Szóval összegezve, SZVSZ egy 150 Le-s 159 meglehetősen dinamikus haladásra képes. Az OFF-osok 90-95%-át lelépi. Racionálisan gondolkodva a magyar utakra ennél nagyobb teljesítmény felesleges.
Egy 200-210 LE-s pedig, már-már élményszámba megy, mely egy igazi adrenalinbomba.
Persze nem vagyunk egyformák...
	droberto2012-12-28 01:20:29 // 28480
	
droberto2012-12-28 01:19:24 // 28479
	Ja, és a gyári gyorsulás adat pedig:
AR 156 SW Distinctive 1.9 16V 150LE 1.355 kg - 9,7 s / 100km/h
AR 159 BN Distinctive 2.4 20V 200LE 1.630 kg - 8,4 s / 100km/h
Esszerint az öthengeres mozdony érinthetetlen. :)
	
AR 156 SW Distinctive 1.9 16V 150LE 1.355 kg - 9,7 s / 100km/h
AR 159 BN Distinctive 2.4 20V 200LE 1.630 kg - 8,4 s / 100km/h
Esszerint az öthengeres mozdony érinthetetlen. :)
droberto2012-12-28 00:59:19 // 28478
	Ez a fél tonna különbség egy picit túlzás.
A pontosság kedvéért (ill., hogy itt meglegyen) kigyűjtöttem a hivatalos saját tömegeket a gyakori modelleknél Distictive felszereltséggel:
156 BN 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.305 kg
156 SW 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.355 kg
156 BN 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.385 kg
156 SW 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.435 kg
159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.535 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.615 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.630 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.680 kg
A 159 modellek tömege FL előtti tömeg.
Tehát, hogyha a szóban forgó két autó tömegét vesszük alapul, akkor:
1.630 - 1.355 = az csak 275 kg.
	
A pontosság kedvéért (ill., hogy itt meglegyen) kigyűjtöttem a hivatalos saját tömegeket a gyakori modelleknél Distictive felszereltséggel:
156 BN 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.305 kg
156 SW 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.355 kg
156 BN 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.385 kg
156 SW 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.435 kg
159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.535 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.615 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.630 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.680 kg
A 159 modellek tömege FL előtti tömeg.
Tehát, hogyha a szóban forgó két autó tömegét vesszük alapul, akkor:
1.630 - 1.355 = az csak 275 kg.
droberto2012-12-28 00:38:47 // 28477
	Ja, hogy a Peti 156-osa... Ezen nem csodálkozom. Az övé a Novitec boxxal 180 LE és nem tudom, hogy mikor volt az eset, de akkor neki vsz. már egy hibátlan, új kuplungja volt. (Ez sokat számít! Csúszós kuplungal az enyém is érezhetően harmatosabb.)
Legjobb tudomásom szerint az Alfa159 alfája is korábban csak egy szerényebb programot kapott.
Na szóval, ha kicsit számolunk akkor és elfogadjuk azt a, hogy a két vasnak nagyjából ua. a váltó áttételezése, akkor az alábbi súly/teljesítmény arányokat kapjuk:
AR 156 SW Distinctive 1.9 16V 180LE (Novitec) 1.355 kg - 7,52 kg/LE
AR 159 BN Distinctive 2.4 20V ~210LE (1. remap) 1.630 kg - 7,76 kg/LE
A számok ismeretében nincs min csodálkozni.
	
Legjobb tudomásom szerint az Alfa159 alfája is korábban csak egy szerényebb programot kapott.
Na szóval, ha kicsit számolunk akkor és elfogadjuk azt a, hogy a két vasnak nagyjából ua. a váltó áttételezése, akkor az alábbi súly/teljesítmény arányokat kapjuk:
AR 156 SW Distinctive 1.9 16V 180LE (Novitec) 1.355 kg - 7,52 kg/LE
AR 159 BN Distinctive 2.4 20V ~210LE (1. remap) 1.630 kg - 7,76 kg/LE
A számok ismeretében nincs min csodálkozni.
Piritu - 1.000.0002012-12-27 22:28:27 // 28476
	
	
Dömpi (il dottore)2012-12-27 22:17:31 // 28475
	
	
mizooo2012-12-27 22:15:01 // 28474
	Szívemből szóltál :)
	
Csosznorbert2012-12-27 22:14:13 // 28473
	double like :)
	
Piritu - 1.000.0002012-12-27 22:09:42 // 28472
	like :-)
	
Dömpi (il dottore)2012-12-27 22:02:08 // 28471
	Srácok!
Aki germán vasra vágyik, az hadd menjen és vegye!
Egy biztos! Egy BMW-vel, VW-vel, Opel-el állhatsz az út szélén, ha gond van, az összes felvágós germán autós úgy fog elhúzni melletted, mint a sicc!
De ha egy alfával dekkolsz ott, biztos lehetsz benne, hogy az első arra járó alfa megáll és segít.
Ami a meneteljesítményt illeti: az enyém kissé elmarad sok ittlévő 159-től (húzott 8 szelepes - pár LE-vel elmarad az alap 1,9 16V-től) de nincs még egy ilyen külsejű autó a világon, mint az AR 159! Sem a bajorok, sem a csillagosok, sem pedig a négykarikások nem fognak sohasem az ALFA nyomába érni sem a kubatúra, sem pedig az armatúr terén. A német puritánságot egyedül az Opel Insigna tudta levetkőzni, de annak az eleje meg olyan, mint egy vigyorgó kisfiú...komoly ember nem jár ilyen autóval.
Nézz meg egy '70-e Dodge Charger-t, vagy egy Chevelle SS-t. Brutál, erőt sugárzó, vad! Na, az Alfa ugyanez, csak Európában.
Nézd csak meg:
 semmi különös ... Süsü a sárkány szemből :)
 semmi különös ... Süsü a sárkány szemből :)
 az őserő :)
 az őserő :)
	
Aki germán vasra vágyik, az hadd menjen és vegye!
Egy biztos! Egy BMW-vel, VW-vel, Opel-el állhatsz az út szélén, ha gond van, az összes felvágós germán autós úgy fog elhúzni melletted, mint a sicc!
De ha egy alfával dekkolsz ott, biztos lehetsz benne, hogy az első arra járó alfa megáll és segít.
Ami a meneteljesítményt illeti: az enyém kissé elmarad sok ittlévő 159-től (húzott 8 szelepes - pár LE-vel elmarad az alap 1,9 16V-től) de nincs még egy ilyen külsejű autó a világon, mint az AR 159! Sem a bajorok, sem a csillagosok, sem pedig a négykarikások nem fognak sohasem az ALFA nyomába érni sem a kubatúra, sem pedig az armatúr terén. A német puritánságot egyedül az Opel Insigna tudta levetkőzni, de annak az eleje meg olyan, mint egy vigyorgó kisfiú...komoly ember nem jár ilyen autóval.
Nézz meg egy '70-e Dodge Charger-t, vagy egy Chevelle SS-t. Brutál, erőt sugárzó, vad! Na, az Alfa ugyanez, csak Európában.
Nézd csak meg:
 semmi különös ... Süsü a sárkány szemből :)
 semmi különös ... Süsü a sárkány szemből :) az őserő :)
 az őserő :)Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 21:41:55 // 28470
	56-nál pl kiírta hogy menj a szerelőhöz pedig fullon volt....
	
Piritu - 1.000.0002012-12-27 21:38:27 // 28469
	Mire gondolsz?
Amúgy a Párducban is mutat furcsákat. Olyan mintha fogyna az olaj (két kockányit ment lefelé), de a pálcán ott a szint.
	
Amúgy a Párducban is mutat furcsákat. Olyan mintha fogyna az olaj (két kockányit ment lefelé), de a pálcán ott a szint.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 21:36:07 // 28468
	az 56-nál csinált érdekes dolgokat :)
	
Piritu - 1.000.0002012-12-27 21:35:00 // 28467
	Holnap megsasolom.
	
Liquid2012-12-27 21:07:23 // 28466
	Skull próbált régebben egy tuningboxot, azzal olyan 250Le körül volt (ha jól csalódom), úgy tudom nincs annyira kihegyezve hogy ne bírna el még egy keveset, inkább az elsőkerékhajtás lehet a korlátozó tényező megfelelő lóerő felett
	
Liquid2012-12-27 21:01:06 // 28465
	a tuningolt 156 mJet-et hasonlítod a 2.4 159-hez? a 156 némileg könnyebb...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 21:00:44 // 28464
	nívópálca mellett elméletileg
	
ALFI1562012-12-27 20:39:34 // 28463
	A gázpedál elektronikával volt igazán tuti.
	
Piritu - 1.000.0002012-12-27 20:38:55 // 28462
	Tudja valaki, hogy merre van a motoron az olajszint érzékelő? (Ami alapján a műszerfali kijelző megy.)
	
ALFI1562012-12-27 20:38:44 // 28461
	És a kuplung?
	
Piritu - 1.000.0002012-12-27 20:25:38 // 28460
	"Piritu ex 156-ját.(ez egy marha jó kocsi volt) " - nekem a Bacar boxal (nem maxra tekerve) 7,9-et tudott 100-ra :-)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 19:53:55 // 28459
	az ML automata nyom egy kövéret és mindent csinál magától :) Max elfelejtette átrakni sportfokozatba bár kétlem mivel a cicázás már elkezdődött jó pár km azelőtt csak ezt nem publikáltam :P
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 19:51:59 // 28458
	ezt a hülyeséget ki mondta? a 10V-s 2,4-es blokk tudja a 300 lovat ... szerintem simán fel lehet húzni gond nélkül 240-250 lóra az 59-et
	
ALFI1562012-12-27 19:51:44 // 28457
	Akkor miért nincs egy komoly 2.4-es?
	
mizooo2012-12-27 19:51:31 // 28456
	Igen végül is csak nyomni kell :) de mi van ha csak annyit tud az autóról h 4 kereke van. Nem kapcsol vissza, te egyet visszateszel. Te 2mp előbb kapcsolsz vissza és padló ő később reagál stb. Erre gondoltam :)
	
mizooo2012-12-27 19:49:23 // 28455
	Ez tök érdekes. DCS-ék azt írják a 2.4 nél mindenben van tartalék.
	
ALFI1562012-12-27 19:47:51 // 28454
	Teljessen igazad van abba,hogy nincs nagyon írt 159.De csak is azért mert nem bírja.Én annó utánnajártam ennek.A motor még bírna valamennyit.De a hajtás és a többi az nem.Ellenbe a bmw-be még nagyon sok a tartalék.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 19:34:26 // 28453
	már mint? 0-ról talán bár kis gyakorlással mindenki tud...100 felett meg tök mind1 csak nyomni kell a gázt :D
	
mizooo2012-12-27 19:33:03 // 28452
	Azért ez attól is függ ki ül a volán mögött :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 19:29:48 // 28451
	a két autó között van vagy fél tonna különbség az az igazság itt senkinek sincs szénné írott 59-ce ezért szerintem tök felesleges ezen elmélkedni kinek hogyan megy ...egy biztos én csak a sajátomból tudok kiindulni amin nyitott a rendszer és 1,5%-kal van megemelve a töltőnyomás és bizony elég dinamikusan megy sokkal jobban mint az alap 156 mjet-em ment anno vagy jobban mint egy 3.0TDI ...az ilyen alap 2.0 dízelek mint a PD, TDCI, HDI stb, stb meg labdába sem rúghatnak :P
Amit a héten megfogtam új ML 350CDI-t emelkedőnek felfelé negyedikben 120-tól most olvasom az adatlapját: 7.6 alatt van 100-on, 3500cm3, 225 le....:P
	
Amit a héten megfogtam új ML 350CDI-t emelkedőnek felfelé negyedikben 120-tól most olvasom az adatlapját: 7.6 alatt van 100-on, 3500cm3, 225 le....:P
ALFI1562012-12-27 19:12:08 // 28450
	Én csak a tapasztalatot mondom/írom.Annó Kalocsán a gyorsuláson ALFA159-el próbálgattuk a kocsikat.Övé is és az enyém is húzva volt.Akkor Peti 156 1.9m-jetje novitec dobozzal elment.Ezután vettem meg Piritu ex 156-ját.(ez egy marha jó kocsi volt) Ebbe belekerült szintén a novitec plussz egy gázpedál elektronika.És el ment az 59 elől.Ami nekem még jól ment az a 156 2.4m-jet jól meghúzva.
	
droberto2012-12-27 17:36:45 // 28449
	Azt, hogy gyárilag hogy ment csak sejteni tudom, de azt hogy milyen a remappal és remapos nitróval tapasztaltam.
Azt meg, hogy lenyomja a 156 1.9 16V mJET 150 ló, a húzott 159 2.4 20V JTDm 200 lovat azt kötve hiszem. Még a simát sem. Akkor sem ha figyelembe vesszük a nagy tömeget és a nagy turbót. Max 50-ig lehet "ellenfél"...
Ha ezt bárhol meg is történt, akkor ott valami nem volt százas.
	
Azt meg, hogy lenyomja a 156 1.9 16V mJET 150 ló, a húzott 159 2.4 20V JTDm 200 lovat azt kötve hiszem. Még a simát sem. Akkor sem ha figyelembe vesszük a nagy tömeget és a nagy turbót. Max 50-ig lehet "ellenfél"...
Ha ezt bárhol meg is történt, akkor ott valami nem volt százas.
ALFI1562012-12-27 16:59:53 // 28448
	Mihez képest fog jól menni?Ennek ő is a megmondhatója,hogy a húzott 2.4m-jet 159-est a 156 1.9m-jet egy boxal lenyomja.De ebbe szerintem ne menjünk bele.Ez már volt téma annó egy párszor.Én nem vagyok (voltam) elájulva a 159 2.4m-jet teljesítményétől.Illetve a menetdinamikájától.
	
GTPeti2012-12-27 16:45:08 // 28447
	"Annyiért akkor veszel egy 530D BMW-t ami alapba jobban megy."
Viszont nem Alfa. Nem alfás alkatrészárakkal...
	
Viszont nem Alfa. Nem alfás alkatrészárakkal...
droberto2012-12-27 16:34:52 // 28446
	Igen jól fog menni! ;)
Már mentem vele Nitróval. Hogy finoman fogalmazzak nem csak mérhető, hanem érezhető is volt a különbség. :)
Perszer az árral kapcsolatban csak vicceltem, úgy mint te a 2.4-el. :)
	
Már mentem vele Nitróval. Hogy finoman fogalmazzak nem csak mérhető, hanem érezhető is volt a különbség. :)
Perszer az árral kapcsolatban csak vicceltem, úgy mint te a 2.4-el. :)
droberto2012-12-27 16:28:30 // 28445
	Nem értem mire alapozod az állításodat.
Csak Bonyhádon 4. embert is tudok, aki az Alfákra van ráállva.
Egy németet verdára tényleg nagyobb a kereslet, de az adásvételt az ár is jelentősen befolyásolja.
	
Csak Bonyhádon 4. embert is tudok, aki az Alfákra van ráállva.
Egy németet verdára tényleg nagyobb a kereslet, de az adásvételt az ár is jelentősen befolyásolja.
Piritu - 1.000.0002012-12-27 15:58:55 // 28444
	Azt a kocsit fél éven belül 3x vették meg :-P
	
ALFI1562012-12-27 15:14:19 // 28443
	Szeretek/szeretnék minnél többet kipróbálni.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 14:46:09 // 28442
	biztos viszket a segge vagy szereti az új kihívásokat :)
	
GTPeti2012-12-27 14:38:29 // 28441
	"Én nem sokáig tudok egy kocsiba üllni."
Ennek mi az oka?
(Én pl. szeretem a stabilitást, mindent megcsinálok az autón (amit kell) és élvezem sokáig.)
	
Ennek mi az oka?
(Én pl. szeretem a stabilitást, mindent megcsinálok az autón (amit kell) és élvezem sokáig.)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 13:49:32 // 28439
	csak szfváron ismerek 2 embert...mindig elviszik
	
ALFI1562012-12-27 13:41:33 // 28438
	Én nem sokáig tudok egy kocsiba üllni.De ezzel nem csak én vagyok így.Ha innen az amoreról nem vették volna meg lehet,hogy még mindig árulnám.
	
ALFI1562012-12-27 13:40:06 // 28437
	Miután mindent végigzomgoráztunk egr,nyomásérzékelő,turbó tisztítás,lmm........Aztán a szívósor oldotta meg.
	
ALFI1562012-12-27 13:38:36 // 28436
	Miért?Akkor szerinted olyan jól fog menni?Annyiért akkor veszel egy 530D BMW-t ami alapba jobban megy.
	
ALFI1562012-12-27 13:37:27 // 28435
	Mondjuk annak aki hitelre vesz kocsit annak úgy kell.
	
ALFI1562012-12-27 13:36:09 // 28434
	Olyan nincs aki rendszeressen azt hozna.Egyszer-egyszer beleszaladnak aztán árulgatják egy ideig.De a német márkákat azt rendszeressen hozzák.Hiába,hogy rengeteg van de biztos,hogy eladhatóbb.
	
Piritu - 1.000.0002012-12-27 13:16:24 // 28433
	Szerintem kár energiát és pénzt pazarolni rá. Semmi sem szól mellette. Amikor rendeltem a kocsit végiggondoltam a dolgot.
A hangja valószínűleg nem lesz jobb, mint a gyári rádiónak (tehát kritikán aluli), a navi meg kiesik a látómezőből. Egy ablakra cuppantottra félre sem kell nézni. Ha nagyon barkácsolhatnékom lenne egy 7"-os navit tennék a műszerfal tetején lévő szellőzőbe.
	
A hangja valószínűleg nem lesz jobb, mint a gyári rádiónak (tehát kritikán aluli), a navi meg kiesik a látómezőből. Egy ablakra cuppantottra félre sem kell nézni. Ha nagyon barkácsolhatnékom lenne egy 7"-os navit tennék a műszerfal tetején lévő szellőzőbe.
Piritu - 1.000.0002012-12-27 13:10:14 // 28432
	Miért kellene eladni? :-)
u.i.
Neked mennyi fáradtság volt a 156SW-t elpasszolni?
	
u.i.
Neked mennyi fáradtság volt a 156SW-t elpasszolni?
Piritu - 1.000.0002012-12-27 13:09:09 // 28431
	Nem gyári fej esetén minden a kocsira vonatkozó értéket elő tudsz hívni a műszerfalra. (A és B trip) 
Csak a rádió infói "vesznek" el.
	
Csak a rádió infói "vesznek" el.



