Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Autóvásárlás

alfatech2005-03-20 19:40:49 // 250
Az persze további kérdéseket vet fel, hogy ha az egyik eredetvizsgáló el akarja koboztatni a gépet, a másik pedig simán rábólint, akkor mi értelme az egésznek és mikor lehetsz biztos benne, hogy tényleg OK-s autód van???
alfatech2005-03-20 19:16:51 // 249
Scott! Az eladónak egyáltalán nem kötelessége az eredetiségvizsgálatot elvégeznie, függetlenül attól, hogy mekkora a kocsi értéke. Bár általában az eladó csináltatja meg, de a vizsga alku tárgyát képezheti, ahogyan képezte is a 75-ösöm esetén mind mikor vettem, mind pedig az eladásakor, úgy ahogy Lobot leírta. Azt követően, hogy rengeteg bosszúságot és csomó pénzt belefektetve végre nagyjából összeállt a gép, utoljára meghirdettem a fórumon alig 2x annyiért, amennyiért a váltóját és az erőátvitel jó részét kb. 1000 km-rel előtte felújíttattam (de ez az én bajom). Ugyanennyiért beszámították volna ugyanis egy 164-esbe, ami nem volt rossz, csak a 3.0 motorra nem lett volna szükségem benne, de gondoltam, ha valakinek innen ennyiért megtetszik, vigye el. Lobot öccse az autót kipróbálta, úgy tudom, szerelői vénával is rendelkezik, amit tudni kellett az autóról, egy-két kisebb hiányosságáról, azt elmondtam neki, az alvázszámot összenéztük a forgalmival, a motorszámot nem láttuk, de biztosítottam róla, hogy az OK, az A minősítésű előző vizsgára alapozva. Lényeg az, hogy természetesen nem óhajtottam fizetni az eredetiségvizsgáját, mivel akkor inkább elcserélem és jobban járok. Legalábbis ekkor azt gondoltam, ugyanis minden bizonnyal utóbb nálam derült volna ki a turpisság és nekem kellett volna végigcsinálnom azt a mizériát, amiről Lobot szólt, és amit most hallok először. Mivel ugyanis én rendelkeztem egy A-s minősítésű eredetvizsgával, amit az előző tulaj csináltatott (akinek a véleményére kíváncsi is lennék azóta is), és ezt eladáskor oda is adtam Lobotéknak, nyugodt lélekkel adtam el nekik az autómat. Mikor hívott Lobot öccse, hogy valami nem OK, ez előzmények fényében el lehet képzelni, nem kicsit döbbentem meg, mivel nálam az autón egy karc nem esett, nemhogy a hátuljának törése, buherálása vagy az alvázszám piszkálása! Ezért javasoltam Neki, hogy vigye el ahhoz a tatabányai állomáshoz, ahol az A-t kapta.
explosive2005-03-20 19:15:22 // 248
Na ezzel vitatkozom. Ugyanis az elmúlt 2 évben kb 50-60db motort motorblokkot hoztam németből (Merci, Audi,stb) és egyben sem volt motorszám csak motorkód! Így kapod hivatalosan faládába papirokkal.
alfatech2005-03-20 18:54:35 // 247
Üdv Mindenkinek! Személyesen eddig nem ismertem George-ot, de azt gondolom, abszolút tisztességes eladó, ahogy írja, együtt fogjuk megnézetni az autót műszaki és eredetiségi szempontból egyaránt, az előbbit ő maga ajánlotta fel, utóbbit én kértem. Reméljük, minden OK lesz, ha az eredetiségvizsgálást végző, egyikünk által sem ismert független cég szakembere kijelenti, hogy a gép ilyen szempontból is kifogástalan, legális és értékcsökkentő hatása nincs az ismert körülményeknek, akkor minden bizonnyal üzlet lesz belőle. A 145-öst annak idején, 6 éve úgy vettem, hogy mentem vele egy kört és mondtam hogy akkor kérném szépen - és akkor szerencsém volt, mert azóta majd' 100 ezer km-t mentem vele és hibátlan az autó. Ha nincs a Lobot által is leírt rossz tapasztalatom, talán most is beleugrom egyből a Temprába, mert ugyanolyan jónak tűnik, mint anno a 145-ös. De mégegyszer ezt nem tenném meg, egy 10 ezret futott kocsival sem. Szóval a bizalmatlanság nem George személyének, legfeljebb az előző tulajnak, importőrnek szól, de ezt biztos vagyok benne, hogy ő is tudja.
Paco2005-03-20 15:28:12 // 246
Félig marhaságot beszélsz. Az EU-ban a forgalmiban tényleg nincs motorszám, csak motorkód, és ez tényleg évek óta így van. Náluk a motorcsere természetes dolog nem bonyolítják a bürökráciával azt az esetet, ha valaki sérülés miatt motort akar cserélni. Ezzel szemben a motorokba bele van ütve a gyári szám. Nem is a forgalmi engedély miatt, hisz az őket nem érdekli, hanem a gyártói előírások miatt. Pl ezzel jelölik, hogy egy adott motorból mennyit gyártottak, és egyé okai is vannak. Magyarországon igazodtak az EU gyakorlathoz, némi módosítással. A magyar jog szerint jelenleg a forgalmi engedélyben a motorszámnak kell szerepelnie amennyiben a motor tartalmaz egyedi azonosító adatot. Ennek hiányában vagy TERMÉSZETES sérülése esetén a forgalmi engedélybe a motorkódot kell írni. Tehát a motorszám hiánya már nem jelenti automatikusan az autó forgalomból bevonását, de mindenképpen meg kell vizsgálni a szám eltünésének körülményeit. Jelen pillanatban a motorszám hiányában csak először forgalomba helyezendő autónál adható meg az A minősítés, vagy ha a motor gyárilag egyáltalán nem tartalmaz motorszámot.
Paco2005-03-20 15:17:29 // 245
"Ezt akartam is kérdezni, mármint hogy létezhet-e olyan eset, hogy gyárilag nincs benne azonosító? Ha nincs, miért nincs?" Igen létezhet. Az amerikai piacra gyártott amerikai autók nagy részében nincs motorszám, mert náluk nem használatos. Sok európai autóban sincs amelyeket erre a piacra szántakk eredetileg és mégis Európában maradt. Természetesen azokban sincs amiket magánúton importáltak.
explosive2005-03-20 14:43:25 // 244
Ez megállapodás kérdése! Amikor én eladtam 155-öt akkor nálam a vevő fizette az eredetvizsgát.
Scott2005-03-20 13:25:43 // 243
Ismerős, a kapkodás sosem vezet jóra. :(
Lobot2005-03-20 13:14:39 // 242
Scott: Ez még akár igaz is lehet, ha egy nagyobb értékű autóról van szó. De ha az eredetvizsga mondjuk már az autó vételárának majd a 10%-a, akkor... Ahogy más is mondta, minden csak megállapodás kérédse. Én nem hibáztatok senkit, a saját türelmetlenségünk miatt volt ez a szívás. Csinálhattuk volna azt is, hogy megnézzük a vasat, azt mondjuk, hogy oké, kell a gép, csináltasd meg az eredetiség vizsgálatot (annyival növeljük meg a vételárat mondjuk), és jövünk érte két nap múlva. Csak hát akkor egyszerűbbnek, kényelmesebbnek tűnt a gyorsan, pikk-pakk bonyolítsuk le a dolgot, és mindenki boldogan mehet az útjára.
Lobot2005-03-20 13:06:02 // 241
Hát igen. Ez így korrekt!
SKrisz2005-03-20 13:05:35 // 240
Scott! Itt szerintem nincs olyan hogy így kell vagy így nem kell csinálni. Minden megegyezés kérdése. Én is nyáron amikor eladtam a Dedrát (én hüjjjeeeeeee...) Megbeszéltem a vevővel, hogy levonjuk az eredetvizsga árát az autó árából, de majd ő elviszi és megcsináltatja. Persze ha gond van az autóval (és ezt az eladó már előre tudja ugye) az már más kérdés...
GEORGE2005-03-20 12:59:35 // 239
De van ilyen Scott! de attól nem kell megvenni, vagy záradékként bele kell foglalni az adás-vételibe, hogy bukik az autó neked minden visszajár pénz-eredetvizsga pénz stb. Nehogy már te bukjál az ő simlis kocsiján, álljon meg már a menet! A legtöbb ilyenje általában nepper, azoktól meg egyszerüen nem kell autót venni. Csak a haszonra mennek s hibák kijavítása helyett az álcázással foglalkoznak csak addig legyen jó mig megveszik utálom az ilyeneket :-)
Scott2005-03-20 12:53:16 // 238
Lobot ! Nem igazán értelek. Minden esetben az eladó kötelessége az eredet vizsgálatot intézni , finaszírozni. Sértődés ne essék, én olyan emberrel szóba sem állnék, aki ezt nem hajlandó állni, intézni. Amikor én vettem a 33-t teljesen természetes volt, hogy az eladóval ( miután megegyeztünk a vételárban ) közösen elmentünk egy eredetvizsgálatra, amit az eladó fizetett, aztán meg leültünk, megírtuk az adás-vételit, kifizettem a vételárat és adás-vételistül, eredetvizsgálatostul elhoztam a gépet. Ennek így kell működnie. Meglepődve olvasom, hogy ezt sokan nem tudják, vagy esetleg nem így csinálják.
GEORGE2005-03-20 12:47:29 // 237
Lobot! nekem SN irásai nem tetszettek de látom más is mérgelödik miatta :-)
GEORGE2005-03-20 12:45:44 // 236
Szia Lobot! Én Alfatech-el együtt megyek az eredetvizsgálatra, kedden viszem fel neki az autót a Szamosihoz vizsgálatra, s ha ök azt mondják, hogy vásárlásra érdemes akkor megyünk tovább az eredet vizsgálóhoz együtt! Én felajánlottam Alfatech-nek, hogy bármilyen vizsgálatnak engedem alávetni az autót s oda viszi ahova akarja mert szerintem az is büdös szagú lenne ha mondjuk elvinnénk az én szerelömhöz aztán az vizsgálná át nem? Vizsgáltasa avval akiben ő bizik. Az eredetvizsgálattal meg úgy vagyok hogy csináljuk meg együtt. Számunkra ismeretlen helyen akkor biztos nem lessz olyan, hogy mivel te a haverom vagy akkor neked jó lessz a vizsga eredménye aztán a következő eladásnál borul a bili! A korrekt üzleteket szeretem. Az autót a legjobb tudásom szerint karbantartottam és ezt nem akarom bizonygatni senkinek sem ugyis beszél maga az autó erről meg kell csak nézni milyen állapotban van. Még most az eladás elött fogom a hátsókerékcsapágyat kicseréltetni és eddig a klíma kompreszoral gond volt s vettem rá másikat amit most pénteken felraktak s beüzemelték most tökéletesen hüt. Azt, hogy megvizsgálja vétel elött én sem tekintem kukacoskodásnak és bizalmatlanságnak sem. Aki akar venni valamit az igen is nézze meg elötte alaposan, ha maga nem tudja eldönte akkor vizsgáltassa meg hozzáértővel! szerintem megtérül az az összeg amit a megnézetésére fizet! Egyedül az a szerelöt utálom akihez elviszed a kocsit aztán elkezdi fikázni ez mi? az mi? és ez mi? na és ez? A Szamosi ebben korrekt ugyan is a 155Ts eladásakor szintén hozzá kellett vinni az autót. Mikor végzett a vizsgálattal oda jött hozzám elmondta mi a véleménye mit talált s ezt pedig elmondja az eladónak is mert ugye ezért jöttünk hozzá. Tetszett, hogy elsőnek velem tudatta ,hogy mit fog mondani a vevőnek. A bolt egyébként megköttetett a 155 TS-et megvették. Röviden hosszan ennyit füztem volna hozzá. Tisztelettel 1 Alfás barátod:GEORGE146ti
explosive2005-03-20 12:41:18 // 235
Nem akartam másképp mondani. De igazad van:)
Lobot2005-03-20 12:34:04 // 234
Azt hiszem tudom miről beszélsz. Az, hogy gáz, szerintem nem a megfelelő szó erre.
explosive2005-03-20 12:25:13 // 233
Itt nem is alfatechel van a baj mert az persze jogos hogy valaki a pénzéért jót szépet szeretne kapni. De tudod amikor tudatlanságok miatt valaki elveszít egy vásárlót azért mert valaki vagy valakik telebeszélik hülyeséggel az ember fejét az szerintem már nagyo gáz!!!!!!!!!!!!!
Lobot2005-03-20 12:06:51 // 232
Üdv Alfatech! Ha már így szóbakerült tömören összefoglalom, hogy kb mi is játszódott le anno. Azt ugye már a vételkor is megállapítottuk, hogy az alvázszám erősen korrodált, nehezen olvasható, de azért olvasható. Aztán öcsém elvitte a helyi eredetiség vizsgáló helyek egyikére, ahol különösebb vizsgálatok nélkül, ránézésre csak annyit mondtak, hogy ők most inkább visszaadják a papírokat, és csináljanak úgy mintha itt sem lett volna. Ez volt az első infarktus közeli állapot. Aztán elment egy másik helyi szervhez (akivel korábbról már volt egy afférja, mert a GTV-ben elgörbítette a csomitartó zsír új teleszkópját). Na az ember itt sem vizsgálgatott semmit, csak közölte, hogy akkor most elveszi a papírokat, és feljelenti az öcsémet, mert szerinte lopott az autó. Aztán a második infarktus legyőzése után cselhez folyamodva (papírok kézből kitépve) tipli. Ekkor hívott téged is öcsém, hogy valami gáz van. Aztán jött az, hogy na akkor ha egy évvel ezelőtt, amikor te vetted minden rendben volt Tatabányán, akkor elvisszük oda és kiderül, hogy mi a helyzet. A tatabányai ember még emlékezett is az autóra. Közölte, hogy semmi gáz. Az eredetiség vizsgálat így sikeresen zárult, a papírra rávezették, hogy mivel nehezen olvasható, új szám beütése szükséges. A megyei KPM-hez el kellett vinni az autót, ahol szintén rendben találták a dolgot, engedélyezték az új szám beütését, amit aztán csak akkor csinálnak természetesen meg, ha műszakiztatva is van az autó. Szóval most van szép, új alvázszám, műszaki vizsga. Tehát a vége hepiend lett. Bár rengeteg utánajárást, idegeskedést és plusz költséget vonzott magával. Szóval Urak! Üzletben nincs barátság. Az, hogy Alfatech mielőtt szeretné megvenni az autót ragaszkodik az eredetiség viszgához, nem azt jelenti, hogy kukacoskodik, hanem azt, hogy tényleg komolyak a szándékai, csak biztos akar lenni, hogy minden rendben van. És ez nem George-val szembeni bizalmatlanság. Persze, ha ez az eredetiség vizsga nem ilyen "magyarosan" működne, mint minden ebben az országban, akkor az lenne a természetes, hogy az eladó prezentálja a szükséges vizsgálatokat, papírokat, és nem a vevő a megvétel után. Mert hát ugye ennek így kéne működnie, csak épp többnyire mégse így van.
M-GEGE2005-03-20 12:01:56 // 231
Ok akkor marad. :-)
Scott2005-03-20 11:12:04 // 230
M-GEGE ! Ha lecseréled a géped, kitagadlak ! :PPP :))
explosive2005-03-20 09:17:24 // 229
Hidd el nekem ez tuti hogy így van! Tapasztalat és munka:)))
alfatech2005-03-20 09:12:16 // 228
A félreértések elkerülése végett, George Tempráját én szándékozom megvenni, nem SN. A témát nem is szándékoztam nyilvános fórumon felhozni, de miután George megtette, örülök hogy ennyien hozzászóltatok. A Tempra valóban egyben levőnek tűnik, erről kár is tovább beszélni, gyakorlatilag nincs mit kifogásolni rajta, gondolom és bízom benne, hogy Jánosék sem találnak majd kivetnivalót rajta és olyan állapotban lévő autót vehetek, amilyen az enyém is. Szóval műszakilag, esztétikailag OK az autó, de így is kell egy olyan 8-10 éves autónak kinéznie, amivel rendszeresen törődnek. Fél éve keresek épkézláb 164-est - le kellett mondanom róla, mert Mo-on nem létezik, vagy nem eladó. Nincs türelmem tovább bogarászni és várakozni az olyan félholt neppergépek közt, amiktől legszívesebben elsírnám magam. Eggyel sem jutottam odáig, hogy akár egy szakértőnek megmutassam. Viszont sajnos egyszer átvertek már autóvásárláskor az azonosítókkal, mert beleszerettem az autóba és minden szépet elhittem, amit a tulaj mondott. Nyugodtan mászkáltam vele (miután az árát kb. mégegyszer ráköltöttem, de nem is erről van szó), míg el nem adtam, és csak ezt követően az új tulajdonosnál derült ki, hogy nagyon nincs rendben a gép eredete. Én sápadtam el a legjobban, mikor megtudtam! Tehát lehetsz Te jóhiszemű tulaj, ha nem voltál elég figyelmes mikor hozzád került az autó, vagy nem értesz hozzá kellő képpen, nem lehetsz biztos abban, hogy amiben csücsülsz, valóban az aminek hiszed - legyél vevő vagy eladó, mindegy. Szóval George után én szeretném a legjobban, ha minden OK lenne, és miután eredetiségvizsgáló állomáson is azt az infót kaptam, hogy ettől még OK lehet az autó, bízom benne, hogy explosive és mszabika képben van eredetvizsga-ügyben, mert az autó tényleg jó.
Blacky2005-03-20 08:23:00 // 227
GEORGE védelmében pár gondolatot. A jelen esetben boncolgatott autó évjáratának ritka szép állapotban lévő darabja, legalább is szerintem. Georgéval a nagy távolság ellenére rendszeresen tartjuk a kapcsolatot. Sokszor volt nálam a Temprával is 146ti-vel is úgyhogy tudom rendben vannak az autói, kényesen ügyel rájuk. De ha bizalmatlan vagy az autóval szemben illetve nem tudod magadtól eldönteni megszabad-e venni akkor vidd el szerelöhöz az autót. Tudnám a Szamosi mestert ajánlani! A motorszámos dologról annyit, hogy én is úgy tudom úgy van ahogyan az Explosive is irta. Aki nem hiszi járjon utána de semmiképpen ne írjon olyat amirről nics meggyözödése vagy ha már írja akkor írja azt is oda SZERINTEM s mindjárt másképpen hangzik a dolog.
GEORGE2005-03-19 21:45:41 // 226
Köszi Explosive barátom! Hasonló képpen érzem én is a dolgokat felöled! Barátság :-) Üdv.:GEORGE146ti
mszabika2005-03-19 21:39:48 // 225
Na jó a csajok nála az elsők :PPPP
mszabika2005-03-19 21:36:44 // 224
Erről van szó!!! Amit meg az autóival művel az hihetetlen, mindent megad nekik! Jobban szereti őket mint a csajokat :PPPPPPPPPP
explosive2005-03-19 21:31:11 // 223
Na erröl én nem is szóltam pedig George már elég régóta a barátom sőt vettem is töle ezt azt ahogy ö is tőlem, és azt nyugodtan mondhatom hogyha mindenki ilyen segitökész és lelkiismeretes lenne akkor szerintem nem lenne háború a földön:)))))))))))))))))))))))))
mszabika2005-03-19 21:24:41 // 222
Ehhez én csak annyit tudnék hozzátenni, hogy jelenleg Alfa vásárlás előtt állok! 155-öst szeretnék! Keresgélek, nézegetek, de mindegyik 1 lepukkadt szar, jó lenne ha legalább 1 úgy nézne ki, mint a GEORGE Temprája! Tanusíthatom hogy pikk-pakk a gép! Ha második autót szeretnék, biztos hogy gondolkodás nélkül megvenném, mert amit lehet azt megkapta a gép Tőle! Többször utaztam a Temprában GEORGE melett söt volt szerencsém vezetni is. Ha valaki nem tudja eldönteni milyen állapotban az vizsgáltassa meg 1 szerelövel.
Süti156sw2005-03-19 20:42:08 // 221
Bátyámé volt a brdó 155 ös!
explosive2005-03-19 20:16:36 // 220
Hát itt akkora nagy baromságot beszélnek 1-ek hogy az már fáj!!!!!!!!!!!!!!! Elöször is az UNIÓS országokban már évek óta nincs motorszám csak motorkód!! Sőt magyarországon sincs már motorszám!! Ugyan is ha motort cserélsz az autódba ami új vagy esetleg az UNIÓból hozol akkor azokon kereshetsz te motorszámot akár tíz évig akkor sem találsz csak motorkódot mert az UNIÓba már évek óta nincs motorszám csak motorkód!!! Ha egy autón nincs motorszám akkor magfyarországon elöször csak nagy B-t adnak eredetvizsgán mert mi egy buta ország vagyunk, de 3 hónap múlva vagy öt év múlva már nagy A-t kap az autó mert egyszer már volt eredetvizsgán amin jelezték hogy az autónak nem motorszáma van hanem motorkódja! Ettöl az autó nem lopott, nem volt agyon törve, nincs kidörzsölve a motorszáma, hanem német üzembe helyezésű ahol mint írtam már évek óta nincs motorszám csak motorkód!!
M-GEGE2005-03-19 20:11:08 // 219
Ja ez maszek? Nekem kereskedési kocsi jobb lenne beszámítás miatt. 33as Alfát nehéz pénzzé tenni :-(
Thomika2005-03-19 20:03:10 // 218
M-GEGE! Én kipróbáltam a múltkor, itt van Pesten a járgány, nagyon szép belülről, Jó a mocija, ismerős szervízben szokták javítgatni (néha), sárga színű (nemtom milyen márkájú) ültető szett van benne, de rendben van a futómű is.... jobb hátul feleség megzúzta, de nem vészes, 700K ért odaadta volna srác!!! Ha kell még infó szólj! küld mail-t vagy csörögj a hetvenháromtizenhéthetvenkettőkilencvenötön Üdv: Thomika
GEORGE2005-03-19 19:09:53 // 217
A tárgyban szereplő autóval a világ összes országában lehet közlekedni anélkül, hogy bárki lefoglalná. misen igazolja, hogy voltam vele Németországban nem 1szer az Osztrákoknál úgy szintén. Németországban állított meg rendör és elvette a papirokat beült vele a jard kocsiba megnézte a számítógépében és vissza adta és elköszönt. Ennyi. Ma is meg van a kocsi nem jött papir se hatósság aki elakarta volna venni. Volt olyan is, hogy belépéskor a magyar oldalon elkérték a forgalmit s beütötte a gépbe majd egyből kérdezte miért én ülök benne mikor egy női személy nevén van a kocsi. De mint sok mindenről erről is bírtam irásos meghatalmazással, hogy bármikor használhatóm s elhagyhatom vele az országot ugyan is a barátnőm nevén van a kocsi. Mivel a magyarországi nyilvántartó rendszerbenmegegyeznek az adatok a forgalmiban bejegyzetekkel így akár az is lehetne a motorkód, hogy L és slusz az akkr is jó lenne, az a lényeg, hogy az erdetiség vizsgálat a korábbi okmányokkal összehasonlítva megegyezzen s külső behatás ne legyen az azonósítókban. Ez az autó tiszta.
GEORGE2005-03-19 18:55:48 // 216
Senki nem csiszolta ki a motorszámot egyszerüen nincs benne!!!!!!!
GEORGE2005-03-19 18:54:29 // 215
Tisztelt SN ! Nem tudom másképp irni de "Baromságot" ne irjál a "B" minősítéssel kapcsolatban ha nem jártál utána légyszives! Jelenesetben érintett vagyok az ügyben. Három céget hívtam fel ez ügyben. A tárgyban szereplő autó németországi importból való, a német forgalmijában is csak motorkód szerepelt. Ezt a tényt rögzitette a magyar hatóság be is irta a forgalmiba s az erdetiség vizsgában is ez szerepel záradékként. Idézem szó szerint: A vizsgált jármű motorja azonosító adatot nem tartalmaz, tipuskódja megállapított. 160D1000 A három cég egybehangzóan ezt nyilatkozta: első magyarországi üzembehelyezése alkalmából hivatalosan kellett határozatot hozni a motorkódról mert motorszámot nem találtak. Ezért nagy "B"-t kapott, hogy hivatalossá váljon magyarországon is a motorkód. Ha megcsináltattam volna késöbb újból a vizsgálatot akkor nagy "A" kapott volna mint ahogy mostani vizsgálatkor is nagy "A"-t fog kapni. Értékcsökkentéssel csak és kizárólag az alvázszámon történő bárminemű váltotzatás illetve gyanúja mondjuk pici horpadás az alvázszám mellett bír csak. Az autónak behozatalkor lekérték az MGA papirját amiben az szerepelt, hogy a gépkocsi nem lopott nem áll körözés alatt. Tehát légyszi ne terjesszél rém hireket. Legmélyebb tisztelettel: GEORGE146ti
M-GEGE2005-03-19 15:46:07 // 214
erről a kocsiról tud vki vmit? link
alfatech2005-03-19 15:34:08 // 213
Laikusként gondolkodva, egy autó vagy legálisan fut minden országban, vagy nem, kivéve ha AF-es, nem? Viszont ha egy autó "A"-t kap, nehogymár ne lehessen vele külföldön jogtiszta módon, szankciók által nem fenyegetve közlekedni?! Vagy tévedek?
a2005-03-19 15:18:11 // 212
A magyar semmit. Nem is érdekli. Ha KPM-es igazoltatás van, akkor a KPM-es berendelheti az autót felülviszgálatra, asszem. Hogy pl. egy szerb rendőr mit szól érte? El sem merem képzelni :)
granturismo2005-03-19 14:54:46 // 211
Hogyne lehetne. Pld. ha a motorszámot tartalmazó blokköntvény sérült. Lehet rendelni ilyen alaktrészt. Nézd csak meg az Eper-ben. És vannak még egyéb csodák pld hogy nem ütöttek be a gyárban motorszámot. Bár ez rendkívül ritka, de nem példátlan eset. Pld azért mert a motor tesztcélra készül aztán tévedésből mégis autóba kerül.
alfatech2005-03-19 14:47:31 // 210
Ezt akartam is kérdezni, mármint hogy létezhet-e olyan eset, hogy gyárilag nincs benne azonosító? Ha nincs, miért nincs?
granturismo2005-03-19 14:40:03 // 209
Ha nagybetűs minősítést kapott akkor a bűncselekmény kizárható. A német rendőr nem nézi a motorszámot minel odakinn a motorszám nem a gépkocsi hivatalos azonosító adata. (Reméljük ezt a jó szokást hamarosan mi is átvesszük. A nagybé pontosan azt jelenti, hogy a motorszám nincs kicsiszolva hanem más ok miatt nem olvasható. Pld. azért mert nem is volt szám a motorban soha.
alfatech2005-03-19 14:30:59 // 208
Tényleg, a rendőr igazoltatás alkalmával mit szól ahhoz, ha egy motorszám csak a motorkódot tartalmazza?
alfatech2005-03-19 14:28:08 // 207
Jó lenne látni azt a motorszámot saját szemmel és egy szakértői szemmel is, mert így csak találgatunk (csiszolás? rohadás?)
giovanni2005-03-19 14:26:04 // 206
Hát az úgy van hogy mit tesz isten pont az akksi alatt van a motorszám és csöpög rá az akkusav.... Ennyit nem tudtok :))) Meg a káros környezeti hatások savas eső sózott hólé felveri a kerék és úgy megmarja az öntvényt hogy ember legyen a talpán aki megmondja mi volt a szám..... Viccet félretéve természetesen a flex,, Tökéletes bűntény tehát nincs....
a2005-03-19 14:18:02 // 205
Engem is az igazság érdekelne... De ezek szerint 4 eset van: - nem kicsiszolva van, hanem ki van rohadva a motor. - nem kicsiszolva van, hanem akkora karambolja volt az autónak, hogy még a motort is ledarálta. - nem kicsiszolva van, hanem "véletlenül ráesett valami a motorszámra, amikor kivettük a motort az autóból, hogy úgy szereljük, és puszta véletlenségből pont a motorszámra esett rá, és elkente a számot a vasban..." eset áll fenn, és az eredetvizsgálónak nem volt kedve szívózni. - mégiscsak ki van csiszolva, csak az eredetvizsgáló kapott 20 rongyot, hogy ne "b"-t, hanem "B"-t írjon rá. No melyik eset a szimpatikus? :) Nekem egyik sem...
a2005-03-19 14:13:18 // 204
De. Csakhogy ez nem jelenti azt, hogy a motorból ki is csiszolod a motorszámot. Mert ha igen, akkor holnaptól ráállok az autólopásra, kiveszem a motort belőle, és eladom a piacon fillérekért. A többit meg kitolom az út szélére. Íme a tökéletes bűntény...
alfatech2005-03-19 14:07:34 // 203
A "B" minősítés jelentése: "A jármű alváz- és motorszámában külső erő hatására változás állt be, de külső jogtalan beavatkozás kizárható." Szerintem rengeteg féle indoklás létezik a minősítésekre. Amit George beírt: "172 - ...motorja azonosító adatot nem tartalmaz..." Kicsiszolás esetén nem erősebben fogalmazna annál, minthogy "...nem tartalmaz"? Szvsz a kicsiszolás jogtalan beavatkozás, tehát bűncselekmény, ami a "b" minősítés. A megkérdezett eredetvizsgáló szerint ez kirohadást, baleseti sérülést, stb. jelent. Kérdés persze, miért van kirohadva egy viszonylag nem régi autó motorszáma. Balesetben pedig nem hinném hogy megsérülhet, amilyen rejtett helyen van. Nem vitázom, csak az igazság érdekel, de nagyon!
giovanni2005-03-19 13:45:45 // 202
Nem pont az uniós jogharmonizáció miatt van hogy az autó egyedi azonosítója az alvázszám... a motort meg nyugodtan lehet cserélgetni????
a2005-03-19 13:42:09 // 201
Egyébként szó szót követ... Olyan messze futnék egy kicsiszolt motorszámú autótól, amennyire csak lehet! Csak elmélkedem... A német rendőr Németországban hogyan fogja megérteni, hogy a magyar eredetvizsgán nem kellett a motorszám, és hogy Mo-on nem baj, ha ki van csiszolva a motor egyedi azonosítója, ha megállít, és ellenőriz? Szerintetek mit fog tenni? Elhiszi neked, aki egy azonosíthatatlan motorú autóban ül, és elenged, vagy bevisz az örsre, amíg nem tisztázza az ügyet? (Engem már állítottak meg úgy, hogy nézték a motor és alvázszámot is. Igaz van már vagy 10 éve is ennek.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak