Fórum >> Típusok >> 159

1372010-07-19 15:54:44 // 7552
Nem tudjátok kitől lehet itthon EBC Yellowstuff betéteket rendelni? Az ebcbrakes.hu -n megadott telefont nem veszik fel. Első-hátsó szett kellene 2.4-hez, és nem akarom az Alfisti.net-ről megrendelni, ha nem muszáj.
enká2010-07-16 17:46:43 // 7551
yoyo :)
Mókás "Trip" üzenet kísért ma hazafelé egészen a benzinkútig. Kijelzett a tankoló lámpa - megesik az ilyesmi -, csorogtam még vele úgy 50 km-et, mikor is kíváncsiságból megnyomom a Trip gombot, hogy megtudjam, mennyi km-t is tudok még gurulni. Kiírta szépen: 53 km to empty. Lépegetek még pár km-t, továbbra is 53 km to empty. Átváltok másik képernyőre, majd párc perc múlva vissza: még mindig 53 km. És így tovább egészen a kb. 30 km-re lévő benzinkútig. Még a kút töltőegységénél is ragaszkodott ahhoz az alfim, hogy márpedig 53 km-t tudok megtenni a kocsiban lötyögő gázolaj mennyiséggel :).
Lehet megtaláltam az örök energia forrását :). Ollé, ollé, ollé
DrB2010-07-16 09:12:23 // 7550
Amikor LMM-et cseréltek nálam, az azt megelőző check engine lámpa első alkalommal még magától eltűnt. Mikor másodszorra is kigyulladt, sok száz km és újraindítás sem tűntette el.
DrB2010-07-15 14:05:52 // 7549
Na, majd Csöri végigzongorázza a lehetséges hibaforrásokat.

Ma mentem 110 km-ert közúton, pár faluval tarkítva. Igyekeztem mindenhol 2500-3500 között tartani a fordulatot, de inkább 3000 felett. Húzattam, ahol csak lehetett. Ment, ahogy kell, semmi hibajelzés.
ALFI1562010-07-15 09:47:13 // 7548
De-de.Érdekes dolgok ezek mert valamikor nekem is X indítás után törlődött magától.Valamikor meg nem.És amióta ahogy mondtam is a MAP szenzor meg lett takarítva azóta nem jelzett be.
ALFI1562010-07-15 09:45:42 // 7547
Akkor már nem fogják tudni kiolvasni.
Grego2010-07-15 09:17:13 // 7546
Egy kis segítséget kérek tőletek! Hol van a pollenszűrő, hogy kell kicserélni? Kérem, hogy a választ írjátok meg a saját oldalamra. Köszi!
1372010-07-15 08:47:51 // 7545
Törli, igen. De ha DPF, újra elő lehet idézni. Tudok tuti tippet. 1-esben alapjárattól adsz neki egy nyélgázt, és 4500-ig húzod. Maximum 2-3 ilyen, és ha DPF el van tömődve, akkor garantáltan kidobja a sárgát. Mivel a turbo 1-esben lassabban pörög fel, mint a motor, ezért ilyenkor eszementül kormol.
p1206 a DPF hibakódja.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-15 08:14:57 // 7544
amikor nekem 1x berakta a pech lámpát amit előre éreztem hogy baj lesz mert a kigyorsításnál megtorpant az autó és a turbó nyomás hirtelen elszállt hiába állítottam le meg indítottam újra akkor is bent maradt a hiba ...egyedül a LMM lehúzása oldotta fel a szerviz üzemmódot ....akkor pucoltam ki mindent amit lehetett azóta nem csinált ilyet ...nálad ha elmúlik akkor nem a LMM, MAP, EGR, vákumszabályzó lesz a ludas szerintem ...azt hogy ezt írja hibának a comp valaminek a folyománya....
DrB2010-07-15 07:50:51 // 7543
Ha a check engine lámpa kialszik, a ECU is törli a hibakódot a memóriából? Jó lenne, ha jövő héten Csöriék ki tudnák még olvasni...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-15 07:29:08 // 7542
ja a minap megint tisztított a DPF és elmaradt a szokásos rángatás ...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-15 07:20:21 // 7541
ha cseréled a szervo olajat akkor semmire nem kell számítani...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-15 07:19:23 // 7540
sajnos ezek egy körön vannak ezért van a szopóág....
DrB2010-07-14 21:39:25 // 7539
A kormányműnél mire számíthatunk és kb. mennyi km-nél?
ALFI1562010-07-14 20:25:00 // 7538
És a MAP szenzort ott is takarítani szokták bizonyos időközönként?
ALFI1562010-07-14 20:24:09 // 7537
Ezekre a szenzorokra ugyan azt a hibát írja.Végig kell zongorázni.A kormányműről hallottam.De a festéklepattogásról nem.
1372010-07-14 20:17:22 // 7536
DPF, MAP, EGR, LMM, kormánymű, festéklepattogás.
ALFI1562010-07-14 19:52:56 // 7535
És ott milyen hibákról írnak?
ALFI1562010-07-14 19:52:08 // 7534
Már nem.Ennél nem lessz tárolt hiba se.Szerintem ugyan azt a hibát írná ki neked is mint nekem.
ALFI1562010-07-14 19:50:47 // 7533
Ugyan ezt írtam lejebb.Nyomásszabályzó szenzor hibát ír ki.Ott voltál a cserénél?
enká2010-07-14 19:10:30 // 7532
Nálam az 1,9-es 156-os MJet-em esetén a turbónyomás szabályzó meghibásodásakor adta kb. uezt a hibasort az autóm. A szervizben szépen kiolvasták, az alkatrészt kicserélték. Utána többet nem jött elő. Remélem, te is egyszerűen (és olcsón) megúszod.
DrB2010-07-14 17:50:43 // 7531
De akkor nem maradtál az út szélén legalább. Ez némiképp megnyugtat a jövő hétig, amikor Csörinél van időpontom. Addig is kicsit jobban meghajtom, tartósabban 3000 fölé, hátha...
1372010-07-14 17:33:56 // 7530
Most olvasom a dolgokat, nekem tök ugyanez a jelenség szokott lenni, ahogy már korábban írtam is. Most egy ideje nincs gondom, de majd kiderül.
Én annak idején leszedtem az EGR-t, nincs rajta szűkítő, de kábé semennyire nem volt koszos.

Ja, és érdemes angol fórumokat olvasni, az újabb évjáratok ugyanezeket a hibákat produkálják. Gyakorlatilag az alfaowneres fórumélet 70%-a a hibakeresésből áll.
DrB2010-07-14 14:10:37 // 7529
Kb. 5. újraindítás után kialudt a check engine lámpa... :)

Remélem, hétfőn Csöriék ki tudják még olvasni.
DrB2010-07-14 13:53:08 // 7528
Most beszéltem Csörivel. :)

Azt mondta, mivel legutóbb ki lett pucolva és be lett szűkítve az EGR, kisebb esélyt ad, hogy ez a gond, de lehet ez is. Így, telefonon, nem lehet pontos diagnózist felállítani. Hétfőre tudott időpontot adni, akkor ott is marad a vas.

Belé vetem minden bizodalmam. :)

Csöri, innen is köszi a segítséget!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 13:31:21 // 7526
én azzal kezdem...
DrB2010-07-14 12:38:10 // 7525
Most beszéltem Csöri édesapjával, Csöri csak délután elérhető. Majd vissza kell hívnom. De az apja azt mondta, biztosra veszi, hogy az EGR szelep a ludas, s hogy ki kell cseréltetni újra. Mondtam neki, pár hónapja pucolták, plusz beszűkítették. Azt válaszolta, az sem segít. Az új típusú EGR a megoldás, amit már gyárilag szűkítéssel adnak.
DrB2010-07-14 12:07:39 // 7524
Pontosan, nagy hidegben nem indult, ahogy a szomszéd E-Klasseja sem, csak erőlködött az üzemanyagszivattyú. Ahogy még aznap melegedett az idő pár fokot, gond nélkül beindult mindkettő. Mindkét kocsi két napig állt a tartós - 15-20 fokban. Vettünk egy erre a célra szolgáló adalékot, utána nem volt gond.
ALFI1562010-07-14 11:45:20 // 7523
Nem indul?Nem értem.
DrB2010-07-14 11:43:49 // 7522
Nem Alfa specifikus probléma, a szomszéd E-Klasseja sem indult a bezselésedett üzemanyag miatt, mikor 2 napot állt mindkettőnk dieselje a -15 fokban. Egy adalék megoldotta ezt is persze.
ALFI1562010-07-14 11:35:52 // 7521
Annak a takarításával és hibatörléssel kezd (MAP szenzor).Menj nyugodtan Csörihez.Az Itteni szerelöhöz akihez bementem annak is ő adta telefonon a segítséget,hogy merre induljon.
ALFI1562010-07-14 11:33:31 // 7520
Ne tegyél bele semmit!Akárki megtudja pucolni.Leveszik a motorról a műanyag borítást,benyúl a motor mögé és ott van a szívósornál.Talán egy torz kulcs kell hozzá.
DrB2010-07-14 11:31:27 // 7519
Catacleant ill. a Plus20-at lehet MOL kútnál venni?

Hétfőig eléggé ki van számítva az időm, ha ezek is segítenek valamennyit már megéri.

Illetve egy egyszeri autószerelő vagy egy nem Alfa márkaszerviz is meg tudja könnyen, gyorsan pucolni a MAP szenzort?
ALFI1562010-07-14 11:30:39 // 7518
Nem csak akisebb fogyasztás.Azért a nyomatékot ne felejtsd el.Ha olyan teljesítményü kocsit mint a 2.4 szeretnél benzinesbe azonos vezetési stílussal igencsak duplájára jönnél ki költségbe.Mi a gond a hidegindítással?Nem indul?
GEORGE2010-07-14 11:30:20 // 7517
amit a 7516 ba ír Alfi azt már megcsináltad?
GEORGE2010-07-14 11:28:21 // 7516
nem kell 3-4 autóból messze menő következtetéseket levonni.....
ALFI1562010-07-14 11:27:49 // 7515
Én tettem az enyémbe egy adalékot ami direkt ilyen részecskeszűrős autókhoz van.De az egész rendszert tisztítja.Nem kell ide semmi adalék!Normális olaj azt annyi.Bár én télen mindig teszek bele spurit októbertől-márciusig.Ártani nem ártok vele.
ALFI1562010-07-14 11:24:59 // 7514
Igen.Nem mindegy,hogy Veszprém vagy Várpalota?Kb 10km a különbség.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 11:16:23 // 7513
nem segít, a Cataclean sem segít a pucolás segít ha ez a probléma....
DrB2010-07-14 11:14:03 // 7512
Veszprémben tudtok megbízható szervízt ajánlani? Vagy akkor már menjek el Várpalotáig, Csöri mesterhez?
DrB2010-07-14 11:11:06 // 7511
A mostani utam előtt lett az olaj lecserélve, már az 5W30 került bele. Az, hogy az olajcserével meg lett "bolygatva" a rendszer, magyarázhatja, hogy pont most jött elő a limp mode-os dolog?

Segíthet a 137 cartárs által is beletöltött Plus20 adalék?

Annak ellenére, hogy van előnye a dieselnek, leginkább a kisebb fogyasztás, erősen gondolkodom, hogy a következő autóm benzines lesz. A DPF problémák, a téli hidegben való indulás, stb. miatt...
ALFI1562010-07-14 11:08:44 // 7510
Én csak ajánlani tudom!Nem bántam meg!Nincs vele semmi gond.Töbnyire kisebb hibák vannak amire jelez a comp.Csak ezek öszefüggésbe vannak és sokszor végig kell zongorázni mindent mire az ember a végéhez ér.De szerintem nemsokára már itt is tudja az ember,hogy hova kell nyúlni.
ALFI1562010-07-14 11:05:40 // 7509
Nekem ugyan ez volt a jelenség.Elöjött a hiba a kocsibol elmentek a lovak.A tubbo csak 0.6-ot töltött.Ha leállítottam újrainditottam jó volt pár kilóméterig majd ugyanez.Kiolvastuk nyomásszabályzó szenzort írt ki.Töröltük a hibát de 100 kilóméter múlva kb. megint elöjött.Kiolvastuk ugyanaz mint az elöbb.Mehgnéztük a nyomásérzékelő szenzort ami felül van jól dolgozott.Hiba törölve.Párszáz km.után újra elöjött.Van alul is egy ilyen szenzor.Azt is megnéztük csöveket átfujattuk hiba törölve.Majd mikor újból elöjött akkor a szívósorba lévő érzékelő (azt hiszem map szenzornak hívják) ki lett véve kipucolva,hiba törölve azóta semmi!Bár azóta kb 700-800km.et mentem vele.De az a lényeg,hogy azóta semmi.Kop-kop!Erhard is ezt takarította ki és azóta neki is megszünt a hibajelenség ha jól tudom.Ennek a takarítása kb.5perc.Ki-be szerelés kb.5perc.Össz művelet 10perc.Ezt csak azért írom ha valakít le akarna húzni a szervíz legyen viszonyítási alap.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 10:01:57 // 7508
attól függ mit tettek bele...ha jól emléxem ebben az évben tették közzé a bele való olajat :( de ezt Ofi jobban tudja...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 10:00:12 // 7507
a nagyobbacska váltás hogy kevesebb lett 70kg-val meg más az első ülés....a DPF rendszer ugyan az maradt....
atesssz2010-07-14 09:52:46 // 7506
Eddig mindig azt gondoltam, hogy majd a 155-öt egy szép napon, egy 159 2.4 JTDm fogja leváltani, de ahogyan itt olvasom (visszamenőleg is) a gondokat, hibajelenségeket, hát.... nemtudom. Mikor volt az a nagyobbacska váltás? 2008-ban?
GEORGE2010-07-14 09:50:51 // 7505
Ha az egyik kiváltó ok az olaj volt, akkor koránt sem biztos, hogy a frissebb autóknál jelentkezik majd a gond.
GEORGE2010-07-14 09:50:02 // 7504
Az összes 159 / Brera diesel részecskeszűrős...legalább is az én infóim alapján.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 09:40:23 // 7503
2008-as típusoknál majd 2011-12-ben fog jelentkezni :P Viccet félre téve ez a Selenia meg az AR balfaszságának köszönhető na meg a WRD 5W40-nek...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak