Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Satti2009-12-22 10:14:58 // 12951
Nyomulnak az arabok, fektetik be a lovettát, mert már nem az olajé a jövő. :-)
BeeGee2009-12-22 10:12:16 // 12950
Lehet hogy a ducatti adott alapot a pletykának. Olasz-olasz.. :)
Tommi2009-12-22 10:10:57 // 12949
Sőt, a VW tulajdonosi szerkezete is átrendeződött kissé :)))

Klikk
Tommi2009-12-22 10:09:26 // 12948
Nem tudom honnan röppent fel a VW-vásárlás híre, de óriási kacsa volt :) A VW nemrég azt mondta, hogy nem akar már semmit felvásárolni, meg amúgy is, az utóbbi időben egészen mással voltak elfoglalva.
Klikk
Satti2009-12-22 10:08:48 // 12947
Egyébként, hogy vmi Alfás is legyen, a Guiletta kormánya végre qrvajól néz ki, mert a 159 és Brera kormány az sajnos elég gáz.
TarP2009-12-22 10:08:16 // 12946
Így van, és a garancia is egy plusz biztosíték.

Nekem ezidáig csak használt autóim voltak. 16 évev Lancia delta, aztán a 7 évesen vett GTV, ami mára már 13. éves. De most én is újban gondolkozom. Ez a 235 lovas 1750TBi Multiair izgatja legjobban a "valós" fantáziámat. (A valótlant meg egy Maserati Granturismo S:), de az tényleg valótlan...)
Satti2009-12-22 10:06:08 // 12945
A legjobb, mikor egy újszerű, 1-2 éves autót tudsz megvenni, kicsi km-el, ami még gyári garanciás, de már jóval az új ára alatt lehet megvenni, avval nincs tőrténet és jó az ára is, nincs rajta akkora bukta.
Egy olyan autó, ami újonnan, mondjuk 5 millió Ft, az 1-1.5 évesen max. 3.5-4 milliót ér, max. 10-20 ezer km-el.
Tibe2009-12-22 09:56:47 // 12944
Te 7-8 év alatt veszel 2, netán 3 használt autót és árban ugyanott vagy mint én az 1 újammal, ráadásul belenyúlhatsz vmi gázosabb autóba, amire sokat kell költeni akkor máris jobban állok én anyagilag. :) De ezt persze nem kell elfogadnotok, csak az én véleményem.
GEORGE2009-12-22 00:07:24 // 12943
Én még sose tartottam meg 7-8 évig egy autót.......
Xixo2009-12-21 21:19:49 // 12942
Ha le tudod írni valahogy a költségeidet, akkor persze. :)
BeeGee2009-12-21 21:01:47 // 12941
Nem a hitel mellett tettem le a voksom, hanem a tartós bérlet (v lízing) konstrukció előnye mellett (adott helyzetben :) )
Xixo2009-12-21 20:54:09 // 12940
A hitelezésnél kevés jobb üzlet van sajnos. :(
Atesz19872009-12-21 20:06:14 // 12939
Azért vigyázni kell a hitelesek fikázásával is. Nem mindenki felelőtlenül veszi fel a hiteleket, bár manapság nagy divat lehülyézni mindenkit, akinek hitele van. Van akinek egy 3-4 millós falusi családi ház árának összespórólása is 10 éveket vesz igénybe, ha élni is akar mellette. Addig is lakni kell valahol.

Új autót az vegyen 5 millió felett hétköznapi használatra, aki a nagybetűs "MEGTEHETI" kategóriába tartozik. Egy sima átlagos családnak marhára nem éri meg 7-8 millióért autót venni. Ha már mindenképpen nagyobb az igény, mint amilyen vastag a pénztárca, az vegye meg 2-3 évesen a 8 milliós autót. Én úgy látom, hogy 4-5 millió között van az a lélektani határ, amit 8-10 év használat mellett érdemes bevállalni.
BeeGee2009-12-21 20:05:07 // 12938
Blade nyilván úgy értette, hogy ugyanaz újban vagy használtban. Egyértelmű, melyik a jobb. Szerintem itt egyikünknek sem jutna eszébe egy új splash 1.0-át venni egy 156, 147, stb. helyett :)

Itthon kb meddő vita ez, az emberek fizetése nem engedi hogy reálisan döntsenek - vagy sznobságból túlvállalják magukat, vagy sosem vesznek új autót.
Annak a kis rétegnek aki meg tud engedni magának új autót viszont érdemes elgondolkoznia, hogy beletesz-e 100%-ot egy nagy értékű autóba, vagy csak 30%-ot és a fennmaradót befekteti, pörgeti. Ilyenkor már van létjogosultsága a hitelének, tartós bérletnek. Az utóbbi ebben az esetben az értékveszés is máshogy fest. Optimális esetben nem nagyobb mint egy 10 éves autónál (papíron nagyobb, de nem vesz ki többet a zsebedből).
Xixo2009-12-21 19:55:15 // 12937
Mondjuk az is igaz, hogy ha anyagilag nem lenne korlátozva a project, akkor máshogy gondolnám... :))
Xixo2009-12-21 19:53:11 // 12936
Persze, tök igazad van, hogy az új az új. Csak amíg pl. a plazmára évekkel ezelőtt összespóroltam a 300ezret (ami most a felébe kerülhet), addig egy autóra már nem biztos, hogy menne ez, mert ott 4-5 millióról lenne szó.
Ha nekem van max 2,5 millióm, amiből autót vehetek, akkor megint csak mérlegelni kell, hogy elhozok egy zsír új alacsony felszereltségű, kevés lóerős benzinest vagy elhozok egy két éves jól felszerelt dízelt. Én a másodikat választottam, de persze kinek mi a fontos... :)
Blade2009-12-21 19:24:23 // 12935
Nagyon sok mindent lehetne nézni az életben, amin csak "bukik" az ember. Mint minden mást is, az új autóvásárlást is lehet optimalizálni. Az autó is a többi fogyasztási cikk közé tartozik ( gondolom ezzel nem mondtam újat:)) ), mégis kiemelkedik az értéke miatt a többi közül. De sok kicsi sokra megy, lehetnek olyan esetek, amikor az egy új autó használati idejét alapul véve, a többi fogyasztási cikk összeségének amortizációja forintosítva arányaiban meg is haladhatják egy autó amortizációját. Ha mindent úgy nézne az ember mint egy új autónál szokás, azaz "ha kitolom a szalonból százezrekkel kevesebbet ér" , ebben az esetben zokniból, cipőből, tv-ből, rádióból stb. stb. is használtat kellene venni. Mégsem vesz senki használtan a legtöbb fogyasztási cikkből :) Ezzel lehet vitatkozni, de egy valamivel nem: Az új autó az ÚJ autó, nem említhető egy lapon egy használttal:) Sokan elfelejtik az arany szabályt, addig nyújtózkodj, ameddig a takaró ér:)
A hitellel kapcsolatban maximálisan egyetértek, én sem veszek soha hitelre semmit soha:) Nem is vettem és nem is fogok:)
Xixo2009-12-21 17:33:27 // 12934
Saját tapasztalatomat tudom ezzel kapcsolatban leírni...

A Fiatokat kb egy-két évenként cseréltem, minimálisakat bukva rajta. Akkor annyira futotta anyagilag, hogy mindig egy picit fejlődjek. Aztán jött a 47es. 2 évesen 2,4 millért vettem egy újkorában kb 6 millióba kerülő autót, 24ezer km-el. A kötelező szervizeken kívül nem költöttem rá, csak egy jeladót cseréltem 15ezerért. (a tuningot most hagyjuk). 4 év után adtam el 1,55 millért. Buktam rajta évi 200ezer forintnál egy picivel többet. Szal nem érzem azt, hogy jobban jártam volna egy újjal, annak is mennie kellett volna mostanra, csak akkor 4,5 milliót buktam volna...

Arról nem is beszélve, hogy 5-6 millióm nincs kocsira, hitelre meg nem veszek semmit...
Kau2009-12-21 17:14:34 // 12933
Pedig sokkal nagyobb, mégha kívülről ez nem is tűnik fel. Eddig sok ismerősöm rácsodálkozott már :)
ystuc2009-12-21 16:25:35 // 12932
Ez így van. Az enyémhez hasonló korú BMW-k, ugyan ezzel a felszereltséggel ebből az osztályból kb 1,5-2 millával drágábbak. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-21 16:23:13 // 12931
Hát sokkal...380l (űlés leborítva 1225). A MiTo kicsi autó, kevés ajtóval, városi kocsi, és amúgy se tetszik.
Megnéztem, a Bravoé 400l, tehát 20l előnye van. A hátsó lábtere viszont nekem kisebbnek tűnik. Mindenesetre akárhogy nézzük, kb a Bravo és kategóriatársai jöhetnének szóba, de ugye a konszernen belüli kategóriatársak ki is esnek. Tetszik a Delta. ám rém drága. A Giulietta-t meg hagyjuk. Ennyi pénzből már akkor használt 159, ami inkább autó kinézetű..:-)
147Smz2009-12-21 15:52:05 // 12930
A MiTo szerintem tökéletes újkori mása a 145-nek. A 146-nak nem tudom mennyivel nagyobb a csomagtere, de gyanítom nem sokkal...
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-21 15:45:03 // 12929
Kinek mire kell? Ha évente 100e-t mennék azt mondanám ide nekem újautó. 3-5 évig használom és csere újra. Ez is egy életforma. De évente 30e km-nél erősen kérdéses a dolog.
Persze ki mit vár egy autótól. Engem baromira nem kápráztatnak el az újak semmilyen szempontból sem. Csak a saját 146-osomat tekintve mire tudnám lecserélni, ami méretben ilyesmi, dinamikára ilyesmi? Lehetőleg Olasz. Pl. Bravo t-jet. Mit nyernék? Annyit, hogy új. Lenne egy gyönyörű, ám szűkösebb beltér, egy iszákosabb motor, egy sokkal kevésbé informatív futómű.
És itt meg is állt a mutatvány. A Delta irreális árakon megy, a Mito visszalépés lenne (és nem tetszik), a Giulietta meg annyira nem tetszik, hogy nagyon...és gondolom az is inkább a 6-7m kategóriát célozza majd.
Én azt mondom, vegye meg más, bukja el az értékvesztés nagyját, majd megveszem én használtan, ha már irreális összegeket kér a 46.
Olasz autóban különösen igaz amúgy, hogy használtan sokkal nagyobb használati értékhez jutsz kevesebb pénzért, mint ha újat veszel.
147Smz2009-12-21 15:12:39 // 12928
Ilyen nálunk is van. BP-n a 8.ker lakosainak alanyai jogon jár ilyen feature a kocsijába :D
147Smz2009-12-21 15:10:56 // 12927
Hát nekem aki beül a 145-be hátulra úgy, hogy én nem veszem észre, az ügyes csávó :D
Piritu - 1.000.0002009-12-21 15:06:38 // 12926
Állítólag az amcsiknál meg külön lehet nyitni a parkoló autón a távirányítóval a sofőrajtót, hogy ne üljenek be előtted az anyósülésre egy fegyvernek látszó tárggyal :-)
147Smz2009-12-21 15:06:00 // 12925
Nem vagytok egyszerűek :DDD
A tehén is fingik, amiből a bőrülés készül :D
ystuc2009-12-21 15:04:28 // 12924
Több német autóban belehet állítani, hogy lezárjon, vagy sem, sőt már úgy is, hogy melyik ajtó zárjon le. Szerintem ez jó megoldás. :-)
Vikking 3112009-12-21 15:03:55 // 12923
Nekem a 45 is nyílik kilinccsel :)))

Amúgy tudom, hogy ide off, de akkor is beteszem EZT a reklámot.

- We can't reach Berlin!

-Sure?!

És szúr és szúr és döf és egy és kettő... :DDDDDD

Ez mekkora reklám te jó ééég....

Önbizalom legalább akkor volt döfködni a németeket... :D
Piritu - 1.000.0002009-12-21 15:03:16 // 12922
Az első ajtóknál nyílik, mert az oldja a központi zárat, hátul már más a helyzet. Viszont nem kell figyelni, hogy kiszállnak menet közben :-)
Ha nem ül hátul senki városban akkor be szoktam zárni, pont a hátsó ülés kirámolása miatt.
ystuc2009-12-21 15:02:48 // 12921
Ő viszont szó szerint gondolta... :-)
147Smz2009-12-21 15:00:54 // 12920
Na ez egy nagyon jó meglátás, nekem eszembe sem jutott. Azokat a verdákat én nem szeretem túlzottan, amik rád csukják a központi zárat. Ismerősöm reanultjában olyan volt, hogy belülről kilinccsel sem tudtad kinyitni a központival bezárt ajtót, csak gombbal. Tehát ha bármi gáz volt, kilincs rángatással nem nyílt. Nekem a Sierrámban simán nyílt belülről kilinccsel, a 145-ön nem próbáltam.
ystuc2009-12-21 14:58:29 // 12919
Nem Alfát árult. :-)
Tommi2009-12-21 14:55:14 // 12918
Képletesen értettem, nem szó szerint :P
Tibe2009-12-21 14:54:44 // 12917
Szerintem nem hülyeség az új autó vétele, csak nem kell 3 évente cserélgetni. :) Én 7-8 évre vettem az én Alfámat. Utána jöhet ismét egy új Alfa.
Kau2009-12-21 14:53:39 // 12916
LOL :)))
Tibe2009-12-21 14:53:07 // 12915
Arra nem gondolt az "úriember" hogy már eléggé elkésett mivel a gyárban is emberek vannak akik ugye összerakják az autót.... :P
GEORGE2009-12-21 14:51:24 // 12914
Azért 10.5-11-ért egy új 159 2,4 mjet TI vagy ugyan ez 1,5 évesen 15ezerrel 8 misiért azért elég elgondolkodtató árkülönbség. legalább is nekem....
A különbségből majdnem tudok venni egy 2éves MiTot.......


Szerintem nagyon drágák az új autók a 1,5 -2 éves példányokhoz képest.
Kau2009-12-21 14:50:52 // 12913
Az lett a Tommiéké. Új autó illat :))))
ystuc2009-12-21 14:49:06 // 12912
"Senki nem fingott bele..."
Ezt ismerem, jó lehet. Bár van egy kollégám, aki korábban új autókat értékesített. Mikor vitte át a kocsikat egyik helyről a másikra, addig várt benne ülve, amíg nem kellett fingania... Azt mondta, hogy azért is ő lesz az első... :-D
Tommi2009-12-21 14:45:53 // 12911
Ezért mondtam, hogy mérlegelni kell, mielőtt beleugrik az ember a vásárlásba :)
GEORGE2009-12-21 14:45:05 // 12910
Helyette nem lesz jó a 2,0 Mjet Dupla Turbós erőforrás? 220 lovas lesz.
A mostani 1,9 dupla turbóshoz képest egy generációval még újabb moci.
Kau2009-12-21 14:41:44 // 12909
Még szerencse, hogy mindenki másként gondolkozik és így megvan a folyamatos kereslet az újtól a pár évesen keresztül az idősebb Alfákig :)
GEORGE2009-12-21 14:41:25 // 12908
Akkor most mi a gond?
Az, hogy a közkonzolon egy kicsit hasonlítanak a gombok a 8C-ben lévőre?
Mert ezen kívül más egyezőség nincs, mindennek más a formája az eddig napvilágot látott Alfákhoz képest.
Kau2009-12-21 14:39:04 // 12907
Ha valaki megengedheti magának, az vegye meg újonnan. Ez természetes. De azért azt tudjuk, hogy az új autóban te pl. nem cserélhetsz otthon olajat, mert elveszted a garanciát. És kismillió ilyen dolgot meg lehet sokkal olcsóbban is oldani. Tehát nem hiszem, hogy valaha is visszahozná azt a 2-3 milliós különbséget egy új autó egy ilyen idős társával szemben. Persze tudja mindenki, hogy az új, az új és nyílván ez lenne a legjobb, de nem biztos, hogy ér annyit.
Tommi2009-12-21 14:38:05 // 12906
Igen, ez meg a másik... Lehet, hogy vennél valamit, de nem találsz eladót... Ha meg kintről akarsz hozni, az ugye tudjuk mivel jár... :)

Édesapám mondta azt annak idején, hogy ő akkor fog Alfár venni, ha megengedhet magának egy újat, amibe az ő szavaival élve "még senki nem fingott bele" :) Aztán 2000-ben eljutott odáig és megvette :)
Piritu - 1.000.0002009-12-21 14:35:46 // 12905
Szándékosan nem benyomható.
Ha olyan lenne a lámpánál állva bármit kiszedhetnének a csomagtartódból, mire észrevennéd már messze járnának. A világ sok részén teszik ezt, olaszoknál pl robogóval közlekednek, hogy esélyed se legyen.
Mondjuk ugyanígy a hátsó ülésről is szoktak kirámolni, nem véletlen hogy több OFF induláskor automatikusan becsukja a központi zárat :-))
147Smz2009-12-21 14:34:44 // 12904
Én is hasonlóan gondolom ezt. És egyébként a teóriával az a gond, hogy nem tudsz venni 1-2 évesen használt "új" autót. Ha most akarnék venni egy 147 19. JTDm Q2-t, egy sincs a hasznaltauto.hu-n. Ráadásul egy új autó új szaggal hibátlan állapotban mindig állatság.
Tommi2009-12-21 14:21:30 // 12903
Megmondom őszintén, hogy sosem értettem ezt a "kihajtok a kereskedésből és kevesebbet ér, ezért nem veszem meg" dolgot :) Egy autó sohasem befektetés és csak bukni lehet rajta (na jó, kivéve néhány ritka oldtimert). Ha kihajtok a kereskedésből, nyilván nem fogom eladni :) És ha 2-3 évesen veszem meg, akkor is bukok rajta, mire mondjuk 7-8 éves lesz.
De megfordítva, veszel egy pár évest és lehet, hogy a különbséget meg szervízre költöd + még görcsölsz is egy csomót és pénzben ugyanott vagy.

Nem vagyok mindenáron újautó párti, de nem vagyok biztos benne, hogy árban mindig jobb a használt, ha nem csak a vételárat nézzük, hanem néhány éves távban gondolkodva vizsgáljuk.
ystuc2009-12-21 14:13:25 // 12902
Pontosan... :-)
És mindig többet és többet akar, ha már egyszer megtapasztalt valami jót. :-D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak