Fórum >> Típusok >> 147

axel2018-02-03 19:41:10 // 57108
Nem tudom mi nem lehet jól összerakva. Azért köszönöm majd lesz valami.
Csabo222018-02-03 19:00:09 // 57107
Sztem az eleje jó (leszámitva a karosszériaelemek hézagjait), a hátulja nekem kissé terepjárósnak tűnik. Mintha vmi nem lenne jól összerakva hátul.
Elöl pedig ha rosszak a lengéscsillapitók, akkor rugózáskor (beton/térkő fekvőrendőrön való áthajtáskor) leérhet.
axel2018-02-03 18:33:10 // 57106
Régen 146 osom volt, leparkoltam este orral. Másnap menni akarok a géppel hát nem mozdul. Gondoltam biztos kiékelték vagy hasonló. Természetesen semmi, vissza ültem nagy gázt attam pörögtek a kerekek de a kocsi nem mozdul. Munka után szóltam valakinek, hogy üljön be had nézzem meg mi lehet. A lökhárító gyönyörű szépen fel volt akadva a padka szélére így leemeltük róla. Akkor jöttem rá milyen jó anyagból van, hogy nem szakadt és nem tőrt semmi inkább a kerekek pörögtek ki. Utána jobban odafigyeltem rá.
Ennél biztosan nem jó valami amire a 156 ossal odaállok ezzel meg se lehet próbálni centik vannak közöttük.
berobbantam2018-02-03 17:19:14 // 57105
Szia
Meg kell szokni.Az enyém is ilyen alacsony,igaz 156.De nincs vele.gond.ha úgy látom seggel parkolok.Az nem ér le sehol.Meg az aszfalrfelgyűródéseket kell néha kerülgetnem.Ha van rá mód mindíg a kerék mellé teszem nem középre a hasa alá.Nem mondom hogy sose verem oda az alját.De lehet vele közlekedni.Ha leér is az alsó motorvédő ér le.A hangja durva,de még sose szakadt le.Elég puha műanyagból van.A karter meg sokkal feljebb van.Egyszer elütöttem egy döglött macskát😀.Nem volt még elég lapos és végigverte az alját mikor átmentem felette.
axel2018-02-03 16:47:24 // 57104
Így tényleg nem tűnik a hátulja másabbnak. A lengéscsillapítók jók, bár ha rossz lenne se lehetne így lent. Valaminek pedig lenni kell mert ahova más rááll a padkára ezzel sajnos nem lehet. Köszi azért
frusciante2018-02-03 16:37:24 // 57103
Nem nagyon látszik különbség a két kocsi között, de nekem SOSE ért még le sehol, a kartel meg pláne nem.
frusciante2018-02-03 16:33:41 // 57102
A hátulja szerintem nincs túl magasan.az eleje talán kicsit lejjebb van. Az enyém 2006OS ugyanúgy 1,9 16v 150es. A tiéd nem Ti ahogy látom. Nem tudom, h a lengéscsillapítóknak lehet e közük hozzá esetleg?
axel2018-02-03 13:14:55 // 57101
Sziasztok. Lenne egy kérdésem a képen látható 147 esről hátha valakinek van ötlete. Az autó első lökköse annyira lent van, hogy padkához illetve fekvőrendőrön se lehet áthajtani mert kartel is leér. Az első spirálrugók lettek cserélve mert úgy gondoltuk ki lett vágva belőle, de sajnos nem segített ugyanakkora volt bent. Esetleg lehet gyárilag ilyen? A hátulja viszont magasabban van szerintem mint a társai. 1,9 jtdm 150 Le 2005 évjárat. Ha esetleg valakinek lenne ötlete megköszönném.
Attis2018-02-02 10:03:24 // 57100
Szia!

A Mahhle-behr szokták ajánlani, merthogy az a gyári beszállító, viszont legutóbb (szűk háromnegyed éva) én Vernetet vettem és eddig semmi gond nincs, teszi a dolgát. Talán annyit megjegyeznék, hogy mikor kiszedtem a gyári termosztátot és egymás mellé raktam a kettőt, akkor azért látszott, hogy a gyári minőségibb darab.
b3WiN2018-02-02 09:48:06 // 57099
Nagyon köszönöm a választ :D
Stew18852018-02-02 09:14:26 // 57098
Sziasztok!
Ma reggel vettem észre hogy a vízhőfok jelzőm, ha állok, akkor 90 fokot mutat, majd mikor elindulok, akkor esik a hőmérséklet. Kicsivel 80 fölött áll meg. Beszéltem a szerelőmmel, aki egyből termosz cserét mondott.
Na, most az lenne a kérdésem milyet vegyek?
Bárdinál van kedvezmény náluk nézegettem és Ar37203-as motorkóddal egyedül MAHLE-BEHR és két féle VERNET termosztát van. A két gyártó közötti árkülönbség elég számottevő.
Valakinek van tapasztalata, melyiket lenne érdemes megvenni?
Köszi
Stew
Csabo222018-02-01 19:21:03 // 57097
Ciao

Régebben mikor még aktuális volt számomra a vezmód kérdés akkor volt szó olyanról, h lancia cikkszámosat kell bele rakni mert az tartósabb.
Kiváncsiságból megnéztem és igy alakultak a cikkszámok:
Alfa
960651965 -> 60666199 -> (71738360) 55202772

60603804 -> 60617917 -> 55202772

Lancia
55202772 -> 71738360
Amúgy meg ha kocsit vesz sztem ne azt nézegesse melyik vezmód van benne éppen :)
b3WiN2018-02-01 17:29:38 // 57096
Sziasztok!

1.6 ts 120 LE-nél létezik olyan h 2 fajta vez. móddal található meg? Ismerősöm nézegetett 147-eket és egy 2008-s modellel kapcsolatban kérdezte, hogy abban a "régi vagy a módosított" vez mód van-e. Ilyenről én még nem hallottam, de lehet, hogy csak az én tudásom hiányos, így inkább megkérdezlek titeket.
frusciante2018-01-22 19:48:19 // 57095
Valahogy éreztem, h túl egyszerű lenne ha csak a felső csavar lenne... :) 100.000... Hát akkor szegény ts váltója bizony kapta az ívet... Én 250et tettem bele és biztos nem eladás elött cserélt benne az előző tulaj... Nagyon szépen köszönöm a hasznos infókat! Akkor az olajakat csak lecserélem, láttam már tubeon van pár vidi, h h kell leereszteni és feltölteni, de a turbócső miatt úgyis megyek a szerelőmhöz akkor meghagyom neki ezt is meg a ts váltóolaját is.... Kösz mégegyszer!
Csabo222018-01-22 17:02:28 // 57094
Néhányat már szedtem ki. :)
1 csavar fogja felül hátul és 2 alulról a rádió felől, tehát ezt előbb ki kell szedni, h a 2 alsó csavarhoz hozzáférj.
Váltóolajat 100e km-ként KELL cserélni. egyszerű a JTD-nél is és a TS-nél is, viszont jó ha van hozzá akna.
Szted milyen az olaj állapota 200e km nyiródás után? gyanitom kitalálod hamar ;)
frusciante2018-01-22 16:28:43 // 57093
Valaki szedte már ki a műszerfalból a középső szellőzőt ( légbeömlőt)? Felülről ki lehet kapni vagy le kell bontsam az egész műszerfalat? Rezonál a dieselben és idegesít szeretném valahogy megszüntetni... Illetve egy másik kérdés. Váltóolajat milyen sűrűn kéne cserélni kéne egyáltalán? A benzinesben az elmúlt 250ezer kmben nem volt cserélve és semmit nem érzek, h vmi baja lenne olvastam 60.000 meg h nem is kell cserélni.... Igazából f#szságnak találom h nem kell cserélni de tény hogy a benzinesben nem cseréltem még és semmi baja már itt van nálam mindkettőhöz a két liter de hátha vki lebeszél róla h kicseréljem.... Váltással semmi baj egyikben sem csak gondoltam ezt még nem cseréltem egyikben sem...1 én mennének cserére illetve a diesel alsó turbócső cserét is kap gázolajszűrővel. Ez a turbócső visszaolvasva a topikot az elmúlt két évben nagy mizéria volt itt vagy tíz Cartárstól olvastam h cserélte.... Majdnem nekiáltam én is itthon, de olyan szar helyen van, h inkább meghagyom a szerelőmnek...:) játszon csak vele
Csabo222018-01-16 17:21:53 // 57091
Alsó turbocső
frusciante2018-01-16 12:34:13 // 57090
Vagyis a turbóhoz?
frusciante2018-01-16 11:57:49 // 57089
https://www.google.hu/search?q=alfa+147+levegőcső&oq=alf&aqs=chrome.2.69i60l2j69i59j69i60l3.1893j0j7&client=ms-android-sonymobile&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=mRD8wlRdUbNhPM:
Ő lenne az?
frusciante2018-01-16 11:52:34 // 57088
Sziasztok. Valaki tudja, h a képen látható alsó gumicső ami a légszűrőház mögött megy és van róla egy kis leágazó csonk felfelé aképen a sérült darab, h ő kicsoda? Ő megy a légtömegmérőtől az intercoolerhez? Vmi levegő cső csak mert semmilyen robbantott ábrán n találom.... Köszönöm előre is
Pzk2018-01-11 13:52:39 // 57087
Sziasztok! A központi zár vezérlő lábkiosztásáról van valakinek leírása? Köszi!
Csabo222018-01-02 19:57:29 // 57086
Ciao

Egy 2003as Alfa 147 keresi új gazdiját. 2.0 TS 150 CV, kézi! váltóval. Sajátom, de betettem kereskedésbe. Minden jó rajta, 1-2 apróbb hibája van, de rozsdamentes. Distinctive felszereltség plusz téli csomag, gyári sportpedálok, Bose hifi és rozsda-saválló CSC hátsó dob nagyon kellemes hangszinnel. valós 148e km van benne. akit érdekel, BP-en a Reitter F - Mór utca sarkán található szirt car-ban megtekintheti, vagy emailben/oldalamon kérdezhet.
A hirdetés linkje: itt
koken2018-01-01 13:27:23 // 57085
Sziasztok! Boldog új évet minden klubtagnak. Valaki esetleg tudna nekem küldeni 147-hez magyar kezelési karbantartási útmutatót?
VV62017-12-29 13:45:27 // 57084
Persze. Ahol kétrétegű lemez van és közte levegő, ott rozsdásodhat belülről.
Kigyo662017-12-29 11:46:57 // 57083
Udv!
Par honapja sikerult vennem egy gyonyoru szep Alfa 147-et:)
Garazsban tartott es en vagyok a masodik tulaj.
Meg nem olvastam hozzaszolasokat es elnezest ha nem reg volt errol szo ,de tobb tulaj velemenyere lennek kivancsi a rozsdasodassal kapcsolatban.Nekem azt mondtak h nem jellemzo ezekre a rozsdasodas mert eleg jol le van kezelve a vaz! En ahogy megvettem kiszedettem a dobbeteteket es ott is kimosattam! Az erdekelne ha rendesen mosom es az ivek alatt is kiveretem nem all meg benne a sar akkor is rozsdasodhat?
berobbantam2017-12-25 16:09:32 // 57082
Szia
Igaz nekem 56 van,de ez lekapcsolja a lámpát míg indítózok.Látom a garázs falán.Én sose szoktam.Mióta megfelelő az izzó érintkezése azóta még egy sem nyiffant ki.
kalmangiorgio712017-12-25 13:43:37 // 57081
Sziasztok Cartársak!
Elöször is Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek.
Eddig a 156-os topicokat nézegettem, de sajnos 3 hónapja úgy alakult az életem, hogy egyedül maradtam és a ( volt ) nejemnél maradt a gyönyörű 56 SW... :-(
Így hát arra kényszerültem, hogy másik autót nézzek.... Árban sajnos nagyon keskeny mércével nézve kereshettem, de végül ( remélem ) megérte a türelmes várakozás, meglett a paripa. Január elején remélem már enyém lesz , papíron is!!! :-)
Németből jött a drága. Egy fekete, 1.6 t.s motoros, TI belsővel. 2003. 11.havi
Ugye mondanom sem kell, hogy szerelem első látásra!!! :-)
jroobi2017-12-24 09:21:48 // 57080
Az előző autónkon úgy szoktam meg, hogy nem kapcsolom le a lámpát leállításkor és a 147-nél is így volt kezdetben. Aztán egyszer csak kinyiffant a jobb oldali gyári xenon trafó a kocsin, és a szerelőnk rávilágított, hogy az nem szereti az indítózás közbeni feszültségingadozást, ami szépen kinyírja. Azóta mindig lekapcsolom a lámpát mielőtt leállítom az autót, és csak járó motornál kapcsolom fel. Drága tanulópénz volt...
frusciante2017-12-22 21:39:16 // 57079
Márkaszervízbe vajon megtudják nekem mondani, h az óracsoport ami a vasban van a gyári e? Szamosiék megmondták h az óracsoport n volt még mókolva, ár csak azt kéne megtudom h a kocsi gyári órája ez és akkor megnyugszom... :)
Bento2017-12-22 21:34:38 // 57078
Alapjában véve nem(mondom én, aki már másodszor lakatoltatja a küszöböket) érzékenyek rozsdára. A küszöböket, motortető élét, hátsó sárvédő éleit érdemes végignézni, ha rozsdásodik, érdemes inkább másik példányt választani (kivéve ha van karosszérialakatos ismerősöd). Az osztrák importból származóak messziről kerülendőek!
berobbantam2017-12-22 20:23:16 // 57077
Hello
Én se kapcsolom le sose..Mióta jó az érintkezés a csatlakozónál én se cseréltem még izzot.Pedig ez a leg alsó polcos.Köszönhetően a gyakori cserének ráálltam az occsóra.De lassan azt hiszem nézek valami normálisabbat.
Csabo222017-12-22 19:21:55 // 57076
Én izzitani szoktam, attól biztos megmozdulnak az elektronok :)
Csabo222017-12-22 18:12:37 // 57075
A black line-t eltalálta. de elég összevissza fiáker szegénykém a különböző összetevőkkel :)
frusciante2017-12-22 17:54:46 // 57074
https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/147/alfa_romeo_147_1_9_jtd_16v_q2_eredeti_q_v_black_line-12383789
Ismét egy 'ritka darab".... :) mint múltkor a gyárilag 175 lovas verzió... Ezek a nepperek.... Amikor n ért vki vmihez mégis abból akar megélni...
Csabo222017-12-22 16:54:53 // 57073
Most h keveset használom a kocsit, kb 2 hetente felrakom az akksit töltőre. mondjuk garázsban áll, de nem árt neki.
Piritu2017-12-22 16:41:56 // 57072
Nálam sose lekapcsolva általában egy évet (kb. 50e km) mentek el a +30 ill. +50%-os izzók.
Piritu2017-12-22 16:38:37 // 57071
Vagy szerinted, vagy biztos :-)
frusciante2017-12-22 16:38:04 // 57070
Én szerelőm azt mondta, h indítás elött nemárt felkapcsolni vmit ami fogyaszt egy kis áramot h az elektronok megmozduljanak és utána indítózzunk így növeljük az aksi élettartamát, viszont én nem világítást kapcsolok hanem a fűtést fel és kB 5 mp után le... A világítást mindig lekapcsolom mielött leállítom és mindig indítás után kapcsolom fel. Idén nem is cseréltem egy izzót sem.... Nem is emlékszem mikor cseréltem utoljára...
Gergely2017-12-22 16:37:10 // 57069
köszönöm az eddigi hozzászólásokat.

Még egy kérdésem lenne, hogy mennyire rohadósak a 47-esek?
Gergely2017-12-22 16:35:12 // 57068
Köszi! ez egybevág a korábbi hozzászólásokkal, tehát megerősít bennem, hogy nem az 1.6 az ideális számomra :)
Csabo222017-12-22 15:56:14 // 57067
Ezen lehet vitatkozni, mint az olaj és üzemanyag kérdésen.
Ki kell próbálni, h mely esetben nagyobb az élettartam és onnan kezdve a jobbik alternativát kell használni.
Egy biztos: inditózás közben a bekapcsolt izzó előbb fog elpattanni, mint ha inditás után kicsivel kapcsolunk. Sztem
De persze rengeteg okos osztja az észt különböző blogokon és fórumokon, lehet ennek is annak is hinni...
Engem mondjuk nem nagyon érdekel a halogén izzó kérdés mert gázkisülésest használok ;)
Piritu2017-12-22 14:26:33 // 57066
Megmértem hidegen a H7-es izzószálát, 0,1 ohm alatt van. (Melegen valahol 3,5 ohm környékén lehet.)
Piritu2017-12-22 12:49:16 // 57065
Érdekes, mert sok szaki meg pont azt javasolja, hogy indítás előtt a lámpákkal "melegítsük" be az akkut. Elindulnak a vegyi folyamatok és nem éri akkora sokként az indítómotor több száz Ampere.
Ha meg egy akkunak gond a lámpa 10 Ampere az indítómotor több száza mellett, akkor már régen baj van...
Piritu2017-12-22 12:46:08 // 57064
Placebo.
Az izzón a felkapcsoláskor a hideg, emiatt kis ellenállású izzószálon folyó csúcsáram "égeti ki". Mint a biztosítékot. Az izzószál hideg ellenállása adott, állandó. A felizzás alatt megnő az ellenállása és a felvett áram lecsökken a normális szintre.
Ha indítás előtt kapcsolod fel, akkor az akku 12-13 Voltja kelti az áramot, járó motornál a generátor 14,4 Voltja. Könnyű kiszámolni, hogy melyik esetben folyik nagyobb áram.
Nálam anno a megoldás jó izzó volt az alsó polcosak helyett.
Csabo222017-12-22 12:41:40 // 57063
Jól mondod, ezek az izzók érzékenyek a feszültség ingadozásra, ezért javasolt lekapcsolt fenyszóróval indítani a kocsit. Az akksit is kevésbé terheli meg ha így indítunk, azaz mind2 eszköz élettartama nagyobb lesz.
bence_auer2017-12-22 11:19:22 // 57062
Nekem 1.6 TS 120-am van, rendszeresen palyazom vele - 120-130 kozott 8 koruli fogyasztast kitudok belole hozni. Ha ettol gyorsabban megy az ember, akkor irrealisan tobbet fogyaszt es valoszinuleg jot se tesz neki. En imadom, versenyezni viszont nem akarok vele
bence_auer2017-12-22 11:02:19 // 57061
Lehet keves koze van hozza, de mikor nekem ilyen gondom volt kulfoldi forumokon irtak hogy inditaskor ne kapcsoljak vilagitast - hanyagul en mindig felkapcsolva hagytam ha leallitottam, ha inditottam. Azota nincs ilyen gond, nem babraltam rajta semmit.
jroobi2017-12-21 10:22:44 // 57060
Hi!

Akkor kell újratanítani, ha lemerült az elem és használtad az autót simán kulcsról, mert akkor az új elemmel a kódok elmásznak és nem passzolnak az autóval. Ennyi a történet. Ha lemerül és azonnal tudsz cserélni elemet, autó használat nélkül, akkor gondolom nem kell tanítani. Nekünk használni kellett az autót csak kulccsal, így utána kellett a kulcsot tanítani.
berobbantam2017-12-20 21:35:58 // 57059
Szia
Én 156-nál már hallottam olyat,hogy az elemcserét viszonylag rövid idő alatt kell végrehajtani másképp ugrik a kulcs kódja és tanítani kell.Ugyanez a szitu ha tökre merül az elem.Én nem bajoltam vele.Amúgy is egy kulcsom volt.Vettem egy bicskakulcs szettet és bekötöttem a vezérlőjét a gyárival párhuzamosan.Azt hiszem a csomagtér nyitóhoz kellett egy plusz relé mert az egyik plusszal nyit a másik minusszal.Azóte is teszi a dolgát.Az immo chippet meg átraktam a gyári kulcsombol.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak