Fórum >> Típusok >> 159

ALFI1562011-01-04 20:51:40 // 10558
Arra azt mondják nem kell.Ameddig a váltó elmegy addig az olaj is.De én az 56-nál lecseréltem szerintem ennél is le fogom.Ártani biztos nem árt.A szervóolajat viszont cseréltesd.
DrB2011-01-04 20:50:56 // 10557
Az előírt olaj csereperiódus 2.4-nél is, ahogy tudom, 30 e km. Én nem várom meg, 15 ezrenként cserélek.
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:49:46 // 10556
Pontosan :-)
DrB2011-01-04 20:49:46 // 10555
Váltóolajra legutóbb rákérdeztem a szerviemben, azt mondták, azt nem kell cserélni. ErHard?
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:48:57 // 10554
Akkor előveszem a Pókot is, csak száraz idő is legyen :-))
'''''2011-01-04 20:48:50 // 10553
Az olajat én is inkább az idő miatt cseréltem.De mi van a váltóolajjal?
ALFI1562011-01-04 20:48:38 // 10552
30-at ír a könyv.Legalább is a 2.4-nél.1.9-nél menniyt ír?
DrB2011-01-04 20:48:13 // 10551
ABS esetén is előbb blokkolnia kell e keréknek, hogy bekapcsoljon, nem?
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:47:35 // 10550
Valamennyi hagyja pörögni,mert különben nem tudja észrevenni, hogy pörög :-)
DrB2011-01-04 20:46:41 // 10549
Ahogy tudom, a kipörgésgátló a váltó alatti gomb egyszeri rövid megnyomásával kapcsolható ki. Ha ugyanezt a gombot hosszan tartjuk nyomva, akkor az ESP is kikapcsolható. Mindkét esetben üzenet jelzi ezt a középső kijelzőn.
'''''2011-01-04 20:46:15 // 10547
Nekem is ezt csinálta,csak én azt hittem,hogy ez akkor kapcsol be,ha ki van kapcsolva a kipörgésgátló.Nyomkodom azt a hülye gombot,de fogalmam nincs mikor mit csinál.
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:45:50 // 10546
Viszont a gyár 24 hónap után is cserét javasol a kormosoknál, tehát nem maradhat 4 évig :-))
ALFI1562011-01-04 20:44:19 // 10545
Hétvégére 10fokot mond.
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:43:26 // 10544
"ha nincs kipörgésgátlóra kapcsolva" ezt nem értem, csak ki tudod kapcsolni. Indításkor automatikusan bekapcsol.
Amúgy a 156-nál igen, ki lehet kapcsolni, a 159-es helyzetről meg legkésőbb hétfőn tudok nyilatkozni (addig talán lesz csúszós út) :-))
ALFI1562011-01-04 20:43:25 // 10543
Csak azt nem értem,hogy cseréltél te háromszor olajat.Illetve minek.Nem is mész csak évi 2500kilómétert.
ALFI1562011-01-04 20:41:29 // 10542
Nekem is ugyan ez a szitu volt.Álltam volna be a garázsba de a nagy hó miatt nem tudtam.Egyfolytába kipörgött.Ezek szerint kipörög az.
'''''2011-01-04 20:41:05 // 10541
De hülye vagy!!!Most esett le,hogy szívatsz!
ALFI1562011-01-04 20:40:05 // 10540
Ha a kipörgésgátló ki van kapcsolva és kipörög a kerék akkor se kapcsol be.
W.2011-01-04 20:39:59 // 10539
Érdekes dolog. Most próbáltam ki jégen: a kerék kipörgött, majd felvillant a sárga kiprgésgátló jel a műszerfalon és bekapcsolt. Ez azért érdekes, mert elvileg ha be van kapcsolva, akkor ugye nem pöröghetne a kerék kicsit sem, vagy tévedek?
ALFI1562011-01-04 20:38:57 // 10538
Akkor te 30ezrenként cserélsz majd olajat?
ALFI1562011-01-04 20:36:59 // 10537
Az olajcseréd 4 év ha 10ezer kilóméterenként cseréled.
'''''2011-01-04 20:35:11 // 10536
A kipörgést úgy gondoltam,hogy ha nincs kipörgésgátlóra kapcsolva és elpörgetem a kereket,akkor autómatikusan mégis bekapcsol?Magyarul:Ki lehet teljesen kapcsolni úgy,hogy addig pörgessem a kereket amíg akarom?(Még ezt sem próbáltam ki?)
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:28:48 // 10535
...ez a nem megfelelőolaj érdekes kérdés.
Ha a gyár X-dolgot ír elő, de Y-t teszek be (bármilyen alkatrészről is legyen szó), mert tudom, hogy X-t beletenni nem egészséges, majd valami (bármilyen) baj lesz a vassal megyek reklamálni, hogy garis az autó, tessék megcsinálni!
Tutira veszem, hogy a gyár helyből elutasítja a garanciális kötelezettségét, mondván "nem a gyári előírások szerint lett javítva/karbantartva az autó".
Ha valakinél meg kibukik a dolog, hogy X-től ment tönkre legfeljebb módosítják az előírást a tapasztalatokra hivatkozva. (Lásd TS motorok vezérműszíj csereperiódusának csökkentése 120-ról 60 ezerre.)
Érdekes per lenne :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:15:12 // 10534
Motorindításkor elvileg automatikusan bekapcsol.
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:14:07 // 10533
A működési elvét tapasztalataim szerint igenis ismerik az autónak, úgyhogy a tuti el tudják mondani. Eddig gondom, csak azzal volt, hogy nem árulák el, ill. nem alkalmazták a tudásukat :-(((

"Még azt se tudják milyen olaj kell bele." - a gyár adta meg tudtommal rosszul, nekik be kell tartani a gyári előírásokat, különben ugrik a gari :-((

Eddig mindegyik autómnál szigorúan betartottam a gyári előírásokat, itt sem lesz másképpen :-))
'''''2011-01-04 20:08:06 // 10532
Mármint a váltóolaj négy év?Még egy kérdés:a kipörgésgátló autómatikusan bekapcsol,normál állapotban,ha nincs külön benyomva?
ALFI1562011-01-04 20:04:43 // 10531
Neked még ha 10ezrenként cserélsz az is 4 év az évi 2.500km. futásoddal. :)
ALFI1562011-01-04 20:03:14 // 10530
Gondolod a "szakik" tudják?Még azt se tudják milyen olaj kell bele.Te hány kilóméterenként fogod cserélni?Vagy akkor mikor jelzi,kéri a cserét?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-04 20:02:07 // 10529
valamit néz mert tényleg van olyan opció hogy égett az olaj
'''''2011-01-04 20:01:23 // 10528
Mikor megvettem lecseréltettem,aztán kb 10.000-ként cseréltettem.A menüben még nem is néztem mit ír ki.Mondjuk,olyan keveset járok vele,hogy még az óra átállítást is elfelejtem,pedig azt félévente kellene.Váltóolajat mikor kell cserélni?
Piritu - 1.000.0002011-01-04 19:56:16 // 10527
Valószínűleg a távolsággal kombinálva számolja az üzemi körülmények figyelembe vételével. Elvileg csütörtökön megyek a szervizbe, akkor megkérdezem a "szakiktól".
ALFI1562011-01-04 19:52:23 // 10526
Hol cseréltetted az olajat?
enká2011-01-04 19:49:02 // 10525
Köszi a válaszokat Peti, Erhard, Zsolti.
Tehát ezek szerint csak a két olajcsere között megtett távolságot figyeli az ECU, magát a használt olaj minőségét nem kontrollálja semmi? (Ez esetben miért van a szervizkönyvben az égett motorolaj c. fejezet? Vagy ez is csak a megtett km-n alapuló jelzés?)
.....2011-01-04 19:44:55 // 10524
A menüben a service -nél mennyi km ír?
.....2011-01-04 19:38:50 // 10523
B.U.É.K !
Nálam is kiírta már, miután kicseréltem az olajat és szervizintervallum reset megvolt eltűnt a figyelmeztetés.
ALFI1562011-01-04 19:19:07 // 10522
Hány kilóméterenként cserélsz olajat?
'''''2011-01-04 17:29:40 // 10521
Nekem csak az eldugult részecskeszűrőt jelezte ki,mást még soha!Más hibaüzenet nem lett törölve!Ez egy jó autó!!!:-)
Piritu - 1.000.0002011-01-04 17:26:07 // 10520
Nem baj :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-04 17:25:31 // 10519
Elvileg mindegyik figyeli, hacsak a DPF-el az is ki nem lett törölve:-))
Szerintem a szervizszámláló nullázásával újra indul az olajcsekkolás. Viszont, ha már hibaüzenet volt, az ki kell töröltetni. De ez csak tipp :-)
'''''2011-01-04 17:21:42 // 10518
Bocs,ezt enká-nak ítam!
'''''2011-01-04 17:20:25 // 10517
Nálam már három olajcsere volt,de még sosem írta,ki,hogy kéne cseréljem.Pedig nem lett kiütve belőle semmi.Létezik,hogy az enyém nem jelzi az olajcserét?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-04 15:22:30 // 10516
persze 59-nél ki kell nulláztatni :) nem tudtad?
GTPeti2011-01-04 15:18:48 // 10515
SZVSZ valóban meg kell mondani az ECU-nak, hogy olajcsere volt, különben honnan értesülne róla? (Nincs beépített tribológiai laboratórium még a 159-ben sem. :)
enká2011-01-04 15:16:00 // 10514
yoyo, búék, sok locsolót :)
Nem leszek rövid :).

Tünet: Kiírás a fed. compon: "Change engine oil" + az olajlámpa jel felvillan, picit mutogatja magát, majd eltűnik. Néha indítás után, néha menet közben.

Reakció: Olajszintek ellenőrzése: minden rendben. (Olajcsere 9 e km-rel ezelőtt)

Utánajárás:
1.) Kézikönyv:
Égett motorolaj
(csak DPF-es Diesel verzióknál)
A kijelző lámpa villog és (bizonyos típusok/ piac esetén) a kijelzőn megjelenik egy hibaüzenet. A verziótól függően a kijelző lámpa a következők szerint villoghat:
– két óránként 1 percig;
– 3 perc villogás 5 msp szünet egészen addig, amíg nem cseréli ki az olajat.
Az első kijelzést követően, valahányszor beindítja a motort, a kijelző lámpa villogni fog az előzőekben leírt módon egészen addig, amíg nem cseréli ki az olajat. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is. Amennyiben a kijelző lámpa villog, ez nem jelenti a gépjármű meghibásodását, de azt jelzi a gépjárművezetőnek, hogy a gépjármű mindennapos használata miatt szükségessé vált a motorolajcsere. A motorolaj öregedéséhez, besűrűsödéséhez vezet:
– amennyiben a járművel túlnyomó részben városi forgalomban használja, ami fokozza a DPF regenerációs folyamat gyakoriságát.
– amennyiben a járművet rövid távlatók megtételére használja, s ezáltal megakadályozza, hogy a motor elérje a teljes üzemi hőmérsékletet.
– amennyiben ismételten félbeszakítja a DPF regenerációs folyamatot, melyet a DPF kijelző lámpa kigyulladása jelez.


2.) Nemzetközi alfa fórum:
2.1.) Re: Change engine oil warning on 159 1.9jTDM
There is oil quality sensor if your car is equiped with DPF.
Every time you change oil you should reset oil change in body computer, I think only authorised services can do that (it requires Examiner).

Azaz azt mondja, hogy minden olajcsere alkalmával resetelni kell a komputert, különben azt hiszi, hogy nem volt olajcsere és addig figyelmeztet téged, míg ezt ki nem ütetted. Mivel most 87 e km van az alfiban és 67 e km-rel vettem, mikortájt is olajat cseréltek benne; no meg a 78 ezres olajcserénél tutira nem reseteltük az alfi agyát, így akár ezért is villoghat a drága.
Lehetséges ez? Van ilyen a 159-ben?

2.2.) Másik vélemény:
It is an oil quality light. Depending on your driving, you can get between 8K and 40K without the oil quality deteriorating. According to my service guy, the oil will deteriorate much,much more quickly if you do a lot of stop/start driving.
Azaz az alfában van egy olaj minőség ellenőrzés, és bár akár 8-40 e km-t is el lehet furikázni az olajjal; ám akár jóval gyorsabban elvesztheti minőségét városi közlekedésben, mint ahogy kéne. Ez a lámpa ezt jelzi ki. (megjegyzem, többségében nem városban furikázok).
(A fórum linkje egyébként (írnak mindent itt is a srácok):
change engine oil fórum
(A gépben most Castrol 5W-30 Pure energy működik, - tudom, tudom, nem Selenia, de ez még drágább is, és talán nem is rosszabb. Megjegyzem, az első hibajel egy 150 km-es út 100 km-nél jött elő menet közben, azaz nem éppen alacsony motorhőmérsékleten, városi forgalomban.)

Volt már valamelyikőtök ilyen helyzetben? Hogy oldotta meg? Köszi a tanácsokat előre is. Meg persze hátra is :)
Piritu - 1.000.0002011-01-03 22:13:52 // 10513
Ma "meglöktük a hintát" és beindult az üzembe helyezés :-))
Téli gumma ha minden igaz holnap-holnapután lesz, tud szerezni a gumisom, ja és Conti TS 830 :-))
DrB2011-01-03 13:57:52 // 10512
Nem volt semmi tunet, egyszer csak bedobta "have engine checked" risztast. Limp mode-ba sem kerult a vas. Eloszor eltunt magatol, masodjara vagy harmadjara, mar nem emlekszem, nem tunt el. Mindannyiszor elvittem az autot szervizben, s a Sandree80 altal is irt hibakodot dobta ki a szamitogep. A markaszerviz eloszor azt mondta, semmi gond, neha elofordul atmeneti zavar a befecskendezorendszerben. Aztan amikor harmadjara is elojott, akkor egy napra ott fogtak a kocsit, allitolag atneztek, azt mondtak, nem talaltak semmit, hibakodot toroltek, hasznaljam nyugodtan tovabb. Erre beulok a szalon elott a kocsiba, inditok, s a piktogramm ott fogad megint. Kicsit voltam ideges... Ezutan csereltek az LMM-t, en meg hagytam ott utana a markaszervizt... Az LMM csere elott sem ment rosszul a vas, vegulis nem volt osszehasonlitasi alapom, de utana valamivel dinamikusabb lett, s az emlegetett morgos 5 hengeres hang is megjott.
ALFI1562011-01-03 08:18:53 // 10511
És,hogy szar volt a légtömegmérőd szarabbul is ment a kocsi vagy csak hibakód volt?
DrB2011-01-02 23:35:09 // 10510
A lentebb leírt sztorim során ugyanezt a hibát dobta ki a nekem is, a szervizben ezt mondták. Másodszori-harmadszori előfordulásából lett az LMM csere. Az EGR beszűkítés, majd Csörinél tett látogatás pedig ezután jött.
Krisz1592011-01-02 21:58:23 // 10509
Azt meg tudjátok mondani, -főleg akinek nagy NAVI-ja van- hogy lehet-e valahogy, valami interface segítségével a bluetooth-os telefont is használni? Nem csak a beépített SIM kártyásat? (természetesen nem Blue@Me NAVI-ról van szó...)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak