Fórum >> Típusok >> 145-146

Piritu - 1.000.0002021-05-30 22:20:53 // 144926
Huh, de rossz képet sikerült feltennem, szóval ilyet mint itt felül középen a fehér-barna vezetékkel:
Piritu - 1.000.0002021-05-30 22:15:58 // 144925
Az egyes fokozat - általában az Alfáknál - egy előtét ellenálláson keresztül kapcsolja a ventilátort. Az ellenállás előszeretettel megy tönkre (eloxidálódik), valahol a hűtőnél lesz a ventilátor mellett. Ilyesmit keress
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-30 22:02:57 // 144924
Találtam ezt úgy hogy van hol elindulnom. Így tárgytalan, de ha valakinek van hozzáfűzni valója szívesen fogadom
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-30 20:31:06 // 144923
Hűtő ventilátornál cseréltem reléket és felcsiszoltam a relé lábait is, de így nem változott semmi
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-30 20:29:12 // 144922
Sziasztok! JTD-hez van valami rajz hogy mi és hol kapcsolja a hűtő ventilátor első fokozatát? Kettes fokozat van, az egyesen nincs jel. Ez a hibakód. Talán hőfok jeladó rossz vagy relé, ezért érdekelne. A kettes fokozatot tudja kapcsolni, szerintem az ugyan arról a jeladóról megy. Hátha előbbre leszek vele... Köszi
Rolee19862021-05-29 12:07:02 // 144921
Üdv! Keresek eladó 145-t :)
jjohn2021-05-28 18:31:09 // 144920
Köszi!
Tudom hogy van hozzá direkt Selenia Alfa olaj, csakhogy a nagy auto data adatbázis azt írta a kocsi leírásában full szintetik kell bele, az Alfa olaj meg 1 rész ásványi plusz 2 rész szintetikus összetevő. Nem tudom ennek van e jelentősége?
Aztán több helyen is láttam nem tudom honnan veszik az adatokat ott fél szintetikusat írnak.
De most megnyugodtam, hogy nincs nagyobb gáz.
Piritu - 1.000.0002021-05-28 13:49:32 // 144919
Igen, ennyire érzékeny.
Anno amikor még az 1,6-tal németbe jártam az autópályán 160-as utazóval simán benyelt 5-8 decit 1000km-en, aztán itthon “normálisan” használva szinte teljesen megszűnt.
Az olajáteresztő és olajlehúző gyűrűk kialakítása miatt van.
Piritu - 1.000.0002021-05-28 13:46:37 // 144918
Annyi simán belefér :-)
Ha zavar érdemes a következő olajcserénél megpróbálni a 10W60-as olajat, abból kevesebb fogy sportosabb használat mellett is.
jjohn2021-05-28 13:17:45 // 144917
Ja még annyi hogy most után töltöttem és bocs fél liter volt a hiány rosszul allapitottam meg az elfogyott mennyiséget ezért is paraztam.
jjohn2021-05-28 13:12:14 // 144916
Köszi!
Az igaz mostanában rendesen megporgetem, kihuzatom. Ennyire érzékeny lenne erre? A napi km 2x26 km abból 2x6 km a város a többi városon kívüli ott 90-tol 120-ig tolom.
Kau2021-05-28 07:32:57 // 144915
A 2. pont szerintem is LMM miatt történt. Egy tisztítás nem ártana. Az ingyen van ;)
Olaj fogyasztásban csak találgatnék. Ha pörgetve van a motor, akkor sokkal jobban fogy az olaj. Magamból kiindulva télen alig pörgetem a motort, így elvagyok 5 hónapot szinte olajfogyasztás nélkül. Aztán jön a jó idő, amikor beforgatom 5-7000-es fordulatba is és akkor 2 havonta után kell töltenem, mert lemegy max-ról minimumra.
jjohn2021-05-28 06:34:33 // 144914
Azt nem tudom előtte mikor volt olajcsere mennyit ment, mert használtam vettem.
Olajszagot hátul nem érezni mikor alapjáraton ellenőriztem a kipufogót.
A szívócsövet még nem ellenőriztem. Ami még érdekesség most jutott eszembe, olajcsere után kb 3000 km nél ellenőriztem a szintet és akkor hiányzott kb 4mm a nívónál, aztán megint megnéztem valamikor akkor meg rendben volt a szint mintha vissza ment volna.
Kicsit fura ez az egész remélem nem valami nagy gond készül!
Piritu - 1.000.0002021-05-27 12:37:31 // 144913
A kék füsttel az a baj hogy egy jó katalizátor simán el tudja égetni az olajat és nem biztos hogy van füst. Az enyém se füstölt csak egyszerűen égett olajszag lengte körül a kocsit, amit észre lehetett venni nyitott tetővel.
Mennyit ment a leengedett olaj? Nem kell befeketednie mint egy dieselnél, de a tiszta olaj gyanút alapozhat meg, mindig van kosz.
A szívócsőbe mennyi olaj van? Elvileg az is elképzelhető hogy a kartergáz lecsapató sztrájkol a szelepfedélben és túl sok olaj megy el a kartergázzal. Ennek viszont nyomának kell lennie a szívócsőben.
jjohn2021-05-27 11:47:31 // 144912
Köszi a választ.
Selenia 10W40 lett beletöltve, kiolvasáskor mindent rendben talált, semmi jel nem utal arra hogy fosná az olajat, kék füst nincs CO2 rendben, kartell gáz 0.
A motor belül nagyon tisztának tűnt, olaj cserekor fényes volt a leengedett olaj, nem matt a koromtól, még a szerelő is elcsodálkozott. És most sem fekete az olaj, aranysárga egy kis koszos beütéssel, ugye ahogy dolgozik a motorban.
Piritu - 1.000.0002021-05-27 10:09:51 // 144911
Még egy gondolat az 1-hez:
Ennyire hirtelen nem változik az olajfogyasztás csak ha valami történt. Vagy eleve alkalmatlan olaj ment bele vagy mechanikai hiba történt. (Mondjuk a korábbi olajsártól leragadt az olajzócső szelepe és fossa az olajat valamelyik hengerbe.)
Piritu - 1.000.0002021-05-27 10:07:32 // 144910
1. A szűrő szelepnek nincs hozzá köze. Milyen olaj ment bele? Bizonyos olajokból szeret csipegetni, de ennyi már sok. Ha nem folyik sehol akkor vagy a dugattyúgyűrű mellett megy el és elégeti, vagy a szelepszár szimeringek szarok, vagy mind a kettő. (Nekem a 70ezret futott 2.0 motorban koptak el a gyűrűk mert az előző gazdi 5W30-al járatta.)
2. Ki kellene olvasni a kocsit és élőadatokat is nézni. LMM-re tippelnék, de mérés nélkül cserélni drága mulatság.
jjohn2021-05-27 09:01:47 // 144909
Sziasztok!
1. Lenne két kérdésem, Alfa 147 1,6 benzin 15 éves 136 000 km van benne. Olajcsere volt benne, kb azóta 5000 km mentem vele, mindig ellenőriztem az olajszintet semmi fogyás , de mosta az utolsó ellenőrzés óta 1800 km ment és elfogyott kb 1,5 L olaj. Hogyan lehetséges, eddig semmit nem fogyott? Mi lehet az ok, esetleg az olajszűrő biztonsági szelepe ez csak tipp?

2. Van egy alfa 147 1,6 TS 105 lóerő 2005-ös most azt csinálta, hogy 3000 ezres fordulatnál nem ment jobban se 2-be 3-ba 4- be 5-be. Mintha leszabályozott volna.
Aztán gondolt egyet és újra minden szuper.Vajon mi lehet a gond? Esetleg benzin pumpa?
Ja meg eddig egy fordítás a kulcson és indult, most pártekerés kell neki.

Köszi a választ.
