Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2018-07-31 08:26:17 // 140976
A használhatósága nem is volt kérdéses. Más világ, más erényekkel, én is szeretem. Nekem a kasznis, Robi annyit mondott, hogy nincs itt semmi tragikus, így néz ki egy huszonéves autó. Várjuk a blogot :-)
marci912018-07-31 07:46:54 // 140975
Az egésznek a tanulsága talán az lehet, hogy nem érdemes hasonlítgatni semmihez a 145-146-ot. Egyszerűen 18-22 éves kora létére tök jó használni ma is, de a rozsda gond ilyen korban már segítségért kiált. Remélem nyár végéig lesz elég időm és eljutok én is a padló renoválásáig. Majd a részletes blog bátorságot nyújt azoknak, akik szeretnék megmenteni a vasat :)
Tocsa2018-07-30 21:13:10 // 140974
Stabrúd szilentek rendben vannak? ;)
Tocsa2018-07-30 21:10:36 // 140973
Sose bánd pajtás! :)
A 159 sem új hiszen már nem is gyártják 10 éves a zöme! :)
Tocsa2018-07-30 21:08:25 // 140972
Na a gyári ültetett 145 QV ba kipereg a fogtömésed olyan kemény! :)
A pályán 130 ról 220 ig lazán leforog pillanatok alatt! ;)
Igazi adrenalin bomba!
Sajnos a 159 az nem ilyen de azt másért tartjuk. Kényelmes hangtalan suhanás bár az 1.9 MJET 16v nekem gyengének tűnik vagy szar a gázpedál potim. Olyan lusta mint a dög!
Ha eladom többet nem lesz dízelem szerintem ,bár még az átprogramozással lehet hogy megpróbálkozok. Ez a dpf es egr es baromság az katasztrófa tönkre teszi a motort.

De örülök hogy jó témát sikerült indítani ! :D

A 75 meg nem esik le az útról vazze csak nem hülyegyerekek kezébe való mert vezetni kell. Elektronika ide meg oda én abban nem bízok a 75 jelezte ha farolni akar és mentek ugyanúgy a 120 as kanyarok vele szépen kersztbe :)
misike762018-07-30 18:57:17 // 140971
Sohasenem vezettem újabb autót, csak öregeket. Biztos, hogy biztonságosabb az újabb, ha gyorsabban megyünk vele, mint az öreggel, bízva abba hogy a sok 3 betüs basz közül valamelyik majd csak megvéd? Én az 1.4 boxerrel se késtem el sehonnan.
Kazes☻2018-07-30 18:55:55 // 140970
De egyik se volt SE...! :-P Ettől függetlenül bármi előfordulhat... viszont egy kormánymű csere nem olyan fincsi. :-)
Shadin2018-07-30 18:41:00 // 140969
Még nem vittem el futóműveshez, de majd hamarosan...
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-30 18:20:40 // 140968
Hát az szerintem nem annyira. A jtd sosem csinált ilyet. Érzékenyebb amúgy, lehet hogy csak szokatlan, hogy nem hasal az úton olyan kibillenthetetlenül, de zavaró szintet még a TD-nél sem ér el. Felváltva vezetem, 200m megszokni. Szóval lehet, hogy valami nincs jól beállítva?
Kazes☻2018-07-30 17:59:23 // 140967
Én is hasonlóan... 140948.hsz. :)
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-30 17:42:41 // 140966
Amúgy nekem a vdc csak veszélyesebbé teszi az 56-ot :)
Mert addig megyek vele míg nem fogja meg, de akkor meg már én se, mert az autó határán túl van. Szomorú dolog azért... eddig 2x dobtam el a vasat emiatt, egyik alkalommal még a kipörgésgátlót se lőttem ki, na volt meglepi mikor nem akarta kifele húzni az orrát miután elment a segge :) Azóta okosabb vagyok ;)
Sztem nem a vezeték vékonysága a gond, hanem a szigetelés milyensége. Kzrva hamar kikeményedik, utána meg legyél okos ha tudsz... a srác kábelköteget cserélt már... :))))
Amúgy meg ne mondd h nincs igazam abban, hogy az előírásoknak megfelelés nem jelent környezetvédelmet.
Kazes☻2018-07-30 17:07:54 // 140965
Persze ha rendben van minden eleme, alkatrésze... gömbfeje stb.
Kazes☻2018-07-30 17:07:09 // 140964
SE kormány... :)
Shadin2018-07-30 17:02:08 // 140963
Az normális, hogy egy enyhe kanyarban nagyobb tempónál úgy érzem, hogy ha 5°-nál jobban ill. gyorsabban tekerem a kormányt akkor maga alá fordul az eleje és megborul?
Érzésre sokkal érzékenyebb a kormánya mint a 159-é.

Viszont a váltó az bakker jobb mint az 59-é...
Kau2018-07-30 15:54:49 // 140962
Az a 145 nem alap ;)
Az SE az gyári sportcsomagos. Keményebb a rugózása, mint a többi 1.6-nak.
Kazes☻2018-07-30 14:47:37 // 140961
"Hibás tervezés mindig is volt van és lesz." - hisz kötelező...! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-30 14:47:36 // 140960
A majdnem a lényeg :-) Egy idő után sportot fogsz csinálni a majdnem árokba esésekből :-) Nem tudom, hogy hogyan viselkedik a tied, de a jtd kiszámítható volt. Gázzal megtoltam az orrát, aztán elvettem, onnantól sodródott. Egy q2-t elbírtam volna benne :-D De pl a keresztborda kanyarban nagyon gyilkos vele, arrébb tudja rakni. Ha elfékezed kanyarban (pl eléd sorolnak, vagy hasonló), akkor viszont kakukk.. lehet gépészkedni, hogy valahogy összeszedd :-DDD A 159-hez ne is hasonlítsd, az bármit megcsinál...
Nekem annyi volt a különbség, hogy a 146-ból ültem a 159-be, nem fordítva. Így fordított meglepetés ért. Beletoltam óra szerint a kanyarokba, ahogy szoktam... és nem történt semmi :-DDD Untam :-) Aztán belehiggadtam a helyzetbe, lehet nyugodtan is tempót autózni :-)
Kazes☻2018-07-30 14:46:58 // 140959
Mert SE... az ilyen! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-30 14:33:40 // 140958
Ez azért messzemenően nélkülözi a tudományos alaposságot. Te nagyjából az SZ-ről beszélsz, arról mindenki tudja, hogy G király. De egy utcai 75 nem egyenlő vele. Biztos az is jó. És igen függ az oldalgyorsulás a gumitól, van e futómű mod, nyilván pályára nem utcai gumikkal és futóművel megyünk. Van e toronymerevítő, stb. Egy Giulia QV tud "hivatalosn" 1.17g-t, ki tudja milyen mérési körülmények között. Gondolom skidpad. Egy sport gátlóval és verseny gumikka szerelt Yaris meg 1.05-öt :-D Szóval így összehasonlítani autók általános jóságát kb felesleges... Többet mond a gumiról, mint a futóműről. Persze rá lehet fókuszálni erre is, csak felesleges.
Továbbra is az a konklúzióm, hogy egy autó típus 20 évre szól. Lehet ellene küzdeni (én is fogok még egy kicsit), lehet még adni pár évet, fenntartani nagy erőfeszítésekkel (vagy kisebbekkel), de 20 év alatt elkopik egy típus az utakról és eljön a pont, hogy nem éri meg fenntartani.
Értem, hogy lenaivozol :-) pedig csak kikukkantok a szemellenző mögül. A felhasználók 99%-ának baromira mindegy, hogy hány gé kanyarban. 0.5-nél lefossák az ülést ijedtükben és eldobják a vasat. Ennek köszönhetően Te háborogsz, hogy szar vdc. Pedig pont arra van, ha hülyeséget csinálsz, forgalomban, megúszd. Egyik oldalról szörnyű energiapazarlás egy autót felépíteni, másik oldalról miért vékony a vezeték. No miért? tonna szám takarítanak meg rezet vele.Akkor most tegyük bele, vagy ne? Pontosan ezért (is) várható, hogy hamarosan 48v-os rendszerek lesznek. És folytatható a paradoxon sok sok alkatrésszel és anyaggal. El lehet jógázni a gumiborítással is, és lehet bízni a mérnökórák ezreiben, hogy anyagot spóroltak ugyan, de tudták mit csinálnak és tesztelték is vélhetően. Hibás tervezés mindig is volt van és lesz. Elkopni pedig mind el fog. A technika természetéből adódóan fejlődik. Az ember pedig természetéből adódóan leragad valahol és rákezdi a bezzeg régen minden jobb volt rigmust. Általában sok igazság alappal, de kevés tudással a jövőt illetően. Ki hol ragad le, a "mi" generációnk a 80-as 90-es években. Hajlamos vagyok rá én is, viszont szakmámnál fogva nyitott vagyok minden új műszaki dologra és meg tudom benne látni a rációt.
De bezeg a lovaskocsik kereke az milyen szép vastag fából volt :-DDDD
Shadin2018-07-30 14:16:24 // 140957
Én mióta a 159 mellett hajtok egy 145-öst is, teljesen skizó lettem. Azt kell mondjam, hogy a két autóban az embléma kivételével semmi közös sincs. Nem tudom h egy jó 145-ösnek milyen a futóműve, de az enyém minden apró hibát büntet alattam, hogy ettől lesz-e autóbb vagy nem azt még nem tudtam eldönteni, de egyszer-kétszer majdnem árokba vitt a jószág olyan műveletnél amit a 159 IQ-ból megold.

A 159 sport futóműve közel sem tud annyira kemény lenni mint amennyire a 145-é alapból.
159-nél a sebesség egy relatív fogalom, a 145-nél meg egy abszolút :-) Annyi adrenalint termel a 159 200 felett, mint a 145 120-nál :-)

Felválva használom őket, mert mindegyiket imádom.
Kazes☻2018-07-30 13:48:33 // 140956
Ez jó...elég beszédes! :D
misike762018-07-30 13:33:57 // 140955
Én csak azt tudom, hogy egy ismerős csaj rühelli az 1 éves céges fiestát és nagyon szereti a kirohadt aljú 146 1.6ts-t. Még illatosítót se tesz bele, mert szereti az öreg autó "szagát". Én csak ennyit tudok hozzászólni a témához.
Kazes☻2018-07-30 13:12:17 // 140954
Dehogy nem... csak éppen odaát! :D
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-30 13:02:37 // 140953
Mondom, ami tudja az 1 G feletti oldalgyorsulást, az van olyan jó, mint a 75 :) Konkrét számokkal :)))
De azt se lehet elvitatni, hogy a számítási kapacitás döntő többségét arra használják, hogy kitalálják, hogy tud egy autó a gariidő+1 napig jó lenni, aztán utána lehessen kidobni a kukába.
Váltig állítom, hogy anno az Alfettába arányosan többet tettek, mint azóta bármibe a Giuliáig.
Amit meg pl a jts 156-ok kábelezésében látni ennyi idő után, kifejezetten elszomorító. Sok tekintetben a faceliftnél a 156-ban csak a spórolás volt a lényeg. Meg a csilivili... szép csendes, digitklíma megafaszom, aztán amit lehet kispóroltak belőle. Barátom svájci szervizkönyves jtsében a kábeleket úgy lehet törni mint a ropit. És ez sem elmélet, meg versenypálya...

Amit Tocsa is írt... a 75-ben az a rohadt gyújtókábel gumiborítású. Ezer százalék, hogy meg lehetne csinálni a mai autókat is úgy, hogy minden előírást teljesítsenek, de akkor min keresnének a gyárak? Pláne a fiat egy undorító társaság szvsz. A vw után a legszánalmasabb, mert fosvágenék még arra se adnak, hogy vezetni jó legyen... szóval ez egy soktényezős dolog, de szerintem egy új autót előállítani iszonyatos környezetterhelés, amit bőven nem hoz vissza a "kisebb ökológiai lábnyom". Lásd festékek... nagyon környezetbarátak, csak éppen 10 évente ráférne a telifény a piros alfákra ... és az, hogy bizonyos előírásoknak ez megfelel, az meg nem, na az meg pláne nem jelenti azt, hogy az egyiktől meghal a kispingvin, a másiktól meg születik még 3. Minden ilyen előírás mögött csak lobbi van meg x avagy y érdeke. Nem érdemes naivnak lenni, mert igazság az nincs a földön.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-30 10:30:06 // 140952
Ezen el lehet elméletben vitázni, csak felesleges :-) Te versenypálya szemszögből nézed az autót, jobbára elméletben, én napi használatiból gyakorlatban. :-P A 471-es jó tanpálya és jó tesztje annak, hogy egy autó használható, vagy nem :-) Bár javítják, így szerencsére egyre rövidebb szakaszon gáz. Attól még gurul ki eléd sofőr nélkül traktor, kanyarodik fel lovaskocsi részeg gazdurammal a bakon, és róka, nyúl, vagy őz is előkerülhet a semmiből. És mint látható, a szárazon megkezdett előzés befejeződhet monszunban. Durva, nem láttam még ilyet soha. És az általam utált automata ablaktörlő bizony most először gyorsabb volt, mint én :-) És agyig vízben úgy menni, hogy ne húzkodja jobbra-balra az autót, azért nem egy kellemetlen dolog.
Nem közlekedek gyorsabban mint a 146-tal tettem, de a 159-ből nézve durva túlvállalás volt minden egyes út. Kb ugyanazokat az időket futom a 159-cel, mint a 146-tal, 5 percen belül. Csak két éve nem volt szükség olyan szintű reflex beavatkozásokra, olyan figyelem szintre, mint a 146-ban. Két éve fogalmam sincs hány tonna szirszart pakolunk be a csomagtartóba, mert nem változik az autó viselkedése akkor sem, ha a fél háztartást belegyűrik. Két éve fogalmam nincs miről beszél az, aki elsőkerekes hajtási befolyást emleget. És ez csak egy elavulóban lévő 159, aminek már van sokak által elismert még-még jobb utódja.
És persze hogy félig Marcinak is reagáljak, ne általánosan hasonlítsunk autókat, hanem összemérhető autókat. Egy Opel sosem volt direkt autó. Még a Kadett D sem :-)
Szóval jók a régiek, pláne ha Alfák, de egy régi Merci is a maga módján egyáltalán nem érződik elavult szerkezetnek. De elvitatni sok ezer mérnökóra értelmét szerintem balgaság. Egy dolog, hogy megkötésekkel dolgoznak, sok minden nem valósul meg, vagy felsőbb kategóriákban valósul meg. Ettől a fejlődés ott van. Én a magam részéről egészen biztos vagyok abban, hogy egy Giulia futóműve lényegesen jobb, kifinomultabb és precízebb mint egy 75-é. Egyszerűen komolyabb számítási kapacitás áll rendelkezésre, számítógéppel modellezhető minden rezdülés, könnyebb ma jobbat alkotni. Van gyártó, mint az Alfa aki meg is teszi (mint ahogy mindig megtette) és van gyártó aki másra súlyoz. Abban is biztosak lehetünk, hogy egy J Astra is jobb egy D Kadettnél :-)
marci912018-07-30 08:53:51 // 140951
Én a cégnél a 146 után egy tavalyi gyártású 1.6 cdti K Astrába ülök be rendszeresen. Pontosan azt az érzést ölték ki ebből az autóból már, ami a 146 egyik legnagyobb élménye. A 146-ban a 90-et 90-nek érzem és nem nyomom neki, amikor nem kell. Az Astrában a 130-at érzed 90-nek és országúton ha nem lesem az órát feszt, 120 körül járhat könnyen. Nézem mindig az órát, mert semmi direkt érzet nincs az autóban. Az a sportosabb, te uralod a gépet és érzed minden rezzenést érzet csak a 146-ban van meg. Persze az Astra jobban megy, meg csak úgy suhan az ember a 6-os váltóval, de hajó érzete van. Néha 2 éves J Astrába is beülök, de annak a műszerfala egyszerűen borzalom a sok felesleges kapcsolóval és a 15 éve elavult gyenge kijelzővel. A K azért sokkal jobb és szebb konstrukció.

Szóval én amikor visszaülök a 146-ba, hírtelen újra azt érzem, hogy autóban ülök és közvetlen viszonyt érzek az úttal. Élvezem, hogy uralom a gépet, hogy bowdennel adok gázt, hogy érintő kijelző helyett kapcsolókat nyomkodhatok, meg hogy még ennyi év után is milyen jól működik gyakorlatilag mindene. Az Opel motorterében azért látni rendesen a futószalagos gyors munkát.
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-30 07:46:07 // 140950
Aztat írtam, hogy az emberi faktor más tészta :) A vdc megint csak elektronika, nem a futómű. És ez így van, ha túlvállalod magad egy régi autóban, ott a vége, egy újban meg nem... :)
Mondjuk én utálom a vdc-t :)))

Nyilván nem mindenek felett, mert a versenyautóipar a 30-as évek óta fejlődött valamit, de az tutiziher, hogy a márka utolsó igazi, dacból, kompromisszum nélkül épített autója az SZ-RZ, annál már a forma is azt mondja, hogy mindent leszarunk :) És 1 G feletti oldalgyorsulást tud, tizenévekig a legmagasabb érték volt szériaautóknál :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-29 22:02:31 // 140949
Lehet ebben hinni, hogy a 75 mindenekfelett, és lehet nyitott szemmel járni. Jó autó, hobbinak, élménynek, kiváló. Viszont ahol a VDC fog meg, ott a 75 árokban áll meg, ezt meg Te hidd el nekem :-) Nem a Nürburgringen, hanem a lekotlott 471-esen, mert én arra többet járok :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-29 21:56:26 // 140948
És a régi autó előállítását ki számolja? Az kimaradt?
Egyébként az, hogy vonz a régi, az független ettől. Én is szeretem a feelingjüket, örömmel vezetem a régi autókat, mert jó érzés. De nem építek falakat magam elé, hogy csak a régi a jó, és milyen álszent hazugság minden ami új. A kütyük pont nem nyűgöznek le, nem is ott a lényeg. Az csak a körítés.
És hogy az új, bonyolult, meg horror? Nagyon emlékszem, mikor kijöttek a CR dízelek 1000 bar feletti befecskendezési nyomással. Atya ég mekkora szövegek mentek, hogy majd 100e után generál, és hogy régen minden mennyivel jobb volt. Bezzeg az adagoló.
Nos nézd meg, ott ülsz egy ilyenben. Rettenetes? :-) Egy adagolót drágább felújítani mint összelegózni a jtd cr rendszerét. Kő egyszerű.
Kazes☻2018-07-29 21:31:58 // 140947
Részben veled is egyet tudok érteni (ahogy azt már korábban is megdumcsiztuk), de...

ezt a tisztaságot annyira ne erőltessük, hiába DPF és a többi, tudjuk mi, merre, hány méter és mit okoztak, okoznak a modernségük ellenére, vagy mellett...

A futóműve komolyabb és valószínűleg jobban is megvéd, de meddig... hisz ahol a régebbivel elmentél pl. 70-el, ott (ezt már többen is írtátok az '59 topicban is) az újjal már 100-al, esetenként 120-al és onnan bizony nagyobbat is tud esni az illető, amit már nemigazán véd ki a szuperebb kaszni se, vagy csak annyira, mint a másiknál a 70-es tempónál... reméljük megtapasztalás nélkül is elég erről dumcsizni.
És amíg ott elég volt pl. egy talpas gömbfejet cserélni, ma már komplett lengőkarok és vagy futóművek kerülnek le-fel, olykor bölcsőstől!

Az alvázak meg, mint szintén láthatjuk-olvashatjuk, bizony fürdők ide vagy oda, eléggé elkanyarodnak a használat alatt egy átlag júzernél...

persze mindezek tisztelet a kivételnek címen itt-ott nem áll fenn. :)

Lehet, hogy rám igaz "ez az öreg lelkűek sírámja", de szeretem a régebbi Alfákat, ám ha tehetném azért szívesen járkálnék frissebbekkel, akár maiakkal is... az öregek akkor is maradnának! Persze ez már egy másik lemez... :)
Coyote2018-07-29 21:29:02 // 140946
Én egy öreg kelkületű ember vagyok így jobban vonzanak a régiek. Jo példa hogy a 66-om sose fogott meg ugy mint a 46-om, vagy a 75-öm. Tény hogy biztonságosabbak a mai autok meg tele vannak kütyükkel amik a kényelmünket szolgálják, bár itt azért lehetne vitázni a gép és ember viszonyárol. Lassan már jogsi se kell az autovezetéshez mert mindent megcsinálna technika helyettünk. Viszont a mai autokhoz ha hozzá kell nyulni valamiért is akkor az horror. Sajna a mai emberek ezt nem igazán engedhetik meg maguknak. Ezért is van hogy még mindíg 10-15 éves az átlag autók éettartama. A technika sajna hiába fejlődik ha közben drága. Persze egy régi autóhoz is drága az alkatrész de korántsem annyi mint az ujjakhoz.
A károsanyag kibocsájtásban nemértek veled egyett. Olvastam egy német cikket miszerint egy új autó előállítása sokkal több károsanyag termeléssel jár mint egy régi autó eddigi életében elhasznált üzemanyag. És akkor az uj autó még nem ment egy métert sem.
Az uj autok biztonságisak a régiek meg élményt adnak. 😉
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-29 21:28:58 // 140945
Azért ne vegyél rá mérget, hogy nem jobb a 75 futóműve. Youtube - nürburgring - lotus elise... nem nagyon kell több bizonyíték nekem. És nem esett szét 5percenként...

A km dolog lehet, hogy így van, mindenesetre mutass majd 20 év múlva 400 felett 16v ts-t, tbit vagy jtst...
djhans2018-07-29 21:27:02 // 140944
Hát igen egy rendszeresen használt 20 éves 145-146 már elég közel van a véghez. Azért nem rossz teljesítmény ez sem. Sajnos az alja ami elrohad azzal nem lehet sok mindent kezdeni. vagy max horror áron. Többi dolog javítható. Én nem tudom mi lesz az utód. Méretben jó lenne a Giulietta de nagyon magas az ára. Meg félek a sok elektronikától.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-29 21:07:16 // 140943
Egy mai autó is elmegy 400 ezret, a technika nagyon komolyat fejlődött. Lehet maradni az őskövület szinten, meg is vannak az előnyei is. Nem véletlen van meg a TD-m. De hogy 100-szor kisebb egy mai autó karosanyag kibocsátása az is biztos. Kevesebb 'anyag' van benne? Lehet. Mégis sokkal komolyabban megvéd. Lehet sarkítani, de a mai alu, nagyszilárdságú acél vázak sokkal komolyabbak mint 20 éve. Egy 75 futóműve biztos élvezetes, egy Giuliettaé, Giuliaé pedig sokkal jobb, kb mindenben. De a 159-é is akár. Pont tegnap kaptunk telibe egy olyan esőt, hogy függöny szerűen ömlött ránk. a száraz útról 120-szal repültünk be az özönvízbe és a nyomvájúkban hömpölygő patakba. Na ott és akkor nem szívesen ültem volna 75-ben, de a TD-ben sem.
Ez a régen minden jobb volt, ez az öreg lelkűek sírámja, és hatalmas nagy részigazság :-)
Hiába voltak agyon alvázvédve azok a 75-ök, hol vannak? Ugyanúgy 20 év és vége. Akkor minek? A pár rajongó kedvéért? Hadd haladjon csak a technika az útján.
Tervezési hibák meg voltak akkor is és most is, csak ugye az idő sokmindent megszépít. Tuti nem szivesen szívtam volna egy 6 karbis v6 szinkronjával.. ezerszer inkább egy jtd hibakeresés.
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-29 19:57:23 // 140941
Elszállt az áruk... :( Sajnos... én is a 75-re szavazok. Ha lehet, TS.
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-29 19:56:26 // 140940
Az olajnyomás a legkisebb gond ha kikönyököl...

Más a gond ott. Hengerek hordósodása - csapágyhalál... ja vezérlésszakadas...
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-29 19:54:56 // 140939
Mondjuk ha azt vesszük, hogy a 75 TS-sel óvatosan el lehetett ketyegni 7-tel, akkor nem tudom mennyivel és mi fogyaszt kevesebbet :)
Az biztos, hogy tanknak tankabb minden utána :)
De meghalni ugyanúgy meghalsz benne ha 170-nel belédjön valaki a szentendrein ugye...

Az emberi hülyeség ellen nincs gyógyszer... 2 releváns extra volt a 75 óta, azaz párban van az is: ABS és tempomat. Klímával simán felveszi a versenyt egy csomó mai autóval, csak egy dolgot tud sokkal jobban: élményt ad. És ehhez nem kell nyélgázon menni vele... ja és a parkolóban a korszak összes autóját megismerni elsőre mert nem tucatvackok voltak...

Ja és a 8V TS-nél jobb benzinmotort pl az Alfa nem gyártott azóta sem. Sem megbízhatóságban, sem karakterben nem éri utol semmi, de sejtésem szerint az összesnek olcsóbb az előállítása...
marci912018-07-29 18:23:06 // 140938
TS motoroknál jellemző ez az olajnyomás probléma?
Kazes☻2018-07-29 12:49:19 // 140937
De azért egész jók ezek a vasak is, csak hát ahogy - amire hozzánk kerülnek, ugye... na, az a nem mindegy! :)
Kazes☻2018-07-29 12:47:57 // 140936
Szinte ugyanezekre gondoltam én is... magam sem írhattam volna szebben-jobban, ha nem lennék olyan lusta annyit gépelni...! :D
djhans2018-07-29 11:28:57 // 140935
Az én volt 145-öm 1,4 TS nem eszi még 250.000-nél az olajat. Viszont a vizet sajnos igen. :-)
Tocsa2018-07-29 11:09:41 // 140934
Bocs nem okoskodás.
Csak tisztán látás! ;-)
Én legszívesebben 75 öznék ha adna valaki egy új állapotút belőle.
Egyszerű volt mint egy faék és jól szerelhető szerethető csak picit kellett odafigyelni rá.:)
Tocsa2018-07-29 11:04:22 // 140933
Ja motorok. Környezetvédelem stb. Parasztvakítás.
75 ös motor edzett öntvény hüvelyek 300 ezer kilométer felett is megy szépen atom olajszivattyú röhögve szerelhető csak a kartert kell levenni de méd 300 ezernél sem kell cserélni. 145 ös motor vékony velület edzett hüvelyek a blokkból kialakítva. 150 ezernél már eszi is az olajat. Olajszivattyú gyenge pont kb 160-180 ezetnél attól függően ki mennyire cseréli az oljat sűrűn mennyire hajtja stb várhatóan elkopik nem nyom eleget,
meg is volt az ára elkoptak a gyűrűk csapágyak meg kellett állni vele alapjáraton bevillogot stb. Totál elcseszett megoldás szarul szerelhető agyrém az egész ráfűzve a főtengelyre! A tárcsákat is tuti eltöröd mire szétszeded nincs ékelve 250 K val lehúzva a csavar. Imádkozol hogy mikor összerakod ne szakadjon ki a menet stb totál para mert akkor főtengely csere stb. Sajnos 159 en is ugyanaz sőt az összes korabeli autón
az olajszivattyú megolldás kivéve VW konszern tdi csodák mert ott még siralmasabb még az anyag használat is.....stb

Szóval vicc az egész. Solgáljukk a szeméttermelést a kereskedőket. Üdv a fogyasztó tásadalomban ami évente több millió tonna szemetet termel. :(

Környezetvédelem????? Á szó sincs róla!!!!!!!!!!
Tocsa2018-07-29 10:47:43 // 140932
Biztos vagy te ebben? :) Tisztább?? Medig 3 éves koráig? Modernebb? Mert telenyomják
nem tartós elektromos kütyükkel? Csak a 75 ből indulok ki. Azon a motor kábelkötegén még valódi gumiból voltak a szigetelések a csatlakozón ezért 30 évesen is úgy nézett ki mint az új. Belenézek a 145 be azon már elporladtak. Belenézek a 159 be sajnos azon is kezdenek meghalni. Ezek után jönnek az elektromos gondok bőven. Minnél bonyolúltabb annál szarabb a helyzet beöntött javíthatatlan modulok stb. De ez csak az elekttromosság.
Nézzük a kasztnit. A 75 ön cipőtalp vastagságú alvázvédelem mindenhol gumidugók sora
valódi gumiból és ha nem volt összeverve nem rohadt 20 évesen sem!
A 145 ön vékonyka alvázvédelem csak a taposók alatt ímmel ámmal amit hamar lever a kő és ugye szépen rohadozik is. A 159 hasonló sajnos rohad a bölcső 10 évesen lemez illesztéseknél pörsenések , tipikusan sw csomiajtó alja rejtélyes módon valahol bemegy a víz ablaktörlő vagy emblémánál... stb.
Szóval nem lettek jobbak csak bonyolultabbak hamarabb veszélyes hulladék lesz belőlük stb.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-28 22:33:43 // 140931
És jogosan, nem? Jöttek modernebb, halkabb, biztonságosabb, kevesebbet fogyasztó, tisztább stb. autók. Persze bizonyos szempontból rosszfelé megy az autógyártás, de összességében, azért jobb autók készülnek. Max nem élvezzük őket annyira, és tablettel terelik el a figyelmet a full plasztik beltérről, és a gyalogos térde fontosabb, mint egy szép autó orr.
Van egy határ amíg egy autó fenntartó autóként, aztán max hobbinak jó. És ez a határ 20+ évesen eljön.
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-28 16:05:57 // 140930
Ugyanígy fogytak el anno a Giuliák, a Sudok, 33-asok...
De a 75-ösök is...
djhans2018-07-28 14:47:40 // 140929
Nekem ugyanez a véleményem. Alfa márkán belül nem tudom mit helyette. Ez egy olcsó árfekvésű szép autó volt régen is. Szerintem a 145-146 autópark 90%-ának lakatolni kell az alját. Az enyémen is látom. Én még 2 műszakit látok benne. Addig foltozva lesz ahol kell mert nem akarom hogy szétessen. De több százezer forintot nem fogok rákölteni. A végén szomorúan de mennie kell majd. És lehet hogy az utód Fiat lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-28 09:41:13 // 140928
Meglátjuk...
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-28 07:42:56 // 140927
Egyszerű: veszel egy patika 5000 Euros Giulietta Nuovát, annak nagy a csomija, a belseje. Praktikus, szép jó :) Kap egy alvázvédelmet, aztán bódottá ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak