utáni pillanatokra céloztam, amikor szépen kivágott és szinte a fűvön előre nyomult, majd az Eau rouge után közvetlenűl már támadta is az előtte haladót és le is nyomta az egyenes végére. Nem kell mellre szívni a dolgokat, ez csak egy topic, ahol bárkinek lehet véleménye, legfeljebb nem érdekli a másikat, az egy dolog.
Don Gombóc2010-09-18 20:22:08 // 89532
Persze nem is lenne itt baj, ha mindenki elfogadná hogy itt nincsenek kiemelkedő sztárok hanem gépek, akinek a technika dolgozik a segge alatt Meg van határozva meddig nyomja a gázt és mikor kezdjen fékezni, és kanyarodni, a többit csinálja a leszorító erő stb. Nagyjából ennyi, bár ettől összetettebb. Azért hasonló a repüléshez, mert mivel kevés ember fér hozzá, ezért túl van az egész misztifikálva. Azoknál is olyan embereket vesznek fel akiknek nincs repülési múltjuk, sőt az kimondottan hátrány. Azután megtanítják őket műszer alapján repülni, aztán vagy túléli vagy nem. Mert a mai világban az elektronikus eszközök figyelése az ami esélyt ad túlélésre. Bár anno azt mondta az oktatóm, öcsém a gépet a seggeddel érzed. Nincs ez másképpen sem az autózásban sem, akinek van tehetsége az ott van akinek meg nincs az megdöglik vagy kiesik. Ja és szerencse és pénz kérdése hogy beválogassanak.. Ja és a köcsög marketing, amikor megmondják neki mit nyilatkozzon, vagy adott esetben maga fényezi magát. Sajna ez nem a 20-30 évvel ezelőtti korszak amikor nem korlátozták ennyi hülyeséggel a csapatokat és a műszaki megoldásokat. Szar az egész, bár nézem, de most már eljutottam oda ha van jobb dolgom, akkor esetleg videóról utána nézek.
Tom122010-09-18 20:22:07 // 89531
Mindig így kellett volna mennie, lehet, hogy akkor mindenkit meggyőzött volna.:-)
Tom122010-09-18 20:03:07 // 89530
Nagy vonalakban így van, egy kis kiegészítéssel. Én pl. nem niggereztem, meg nem lóképűztem soha, sőt Alonsot az elejétől fogva jó versenyzőnek tartottam, csak addig nem igazán érdekelt a pályafutása, mielőtt a Ferrariba került volna. Az, hogy Schumachert fikázta, mikor VB lett akkor is, meg most is egy ultra suttyó húzásnak tartom, de kinek nincs olyan húzása az életben, amit ne szeretne minél előbb elfelejteni? :-) Már maga a "sértett" is rég megbocsátotta neki...:-)
Iniezione2010-09-18 19:39:07 // 89529
Igen pont úgy ment,mint aki csak kiment körözni a hétvégén:)))
Andy2010-09-18 19:37:02 // 89528
Előbb-utóbb kiimádkozol majd valami parasztságot belőlem, de még bírom. Ez a rajt szabálymódosítást hozott. Vagy ez elkerülte szakértő figyelmedet?
Satti2010-09-18 19:35:44 // 89527
Fönök, iszom a szavaidat, mint mindig is, ezt olyan szépen összefoglaltad és igazad is van. :-)
Satti2010-09-18 19:33:46 // 89526
Egy kis emlékeztető, a tavalyi Spa futam. Meg lehet nézni, Kimi mekkorát rajtolt, majd, hogy nyomja neki, nem is tudom, nem úgy néz ki, mint aki leszarja...... Elég nagy balgaság ezt állítani, csak azért, mert nem tetszik.
Spa 2009
Spa 2009
Don Gombóc2010-09-18 19:29:09 // 89525
Ez így igaz. Itt már mindenkit leírtak Buttontól kezdve Rubinhoig, és lám ha volt a kezük alatt egy jó verda még is teljesítettek. Balfonzót itt mindenki utálta, és lám mekkora kedvenc lett. Az is igaz hogy sokat változott, és már nem olyan nagyképű de még lenni mit alakítani a jellemén. A Sumi is le lett írva, mert beült egy Német autóba, hogy megpróbáljon ott elérni valami. Szerintem többet keres mint bárki más így is. A motiváció meg az hogy Német sofőr Német verdába, és hátha bejön. Itt a pénzről van szó, és arról hogy ezek az emberek mind egyforma gépek. Akinek van jó autója az tud teljesíteni, akinek nincs az nem. Ha holnap beülne Hamilton a Ferrariba, nagyon sokan szopnák a faszát itt, pedig mindenki niggerezte erősen. A Kimi meg egy fasz volt, mert a tudást tekintve még maradnia kellett volna, és egy kicsivel többet teljesíteni. Az is igaz hogy a jelenlegi Ferrari csapat egy olyan kupleráj mint az Olaszok maguk. Amióta nincs a régi vezetés káosz van. Szegény Massa meg mindig másodhegedűs volt, amit rákényszerítettek. Ez az egész egy nagy marketing fasszopás, ez már nem F1.
Satti2010-09-18 19:11:36 // 89524
Amennyiben leszarja, akkor a teljesen versenyképtelen géppel, nagy valószínűség szerint nem nyert volna tavaly Spa-ban, illetve nem gyüjtötte volna szépen a pontokat az idény második felében, amikor már nem fejlesztgették a gépet, mert rájöttek, hogy nincs már értelme és vmitől, attól kezdve mégis jobb lett a verda, legalábbis nagyon úgy tűnt.
A tavalyi egyetlen győzelémet és az első dobogós helyet is, ráadásul Monaco-ban Kimi hozta a Ferrarinak, de biztosan csak azért, mert leszarta.......
Ismét mondom, a hír sztem csak a szokásos kacsa, annyi lehet benne, hogy Massa már elmegy, mert nincs tovább értelme maradnia, főleg most már Alonso árnyékában sok esélye nem lehetne jövőre sem. A helyére Kubica lenne egy jó választás.
A tavalyi egyetlen győzelémet és az első dobogós helyet is, ráadásul Monaco-ban Kimi hozta a Ferrarinak, de biztosan csak azért, mert leszarta.......
Ismét mondom, a hír sztem csak a szokásos kacsa, annyi lehet benne, hogy Massa már elmegy, mert nincs tovább értelme maradnia, főleg most már Alonso árnyékában sok esélye nem lehetne jövőre sem. A helyére Kubica lenne egy jó választás.
Andy2010-09-18 17:20:37 // 89523
Tényleg mindegy ki vezeti a vörös autót. A baj az hogy a kedvenced 1 év után pont leszarta az egészet. A Fanoknak ebből lett elege. Kár, hogy Te ezt nem látod, nem akarod látni. Nem kellene köpönyegforgatásról beszélni és főleg neked nem! :)
Satti2010-09-18 17:10:26 // 89522
Peace! Inkább itt van egy nagyon jó zene, korabeli F1 felvételekkel. Supreme
Iniezione2010-09-18 16:51:14 // 89521
Még jó hogy kell nekik egy olyan pali aki tud ferrarival is VB lenni!!!!!
Satti2010-09-18 16:35:46 // 89520
A hírből sztem annyi lehet az igazság, vagy ahhhoz közelítő, hogy majd Kubica mehetne a Ferrarihoz, jól is járnának vele, Massa már 5 éve ott van, nem történt meg a kitörés, többet már nem lehet tőle várni, nem árthat a váltás.
Satti2010-09-18 16:23:02 // 89519
Mit is szoktak itt mondogatni az "igazi" Ferrari fanaticok?? Mindegy ki vezeti a vörös verdát, csak győzzön. Vagy mégsem? :-) Kicsit mosolyogtató....:-)
A Ferrarinak az lenne a lényeg, hogy VB-ét nyerjen, lehetőleg egyéni és csapat címet is, az, hogy milyen áron vagy kivel, az tul.képpen teljesen mindegy, főleg, ha Briós odakerül.
Nem is oly régen még Alonsoról is csak negatívan tudtak a Ferraristák beszélni, el sem tudták volna képzelni a vörös gépben, majd amikor odakerült, elkezdődött a jónak vélt tulajdonságok felfedezése a megértő bólogatás és láss csodát, most őt lehet fényezni, akit 2-3 éve még ugyanazok fikáztak, lóarcúnak nevezve, lám lám, változik a világ, forog a köpönyeg.
A Ferrarinak az lenne a lényeg, hogy VB-ét nyerjen, lehetőleg egyéni és csapat címet is, az, hogy milyen áron vagy kivel, az tul.képpen teljesen mindegy, főleg, ha Briós odakerül.
Nem is oly régen még Alonsoról is csak negatívan tudtak a Ferraristák beszélni, el sem tudták volna képzelni a vörös gépben, majd amikor odakerült, elkezdődött a jónak vélt tulajdonságok felfedezése a megértő bólogatás és láss csodát, most őt lehet fényezni, akit 2-3 éve még ugyanazok fikáztak, lóarcúnak nevezve, lám lám, változik a világ, forog a köpönyeg.
pb_2010-09-18 14:50:23 // 89518
RMéljük a legjobbakat.))
Andy2010-09-18 14:47:41 // 89517
Rosszul vagyok, még a gondolatától is! Csak nem annyira hülye a banda. :))
pb_2010-09-18 14:45:16 // 89516
+ is érdMlik, ha visszavSZik az alkSZt.)))
Tommi2010-09-18 13:59:45 // 89515
Raikkönent kitették onnan. Nem véletlenül. Szerintem egyik fél sem "olyan hülye", hogy egy ilyet meglépjenek.
Satti2010-09-18 09:19:13 // 89514
Vannak ám spekulációk, no de érthető is, közeledik a szezon vége, jönnek majd a különféle variációk egy témára. :-)
Annyiból jó lenne, hogy újra felvehetném a Ferrari-Kimi-s polót legalább.:-))
A cipőről meg az esernyőről nem is beszélve. :-)
Annyiból jó lenne, hogy újra felvehetném a Ferrari-Kimi-s polót legalább.:-))
A cipőről meg az esernyőről nem is beszélve. :-)
Buksi2010-09-18 03:47:33 // 89513
Mennek ám a pletykák! :-D
Xixo2010-09-18 03:16:52 // 89512
Rájkőnen váltja Massát a Ferrarinál!
Lehet még abszurdabb? :))) Esetleg Sumi nem tér vissza? :)))))))))))
Lehet még abszurdabb? :))) Esetleg Sumi nem tér vissza? :)))))))))))
Tommi2010-09-18 02:36:48 // 89511
Xixo2010-09-18 01:29:35 // 89510
Szakembernek biztos jobb Domitól, de akkor is egy kis sunyi, sportszerűtlen,......
Andy2010-09-17 20:40:34 // 89508
nekem is ez jutott eszembe! :))
pb_2010-09-17 20:19:16 // 89507
Nagyon drukkolsz, hogy az alkSZ sorsára jusson.)
Kazes☻2010-09-17 20:09:03 // 89506
Reméljük! :) Mondjuk húzzák ki 1-2ben! :)))
A RB-ket meg majd kilöki valaki az első kanyarban, vagy majd egymást elintézik. :)
A RB-ket meg majd kilöki valaki az első kanyarban, vagy majd egymást elintézik. :)
Buksi2010-09-17 19:59:21 // 89505
Lehet, hogy jó lenne egy kis frissítés! :-)
Tom122010-09-17 19:50:04 // 89504
Még tart a "lökés", valahogy majd kihúzzák...:-)))
Egyébként Niki Lauda szerint Szingapúr a Red Bullok "pályája", nekik fekszik leginkább, na, ezt majd meglátjuk...:-)
Egyébként Niki Lauda szerint Szingapúr a Red Bullok "pályája", nekik fekszik leginkább, na, ezt majd meglátjuk...:-)
Satti2010-09-17 19:44:55 // 89503
Ennek még lehet is egy kis valóságalapja, mert nem hinném, hogy próbálkoznak vele jövőre is, hiába van a 3 éves szerződése, az semmit nem jelent. Nincsenek komoly eredmények, ez így csak szenvedés, sok értelme nincsen.
Kazes☻2010-09-17 19:36:40 // 89502
Ja, ja, akkor Szingapúr kampeca?! :)
Tom122010-09-17 19:25:23 // 89501
Most is elég volt neki megjelenni és...:-))
Tom122010-09-17 19:24:37 // 89500
"Max Mosley, az FIA korábbi elnöke is úgy tudja, hogy Briatore visszatér, bár ő versenyszervezőként képzeli el."
Mondjuk, ebben "lökött Mózlival" egyetértek.:-)) Szerintem is, ha jön, csapatvezetőnek, miért ne? Jó szakember.;-))
/Domitol minden esetre fényévekre van - pozitív értelemben.:-)/
Ferrari elnöknek nem hiszem, hogy valamikor jönne, meg addigra úgyis teljesen "szétdohányozza az agyát".:-)))
Mondjuk, ebben "lökött Mózlival" egyetértek.:-)) Szerintem is, ha jön, csapatvezetőnek, miért ne? Jó szakember.;-))
/Domitol minden esetre fényévekre van - pozitív értelemben.:-)/
Ferrari elnöknek nem hiszem, hogy valamikor jönne, meg addigra úgyis teljesen "szétdohányozza az agyát".:-)))
Kazes☻2010-09-17 19:19:23 // 89499
Azt hiszem jó is lenne. Aloval szépen hozzák az eredményeket. :)
szasza(SW)2010-09-17 19:14:16 // 89498
Kazes☻2010-09-17 19:09:59 // 89497
Nem tartom kizártnak. :)
afri2010-09-17 17:17:56 // 89496
Vinnie2010-09-17 15:03:43 // 89495
Én meg majd elugranék érte, kölcsönkérni. ;)
Tom122010-09-17 12:49:46 // 89493
Nem, az eddigi tapasztalataim szerint egy P-csatorna, az F csatorna kicsit más, sokkal "unalmasabb" dolog...:-)))
Apropó, F-csatorna! Lehet, hogy csak én voltam eddig figyelmetlen, visszakeresgélni /képeket/ meg lusta vagyok, de a legutóbbi futamon figyeltem fel egy érdekes apróságra a Ferrarin. Ez itt nem egy továbbfejlesztett F-csatorna - féle lehet /nem a "kézzel betömős verzió :-))/:

?
Apropó, F-csatorna! Lehet, hogy csak én voltam eddig figyelmetlen, visszakeresgélni /képeket/ meg lusta vagyok, de a legutóbbi futamon figyeltem fel egy érdekes apróságra a Ferrarin. Ez itt nem egy továbbfejlesztett F-csatorna - féle lehet /nem a "kézzel betömős verzió :-))/:

?
Satti2010-09-17 12:30:28 // 89492
Ennyi erővel MS-től is többet vártak, ettől még jó versenyző. Azt nem is értem, hogy ugyan mit is vártak, mivel ez egy első, tanulóév volt, akik most ott vannak a wrc mezőnyben, azok sem rally kormánnyal a kezükben születtek, volt már előtte is rally-s tapasztalatuk, míg Kimi csak néhányszor ment hobby szinten, egyfajta "kikapcsolódásként". Ennyi erővel Ken Block szereplése is nagyon gyengének minősíthető, pedig ő előtte is rally géppel "bohóckodott", elvileg jobban kellene éreznie a wrc jellegét. Az is benne lehet ebben a Red bull érzésben, hogy Rai esetlegesen valóban a Renault-hoz szerződhet és ez nem tetszik nekik, vagy ki tudja.
Andy2010-09-17 11:27:12 // 89491
Akkor mégsem volt akkora ász Rai a rally pályán? Többet vártak...
Tom122010-09-17 00:58:30 // 89490
Dehóóógy, ez sokkal jobb attól...:-))
Tom122010-09-17 00:56:00 // 89487
Áááá, szó sincs illegális dolgokról és nem korlátlan mennyiségben, csak az iagazi fanatikusoknak, másnak úgyis értéktelen...:-)
Egyébként "egyszerű TV-s felvételek", amit pl. az RTLklub is kap, "nyersen", aztán szépen lehalkítják és mindenféle zöldségeket dumálnak alá - vagy fölé...:-))
Régebben, mikor ezt az igazi "digitális közvetítést" még csak próbálgatták, a 90-es évek vége felé, akkor ezt a verziót szoktam nézni, van is pár ilyen futam kazettán. Akkor még úgy oldották meg /átmenetileg/, hogy nem lehetett egy csatornán belül kamerát választani /pl. 1 volt a boxban, pár darab volt néhány autón és a szokásosak a pálya körül. Egyszer Spa-ban Irvine autója kigyulladt, ami aztán a TV-ben nem is volt csak futólag, mint pl. most, mikor a szerelőt elütötték/, hanem több csatornán kellett kikeresni az egyes kamerákat és úgy lehetett "kapcsolgatni".:-) Ez is csak egy darabig volt, amíg kísérleteztek, aztán megszűnt, mikor áttértek a digitális közvetítésre... /mikor már meg volt hozzá a megfelelő technikájuk/
Egyébként "egyszerű TV-s felvételek", amit pl. az RTLklub is kap, "nyersen", aztán szépen lehalkítják és mindenféle zöldségeket dumálnak alá - vagy fölé...:-))
Régebben, mikor ezt az igazi "digitális közvetítést" még csak próbálgatták, a 90-es évek vége felé, akkor ezt a verziót szoktam nézni, van is pár ilyen futam kazettán. Akkor még úgy oldották meg /átmenetileg/, hogy nem lehetett egy csatornán belül kamerát választani /pl. 1 volt a boxban, pár darab volt néhány autón és a szokásosak a pálya körül. Egyszer Spa-ban Irvine autója kigyulladt, ami aztán a TV-ben nem is volt csak futólag, mint pl. most, mikor a szerelőt elütötték/, hanem több csatornán kellett kikeresni az egyes kamerákat és úgy lehetett "kapcsolgatni".:-) Ez is csak egy darabig volt, amíg kísérleteztek, aztán megszűnt, mikor áttértek a digitális közvetítésre... /mikor már meg volt hozzá a megfelelő technikájuk/
GTPeti2010-09-17 00:14:53 // 89486
Arról fogtok kapni egy grabbelt videót, amint Tom megpróbál köröket róni a kisfia F1-es programjával. :)))