IZT2021-05-22 23:05:06 // 144908
Ez kemény!!! Jó komplex munka.... Köszi a segítséget!
Piritu - 1.000.0002021-05-22 22:42:33 // 144907
Az olajcsere nem hinném.
Lehet hogy egy tisztítás is bőven elég, nem kell cserélni. Van benne egy golyós szelep, ha alászorul valami kosz nem tud lezárni. A gond az hogy a vezérlést bontani kell hozzá.
IZT2021-05-22 22:28:15 // 144906
Értem! Akkor cserés a hidrotőke vagy egy olajcsere megoldja majd a problémát?
Piritu - 1.000.0002021-05-22 22:10:09 // 144905
Hidrotőke, valamelyik üres, nem tartja a nyomást, az olajat. (Leragadt benne a szelep vagy kosz miatt van nyitva.)
IZT2021-05-22 21:27:22 // 144904
Sziasztok!

Tudnátok segíteni mi lehet ez az éles kattogó hang? Olaj,víz szintek rendben.....
videó
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-04 22:46:55 // 144903
Az egy ugyan olyan biztosíték mint a többi úgy hogy ne kösd fixre. Lehet cserélni
fbence2021-05-04 20:51:11 // 144902
Sziasztok !
Egy kérdés :
Van az akksi előtt egy 150 A. -os bizti. Az mi célt szolgál ?

Egyszer elfelejtettem az akksit lerögzíteni, persze kibillent, és az a kis ház eltört, benne a biztosíték. Kicseréltem, viszont időnként nagyobb fékezésnél leáll a motor. Ha mozgatom a vezetéket akkor is.
Azon agyalok fixre kötöm, de nem tudom mi lehet az.
146 1.6 boxer a drága.
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-04 14:28:28 // 144901
Csak óvatosan és nem lesz baj :))
DennisBeru2021-05-03 23:09:47 // 144900
Köszönöm Uraim, ma dolgoztam, de délelőtt megpróbalom ;) Azért ha van valakinek eladó készítse ki :D 🤣 😂
Kazes☻2021-05-03 22:33:38 // 144899
Így van... normál esetben! :)
De ha már jó rég nem volt hozzányúlva és sokat megy az autó, előfordulhat (nálam előfordult), hogy a Gyuri képén is látható rögzítőrugó lemezke képes a sárvédő lemez mögé becsúszni kicsit és akkor már kívülről nem lehet kifordítani, csak a belsős megoldás játszik... óvatosan. Ugyanez a lökhárítóba épített frsz világításnál is. :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-05-03 22:06:29 // 144898
Az indexet az autó orra felé tolva lehet kibillenteni.
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-03 21:57:15 // 144897
Az biztos hogy kintről hamar megvan és nem kell bontani sem. Én nekem mikor telifényt kapott a TD akkor belülről szedtem ki mert dobbetét sem volt rajta, de Kau verziója szerintem is okosabb ötlet. Reggel ha nem megy ki a fejemből le is fotózom neked
Kau2021-05-03 21:29:19 // 144896
Olyan rég cseréltem már indexet, hogy pontosan nem emlékszek már rá én sem, de az biztos, hogy semmit nem kellett hozzá megbontani. Kipattintható elölről vagy hátulról. 1 perc alatt megvolt.
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-03 19:43:50 // 144895
Nincs mit :) én is
DennisBeru2021-05-03 18:50:13 // 144893
Örülök ha segített, egyszer majd veszek erősebb rugót bele, ha még kapni és nem arany áron.
DennisBeru2021-05-03 18:49:04 // 144892
Az a durva, hogy szerintem ott is volt a klíma vezérlő, csak valahogy kijött :D Én nem nyúltam hozzá az tuti... Én is a dobbetétre gondoltam (index) , de nem voltam ott amikor fújták a kocsim, így ez kimaradt. De még nem lett kész a fújás. Így gondoltam ha viszem befejezni kiveszem az indexeket előtte neki. Csak érdeklődtem én vagyok ennyire félős, vagy hátulról érdemesebb kitolni. Köszönöm a választ ;)
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-03 18:45:44 // 144891
Múltkori beszélgetés után én is bedobtam a TD alá, nagyon jó ;-) ma voltam az általam nevezett hullámos úton, 80-90 km/h sebességgel hintáztatja az autót és nem ért bele a gumi sehol, úgy hogy faxa :))
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-03 18:37:15 // 144890
Én az oldal villogót csak a sárvédőn belül szedtem még ki, de ahhoz a dobbetétet kicsit meg kell bontani. Egyébként olyan mint a rendszámtábla világítás ha azt már szedted ki. A klíma vezérlőt pedig ha vissza rakod kétoldalú ragasztóval a kesztyűtartó mögé, a műszerfal belsejében szerintem jó. Valahol közepén a rádió mögött van a helye ha jól emlékszem, de avval én nem játszottam. Csavarozni kell.
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-03 18:31:15 // 144889
Ha lent a kárpit akkor ha nem is bontod meg jobban, de kijön ha jól forgatod. Csak úgy szenvedés azért na... :)
DennisBeru2021-05-03 16:07:36 // 144888
Sziasztok! 2 kérdésem lenne felétek.
Egyik, hogy az oldalindexet hogy érdemes kivenni, mert nem szeretném eltörni,és elég feszes, mindkét oldalon. Remélem az előző tulaj nem ragasztotta bele...🤣
A másik, hogy a képen látható eszköz mi és hol lenne a pontos helye? (Anyós ülés láb résznél lóg)
Kazes☻2021-05-02 20:38:59 // 144887
Még mindig nem küldted! :D
Kau2021-05-02 20:31:22 // 144886
Látom nagyon megfogott :))
Kazes☻2021-05-02 20:26:23 // 144885
Kivel?! Azzal a jó kis titkárnő szerelővel?! :D
Kau2021-05-02 20:25:06 // 144884
Még vár... :)
De várhatnának együtt is! :)))
Kazes☻2021-05-02 20:23:03 // 144883
Nincs mit. :)
Kazes☻2021-05-02 20:22:44 // 144882
Na, látod... akkor a Giulietta még várhat! ;)
XD
Kau2021-05-02 20:18:08 // 144881
Köszi! :)
Kau2021-05-02 20:17:25 // 144880
Megtaláltam a bal első kerék felől jövő kopogás forrását! :)
Pedig már készültem felgyújtani, miután 200-at ráköltöttem a futómű felújítására.
A légszűrőház alja még bent van a helyén, abban van a direktszűrő. Azért nem szedtem ki, hogy ne a sarat szívja alulról a szűrő. Évekig jó is volt. Pár hónapja letörhetett a ház füle és jobbra-balra mozdulva neki tudott ütődni a karosszériának. Egy gyorskötöző megoldotta a problémát és láss csodát, ismét csend van a kocsiban. Már-már szokatlan is :))
Ja. Egyidőben hátul is orvosoltam egy pici koppanást. A szárny egyik oldala betudott remegni és kopogó hangot adni. Kiékeltem, ott is csend lett. Mintha új autóm lenne! :)))
A csavaron már nem mertem húzni, mert féltem, hogy letörik, úgy össze van gyógyulva az anyával.
Kazes☻2021-05-02 20:11:23 // 144879
Ajtókárpit le, mert arrafelé jön ki. Rég volt már... de ha jól emlékszem talán még az üveg vezetőjét is legalább ki kellett lazítani (vagy kivenni), hogy kiférjen a régi és betehesd az újat. Aztán minden visszacsavar és kész! :)
Kau2021-05-02 20:06:15 // 144878
Urak! Az ajtóhatárolót nagy meló kicserélni? Aki csinált már ilyet, az leírhatná, hogy érdemes. Már akkorát kattan, hogy 100 méterre is hallják :/
Kazes☻2021-05-01 23:44:53 // 144877
Megerősítem. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak