Fórum >> Típusok >> 156

Satti2006-12-04 14:54:10 // 24354
Igen,az olyan,minthogy a sivatagban az 50 fokban nem szabad sokat vágtatni a tevével,mert nagyon lehűti a menetszél,és meg is fagyhat:-)
Peti16V2006-12-04 14:51:20 // 24353
És a nagyobb nyomaték azt eredményezi, hogy nagyobb gázt tudsz adni? Azt nem mondta a szerelőd, hogy ha túl nagy gázt adsz, akkor túlhűtöd a motort, mert gyorsabban forog a vízpumpa? :DDD
András bácsi2006-12-04 14:48:38 // 24352
Annyi azért van, hogy a főtg húzza a szíjat x erővel.
András bácsi2006-12-04 14:47:38 // 24351
Persze, mert nagyobb gár, nagyobb fordulatszám. De a főtg végi nyomatéknak csak az egyik tényezője a fordulatszám, a másik 5 vagy 6 mellett.
András bácsi2006-12-04 14:45:53 // 24350
Nem tetszik. A nyomatéktól a görgő nem pörög gyorsabban. Ajánlom kötelező olvasmánynak a gépjármű-szerkezettan motorral foglalkozó részeit. :)))
András bácsi2006-12-04 14:45:48 // 24349
Nem tetszik. A nyomatéktól a görgő nem pörög gyorsabban. Ajánlom kötelező olvasmánynak a gépjármű-szerkezettan motorral foglalkozó részeit. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 14:44:31 // 24348
hát nekem nem ezt mesélték s az ember nem egy kókler luser szerelő... de minél nagyobb gázt adsz annál gyorsabban forog a vízpumpa is....meg minden :)))
Peti16V2006-12-04 14:40:43 // 24347
Szvsz semmi köze a nyomatéknak a vezérléshez. Attól, hogy a nyomaték nő, még nem lesz nehezebb elforgatni a vez.tengelyt, tehát nem jelent a szíjnak nagyobb igénybevételt. A 2,4JTD-nek uaz. a vezszíja, mint az 1,9-nek, ez meggyőz? Ha a szíj hajtaná az autót, akkor számítana, de ez Alfa, nem Harley. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 14:34:44 // 24346
a szíj fel van feküdve a vízpumpán, a 2 görgőn meg a fogastárcsán ha jól tudom, ha nagyobb az erő a szíjra mindegyik jobban fog kopni mivel a görgő is gyorsabban fog pörögni ezért a csapágy nem bírja... így tetszik a magyarázat?
András bácsi2006-12-04 14:25:37 // 24345
Ha alátámasztanád a fizikai törvényekkel, amit írsz, akkor meggyőzhetsz. :) Sejted milyen szögben támaszt a fix görgő? Ezen kívül a csapágy, ami a gyenge pont (ami ugyanaz - gyáriban SKF) a palást csak a kopásállóság miatt számít ebben az esetben. A fix görgő a szíj külső felületén van, a feszítő meg a belsőn: így a nadrágszíj hasonlat csak egyikre lehet érvényes.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 14:19:56 // 24344
persze csak ha meghúzod a nadrágszíjjad a beleid sem veszik jó néven :)) beszarás lesz belőle mint a görgőnél
András bácsi2006-12-04 14:11:18 // 24343
Ahogy leírtam: a szíj húzóigénybevétele nagyobb.
András bácsi2006-12-04 14:10:25 // 24342
Miért is? A vezetőgörgő csak megtámasztja a szíjat a húzott oldalon, és a nagyobb nyomaték maximum a szíjon fejt ki egy kicsit nagyobb húzóerőt. A feszítőre elvileg nagyobb erő támad, és rajta keresztül a vízpumpára is a feszített oldalon. Viszont a jtd vízpumpagörgője épp ezért kb fele átmérűjű, mint a TS-é.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 14:07:43 // 24340
a chippelést is emiatt nem ajánlják... szakad a szíj
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 14:07:10 // 24339
hát azért nem egészen...
András bácsi2006-12-04 14:06:08 // 24338
Egyébként én annyiból jobbnak tartom a műanyaggörgőt, hogy azon látszik, mikor volt cserélve, és nem lehet csalni velük.
András bácsi2006-12-04 14:04:47 // 24337
A görgőnek oly mindegy mekkora a nyomaték. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 14:03:07 // 24336
persze mert a jtd-ben kicsit nagyobb a nyomaték....
András bácsi2006-12-04 14:01:09 // 24335
De a gyári a JTD már acélgörgő.
Peti16V2006-12-04 13:51:38 // 24334
Úgy látszik, ott is próbálkoztak a műanyaggal :( Nem értem, miért erőltették. A TS vezetőgörgő továbbra is műa., de ott nincs akkora jelentősége, mert nem fogazott.
Peti16V2006-12-04 13:49:00 // 24333
További észrevételeim: - benzinszűrő 2002-től már van! - kipufogó rezonátorcső nem sokáig bírja Ezt bármilyen autóhoz oda lehet írni! Elhasználódik, de nem idő előtt. Ezt ne írjuk már bele! - benzinszag az utastérben: a hátsó ülés alatti bilincsek lazulnak meg. Trombozison kívül tapasztalt valaki ilyet? Én soha nem hallottam még erről a problémáról?! - a fék csikorgása egyáltalán nem ritka jelenség a 156-nál sajnos, ez főleg felmelegedett állapotban jelentkezik Ezt is bármilyen autóhoz oda lehet írni. Tegye fel a kezét, akinek melegen csikorog a féke! Utána meg cserélje ki a betétet és a tárcsát. Nehogymár tényleg ezek legyenek a típushibák. Ennyi erővel azt is odaírhatnánk, hogy a használattól elkopik az ablaktörlőgumi. Én ilyeneket írnék inkább: - sérülékeny motorvédő burkolat, (honnan lehet olcsón besz.) - virgonckodó bicskakulcs, (ide, hogy hogy lehet megjavítani + elemet cserélni, milyen elem kell bele, hol lehet kapni, stb.) - hülyéskedő Alfa-Code, (ilyenkor hogy lehet a kód berugdosásával mégis elindítani) - deformálódó oldalablak esővető gumik, - hogyan kell leszedni a váltógombot, - hogyan kell manuális üzemmódba állítani az automata klímát, - hogyan kell pollenszűrőt cserélni, (facelift előtt és után) - TS rezonátorcső átalakítása V6-éval, (kivitelezés, cikkszám, tapasztalatok) - TS motoroknál figyelni az olajszintre, (tartós magas fordulaton eszegeti, ettől döglik a vez.mód) - mit tegyünk, ha minden izzó jó, mégis jelez a műszerfalon a kis ikon (rendszámvilágítás) Tehát hasznos tanácsokat írjunk inkább, ne azt, hogy miért ne vegyenek ilyen típust! Ez nem kritika (főleg nem Poló-nak célozva), csak azt szeretném, ha lenne értelme ennek az adatgyűjtésnek!
András bácsi2006-12-04 13:26:57 // 24332
Van az a JTD-kben is. :( Bár ott is az új szett acélgörgős. Illetve a múlt hétvégén cseréltem egy TS-ben: ott a gyári fix görgő műanyag volt.
Peti16V2006-12-04 13:23:33 // 24331
Ne keverjük meg az embereket! A műanyag görgőről a TS-motoroknál van/volt szó!
András bácsi2006-12-04 13:20:01 // 24330
Az tényleg nem volt drága.
Peti16V2006-12-04 13:17:56 // 24329
Én Bugatti vízpumpát vettem a Hegyaljától. Talán 11e volt a kisker ára, 8-ért kaptam meg. Tényleg nem volt drága.
Peti16V2006-12-04 13:15:03 // 24328
Poló! Észrevételeim a listával kapcsolatban: váltók: Q-System csak 2.5 V6-hoz Selespeed csak 2.0 TS/JTS és GTA-hoz Bővítési 5letek: 1. Dizájnerek megemlítése: 1997 Valter Da'Silva, 2004 Giorgetto Giugiaro 2. A facelift változtatásai. 3. Felszereltségi szintek leírása: Impession, Progression, Distinctive (össze kéne szedni) Sportcsomag 1, 2, 3. TI-csomag.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 13:14:44 // 24327
jó azért azt elárulta a forrás, hogy a nagykerek piszok nagy 200%-os árréssel dolgoznak :)))
András bácsi2006-12-04 13:13:17 // 24326
Azért mondom, hogy ez igen jó ár. :D
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 13:12:15 // 24325
nekem ennyiért hozzák.... :))) lehet kamionról esik le, de bánom is én gyári bontatlan csogolású...
András bácsi2006-12-04 13:08:51 // 24324
Jól hangzó árakat mondassz, de gyáriból ez csak igen nagy kedvezménnyel jön ki. (lásd Ruville Vp 18e kedvezmény nélkül, ami a egyaljás 50%-kal is csak 8,5e lenne)
csocsi2006-12-04 13:06:05 // 24323
Vol olyan aki itt érdeklődött, hogy kicserélje-e, mert nincs gond vele.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 13:04:56 // 24322
azt nem tudom sajnálni.... ha szakad neki 400000ft-os a kár....
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 12:59:59 // 24320
ki az az őrült, aki nem cseréli 1üt a vezérműszijjat, a görgőkkel meg a vízpumpával??? a gyári szettben mind a fogas, mind a sima görgő fém... s 29ezer ft.... a vízpumpa meg 8ezer nem mondható drágának
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 12:57:28 // 24319
az a 70 nem 70 ha nem 80 fok :)) ez azért van mert 2 fajta gyárii termosztát létezik az 1ik az 82 fokra van állítva a másik meg 96 fokra....
Peti16V2006-12-04 12:54:25 // 24318
Egyetértek Pirituval, hogy mindenképpen kerüljön be a tanácsok közé, hogy a vezérműszíj cseréjénél a feszítőgörgőt is cserélni kell, külön kiemelve azt, hogy csak fém görgőt tegyenek be! Szerintem szinte biztos, hogy az én vezérlésem a műanyag fogak elkopásának köszönhetően ment szét! Pedig ki volt (számlán legalábbis) cserélve. tennék fel róla képet, hogy Ti is lássátok mennyire gáz, de nem tudom a f.gépről a képeket letölteni. :(( Majd keresek egy kártyaolvasót és később felrakom.
Mike.2006-12-04 12:52:59 // 24317
Nem tudom milyen márka lett belerakva. Elvittem a szerelőhöz , Ő meg megrendelte egy beszállítójától. Most nincs kedvem (Ft) kicserélni. :-/
Ferke2006-12-04 12:49:40 // 24316
Igen, de pont itt a gond: van olyan utángyártott, ami nem jó. Te milyet vettél bele? Szerintem sem normális ez a 70 fok. Főleg hidegben.
Mike.2006-12-04 12:46:31 // 24315
Én nekem is 70 körüli volt aztán kicseréltettem kis lóvéért és utána is 70 körül mutatott. Tehát felesleges volt bántani.
Peti16V2006-12-04 12:45:16 // 24314
Legnagyobb csodálkozásomra tegnap Bp-Gyöngyös-Bp távon végig 90 fokon állt a mutató!!! Ennek így kell lennie! Nekem Vernet (Láng féle) került bele, mert ezt tudtam olcsón megszerezni. Elvileg a Behr a gyári beszállító, amit az Unixtól és asszem a Hegyaljától lehet beszerezni. Jó minőség még pl. a Wahler is. A csere óta úgy működik a dolog, hogy elkezd melegedni a víz, eléri a 90 fokot, kicsit túlmegy rajta, majd hirtelen kb. 2mp alatt visszaugrik (szerintem itt nyit ki a termo) egészen 70-ig, majd szépen elindul megint fölfelé és beáll a 90-es érték körül. Hangsúlyozom, hogy nem értek egyet azzal, hogy a TS-eknél normális a 70 fok körüli állapot! Frászt! Akkor ki kell cserélni, mert az nem normális üzem! Már bánom, hogy nem előbb cseréltem ki.
csocsi2006-12-04 12:44:40 // 24313
Így gondolom én is. Szeptemberben cseréltem és azóta mindig 90 körül van a víz.
npeti1562006-12-04 12:42:15 // 24312
Ha valami nem gyári az nem jelenti feltétlenül azt hogy rossz is! Igaz a gyárinak biztos a minősége az ugy-nek meg vagy jó vagy nem! Szerintem
csocsi2006-12-04 12:37:35 // 24311
Nekem sem gyári van mégis rendben van a víz
csocsi2006-12-04 12:36:39 // 24310
Hát nem pont a végére gondoltam :))) Csak úgy félgázra :)
npeti1562006-12-04 12:35:50 // 24309
Az enyémben volt cserélve! Előtte 70-75 fölé nem akart menni a mutató, miután kicseréltük (gyárira) 85-90-re beáll és mintha odaszegezték volna ott is marad.
Ferke2006-12-04 12:35:31 // 24308
Oldaladra írtam az egr miatt.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 12:27:26 // 24307
pályán 140-nél 80 fok, emelkedőnél 88, pest csúcs+meleg akkor viszont 96 fok
Ferke2006-12-04 12:20:06 // 24306
Pályán nekem is picit lejjebb megy, csúcsdugóban meg a vonal fölé 1 mutatóvasagságnyit, de ennyi az ingadozás. Az előzővel 70 foknál nem ment feljebb, csak a brutál dugóban.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 12:18:17 // 24305
hát nekem a gyárival mászkál 80 és 96 fok között :))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak