Fórum >> Típusok >> 155

Marklar1552010-06-04 12:33:22 // 101431
Lehet, hogy Te sem fél napot "sz...ál" volna vele:)
Szerencsére míndíg akad valaki akinek épp az kell, ami még nincs leszedve:)))
Már 3x hívott valaki katalizátor miatt.
Bújjon Ő alá ebben a sárban...
Remélem Papamacinak is lassan sűrgős lesz a 16v hátsó váltó tartó bak:)))
Marklar1552010-06-04 12:27:47 // 101430
Jó:)
Tentacle2010-06-04 12:06:48 // 101429
Karbantartás-felújítás ... kicsi a határ, és nem is egyértelmű :)
SD2010-06-04 12:00:58 // 101428
Ő nem agyon újított csak karbantartott nem?

Gery83 na ő újít:D csak az mikor lesz kész? és az csak a motor:D

de amit a sprint-el is csinált?
Tentacle2010-06-04 11:52:17 // 101427
Na én azért nem vagyok ennyire parás :)
Persze akadtak már emiatt gondjaim is.
Tentacle2010-06-04 11:50:34 // 101426
Én csak egy olyan felújításra gondoltam, mint amit Abarth végzett, nem újra akarom legyártani az autót :)
SD2010-06-04 11:49:27 // 101425
szerintem hatékonyan stimulálja az idegsejteket a tudat hogy mindjárt tönkremegy:D ezért az ember vigyáz rá, és nem megy tönkre:D

viszont egy polcvágenben nincs ilyen tudat:) így most pl szüleim egy hónapja járnak úgy hogy kattog kanyarra a paxát... hát majd meglátjuk mennyibe fog fájni...

én ha az alfa két ciccenést csinál már figyelek:)
SD2010-06-04 11:46:42 // 101424
egy:)
Tentacle2010-06-04 11:46:30 // 101423
Mikor megvettem, úgy egy évig nem volt gyanús :) Most már minden gyanús :)
SD2010-06-04 11:46:26 // 101422
Szerintem a felújítús projekt nem múködőképes, mert vagy irreális álrakból építesz valami űber tuning autót, ami sosem lesz üzembiztos mindít lefittyed valami, vagy késlelteted az elmúlás amennyire tudod ha ügyesen mindig a megfelelő alkatrészt cseréled időben és kímélt használat mellet... nemtom...

gondolat kísérlet:
felújítás, kicsontoz, lakatol, kábelez, összeszerel, mindent szétszed, felújít megtisztít, összerak...
stb...

végeredmény: egy csörgő zörgő, mert minden szét volt szedve, ilyen olyan gépműhelyekben összerakott, vagy sikerült vagy nem... állapotú autó..

hát nemtuom:( ezek már túl bonyolultak a teljes felújításhoz.


Én valahogy a kettő között egyensúlyozok, legyen kultúrált megjelneésű, és olyan részegységeket felújítok ami épp megfekszik.

Pl: indító generátor, mittom... egy motorfelújítás még asszem megszavaznék egyszer. kisebb ksztnizást, de ha a vezetékek kiöregszenek, azt már gyárira vissza nem csinálnám akkor teljes átalakítás:D
Tentacle2010-06-04 11:45:15 // 101421
BTW, öcsém dolgozott nemrégiben VW-Fiat-Alfa szervízben (kereskedésben), és szerintetek melyik autókkal volt sok-sok gond ?
No nem az olaszokkal :) Az olaszoknál csak kopó alkatrész csere volt általában.
Mondjuk nyilván új(abb) autókról van szó.
süsnye2010-06-04 11:44:48 // 101420
mennyi? :)
süsnye2010-06-04 11:44:25 // 101419
persze, de nem lenne unalmas, h minden mindig működik? az gyanús, nem? ;))
Tentacle2010-06-04 11:41:10 // 101418
Igazából meg kellene csinálni/felújítani rajta mindent, és akkor nem lenne vele baj jó ideig. Viszont ha napi használatban van, és ráadásul nem akarod más trehány/drága munkájára bízni, akkor mindig csak a legfontosabb dolgok lesznek meg, és mindig jön elő újabb és újabb, ami bosszússágot okoz
Tentacle2010-06-04 11:36:14 // 101417
Mikor a halogént cseréltem Xenonra, az valóban nem fél perc volt (másfél :)), viszont sztem kis kézügyességgel nem annyira nehézkes egy sima H1 izzócsere a 155ben.
SD2010-06-04 11:36:13 // 101416
leért a kávé bocs:D:D:D
SD2010-06-04 11:35:56 // 101415
én azt választottam hogy vettem mellé egy unalmas fost:D de bármikor visszaülhetek az izgalmas autómba extra költségek nélkül:) nem mondom hogy jól csinálom csak én így próbálom kikerüli azt a szopóágat amit a mai autók jelentenek

új autó: mondjuk 3-4 millerig bezárva, az mi? alsóközépkategóriás szarhalom... és még évente veszt annyit az értékéből amiből vehetek és újjáépíthetek egy 155-öt...

használtautó 2millerig, ha érdekes akkor a számla is érdekes lehet egy egy karbantartásnál... lengőkarok, kuplung stök tudja nyamm nyamm.... jó drága pénztemető...
ha unalmas akkor most miért is büntessem magam? és akkor sem sokkal olcsóbb...

valami egymilás kituggyami? mitől jobb mint a 155? csak még nem is ismeri az ember...

új suzuki? :) aki itthon tervezi a jövőt ne is akarjon mást... :((( ha legalább lenne már hybrid:)


hát tényleg nem tudom


én azt mondom a következő lépés ami 155-nél jobb autó és megbízhatóbb az 1,5-2 milla minimum, és ott is lehet szerencsétlen a választás... és egészen más költségekre kell számítani...

ez alapján kell mérlegelni:)

részemrű veszek inkább internetet hogy ne kelljen sehova menni heti egy alkalomre meg a 155 is jó még 20-30 évig:D:D:D

nem tudom tényleg mondjatok megoldást:D
Fairlane2010-06-04 11:33:36 // 101414
Erre csak egy válasz van....
nemmondomki :P
SD2010-06-04 11:28:36 // 101413
én csak azt szeretném ha egyszer meg kell halnia a piroskának szépen haljon meg addig meg éljen soká én oda nem adom senkinek, aztán hogy mit kezdek a földi maradványaival majd meglátom:)

kitömöm:D

vagy építek belőle mászókát:D

vagy DTM talicskát...

most mit vagytok úgy oda?

lassan húszéves autó hobby kategória, hobbydrájvernek való, vagy kell mellé egy napi nyúzó:)

de amígy megy mi a baj? kidől az oldala vissza kell támasztani:D

de ez csak az én véleményem:)

tényleg öregek már a talicskák, nade akkor is most mit helyette?

mondjon már nekem valaki egy autót????

mondjuk 2 milláig, ami nem unalmas fos, nem kell 100-ezreket költeni tervezetten hulladék alkatrészekre...
?

:D
SD2010-06-04 11:24:01 // 101412
hát öregednek a gépek ez van:(

de azért jó masinák:))) még tudnak repeszteni:)))
Fairlane2010-06-04 11:22:24 // 101411
Pláne a xenon nem...

Én nem azon akadok fenn, hogy előfordul ilyen, hanem hogy mostanában egyszerre, csőstöl jönnek az ilyen hülyeségek...
süsnye2010-06-04 11:10:11 // 101410
na várjatok... nem azt mondtam, h meg lehet előzni mindent.... mint írtam volt, persze, hogy nem tudsz mindenre figyelni, csak azt írtam, hogy lehet csökkenteni a kockázatot...
most egy váltórudazat gömbfej avagy zárnyelv problémán komolyan fennakadtok ennyi idős autóknál? :)
nem tudom kivel történt, anno, de a váltóban az anygaminőség miatti tengelytörés, na az váratlan, komoly probléma...

Mellesleg egy első izzó csere sem olyan egyszerű már a 155ben sem ;))
SD2010-06-04 11:03:53 // 101409
Nálam kopó alkatrész a sárvédő is:)
Tentacle2010-06-04 10:50:49 // 101408
Na azért a váltórudazatban a gömbfej is mondható kopó alkatrésznek, és azért az tud meglepetést okozni, mint láthattuk mostanság :)
Nyilván az átlagos elhasználódással nem is lenne baj, ha az ember fél perc alatt kicserélne, mint egy kiégett izzót (és annyiba is kerülne :)).
Fairlane2010-06-04 10:49:56 // 101407
A váltórudazat kopó alkatrész?
Vagy az ajtó zárnyelv környéke? :)
süsnye2010-06-04 10:44:13 // 101406
nyilván nézőpont kérdése...
én a kopó alkatrészeket nem tekintem váratlan eseménynek, azok fáradása nem egyik napról a másikra történik, úgy, h akadályozná az autó használatát...
persze ettől még bármikor előfordulhat váratlan esemény, de hát jellemzően ismeretlen előéletű 13-18 éves autókról van szó... és azért rendszeres, kisebb felülvizsgálatokkal mindenki tudja csökkenteni az llyen események kockázatát, nem? (de) ;))
Tentacle2010-06-04 10:29:22 // 101405
Na ja, csak az autó fele kopó alkatrész, és abból mindig elkopik valami...
süsnye2010-06-04 10:18:35 // 101404
ha ismered az autót akkor nem nehéz. :))
én bevállalom a versenyt, kopó alkatrészeken kívül nem kellett semmit cserélni és nem volt semmi meglepetés 3 hónapja (legutóbbi meglepi a hátsó ködlámpa kábel törés volt a gégecsőben, de tképpen ilyen korban már ez is várható jelenség és nem egyedi) ;)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-06-04 09:53:31 // 101403
Akkor neked is érik egy felülvizsgálat,konziliummal egybekötve:-))
András bácsi2010-06-04 09:46:03 // 101402
Az alábbi eszmecseréhez: valószínű nem véletlen, hogy a gyári ajánlás szerint a bölcső leszedése kell a váltó levételéhez. Egyébként csak szívás és szenvedés, de ha leveszed, akkor sokkal kezelhetőbb a dolog.
Tentacle2010-06-04 09:39:16 // 101401
Jah, az olaj is fogy azért belőle, de azt még nemtom hol. Nem füstöl, alul nem olajos, talán a vezmódosító mágnesszelepénél enged, de sztem ott 2-3 liter csak nem mehet el 10k km alatt.
Tentacle2010-06-04 09:33:36 // 101400
Egy jó éve cseréltem kerékcspágyat jobb hátul ... most megint szól.
Az első futóművet fel kellene újítani, a jobb oldali gátló fossa az olajat, a gömbfej sem az igazi ( a bal oldalon fél éve cseréltem lengőkart, az még jó).
Hirtelen csak ennyi, de biztos kiderül még valami :)
Fairlane2010-06-04 09:25:25 // 101399
Ja, az enyém is ilyesmit mutat, de hogy valójában mennyi van benne, azt nem merném megtippelni :)

Igazábol a motorral itt sincs gond, csak egy csomó idegesítő apró fasság, meg most a váltó/kuplung környék :/
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-06-04 09:18:16 // 101398
Most attól rettegek,hogy ne a blokk legyen megrepedve,és esetleg ott nyomja ki az olajat,hanem csak az olajdekni tönités fáradtt el.
SD2010-06-04 09:17:03 // 101397
Jóreggel:)

Mareggel összeszólalkoztam egy fekete baxátossal:D

Kanyarodósávból elkezdett beelőzni, erre begizdult a vérpuntó:D még meg is áltam mellette.
Átszólok, (hú azzeg jókora barnatalpó van benne) kérdem: Uram hol szerezte ön a jogosítványát?

erre:

teliszájjal vissza böfög: "úgy vettem"

Akkor most lecigányozta magát? jól értettem?:D:D:D én a parszt viselkedése ellnére, úraztam, erre megbicsaklott a logika:D:D:D és győztek a sztereotípiák...
pedig eszembe nem jutott volna, bőrszín alapján elítélni.. megtette ő maga:D
a hülye...
Tentacle2010-06-04 09:17:01 // 101396
Na ezért vettem a 155öst 3 éve, mert a 33assal kezdett sok baj lenni (no meg a klíma is ugye ...).
Most lassan a 155össel is ott vagyok, hogy sok baj kezd lenni, bár eddig a motorjával még nem volt probléma, mint a 33nak.
Tentacle2010-06-04 09:13:16 // 101395
Miért nem ?
Az enyémben tegnapelőtt fordult át az óra a 245k-n, és naponta használom :)
Igaz, sok alternatíva nincs, max egy hengerfejes II-es dízel golf :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-06-04 09:10:38 // 101394
Én meg lassan nem tudom:-)Ma esik,direkt itthon maradtam,hogy megcsináljam,de csurom viz minden,neki sem merek állni,a hétvégén kéne menni vidékre,igy a 64-el megyek,csak hát lassan már unalmas,alfa ide vagy oda,nem ezt a lovat akartam.
Jöhetnek az okostojások,hogy vegyek suzukit,meg egyébb elmés ötletek.
Ez nekem kezd sok lenni.
Fairlane2010-06-04 09:07:45 // 101393
Én már nemigen merem naponta használni... :/
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-06-04 09:06:25 // 101392
Szerintem elég ha fent tudjuk tartani a jelen állapotot.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-06-04 09:05:31 // 101391
Egyszerübb,kivenni mint szétbarmolni a tengely végét,és könnyebben is kijön a váltó,baszottul utban tud lenni a tengely vége.
Persze mindezt ugy ,hogy a bölcsö fent van.
Tentacle2010-06-04 09:03:32 // 101390
Ahhoz először mindennek jónak kellene lennie :)
Vagy elég na nem romlik a jelenlegi állapot ? :)
Tentacle2010-06-04 09:02:14 // 101389
Egyébkent a jobboldani (és középső) féltengely miért kell kivenni ? Nemtom 8V-nél hogy van, a 16V-nél simán kicsúszik a váltóból mint a nyelestengely a kuplungból.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-06-04 09:00:34 // 101388
Szerintem,sorsoljunk!!
Az nyer akinek két hétig semmi gon nem lesz az autójával,napi használat melett.
A főnyeremény:csavarhúzókészlet.
Tentacle2010-06-04 08:59:43 // 101387
Na az nekem simán visszacuppant (mondhatni), pedig én is leszedtem a kuplungot, mert ha már ott jártam kicseréltem a hátsó főtengely szimmeringet is.
Én kézzel emeltem, izgultam is, h menni fog-e, de én voltam az erősebb (vagy az elszántabb :))
Az emelő az kell, segít visszarakni a dolgokat (bakok és minden ami alulról megy felfelé)
Fairlane2010-06-04 08:57:26 // 101386
Nyóreggelt,

Mára virradóra berohadt a balelső ajtóm zárnyelve...
Tegnap még működött.

WD40el megjavitottam, de nagyon bekaphatja...
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-06-04 08:48:27 // 101385
Visszarakni volt az igazi kihivás,tárcsát központositani,aztán emeltem a motort egy másik emelővel,a váltót egy harmadikkal,akkora szivás volt.
Tentacle2010-06-04 08:39:59 // 101384
Akna nélkül tényleg az :)
Még aknán is, egyedül.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-06-04 08:25:17 // 101383
Persze ha leveszed a bölcsőt simán hozzáférsz,és kivenni is könnyebb.
Csak sok macera,én azért nem akartam.
Tentacle2010-06-04 08:12:58 // 101382
Tehát ez a módszer sem jobb, mint levenni a bolcsőt ...
Akkor legalább hozzá is férni rendesen.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak