ma Sátoraljaújhelyen jártunk.... üdvözlöm őket innen is!


 
	
	Ha valaki dizel 159-et cserélne 156 SW-re (2004-es, 88 ekm) érdekelne a dolog. Max. 50e km-ig.
	
 
	Buksi2009-08-05 00:56:34 // 
5478 
	Hát lettem volna a helyében, az biztos! ;-))
	
 
	
	Hát mit látok délután a TV-ben? Sumi meglátogatta Massát a kórházban - egy piros 159 SW-vel!!!! Ennél jobb reklám nem is kell a márkának!
	
 
	Buksi2009-08-01 12:59:36 // 
5476 
	
	
 
	
	Padova-Debrecen a fogyasztás 110 átlag mellett 6.1.
	
 
	isa1562009-07-29 08:53:04 // 
5474 
	Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 159-be van e antenna erősítő? Ki cseréltem a fejegységet, és az új sokkal gyengébben veszi az adókat. Az a gond hogy az iso csatiról le rántjuk a régit, fel toljuk az újat csak elmélet. Át kell variálni az egész vezetékezést. Attól tartok, hogy valami nem kap tápot, aminek kéne. pl: antennaerősítő. Előre is köszönöm a hozzáértők segítségét.
	
 
	isa1562009-07-29 08:07:47 // 
5473 
	Egyszer sikerült 7 alá vinnem a fogyit, de az már megalázó volt ahányan megelőztek. Ha tolom neki, akkor is csak fél literrel eszik többet. Azért meg nem éri meg szüttyögni.
	
 
	
	90 és 130 között mentem, de hegynek fel.
	
 
	GEORGE2009-07-28 21:38:03 // 
5471 
	Végül is neked is az a véleményed mint "Haleszéknak" és nekem, csak te sokkal "finomabban" tálaltad :-)
Tehát megegyezhetünk abban, hogy a moci karakterisztikája dieseles, ami nem baj!!!!
Abban is egyezik a véleményünk, hogy sajna semmi hangja sincs :-(
És abban is, hogy magas a fogyi......egy másik 200 lovas 159 ami 2,4-es  mjet 130-nál messze 9 liter alatt iszik tempomattal....ha meg taposod neki ahogy csak bírod 12 fölé sose megy a fogyi!!
Szóval jó ez a TBi nagyságrendekkel jobb a JTS-től!!
Kellett már ez a motor, de egyenlőre ennek a verziónak van egy alternatívája diesel fronton....
	
 
	Buksi2009-07-28 18:46:59 // 
5470 
	
	
 
	
	mennyiiiiiiiiiiiiiii?
olyat én még álmomban sem láttam... asszem 7,5nél lejjebb sose ment. bár én tolom neki mint a hülye :-)
	
 
	
	Jelentem az autóm úgy gondolta, hogy épp hazájában kéri a következő olajcserét, így tegnap (remélhetőleg) gondos olasz kezek által részesült új adag olajban. 
Idefelé pedig eddig nem tapasztalt kedvező fogyasztást produkált az autó, Nürnberg-Padova távon, a hegyeken keresztül az átlag 4.8. volt. Tényleg lehet valami abban, hogy a magyar üzemanyagok nem a legjobbak...
	
 
	Seriff2009-07-27 23:56:30 // 
5467 
	
	
 
	Seriff2009-07-20 21:59:33 // 
5466 
	
	
 
	
	Részvétem, Giovanni lélekben nagyon nem volt, amikor az autódat összerakta  :(
	
 
	Corn2009-07-17 15:56:12 // 
5464 
	Megvan a 11. (igen, tizenegyedik) pecsétem a szervizkönyvemben. 26 hónap, 41.000 km alatt nem rossz teljesítmény. Valami szenzort cseréltek a koromszűrőnél, ami miatt köhögött, rángatott, olyan volt mintha kihagyott volna 1-2 henger.
	
 
	SKrisz2009-07-17 15:43:08 // 
5463 
	Akit érdekelnek a modellek, az oldalamra írjon majd pls! :) Thx!
	
 
	SKrisz2009-07-17 15:41:54 // 
5462 
	Egy kis direkt marketing, mert azt hiszem, itt van jó helyen! :)))
Van 3 darab 1:43-as 159 modellem eladó! Mindhárom vanonat új, szalonállapotú! :))) Árat nem írok, mindenki döntse el maga, mennyit érhet meg neki a dolog. Ha elfogadható az ajánlat, akkor megvan az új boldog tulajdonos! :))
Íme a 3 modell, 3 színben:
Argento:
 
  
Nero:
 
  
Rosso:
 
  
...és együtt: 

 
	BadBoy2009-07-10 11:14:30 // 
5461 
	Nos mivel en is kipróbáltam úgy 400 km elejéig, én is gyorsan dobok egy gyors pár soros véleményt. 
Hat a motornak hangja az nincs. Meg ha 4000-5000 fordulat között van akkor sem sajnos.
A karakterisztikája nekem tetszik, de miért, erre van egy egyszerű válaszom, én dízel parti vagyok, és ez a motorkarakterisztika, és ahogy leadja a teljesítményt nagyon bejön. 70KM/H-nal is berakhatom a 6. sebességi fokozatot. Nekem ez fekszik. 
Hogy jó választás e, szerintem igen. En úgy nézem az egészet, hogy egy olyan ember aki megveszi a 159 TBi-t és meg nem ült Alfaban nem is fogja keresni a 6 henger hangja, és ha akar azért meglódul az autó, ha meg nagypapis tempoban akar utazni, akkor meg nyugodtan is tudja használni. 
Fogyasztása nálunk kedvtől függőt. Amikor nagyon nyomtuk akkor 12L korul mozgott, ha meg spórolós üzemben használtuk, akkor 9L alatt lehetett a fogyasztást tartani. 
Es amit meg el kell mondani az az, hogy az autó TI csomagos volt, es a 19-es kerekek is eleg nagyot dobnak a fogyasztáson. 130-nal autópályán tempomattal 2 emberrel 10.4L fogyasztott. Vissza úton 4-en voltunk ugyan olyan tempoban nem tudjuk miért a fogyasztás mar csak 9,4L volt :).
Még annyit hozzátennék, hogy sokak szerint a fogyasztás nem mérvadó, és hogy aki meg tud venni ilyen autót azt nem érdekli a fogyasztás. Na erre annyit mondanék, hogy ez nagy tévhit. A másik meg az, hogy nálunk már minden sarkon radar áll, mert most vett a rendőrség 300 új radart. Nagyon elgondolkodva kell hajtani. 
Amikor autóztunk az autópályán, 1,5km hosszú szakaszon 3 mérőautóba akadtunk, de szerencsére én mentem elol, és azonnal kiszúrtam mindet. De mögöttünk jöttek, és próbáltak kiprovokálni minket, hogy hajtsunk el előlük. kb. 10KM-en követtek minket, amikor úgy döntöttem, hogy kiállunk a pihenőbe, hogy hagyjanak mar minket beken. Sajnos láttak, hogy elég nagy tempóban autóztunk előtte. Ěs az a véleményem, hogy ez a motor azért jó, mert ha kell van benne erő, de ha kell, akkor lehet nagypapa tempóban autózni is vele probléma nélkül, és alacsony fordulatban is leadja az erőt, ha nagyon sürgősön szükség van rá.
	
 
	GEORGE2009-07-09 17:38:34 // 
5460 
	Neked tetszik  hangja?
És a moci karakterisztikája?
	
 
	Bckk2009-07-06 14:57:10 // 
5459 
	badboy mar irt egy cikket, majd ma este feltoltom. az én véleményem talán tul elfogult és pozitiv, bar a hiányosságaival egyutt el tudnám fogadni a TBi-t
	
 
	GEORGE2009-07-04 20:40:33 // 
5458 
	Hát igen, még mindig a legszebb 159 a TI csomagos 159.
Írhatnál, hogy milyen volt vezetni, milyen evvel a mocival?
Kivi lennék a te véleményedre.
	
 
	Bckk2009-07-04 20:14:40 // 
5457 
	
	
 
	Carlos2009-07-03 17:40:25 // 
5456 
	Más.
tud-e vki segíteni 159hez passzoló (SW, tetősín) tetőcsomagtartó + tetőbox kapcsán?
július végétől, 2 hét erejéig, csak csomagok számára.
örömmel s hálával adóznék,
Carlos
	
 
	GEORGE2009-06-30 18:57:51 // 
5455 
	159-Brera-Brera Spider 1750 TBi teszt, 2009.06.24 - 25. Olaszország Balocco Ring
Nem mindennapi körülmények közt próbálhattam ki az új 1750 TBi mocit, mindjárt 3 típusban is alkalmam nyílt, hogy "jól megkergessem" őket...
Vegyes érzelmek és kismértékű csalódás volt a két napos teszt vége....
Fura 1:
Alapjáraton meg akartam "túráztatni" a mocit de oly bágyadtan vette fel a fordulatot, hogy inkább nem "b@szogattam" tovább.
Fura 2:
Miután átlépi az 1300-as fordulatot megindul szépen, majd 5300-5400 felett rendesen lekókad ( mint a Wickey 1,9 jtd 8v-je) és ez nem vicc, nem én voltam az egyetlen aki "ledízelezte" a TBI motorkarakterisztikáját...szóval még várni kell a 7000-ig húzatható TBI benzin motorokra.
Fura 3:
A hang, illetve ami nincs neki. Még a nyitott Spiderben sem adott hangot a 1750 TBi, egy kis dörmögést azért elvártunk volna....cserében minden fordulaton diszkréten dolgozott...
Összefoglalóul, az 1,9 -2,2 JTS-től sokkal jobb a 1750 TBi motor. Sőt a JTS erőforrások meg is fognak szűnni, őket váltja a TBi.
Kíváncsian várjuk lesz-e másik TBi moci az Alfáéknál :-)
	
 
	BeeGee2009-06-28 17:34:11 // 
5453 
	A hajtási veszteségbe azért igensok minden más is beleszól. 
Mire a főtengelytől eljut az erő a kerekekig, ott van a váltó, difi, féltengely. A keréken pedig más volt a /per érték. Ebből például sok erő elveszik. A Brerán /45ös a TBin /55ös volt, ami ennél a típusú padnál nagy eltérést jelent, mert sokkal nagyobb a gumikon a gyúrási hajlam a közrefogó görgők miatt, mint az utakon. Ez az ellenállás a tempóval nő, ezért egyszer csak kiegyenlítődne - mint menet közben a légellenállás például. De a két érték aránya mindig állandó, tehát összeadva a veszteséget és a keréken mért értéket, az mindig ugyanannyi lesz.
	
 
	BeeGee2009-06-28 17:27:02 // 
5452 
	Ismét köszi :)
	
 
	mesa2009-06-26 19:11:44 // 
5451 
	Plusz lóerőt és negyven newtonmétert ad ajándékba a gyár
320 helyett 341. Szerintem az csak 21 ajándék Nm !!! ;-)
	
 
	Benőke2009-06-26 13:58:40 // 
5450 
	Közben nézegettem az értékeket tovább és:
Míg a Brera 3670 -es fordulaton adja le a 205,9 Lovát ehhez tartozik az 54,8 ló hajtási veszteség.
A 159es tbi 5490 -es fordulaton adja le a 209,4 lovat és itt van ekkor 68 ló hajtási veszteség.
A 159 TBi 3670 -es fordulaton köbö 35 ló veszteséget produkál a grafikon szerint.
Valahol oda át lehet az igazság, az világos hogy fordulatszám különbség miatt van a két érték között különbség de hogy azonos fordulaton mér a 2.4 -es Breranak van nagyobb vesztesége? A tbi 5500 nál 70 ló körül a jtd nek 5400 nál 80ló a vesztesége.
Na mindegy ez csak érdekelt, egy ideig nem fenyet az a veszély hogy le tudom cserélni az autómat ilyenekre :o)
	
 
	
	a Brera taraktornál is ugyan ezek a körülmények voltak, szintén 120kg az anyós oldalra :-))) ..... :-)))
	
 
	Selmak2009-06-26 11:26:18 // 
5447 
	A 159 még mindig elhízott kategória a  GTV-d hasonlóan nagy lendtömegű motor mint a 2.4 JTD, a 1.8 TBI meg hatásfokra hegyezték ki. Kis lendtömeg, kis surlódás stb, nagy feltöltés, multi air szívórendszer.
	
 
	Seriff2009-06-26 10:52:09 // 
5446 
	Há' nem ezt írtam tízzel lejjebb? :PP
"Az az 5-6 liter különbség meg normál használatnál 2-3 lenne inkább[...]"
	
 
	
	Mondjuk városban igazad lehet, de vegyesben az az 5-6 liter szerintem csak 2-3 liter lesz.
	
 
	Seriff2009-06-26 10:30:14 // 
5444 
	Ez a konkrét mérés körülményeitől függ. Mennyire sikerül leszorítani a kocsi orrá, mennyi súlyt tesznek az első lábterekbe. A TBi-nél 120kg ment csak a jobbos lábtérbe, hogy ne emelkedjen fel az eleje, amikor egy helyben megy 180km/h-val. 
A veszteség, amit mértünk nem egyezik meg az utcai közlekedésnél tapasztalhatóval, csupán a mérés során fennállt konkrét esetben pont ennyi. Nagyságrendileg persze helyes.
	
 
	Benőke2009-06-26 10:19:24 // 
5443 
	Olvastam a cikket de azt nem értem mitől nagyobb egy Benzines 159 Hajtási vesztesége mint egy Brera 2.4 Traktoré. Elvileg a hajtási lánc ua... Nem? Első kerék első kerék... Vagy hogyan van ez?...
	
 
	Seriff2009-06-23 23:23:37 // 
5442 
	Télleg, az még jobb ;)
	
 
	GTPeti2009-06-23 23:22:20 // 
5441 
	Vagy Cápabéemwé. :))
	
 
	Seriff2009-06-23 23:21:41 // 
5440 
	Bálnamerga? :D
	
 
	GTPeti2009-06-23 23:21:13 // 
5439 
	Kéne a fenének egy vizes benzines. :)))
	
 
	Seriff2009-06-23 23:15:42 // 
5438 
	Viszont szépnek szép. Még mindig :)

 
Mondjuk az a TBi felirat nagyon homasitás, vazze :S
 
	Seriff2009-06-23 19:17:33 // 
5437 
	Az lehet jobb lesz :D
	
 
	Buksi2009-06-23 17:45:07 // 
5436 
	Vágom a borsót! :-DD
	
 
	Tom122009-06-23 16:14:04 // 
5435 
	Sebaj! Majd a 2.5 TBi... ;-)))
	
 
	Seriff2009-06-23 14:28:38 // 
5434 
	Nem az enyém a legjobb, de biztos nem is a TBi. Sajnos. Lehetne jó pedig. Nem baj, hamarosan elolvassátok :)
	
 
	Buksi2009-06-22 21:50:29 // 
5433 
	Látod? Ezért nem kell kipróbálni másmilyen verdákat, mert akkor legalább biztos vagy benne, hogy a tiéd a legjobb gép a világon! :-DDDD
Mondjuk ahogy látom, te így is biztos vagy benne! :-DD
	
 
	Seriff2009-06-22 21:40:43 // 
5432 
	Személyes tapasztalatom alapján - hiába vagyok benzinhívő - a 2.4 JTDm-et választanám a TBI helyett. Utóbbi nem húz nagyon alulról, mvészet Vele nem lefulladni. Egyébként remek kis szerkezet, de a gétévém százszor jobb. A turbós MiToból visszaülve nem volt ekkora a különbség, fura...
	
 
	
	egyébként biztos jó lehet ez a benyás 1.8 TBi a saját autóm 1380kg ez meg 1400, nekem 1800-tól indul meg ez meg 1400-tól....