mesa2009-10-30 20:08:26 //
11751
Hogy még üssük a forró vasat : sokkal jobb megoldás FWD autót "negykerekesíteni", mint RWD-t, mert utóbbi esetben két hosszirányú tengely (kardán) használata szükségeltetik, ami a legtöbb problémát és hajtási veszteséget okozza. hihihi BMW
A csúcs hülyeség megoldások terén a Nissan GT-R, ahol 2 tengely fut végig a kocsi alatt, eltérő sebességgel, mivel az transaxle, azaz hátul van a váltómű :DDD
Akkor inkább legyen Q4, de végső esetben FWD ,-)
KGBMAN2009-10-30 20:04:24 //
11750
Most nem azért, de néha rohadt jót tenne az amúgy szürke hétköznapokban egy kilincsel előre vett kanyar, ha már az erő megvan hozzá. Tudom elégedetlen szar alak vagyok, de igenis az amúgy vacak napot egy csapásra széppé tenné. Lehet hogy talán azért mert nekem az autózás nem csak közlekedés, hanem mert élvezeti forrás, kikapcsolódás, öröm. És mint ilyen önző disznó igenis élvezném az rwd előnyeit, ha már megvan hozzá a funcar :)
mesa2009-10-30 19:55:16 //
11749
OFF
Én tudom jól,de senkinek nem hátrány utánaolvasni! :)
Nos, hogy a BMW marketing mit hazudik, az egy másik kérdés!
Például évekig a BMW kormányzott kerekek nem hajtási erővel befolyásoltságával reklámoztak, most akkor ebben az esetben (xDrive) saját magukat köpik szemen :DDD
(De ha megnézed a gyári képet, nagyon nem egyforma a két első féltengely - gyári oldalrol linkelek)

(A kék részt nézd, ami a váltóból előre viszi a meghajtást)
Döntsd el, hogy én tudom-e jól vagy a BMW, illetve te...
A WTCC-hez visszatérve: a BMW kardántengelye olyan speciálisan könnyű anyagból van, hogy igazán nem oszt-szoroz. Ellenben a hátsó tengelyen a differenciálmű már eleve jobb súlyelosztást eredményez, ha ehhez hozzá vesszük az első tengely mögé, teljesen középre épített váltóművet, akkor nincs az az isten, aki kimagyarázná, hogy nincs előnyben egy FWD, kereszt motor beépítésű gépjárművel szemben ... ;-)
ON
Az Alfa 75 a WTCC elődjében a Transaxle rendszerével még a BMW-ken is túllépett
Satti2009-10-30 19:41:37 //
11748
Akárcsak a BMW Z3, Z4 vagy Mazda MX3, Opel speedster,
GTPeti2009-10-30 19:33:02 //
11747
Jaja, ez egyértelmű! A Spider és GTV/Brera aztán tényleg fun-car-ok. Ezeknél kötelezővé kellene tenni a hátulkaparást! :)
Satti2009-10-30 19:30:10 //
11746
Egy igazi Spider az valóban csak hátsókerekes.
GTPeti2009-10-30 19:25:53 //
11745
Zolee, az utolsó mondatodhoz: Senki sem húzta le szeretett márkánkat az RWD hiánya miatt. Csak megjegyeztük néhányan, hogy itt lett volna az alkalom, hogy meglépjék és igazából elég nyomós érv lett volna a sportosság mellett. (AWD szerintem lesz Milano-ból.) Igazából annak viszont örülni kell, hogy felismerték: a Milano feletti kategóriában tényleg elengedhetetlen az RWD a presztízs miatt.
Mindennapi használatra amúgy tökéletes a FWD - ahogy Te is és Warbi is mondjátok -, de egy Alfát általában nem csak arra vesznek, hogy eljussanak A-ból B-be, hanem mert "drivers car"-t akar a vezetője.
(A köv. autóm lehet, hogy 159 lesz egyszer és azért én sem bánkódom amiatt, hogy nem RWD. Túlteszem majd magam rajta vhogy. :)
Teljesen ízlés függő. Versenysportban meg megvan a sportág ahol az egyik jobb, megvan ahol a másik. Személy szerint gokartozni nagyon szeretek, a pályán csak rwd jöhet szóba. De pl utcán utálok hátsókerekessel közlekedni, mert a mindennapi közlekedési reflexeim fwd-re vannak beállva, ezzel érzem biztonságban magam. Ladát, E30 BMW-t Pontiac V6-ot próbáltam eddig utcán, engem zavart, hogy hátsókerekesek. Biztos jó móka a drift (persze játszogattam is velük), de nem az én sportom, nem lőtte be úgy az adrenalint, mint amikor elsőkerekessel gáz+ballábfék tépem bele a kanyarokba, vagy akár télen nagygáz, gázelvétel és íven van, aztán húzatom belőle kifele... Másnál ez máshogy van, ennyi.
KGBMAN2009-10-30 09:45:33 //
11743
Nem húzom le, de lássuk be hogy a GTV/Spider/Brera modellek többsége és a V6 modellek mindegyike nem azért van megvásárolva, hogy az ember bevásárlásra használja. Talán a kisebb modellek mint Milano/MiTo tényleg jobb első kerékkel, de a fent említetteknek vagy awd kellene vagy rwd... De ez csak az én véleményem, mert nekem kissé hiányzik. Azért ha a konkurens márkák hasonló célkategóriás vasait nézem a presztizs kategória mindegyike rwd vagy awd. Ebbe is jól jött volna.
Nem. Arról van szó, hogy a minimum súlyt mondjuk 1100 kg-ban határozzák meg és azt el lehet érni mindkettővel. Ugyanakkor a BMW-vel a konstrukcióból adódó súlytöbbletet nem cipeltették, mivel a súly mindenki számára egységes volt. A BMW máshol spórolt többet mint a többiek, hogy beépíthesse a kardánt. Ezzel csak az rwd előnye volt meg, a többletsúlya nem.
Láttam már amikor ugyanez a kanyarvétel meglepődöttséget csalt a gyanútlananyu arcára.
Nem az a kérdés, hogy jó-e vele néha állatkodni, hanem az, hogy a mindennapos használatra van-e értelme ennyire nyüszögni az rwd miatt, és ennyire lehúzni egy márkát csak azért, mert nem gyárt rwd autókat?
Azért, hogy lehessen vele közlekedni :)
KGBMAN2009-10-29 18:11:21 //
11740
Itt pont arról van szó, hogy az amúgy is kardánnal rendelkező BMW kapjon még +40 kilót.. Magyarul dupla többlet. Személy szerint szeretem mindkét márkát. Alfa a hobbi verda, BMW a családi. És azért néha jó állatkodni azzal az rwd-vel, hidd el.. Egy fos nap után mosolyt csal az arcodra egy szépen, csúsztatott ívben bevett kanyar.. :)
Ehhez képest a BMW az xDrive rendszernél pont azt hangsúlyozta, hogy az első keréknél is azonos hosszúságú féltengelyt alkalmaznak (állítólag ezt nem olyan egyszerű ám megoldani), ezért nincs hajtási befolyás. Vagy a BMW tudja rosszul vagy te.:))
Én sem értettem, hogy miért kapjanak plusz súlyt a BMW-k, de aztán rájöttem, hogy teljesen logikus. Versenyautónál meg van határozva a minimum súly, azt mindenki tudja hozni.
De nézzük ugyanazt az autót első és hátsókerék hajtással. Van köztük egy marha nagy különbség: a kardántengely.
RWD-nek előnye a jobb tapadás rajtnál, hátránya a plusz súly. Na ez a hátrány tűnt el a minimum súllyal, hiszen a kardán súlyát elspórolták máshonnan.
KGBMAN2009-10-29 17:07:11 //
11738
Lehet, hogy presztizs, de néha azért szívesen szórakoznék néha egy kicsit kilincsel előre ott, ahol ezt ki is tudom próbálni. No nem a városban, hanem nyugodt területen ahol nem tehetek kárt senkiben. Az autó pedig bírná, a kraft megvan hozzá benne.
GTPeti2009-10-29 15:38:14 //
11737
A hsz.-szel teljesmértékben egyetértek.
(És mennyire klassz marketingkampányt lehetne abból kikerekíteni, hogy Alfa+tradíció és hogy most mennyire visszatérnek a gyökerekhez (modern formában)...)
mesa2009-10-29 15:34:00 //
11736
Jut eszembe : nekem nincs smemi problémám az FWD-vel, megvannak az előnyei,de azt mondják, a prémium kategóriában csak RWD autók számítanak. Tehát a gyárnak presztizs-kérdés kell hogy legyen a visszatérés!!!
mesa2009-10-29 15:30:57 //
11735
150 lóerős RWD autó a hétköznapokon teljességgel biztonságos, ellenben ha az idő engedi, kellemes élményeket is ad
De mivel ez a jövő Alfái topik, maximum a közeljövő felső középkategóriás Alfáiban jelenhet meg (Chrysler alapokon)
mesa2009-10-29 15:26:24 //
11734
Na most nem kötekedésből mondom de sok minden van az írásodban, ami kiegészítést kíván ;-)
Egy részről nem azért csavarja, rángatja az FWD a kezedben a kormányt, mert nem egyforma hosszúságúak a féltengelyek. ilyen alapon csak a Subaru tudna vezethető autót gyártani ,-) Arról van szó, hogy az FWD autóknál a helyszűke (meg a spórolás) miatt MacPherson felfüggesztést használnak leginkább, ahol a lengőkaron kívül csak egy flexi ponton van megfogva a szerkezet. Így amikor nagy erőt kell átadni az útfelületnek, de az kétoldali kerekek ahogy eltérő mértékben el-el forognak, akkor az egész felfüggesztést előre-hátra ráncigálják, ami következményeképp a kezedben merőleges irányú erőknek köszönhetően elforog a kormánykerék.
Ezt vagy önzáró diffivel, vagy prosztó elektronikus (fékezős) difivel egy picit tudják enyhíteni.
Ma már a Focus fejlesztői kitaláltak valami külön megtámasztást ilyen esetre, de a jobb autókon kettős keresztlengőkar is befér a költségvetésbe :))
WTCC : pont nagyon rossz példát hoztál fel, ott -és gyorsulási versenyeken is ugyanúgy- az RWD autók óriási előnyben vannak ! Minden egyes rajtnál 3-4 autónyi előnyt autóztak ki a Bimmerek, teljesen mindegy volt, hogy milyen időjárási körülmények között. Erre találták ki, hogy az RWD-sek kapjanak plusz súlyt. (Erre persze a BMW-sek meg mondták hogy akkor a többiek is kapjanak plusz súlyt, mert ők meg szekvenciális váltót használnak .. de ez egy végtelen történet :) )
A 156 Thompsonnal meg csak akkor verte meg a BMW-ket amikor azokon 40+ súly is volt, ez hozzátartozik a tényekhez, de valóban az öt éves 156 (kettős keresztlengőkarral) simán nyert! ,-)
Az alapáras biztonsági extra okés, csakhogy azért kell bele, mert az átlag autós csúszós úton meghalna benne. Szóval megteremtik az életveszélyt, aztán azt megszüntetik, és verik a mellüket, hogy alapáras az összes hárombetűs. Ez olyan mint a védelmi pénz. Erre mondom azt, hogy ne akarjön megölni, és akkor nem lesz szükség arra, hogy megvédjen.:)))
Utcai autónál ehhez azért nem olyan sok köze van a nyomatéknak. Egyszerűen a kasztni hátralendül gyorsításkor (vagyis inkább a tehetetlensége miatt később iramodik a kerekek után:D) ezért ül be a hátulja, és ezért csökken a az első keréken a terhelés.
Ezért szokták a motort az első tengely elé rakni fwd-nél, és ezért kerülhet rwd-nél az első tengely mögé.
Értelmes futóművel, meg mondjuk önzáró difivel simán megoldható, hogy sportos legyen egy fwd, de erről majd a q2-vel rendelkező cartársak mesélnek. Ha csak a WTCC-t nézzük nem is olyan régen a 156-os agyonverte a BMW-t, most meg épp a Seat teszi ezt, szóval versenypályán sem egyértelmű előny az rwd.
A gyorsulási autónál (Top Fuel kategória) az egyensúlyt a kipufogó teremti meg (rakéta elv). Ha valami műszaki hiba van, pl kihagy a motor akkor emelkedik meg az eleje, egyrészt a nyomaték miatt, másrészt meg a hátsó szárny miatt. Nem magamtól vagyok ilyen okos, asszem a NatGeo-n volt egy műsor erről.
Kazes☻2009-10-29 14:11:30 //
11732
Sajnos igazat kell, hogy adjak neked részemről legalábbis, csak valahogy én nem érzem olyan jól magam fronthajtásúban, bár nem kanyarodok vele én sem kilinccsel előre, de valahogy mégiscsak jobb a hátúlkaparós. :)))
Kacorka2009-10-29 13:50:10 //
11731
Sztem ez az egész hátsókerék téma kissé túl van misztifikálva. Én úgy érzem, hogy 200 ló alatt inkább csak presztizsértéke van. Egyszerűen hozzátartozik a sportos feelinghez a tradiciók miatt. Legalábbis én elég ritkán látok az utakon kilinccsel előre közlekedni hátsókerekes autókat.
Ettől függetlenül marhára vágynék egy állatkodós transaxle alfára, leginkább egy szénné hegyezett nord motorral vagy V6-tal. Na ott tényleg dukál a hátsókerékhajtás.
GTPeti2009-10-29 13:38:10 //
11730
Ez csak egy példa volt. Igazad van, nem csak ezen múlik a sportos imidzs, ez csak egy (opcionális) összetevője. Egy másik mondjuk a motorválaszték. És egy harmadik az egyedi forma.
TarP2009-10-29 13:10:21 //
11729
Hali,
A legkisebb hajtási vesztesége az elsőkerék hajtásnak van, így az bizonyos szempontból (EGYRE FONTOSABB SZEMPONT!!!) a legjobb döntés.
Így ebben a kis-alsó és közép kategóriában rendben van az első hajtás. 300 lóerőig simán bevállalnám az elsőt. Afölött pedig jönnek a Maseratik, Ferrarik, amiknél megvan a hátsóhajtás. Valójában a Maseratinak kellene lefelé nyitnia, azaz kisebb, BMW 335ci, Mercedec 350 C..CL.. ECoupe és JAG X-Type 3.0... ellen indítható négyajtóst gyártania, mert a Maseratinak megvan erre a presztízse.
Az Alfa legnagyobb célközönsége szerintem a 147-156-Milano-159-GT területen mozog és nem is venne meg egy 15-16 milliós 300 ló körüli Alfát. El kell ismerni, hogy 150-200 ( 5-9 millióFt) ló között adhatóak el igazán a gyár termékei.
Az összkereket meg opcióként árulnám, ha valaki hegyoldalban lakik, vagy sokat jár erdőben, csúszkálós utakon...
Tedi2009-10-29 13:07:19 //
11728
Na azér a ló túlsó oldalára se essünk át :) A kategóriájában csak a BMW-nek van hátsókerék-meghajtása. Nem hiszem, hogy csak ezen múlik a sportos imidzs, mert akkor az Alfának 1983-óta harangoztak.
Tedi2009-10-29 13:05:06 //
11727
Csakhogy ők kevesebben vannak és nehezebben átcsábíthatók...szerintem
KGBMAN2009-10-29 13:04:06 //
11726
Hát a Spiderben is van akkora forgatónyomaték, hogy induláskor egy rendes padlónál megcsavarja azt a kormányt alaposan. És nem vagyok benne biztos, hogy a 30 kilós néni bírna vele. De lehet csak az enyém szar.
Az alapárú biztonsági maximum meg jó ötlet, hiszen semmi sem olyan értékes nekem, mint vezetőnek, mint az hogy élve megmaradjak ha valami történik. És ha ezt alapból kínálod a népnek, akkor örül neki.
Arról se feledkezzen meg az ember, hogy rwd-nél ráül a hajtott kerékre a kaszni, míg az fwd-nél kissé megkönnyebbül a hajtott kerék. Ez annak köszönhető, hogy a hajtás tengelyén nem csak a kerék fejt ki hatást az útra, hanem a kölcsönhatásnak megfelelően visszafelé is. Nem csak a kereket próbálja a forgás megmozgatni, hanem a tapadási súrlódásnak megfelelően a kerék is az egész kasznit, nyilván jóval csekélyebb mértékben, de azért láthatóan, mert a rugókat és gátlókat enyhe (vagy éppen komolyabb nyomatéknál durvább) mértékben összenyomja. Ezért van az, hogy ha nincs kitámasztva egy rwd dragster, akkor felágaskodik az orra. Szal néha jól jönne az az extra tapadás, vagy az az awd.
Akkor kapja ki a kezedből, ha láma módon van megcsinálva (pl Saab 900), és az egyik féltengely hosszabb mint a másik. Ilyenkor tudja valamelyest félrehúzni a kormányt. Nem kikapja a kezedből, csak félrehúzza. Ezt úgy szemléltették, hogy valami reptéren mentek 60-70 körül, majd elengedte a pali a kormányt és lepadlózta. Na ekkor ment el az elengedett kormány kb 1-2 centit.
Ennek igazából a komfort miatt van jelentőssége, mert simán meg lehet tartani, egy 30 kilós nőnek sem okoz gondot, csak állítólág hülye érzés.
Mindig is azt mondtam, hogy van azért annak oka, hogy a BMW-ben majdhogynem a szélvédő is extralistás, ugyanakkor a vezetést segítő (értsd: meghalást hátráltató) elektronikák alapárasak. Már a 316-osban is...
Ha hátsókerekes az autó akkor lehet vele állatkodni, aminek ugyan értelme nincsen, de a lényeg, hogy megtehetnéd.
Szerintem (de ez csak egy vélemény) az Alfa eredeti elképzelése tökéletes volt, miszerint 200 ló alatt fwd, 200 ló fölött awd.
Satti2009-10-29 08:54:28 //
11724
Az egyes BMW az az. :-)
147Smz2009-10-29 07:27:57 //
11723
Világosítsatok fel plz, hogy a hátsókerék hajtás miért jobb az elsőnél :-)
Tényleg nem tudom... Amit tudok, hogy kb 200 lóerő körül már az első kerékhajtású autó kikapja a kezedből a kormányt és nem tudja jól átvinni az útra az erőt. Viszont állítólag biztonságosabb a hátsókerekesnél. Jól tudom?
GEORGE2009-10-29 03:20:55 //
11722
Utólag nem ér becsempészni a nem szót :-))))))))))))))))))))))))))))
Megteszed a kedvemért, hogy elolvasod mégegyszer?
GTPeti2009-10-29 00:15:17 //
11720
Amúgy, ha a Milano hátsókerekes lenne, legalább kitűnne valamivel a tegnapelőtti Alfás kvízben látható egyéb autók közül...
GTPeti2009-10-29 00:07:36 //
11719
Nem.
De, akkor tényleg ellenfele lenne pl. egy 1-es BMW-nek. Így viszont kb. annyira, amennyire egy Golf. Mind tudjuk, hogy nem mi vagyunk a fő vásárlók.
KGBMAN2009-10-28 23:49:09 //
11718
Hóban nem robogózok és -20 fokban sem. Olyankor jön a BKV.. Ezúton is köszönöm az önzetlen és ingyenes segítségüket :DDDDDDD
Bár az ellenőrök ezt a nézetet nem osztják, de velük ritkán kerülök kontaktusba és olyankor is általában elkerülnek. Biztos a homlokomra van írva, hogy "nem nyert, menj szépen tovább".
Ráadásul munkahely-otthon táv kb 10-15 perc busszal. Akkor szerinted előveszem a féltve őrzött autóm a zárt udvarból, hogy a felvonulási téren valami kannibál nekimenjen vagy rányissák az ajtót? Egész nap paráznék miatta. Van ahová kocsival járok, de az nem a belváros és ott dedikált parkolóm van az ügyfél udvarában.
GEORGE2009-10-28 23:40:23 //
11717
Robogó még csak csak, de BKV?? Akkor már inkáb gyalog..........:-)
KGBMAN2009-10-28 23:39:08 //
11716
Ott biztosan.. De az ember nem is mindennapos használatra újít be egy Spidert szerintem. Itt pesten nem is lenne célszerű. Napi használatra ott a robogó meg a BKV. :)
Grando2009-10-28 23:36:33 //
11715
Sőt... ;)))
GEORGE2009-10-28 23:33:49 //
11714
A mindennapokban szinte mindegy, hogy hátsó vagy elsőkerék hajtás van....
GEORGE2009-10-28 23:32:28 //
11713
Téged is csak ezt tart vissza egy új Alfa vásárlásától??? :-)
KGBMAN2009-10-28 23:31:38 //
11712
Ezek szerint. :)
Én is értékelném a hátsó vagy összkereket a Spiderben. Mellesleg ha a Spider anno hátsókerékkel jött volna ki szvsz sokkal többet el lehetett volna adni belőle. Ráadásul durva konkurenciát támasztott volna a Boxter/Z3/Z4/MX5 társaságnak.
KGBMAN2009-10-28 23:27:35 //
11711
A 159/Brera/Spider nekem nagyon bejön. Kissé visszatérést látok benne a régi Zagato kabrió/kupé formavilág elejéhez, ami jó. Magasan a legszebb alfa amit piacra dobtak az utóbbi időben a 3 lámpás orral és azzal a szép hátsóval. Már csak egy GTA kéne belőle összkerékkel, ha már hátsó nincs.
Csak nekem nem hiányzik egy kompakt autóba a hátsókerékhajtás?
GEORGE2009-10-28 22:57:23 //
11708
Ettől nehezen fog fellendülni az Alfa gyár :-)))
Ha most nem is, de 5-6-10 év múlva feltétlen. :)))
GEORGE2009-10-28 22:28:04 //
11706
Figyú peti.
Többen morogják, hogy miért nincs újból hátsókerekes alfa.....ha most kidobnák a Milánót hátulkaparósba, akkor akik morogtak, mind vennének egyet-egyet???
Nekem a 156 a fészlift után tetszik. Van akinek az előző. Ez máris megosztás.:)
Amúgy a megosztást nem arra mondtam, hogy ami megosztó az szép, csak azt mondtam, hogy egyedi.
GTPeti2009-10-28 21:43:32 //
11704
Agyalás? Az jó. Hogy elcsesznek újabb 6-7 évet az viszont nem annyira. (SZVSZ sokkal többe kerül nekik.)
GEORGE2009-10-28 21:39:03 //
11703
A Milanóba már inkább helye lenne a hátulkaparós megoldásnak.......
nekünk kint azt mondták, hogy agyalás van a hátulkaparós hajtáshoz való visszatéréshez....
GTPeti2009-10-28 21:35:43 //
11702
OK, legyen.
De a Milano-nál már tényleg szükség lett volna rá. Ennyit a sportos értékekről.