szasza(SW)2007-05-17 17:47:39 // 37166
Nem tudom segit-e koni sport rugó Link!
Slowfeet2007-05-17 17:47:03 // 37165
Hát ha egységesen pattog, akkor csak valszeg kemény, és nem árt guminyomást jól beállítani.
Az enyémnél az van, hogy különböző terheléseknél összevissza viselkedik az eleje.
Gyors nyomófokozati: felüt
Lassú nyomófokozati: csillapít
Gyors húzó: nincs
Lassú húzó: főleg hosszirányú úthibáknál behullámzik.
Persze ha a parkolóban kézzel lenyomod az elejét, akkor nem billeg. Jó ez kb olyan mint rugdalással guminyomást ellenőrizni.
Az enyémnél az van, hogy különböző terheléseknél összevissza viselkedik az eleje.
Gyors nyomófokozati: felüt
Lassú nyomófokozati: csillapít
Gyors húzó: nincs
Lassú húzó: főleg hosszirányú úthibáknál behullámzik.
Persze ha a parkolóban kézzel lenyomod az elejét, akkor nem billeg. Jó ez kb olyan mint rugdalással guminyomást ellenőrizni.
ystuc2007-05-17 17:46:59 // 37164
Árulod még az autót? Vagy mi a helyzet? Volt érdeklődő? Vagy mégis megtartod?
Robi ( Sztanik )2007-05-17 17:45:19 // 37163
Pont most agyalok rajta. A nyáron meglesz.
Majd mondom, hogy mekkora volt-lett a súlya.
Kár hogy rosso a kocsim. Nem tudom hogy nézne ki carbonból.
Majd mondom, hogy mekkora volt-lett a súlya.
Kár hogy rosso a kocsim. Nem tudom hogy nézne ki carbonból.
Slowfeet2007-05-17 17:42:52 // 37162
Ha gyárit akarsz, akkor alvázszám alapján elvileg meg kell tudni állapítani, hogy milyen méretű kell. Persze, korábbi kocsival jártam már úgy, hogy csak beszereléskor derült ki, hogy a gyári katalógus szerinti gátló rövid.
Elől gólyalábas, hátul mindkét végén gyűrűs csillapító, az tuti.
Elől gólyalábas, hátul mindkét végén gyűrűs csillapító, az tuti.
zekedani2007-05-17 17:40:06 // 37161
Ha már itt tartunk! Milyen jelekből lehet észlelni, hogy csereérett a lengéscsill.? És a rugó?
Mikor tavasszal felnit cseréltem téliről nyárira, nagyon vacaknak éreztem az autót. Felült minden úthibára. Elvittem egy futóműállításra, de nem állított rajta a srác semmit, mert azt mondta, hogy semmi baja szerencsére. A műszerek azt jelezték, hogy tökéletes. Alá is mászott, megnézte alulról is, ott sem látott hibát. Tehát remélem, hogy azóta nem változott semmi és még mindíg tökéletesen működik.
De érdekel a dolog.
Mikor tavasszal felnit cseréltem téliről nyárira, nagyon vacaknak éreztem az autót. Felült minden úthibára. Elvittem egy futóműállításra, de nem állított rajta a srác semmit, mert azt mondta, hogy semmi baja szerencsére. A műszerek azt jelezték, hogy tökéletes. Alá is mászott, megnézte alulról is, ott sem látott hibát. Tehát remélem, hogy azóta nem változott semmi és még mindíg tökéletesen működik.
De érdekel a dolog.
koz2007-05-17 17:34:23 // 37160
Az enyém is olyan, mint a tiétek. Nekem hátra kell majd egy pár gátló. És én sem tudom, milyen legyen.:)
zekedani2007-05-17 17:30:40 // 37159
Na emiatt kérdeztem én is. Az enyimi is olyan, mint a tiedi. Gyárilag le van ültetve.
Slowfeet2007-05-17 17:29:56 // 37158
Csináltam egyszer egy ilyen futómű tudományi gyűjteményt: majd szólok Halesznak, hogy valahogy tegyük fel az egészet.
A progresszív rugókról:
"Ezekkel akkor találkozol, ha a rugókat akarod jobbra cserélni. Valójában nehéz nem progresszív rugókat beépíteni, amikor sportrugókat veszel – az összes sport futómű alkatrészt gyártó cég ilyeneket csinál. A legtöbb gyári rugót normál módon húzzák. Ezeknél a tekercselési távolság egyforma az egész rugón, míg a progresszív változatokon a tekercselési távolság szűkül a rugó teteje felé. Ennek köszönhető, hogy minél inkább összenyomjuk az ilyen rugót, annál nagyobb lesz az ellenállása.
Egy tekercsrugó rugózási (keménység) állandója így néz ki:
K= kompresszió/erő=D4 x G / (64xNxR3)
A D a rugó anyagának átmérője, a G az anyag rugalmassági mutatószáma, az N a tekercsszám, az R pedig a rugó átmérője.
Minél több a tekercs, annál lágyabb a rugó. Ráadásul, a progresszív rugó azért progresszív, mert addig nyomható össze egyenlő erővel a kétféle része, amíg a lazább zárul, vagyis a rugóút valójában sokkal rövidebb, mint a rugó maga. Normál vezetésnél, általában a rugók felső 3 vagy 4 lazább tekercse van használatban a szokásos döccenéseknél vagy úthibáknál. Ha keményebben vezetünk, gyorsan kanyarodunk, a rugók jobban ellenállnak, mert jobban össze vannak nyomva. A hatás, hogy csökken a felfüggesztés függőleges mozgása, ami miatt csökken a kocsi dőlése, és javul az úttartás. Más nézőpontból a progresszív rugók esetében képbe kerül az ültetési faktor. Ezek a rugók nem rövidebbek, csak máshogy vannak tekercselve. Persze a tuning rugók anyaga általában sokkal jobb minőséget jelent, mint a gyáriaké, mert feltételezik, hogy nagyobb terhelésnek lesznek kitéve. "
A progresszív rugókról:
"Ezekkel akkor találkozol, ha a rugókat akarod jobbra cserélni. Valójában nehéz nem progresszív rugókat beépíteni, amikor sportrugókat veszel – az összes sport futómű alkatrészt gyártó cég ilyeneket csinál. A legtöbb gyári rugót normál módon húzzák. Ezeknél a tekercselési távolság egyforma az egész rugón, míg a progresszív változatokon a tekercselési távolság szűkül a rugó teteje felé. Ennek köszönhető, hogy minél inkább összenyomjuk az ilyen rugót, annál nagyobb lesz az ellenállása.
Egy tekercsrugó rugózási (keménység) állandója így néz ki:
K= kompresszió/erő=D4 x G / (64xNxR3)
A D a rugó anyagának átmérője, a G az anyag rugalmassági mutatószáma, az N a tekercsszám, az R pedig a rugó átmérője.
Minél több a tekercs, annál lágyabb a rugó. Ráadásul, a progresszív rugó azért progresszív, mert addig nyomható össze egyenlő erővel a kétféle része, amíg a lazább zárul, vagyis a rugóút valójában sokkal rövidebb, mint a rugó maga. Normál vezetésnél, általában a rugók felső 3 vagy 4 lazább tekercse van használatban a szokásos döccenéseknél vagy úthibáknál. Ha keményebben vezetünk, gyorsan kanyarodunk, a rugók jobban ellenállnak, mert jobban össze vannak nyomva. A hatás, hogy csökken a felfüggesztés függőleges mozgása, ami miatt csökken a kocsi dőlése, és javul az úttartás. Más nézőpontból a progresszív rugók esetében képbe kerül az ültetési faktor. Ezek a rugók nem rövidebbek, csak máshogy vannak tekercselve. Persze a tuning rugók anyaga általában sokkal jobb minőséget jelent, mint a gyáriaké, mert feltételezik, hogy nagyobb terhelésnek lesznek kitéve. "
Slowfeet2007-05-17 17:25:09 // 37157
Én is ezt kérdezgettem itt délelőtt!
1. Ha csak jobb gátlók kellenek, akkor minőségben (egy vagy több hengeres, gázos, tökömtudjamicsodás) lehet sokfélét találni. De nem igazán tudom, hogy két pl. Sachs gátló között mi indokol 30 ezres különbséget.
2. Ha sport gátló kell, akkor a rugókon is el kell gondolkodni. Van aki fűrészel, de ez baromság, mert amennyire tudom (van valami képlet rá) a rugó hossza számít. Nem a magassága, hanem ha kiegyenesíted akkor a kapott fémrúd hossza. A progresszív rugó ugyanolyan hosszú egy autótipusban, mint a normál, csak a felső részén rövidebb a rugóút, ezért alacsonyabb a spirál. Na mindegy.
Az enyém gyárilag ültetett kivitel (2cm ha jól tudom), ezért nem mindegy milyen gátló megy bele.
1. Ha csak jobb gátlók kellenek, akkor minőségben (egy vagy több hengeres, gázos, tökömtudjamicsodás) lehet sokfélét találni. De nem igazán tudom, hogy két pl. Sachs gátló között mi indokol 30 ezres különbséget.
2. Ha sport gátló kell, akkor a rugókon is el kell gondolkodni. Van aki fűrészel, de ez baromság, mert amennyire tudom (van valami képlet rá) a rugó hossza számít. Nem a magassága, hanem ha kiegyenesíted akkor a kapott fémrúd hossza. A progresszív rugó ugyanolyan hosszú egy autótipusban, mint a normál, csak a felső részén rövidebb a rugóút, ezért alacsonyabb a spirál. Na mindegy.
Az enyém gyárilag ültetett kivitel (2cm ha jól tudom), ezért nem mindegy milyen gátló megy bele.
zekedani2007-05-17 17:15:39 // 37156
De a gyári rugó+jobb legnéscsillapító kombó is működhet, nem? Vajon most milyen lengéscsillapító van az autóm alatt? Van annak egyáltalán valami márkája? Ilyeneket pl. honnan lehet megtudni?
Slowfeet2007-05-17 17:11:13 // 37155
Igazság szerint lehet barkácsolni, de azelőtt végezz előtanulmányokat!!! Ajánlom a carbibles.com-ot.
Ha szakemberhez fordulsz, valszeg progresszív rugókat ajánl (azok elvileg ültetnek, de van olyan, amelyik csak nagyon keveset), és azokhoz kell jól megválasztani a gátlót.
Ha szakemberhez fordulsz, valszeg progresszív rugókat ajánl (azok elvileg ültetnek, de van olyan, amelyik csak nagyon keveset), és azokhoz kell jól megválasztani a gátlót.
koz2007-05-17 17:09:22 // 37154
Köszi. Igazából én is a felújítás, meg a motorcsere között vacillálok. Ha már, akkor - alapon.
zekedani2007-05-17 16:59:27 // 37153
Részvétem. Most olvastam a blogodban, hogy mi történt az autóval. Az utólagos túró beszereléséről én mindenkitől azt hallottam, hogy bazi drága és, hogy nem éri meg.
Az igazi az lenne, ha egy Q4-es motort sikerülne beszerezni és azt beletenni.
Az igazi az lenne, ha egy Q4-es motort sikerülne beszerezni és azt beletenni.
koz2007-05-17 16:53:28 // 37152
Lehet, hogy inkább motort kéne cserélni akkor már (2 literesre)...csak nem tudom mennyivel lenne több, annyi mindent hallani...vagy túró?...
koz2007-05-17 16:47:42 // 37151
Az internetről. :))) Na jó, már nem emlékszem honnan szedtem le.
zekedani2007-05-17 16:47:34 // 37150
Sziasztok!
Régen írtam már. Sajnos időhiányban szenvedek. A futómű témában lenne egy kérdésem nekem is.
Szóval ültetni nem szeretném az autót a 17-es kerekek miatt, meg amúgysem. De egy sportosabb lengéscsillapítót elfogadnék bele. Hogy működik ez? Veszek mondjuk 4 új rugót az autóba gyárit és veszek hozzá valami Koni vagy FK vagy KW lengéscsillapítót? Megéri egyáltalán? Most nézegettem a neten, de nem igazán találtam.
Régen írtam már. Sajnos időhiányban szenvedek. A futómű témában lenne egy kérdésem nekem is.
Szóval ültetni nem szeretném az autót a 17-es kerekek miatt, meg amúgysem. De egy sportosabb lengéscsillapítót elfogadnék bele. Hogy működik ez? Veszek mondjuk 4 új rugót az autóba gyárit és veszek hozzá valami Koni vagy FK vagy KW lengéscsillapítót? Megéri egyáltalán? Most nézegettem a neten, de nem igazán találtam.
Ati_QV ®2007-05-17 16:42:38 // 37148
Gondoltam ,hogy van az ajtóban vmi ,az az ""OFF" Escort
után kicsit nehéznek tünt! :) Ilyene ábrákat honnan lehet leszedni! ?
után kicsit nehéznek tünt! :) Ilyene ábrákat honnan lehet leszedni! ?
Vendel2007-05-17 16:41:51 // 37147
A Stilo is nehéz. Az Olaszok tesznek bele anyagot, de azért jó lenne könnyíteni rajtuk, akkor lehet nem zabálnának ennyit.
ystuc2007-05-17 16:40:18 // 37146
Uh... Kemény... Bővebben?
koz2007-05-17 16:26:13 // 37145
Bakker! Ki vagyok borulva. Motorfelújítás...:((((((
Slowfeet2007-05-17 16:07:57 // 37144
Ja, off:
feladtam az adóbevallásom! Annyit kapok vissza, hogy végre vehetek egy új emblémát a kocsi elejére, és a lengéscsillapítókra is marad! :) Éreztem én, hogy sokat fizettem tavaly (vagyis kevés maradt nálam)!
on
feladtam az adóbevallásom! Annyit kapok vissza, hogy végre vehetek egy új emblémát a kocsi elejére, és a lengéscsillapítókra is marad! :) Éreztem én, hogy sokat fizettem tavaly (vagyis kevés maradt nálam)!
on
koz2007-05-17 16:01:25 // 37143
Slowfeet2007-05-17 16:01:22 // 37142
Nem a kocsi nehéz, hanem a motor kicsi, ahogy nálam is....:)
ystuc2007-05-17 15:59:31 // 37141
Értem. Hát, én azért majd bevállalom szerintem. :-)
Ricoe1562007-05-17 15:58:39 // 37140
Én azt nem értem hogy a GTV 1445 kg...bár ez nem ide tartozik.... :)))
Slowfeet2007-05-17 15:58:19 // 37139
Csá ystuc! Hosszas tanakodás, és szakértői egyeztetés után maradtam a 15 collnál. Egyszerűen nincs kedvem állandóan felnit javítgatni. Márpedig 16-nál már csak /45-ös gumma menne fel, vagyis....
Télen volt egy qrva nagy mákom. Még az ötlukú alfa felnik voltak fenn. Mentem a Krisztinán, egyszer csak egy akkkora rándulás, mintha egy kis hupli lett volna, de bazi nagy csattanás! Egy icipici kátyú volt, kb 2-3 centi mély. Szétvágta a gumimat keresztben...a mák: a felnin nem volt egy karcilás sem.
Szóval szeretnék én 17-est, de csak ha másik országba költöztem.
Télen volt egy qrva nagy mákom. Még az ötlukú alfa felnik voltak fenn. Mentem a Krisztinán, egyszer csak egy akkkora rándulás, mintha egy kis hupli lett volna, de bazi nagy csattanás! Egy icipici kátyú volt, kb 2-3 centi mély. Szétvágta a gumimat keresztben...a mák: a felnin nem volt egy karcilás sem.
Szóval szeretnék én 17-est, de csak ha másik országba költöztem.
ystuc2007-05-17 15:53:11 // 37138
Hali! Tényleg régen voltál... Zsír ez a felni! Mekkora? Lehet, hogy jövőre nekem is ilyenem lesz (vagy valami hasonló), de 17-esben.
dfg (Tanárúr)2007-05-17 15:49:36 // 37137
nem olvastad rejtőtől a tizennégy karátos autót? ott egy alfa a főszereplő, és benne van a válasz! :)
szasza(SW)2007-05-17 15:48:45 // 37136
Ne teszteld nincs:)
Tedi2007-05-17 15:45:20 // 37135
Jó autóhoz kell az anyag :)))
Ricoe1562007-05-17 15:39:49 // 37134
Összeadtam : 84k..... Ennyiért én is nekiállnék....bár nem értek hozzá....
Ati_QV ®2007-05-17 15:34:30 // 37133
Hi All! Szerintetek mitől ilyen q..va nehezek ezek a 145-ösök ?
Van benne vmi merevítés az ajtóban ,ütközés ellen?
Van benne vmi merevítés az ajtóban ,ütközés ellen?
Slowfeet2007-05-17 13:14:20 // 37132
Ez szép kis lista. Terepeztél?
Nekem csak két nyomorult első csillapító kéne, meg ami azzal jár. Szamos mondott egy 50K-s ajánlatot látatlanba. Az nem tűnik irreálisnak.
Nekem csak két nyomorult első csillapító kéne, meg ami azzal jár. Szamos mondott egy 50K-s ajánlatot látatlanba. Az nem tűnik irreálisnak.
Slowfeet2007-05-17 13:05:57 // 37130
Baromira nem értem én ezeket a lengéscsillapítókat. Oké a webáruházakban odaírják, hogy Monroe első lcs. gólyaláb 25.000, meg hogy Monroe első lcs. gólyaláb 39.000, de hogy melyik micsoda azt baromira nem lehet kitotózni sem.
Ért ehhez valaki?
Ért ehhez valaki?
Laurent2007-05-17 13:04:48 // 37129
most is azt mondja, hogy pillanatnyilag nem kapcsolható
Tedi2007-05-17 13:01:00 // 37128
Hmm...pedig jó a szám
Én legutoljára kb 1 hónapja beszéltem a Rolanddal, akkor még felvette :)
Én legutoljára kb 1 hónapja beszéltem a Rolanddal, akkor még felvette :)
Slowfeet2007-05-17 13:00:58 // 37127
Szerintem szebb, mint a magnézium (muhaha utánzat) bronz színű felnik. De a te autódra én sem biztos, hogy ezt tenném. Majd megnézed élőben, aztán rájössz.
Tedi2007-05-17 12:59:32 // 37126
Hát, hogy csajozós, az nem baj :)))) Viszont így, hogy Te is mondod, hogx virít, így azért még gondolkodom rajta egy kicsit :)
Slowfeet2007-05-17 12:59:16 // 37125
Régi felnik téli sportokra félretéve (Dunlop Wintersport M3)
Ricoe1562007-05-17 12:55:55 // 37124
Régi felnikkel mi lett?
Laurent2007-05-17 12:55:32 // 37123
Már napok óta hívogatjuk de nem sikerül.
Slowfeet2007-05-17 12:54:32 // 37122
Akkor elmondanám, hogy világít a sötétben. Viszont beszarás istenkirály érzés, ráadásul csajozós effektje is van (eddig nem keltett feltűnést az autóm, de most :)
Egy hátrány! A fékpor nagyon láccik rajta.
Egy hátrány! A fékpor nagyon láccik rajta.
Tedi2007-05-17 12:53:41 // 37121
Lehet, hogy épp az olaszországi bontóban van a Roland, ilyenkor szokta kilőni a telkóját.
Tedi2007-05-17 12:51:50 // 37120
Üdvözlet elveszett ember :) Naggyon durva ez a felni, grat hozzá :) Majd toljál fel pár fotót arról, hogy hogyan néz ki a vason. Én is szinterezett felniken töröm a fejem, de próbálnak lebeszélni róla, mondván virít a fekete autón.
Balage2007-05-17 12:51:03 // 37119
Én is Kayaba-t tetettem be március végén. Eddig elégedett vagyok vele.
Slowfeet2007-05-17 12:50:44 // 37118
Nekem nem feltétlenül fontos, hogy a legolcsóbb legyen. 20-22/darabig hajlandó vagyok csak tényleg jó legyen. Amúgy fogalmam sincs, hogy mondjuk egy 40 ezres Sachs és egy 15 ezres akármi között mekkora lesz a különbség. És toronycsapik is kellenének, az sincs normális 10 alatt...
Ricoe1562007-05-17 12:49:36 // 37117
Sokalom...bár nem értek a lovakhoz...minél olcsobb annál jobb...nekem:)))
A hátsó annyi,ja..
A hátsó annyi,ja..
Online tag
0
Vendég0
539
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- 155
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV