Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

liusz2019-11-07 21:30:39 // 22829
Igen, egy a Giulianál kisebb, elöl rövid hátul hosszú túlnyúlású, klasszikus kupé. Az M2-nél szebb és jobb, na az kéne...
RomeoOne2019-11-07 18:48:56 // 22828
Csak azt is hozzátetted, hogy "M3 verő". Az M3 kategóriájában pontosan a Giulia QV van.
Tommi2019-11-07 16:41:10 // 22827
Annak idején az első Mazda 6-osnál pl az alfás kerek légbeömlőket is lemásolták a műszerfalra, erre mondta Winkler a teszt alatt, hogy ha dizájnt kéne lopni, ő is elsőnek az Alfától lopna :)
Tommi2019-11-07 16:37:47 // 22826
Bocsánat, nem fogalmaztam elég egyértelműen: sportkupéra gondoltam, mint rétegmodellre, hozzá képest a Giulia egy "populárisabb" modell :)
droberto2019-11-06 18:12:02 // 22825
A Chrysler féle V6 Pentastar korszerű és takarékos. 9 liter az átlaga a 2t-ás Dodge Grand Caravanban.
Giuntini2019-11-06 17:55:40 // 22824
Ez egyáltalán nem kritika, mert a gagyi anyaghasználat ellenére a pofonegyszerű motorjaik és futóműveik megbízhatóak. A régebbi automata váltóknál még nívópálca is volt, szűrő cseréje is egyszerű volt.
Liquid2019-11-06 17:51:41 // 22823
Persze van olyan motor ami régivágású, de ez nem jelent semmit. Attól nem feltétlenül kevesebb egyik sem. Veszik az emberek, van belőle megvehető.Inkább lenne 12 szelepes V6, ha ettől függ az, hogy van rendes modellpaletta.
Giuntini2019-11-06 16:08:47 // 22822
Sőt a Corvette is 2 szelepes, nyomórudas a mai napig! Ez alól tényleg csak a Mustang a kivétel!
Műszakilag ezek az autók fasorban sincsenek a Giulia QV-hez, vagy egy Maseratihoz, de akár egy BMW-hez sem.
Egy V8 Mustang itteni új ára 15 millió. Majdnem kettőt lehet venni egy QV árából. A Corvette-t előszeretettel próbálják a Ferrarihoz hasonlítani. Azért a 60-70 ezer €-os új ára önmagáért beszél.
Giuntini2019-11-06 15:48:49 // 22821
Nem csúsztatás !
A Camaro V8-asa nyomórudas, a Dodge Chalanger Hemi motorja szintúgy. A legmodernebb a Ford Mustang, az valóban 4 szelepes, és az a legeurópaibb.
Kazes☻2019-11-06 15:21:24 // 22820
Ej - ej...
RomeoOne2019-11-06 15:17:59 // 22819
Ja, hogy a Mustang. Én a Demonnál tartottam már.
Kazes☻2019-11-06 14:23:38 // 22818
Hagyományos 6 sebességes kézi váltót mond az emberke... de a lényeg (amit még többen szerünk), hogyaszonygya... „ebben az autóban érzem, hogy egy gépet kezelek”. :)
Liquid2019-11-06 13:40:37 // 22817
Ez így ebben a formában erős csúsztatás :)
Nyomórudas 2 szelepesek voltak, de már nagyon nem...
Nézz utána egy kicsit :)
Giuntini2019-11-06 12:59:37 // 22816
Kétszelepes nyomórudas motorok, hengerenként két szeleppel. A mai napig ezek a motorok vannak a Chryslernél is. A Mustang V8 is ilyen, meg az összes muscle car.
Giuntini2019-11-06 12:35:58 // 22815
Az előnyük a faék egyszerűség és a megbízhatóság.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-06 11:24:46 // 22814
jah és 200ft/L a benya ára a Tesla őshazájában szóval ha valami eszik 20L-et mondjuk egy V6 annyi, mint nálunk amennyiért tankolom a Stelviot arányosítva....
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-06 11:18:19 // 22813
akkor nézzük a Camaro-t arra nem lehet panasz az összerakásra mivel az EU-ba is hozzák van belőle V6, 6.2 V8 26e dollártól indul a 4 hengeres turbó annyi, mint nálunk egy felszerelt Vitara...
RomeoOne2019-11-06 10:41:05 // 22812
Mondjuk nem ez az európai botmixer váltó, hanem a tolós, szekvenciális váltó. Az az izomautóikban mindig is jelen volt. Meg nyilván egyenes gyorsulásokhoz mindenhol ilyet használnak.
Kazes☻2019-11-06 10:15:06 // 22811
És kézi váltós... Amerikában... ahol jóformán azt sem tudják mi az! :D
Giuntini2019-11-06 10:14:31 // 22810
Ez a válasz Erhardnak ment.
Giuntini2019-11-06 10:12:54 // 22809
Ebben igazad van, de olyan is a minősége. Egy V8 Mustang ára sem éri el a Giulia Veloce árát. Ezeknek az autókknak van bugyborgó hangjuk, iszonyat nyomatékuk (nagy fogyival) és csapnivaló minőségük. Olyan gagyi az anyagfelhasználás hogy a masszázsülést kenjék a hajukra. A Dodge Chalanger szerintem ma a legjobb formájú amerikai autó, de annyira gagyi hogy szégyen. A Mustang sem különb. Beletesznek elavult motorokat, ami szégyenteljes minőséggel társul általában. Ennek ellenére megbízhatóak, mert faék egyszerűségüek.
A Jeep minőségét a Fiat hozta fel. Ez tény!
A Tesla minősége annyira csapnivaló, hogy azt nem lehet a manufakturális gyártásra fogni. Elváló kárpitok, gagyi anyagok. Ezt saját szememmel láttam, futóműves haverom egyik ügyfelének autóján. Nem szabad ajnározni, ahogy Karotta, mert az egészet kell nézni, és az egyáltalán nem pozitív.
RomeoOne2019-11-06 09:59:57 // 22808
Kb. az összes amerikai izomautó erre a koncepcióra épül. Hatalmas szívómotor (esetleg kompresszor rajta), amúgy minden más olcsó/gagyi benne. De ezt úgyis csak azok az élhetetlenek fájlalják, akiknek a Giuliában is az volt a legnagyobb problémájuk, hogy sorjás a váltókar.
De azért ettől függetlenül tény, hogy a motoron kívül semmi másban nem tudnak verni egy Giulia szintű autót.
Sturcz Anti csinált a V8 Mustangról egy jó videotesztet, ott minden lényegeset elmond, az mai napig kedvencem, majd ezt nézd meg:
Totalcar teszt: Ford Mustang GT - 2018. Olcsóbban még nem mérték a férfiasságot

Az én személyes kedvencem a Dodge Demon. Kimondottan gyorsulási versenyekre építették. F.szra tudja húzni a villanyosokat is 0-400-on :D
A leggyorsabb valaha épített sorozatgyártású autó. Beleértve ilyeneket is mint pl. a LaFerrari.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-06 09:40:50 // 22807
szerintem meg pont jó arra ami, a vicc hogy az alap nincs 10 milla és V8 ... itthon még egy alap Giuliat nem kapsz ennyiért ez a másik vicc...
Liquid2019-11-05 21:35:48 // 22806
A 2 literes pl. teljesen jó, nyilván súlyban és méretben hozzá való kaszniban. A 2.5-öst nem ismerem. A hibrideket hagyjuk, azok városban tudnak a szívónál kevesebbet fogyasztani, de városon kívül semmit se érnek.
RomeoOne2019-11-05 21:24:19 // 22805
Az a Hellcat. Én is nézegettem, de az, mint a többi amerikai izomautó, egy valamit tud. Kuuuurva erős. És ennyi. Sztem simán elforgatja még a kerekét 200-nál egy padlózásra. Hátsó tengelyen alig tudja letenni azt az erőt. Meg kanyarodni ne akarjál vele, az nem arról szól, hogy elfordul :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 19:54:21 // 22804
RAM-ban van még :DDD Most néztem kint milyen Ford SUV-ok vannak áhhhh 50e dollcsiért V6-ok ...
Te jó isten egy új Dodge Charger 5.7 V8 707 Le csak 40e dollár...áhhhhhhhhhhh ebben ülnék :DDD
Giuntini2019-11-05 19:32:44 // 22803
Sajna már nincs V8 a Corvette és néhány muscle car (Camaro, Mustang) kivételével. Már a Lincoln is V6 Ecoboost turbót kínál csak.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 19:24:32 // 22802
valamilyen szinten lényeg, ha csak nem 7 végi autónak van használva, ha nem lenne lényeg mindenki V6-tal szaladgálna de Te sem azzal mászkálsz, mert sajnos számít a fogyasztás valamilyen szinten ... nálam a 10L belefér, a 18 már igencsak fájna...
ezért bánom, hogy nem USA-ban élek az ottani benya árral meg új autó árakkal valami V8-cal furikáznék még a budira is...
Giuntini2019-11-05 19:07:38 // 22801
De nem a fogyasztás a lényeg! Aki V6-ot vesz, azt nem érdekli a fogyasztás. A 159-ben a blokk Holden, de a hengerfej Alfa ha jól tudom... Sokan kritizálták ezt a motort, de szerintem ha normálisan karbantartották, egy jó motor volt. Jó volt a hangja, és azért a 260 ló megmozdult. Nem lehet pótolni egy ilyen motort 4 hengeres turbóval. Ha nem lenne a Domoklész kardja, ott a fejek felett, hogy mit kell rákölteni, egy csodálatos autó lenne. Egyszer ezek a motorok, jobban mondva ezek az autók ezzel a motorral majd sokat érnek. Egyszer nem azt fogják mondani hogy Busso vagy Holden, hanem V6! Ma már egy normális 164 V6-ért 15 ezer€-ot kérnek.
Ki fognak pusztulni ezek az utolsó dinoszauruszok, és mikor majd visszasírják, késő lesz. Bár az is lehet, hogy a mostani technocraták már emlékezni sem fognak rá.
Aztán lehet hogy feltámadnak mint főnixmadár, úgy mint a "bakelit" lemezek. Évtizedek múltán jöttek rá: jé ezek sokkal jobban szólnak mint a cd-k. Akkor mikor már a cd-k is eltűnőben vannak.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 19:06:45 // 22800
Mazdának melyik az értelmes szívó motorja? a 2.5? harmatgyenge fos... a Lexusnak van még V6-os akár hybridben is az is nagyon klafa a maga 12L-es fogyasztásával...
Giuntini2019-11-05 16:46:38 // 22799
Azt tudom hogy a 159 V6 automata városban 18lityót fogyaszt.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 16:41:17 // 22798
kérdezd meg Csabi barátodat nekik is van... ennyit eszik, ezt tudja ő is csak csodálkozott, mint ahogy én is
Kazes☻2019-11-05 15:29:48 // 22797
Én már régóta mondom, hogy elég ide 1, azaz egy topic... és írjunk bele mindent vegyesen, oszt jónapot! :P
Liquid2019-11-05 15:28:23 // 22796
pont ez a baj, hogy nincs :) meg másnak se mert a b.zi EU kinyírta az összeset, lett helyette 900-as fűnyírómotor...
Írtam is hogy a Holden V6 nem az igazi, de ha ugyanazt az energiát teszik bele mint a fűnyírókba, akkor lenne értelmes szívómotor. (lásd Mazda)
A 156 2.5 V6-ok nem ettek sokat. A Vitara azért kisebb és könnyebb, megint csak nem ugyanaz a kategória.
Mondjam azt, hogy a kolegám 1.4-es szívó Ibizája 4 személlyel 6.5-et evett? vagy a másik 1.8-as űjhajóCivicje, meg 7-et? Vagy a 3. 20 éves CRV-je 10-et? (azt mind 10 személy, autópálya)
Nyilván a Stelvio erősebb, ahogy a Tibos is az.
A problémát abban látom, hogy az agyatlan kibocsátási értékek elvárása nagy fogyasztást és irgalmatlan komplikáltságot hozott, más komoly előrelépést nem.
Giuntini2019-11-05 15:19:52 // 22795
Hát itt a probléma! A japan megbízhatóság.... Aztán megsárguló fényszórók, gyenge anyagminőség, Mazdánál törő főtengelyek, és egyéb dolgok. Aztán ott a szarolasz Giulietta, és semmi probléma nincs velük, perfektül összerakott autók
A probléma: a szomszédnak van egy ismerőse, annak az unokatestvérének a barátja mesélte, mennyire szar az Alfa.
Hát így terjednek a hírek szájhagyomány útján.
A második Cromámmat 450 ezer km-el adtam el, kopó alkatrészeken kívül mást nem csereltem (ja kormánymű). A Mareát 350 ezerrel adtam el, akkor kezdett szivárogni a gázolaj az adagolóból. Igen a 159-el megszívtam, de ez sajnos egyszer mindenkinek adva van. Annak ellenére fantasztikus autó.
Szóval ilyen a szarolasz..
droberto2019-11-05 15:17:36 // 22794
Te akkor extra takarékos vagy. :)
Másoknál 7 l az átlag.
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-05 15:15:49 // 22793
Hasonlítsd össze a hasmagasságát a Giulietta-nak és a Cx-3 - nak. A Giu 14cm, a Mazda.. 15cm. Vettek egy emelt 2-es Mazdát 7+ milláért 120 lovas motorral, amikor kifutó akcióban minimum egy mihállyal olcsóbban elhozhattak volna egy sokkal jobb futóművű, nagyobb, komfortosabb, ugyancsak 120 lovas (de sokkal több Nm) Alfát. Én még szóltam is.. Tehát a Mazda valamit mégis jól csinál. Kaptak beszélő ajándék dobozkát a címükre kulcstartóval, bőrutánzat borítás a műszerfalon, szuper tablet.. ami mellett azóta ott a telefon tartó, mert azzal navigálnak. Led fényszóró, amivel egyszer már sötétben is mentek. Mit mondjak még. És meghallgattam párszor, hogy jó kis japán technika, ez a frankó. Az Alfa hiába gyárt jót, ha nem tud eladni. A Mazdánál marketing megy, ló és lovasa van, japán technika van, parasztvakítás van, minden van. Az Alfánál jó ha nem zavarnak ki a szalonból. Már ha van szalon :-)
Nem szimpatikus egyáltalán ez a marketing maszlag, szerintem tudjátok mennyire a begyemben van az egész fogyasztói mocsok, de ha a márka túl akar élni, ezt kell művelni.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 15:04:20 // 22792
akkor melyik V6-ot hasonlítsuk a mihez? 159-nél a V6 város inkább 20L, a QV ami már csak Q városban az is 20 más V6 nincs ami "friss" lenne, nekem a Stelvio 10L ... akkor milyen V6-tal kéne járnom ami 10L-et zabrál és megy is?
Nem tudom óvatosan mennyit enne a japán talicska mivel asszon is nyomja neki én is ha beleülök... még jó, hogy nem vettünk delejt az sem enne kevesebbet na ez a vicc...
Liquid2019-11-05 14:36:32 // 22791
Ne a turbofűnyírókat hasonlítsd a V6-hoz városban. A TBI se kér keveset, 160-170-nel 13 felett, városban nem tudom mennyi, de 2.5km után már csak 20... Ennél egy szívó V6 se kérne többet.
Nyilván a turbomotor tud keveset enni, ha nem kergeted, de tud qurvasokat is...
Pont ez volt a konklúzió gyakorlatilag az összes EDEC-re tenyésztett downsizing-motorral.
A katalógusban 4,8, óvatosan 5.5-7, használva 10, márkától függetlenül.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 14:23:35 // 22790
én nem tudom miért terjedtek el de a buzuki pl nem igazán akar még 6L-et sem enni városban sem, városon kívül sem pedig 140 nyiha szóval még megy is ...
V6 nagyon jó főleg dupla turbóval még jobb, viszont nem városbarát lezabálja még a maradék nacit is ... 7 végi kirándulós, cruisingolósnak tökéletes ...pl egy 3.0V6 Spider tökéletes erre a célra :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 14:13:57 // 22789
persze, hogy meg sem nézte a Giulietta messze van egy SUV-tól, aki SUV-ot akar azt fog venni... az megint egy másik kérdés lenne egy Giulietta SUV normális áron akkor ki mit venne...
Liquid2019-11-05 14:13:26 // 22788


Viccet félretéve, azonos ccm esetén nyilván jobb a turbo, vagy legalábbis erősebb, de cserébe komplikáltabb, kevésbé hülyebiztos, ott a turbolyuk és még sorolhatnám. Ja és a szívó nem fog agyatlanul többet enni, ha nem az EDEC szerint vezetik.
Jók a turbomotorok, szeretem is a Tibort, de egy ugyanolyan erős modern V6 jobban tetszene, és az sem enne többet. (Most vonatkoztassunk el a Holden féle V6 + Q4-től)
Egy dolog miatt terjedtek el újra a turbomotorok: a vicces fogyasztásmérés szerint jobban fogyasztanak.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 14:06:31 // 22787
és az megint miért jó még mindig nem értem... pont hogy a japcsi kis köbcenti pl 1.4 + turbó 10 éve belpiacos Japánban, keveset eszik van lóerő, megbízható...
pettinke2019-11-05 14:04:16 // 22786
pont hogy nem az azonos köbcentire gondol, hanem azonos lóerőre (nyilván nagyobb köbcentivel)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 14:02:36 // 22785
miért jobb egy szívó, mint egy azonos cm3 turbó?
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-05 14:00:55 // 22784
Nem a használt az érdekes. Tudnak eladni, 'Japán megbízhatóság' kapcsolódik hozzá a fejekben. A 'szarolasz' - nak jó ellenúly volna akkor is, ha a valóság pont fordítva van. Após pl. meg sem. nézte a Giulietta-t, simán vettek egy drágább, kisebb, gyengébb Mazda suv-ot.
RomeoOne2019-11-05 13:55:26 // 22783
Szerintem sem rossz a Mazda, vannak gyermekbetegségek, amiket majd kijavítanak, de hát Alfásként más szemében a szálkát... :DDD
Amúgy szép autókat csinálnak meg Gyuri jól mnodta, hogy van stratégiájuk, koncepciójuk. Van egy terv, hogy mit akarnak csinálni és csinálják. Az a hosszmotoros platform a hathengeres benzin motorral meg tényleg nagyon izgalmas, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz belőle.
Abban már nem foglalnék állást, hogy jó lenne-e velük összeállni. Egyáltalán nem biztos, hogy jó partner lenne attól, hogy hasonló helyzetben van bizonyos tekintetben, mint az Alfa. Ráadásul ez forgatókönyv feltételezi azt is, hogy a Mazda össze akarna állni az Alfával, ami felől még erősebb kétségeim vannak :D
Liquid2019-11-05 13:46:47 // 22782
Az, hogy nem 764ccm-es fűnyírómotorokban gondolkodnak, hanem rendes méretű szívóban. És ez jelentős különbség.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 13:09:30 // 22781
jah Mazdától menekülnek a nepperek is használtan, előbb vesznek buzukit külföldről :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-05 13:08:11 // 22780
másnak is van benzin motorja ... ebben mi a szimpatikus?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak