Blog >> kézifék

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-01-21

Még tavaly évvégén elgurultam Csörihez, hogy vessen egy pillantást a futóműre, mert nekem valami nem tetszik benne, néha kopog. Megállapította, hogy a stabrúd szilentek odavannak. Ha már ott voltam, átnézte kicsit jobban az autót. Kézifékköteleket lehetne cserélni és a kipufogó gumi felfüggesztőket. Végül került egyet az autóval, ekkor derült ki, hogy a bal hátsó kerékcsapágynak van egy kis hangja. Idén került sor az alkatrészek cseréjére.
Gyári stabrúd, SKF kerékcsapágy, utángyártott kézifékkötelek és az összes kipufogó tartó cserélve lett. Az összegben nincs benne a kerékcsapágy anyagköltség.

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-12-16

Sajnos nem úgy fogott a kézifékem ahogy annak kell.Így hát beszereztem 2db új kötelet pikk-pakk ki is cseréltük.Hát nem is csodálom,hogy nem volt jó lásd a képeken.

>> SzervizUomo77 // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2016-12-10

a fűtőmotor remekül szuperál az üzemagyag sapka is teszi a dolgát, a hátsó utastéri közép jobbos szellőző rács is illik a helyére :) A szépséghibás kézifék kar (nincs a gombnak burkolata) és a lötyögő jobbos visszapislantó még várja hogy lecseréljék...

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-11-16

Elővizsgán kiderült, hogy a jobb oldali kézifékkötél be van rohadva.
Csere mindkettő újra.

>> Szervizptom // Alfa 159 Progression 1.9 JTDM 16V SW // 2016-07-03

177.275 Km-nél:

-levegőszűrő
-olajszűrő
-pollenszűrő
-üzemanyagszűrő
-motorolaj
-első féktárcsa csere
-hátsó rugó
-jobb első lengőkar
-jobb felső lengőkar
-kézifékkötél: jobb, bal
-klímatöltés/fertőtlenítés
-futómű állítás
-vezérműszíj csere

Ezen kívül Hankook gumit kapott az autó, valamint egy csomagtértálcát.

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-01-21

Mai napom beépítettem a még decemberben megvásárolt kézifék köteleket. Nem egy leányálom a csere ,nagy segítségemre volt Pityukoma kézifékes blogja.Ezúton is nagy köszönet neki!
Az biztos sokkal egyszerübb lett volna,ha kiszedem az első üléseket,és a hátsó szőnyeget,de nem tettem.A könyöklőt rögzitő oldalsó csavarokat kiszedni nem volt egyszerű ,kevés a hely az ülésektől.De végülis megoldottam.A hátsó ülés feltépése,nekem sem ment puszta kézzel,egy laposvassal viszont már ment könnyen. A kárpit szerelő szerszámkészlet is baromi hasznos volt a bontási müveleteknél.Az ötödik képen látszódik ,hogy a gumiharangok mentek tönkre,ott tudott befolyni a víz,és be is fagyott szépen.
Az új gyári kötelet a Fiat Kelet-Pestben vettem a hátsó ülőlapot rögzitő patentekkel egyetemben.
Bowden 38000 ft a patent 2100 ft volt.
Km állás: 196600

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-11-25

Az autó sikeres műszaki vizsgát tett, na nem volt teljesen zökkenőmentes. Kellett egy jobbos kézifékkötél, mert az beállt rendesen, illetve a fóliákat kellett eltávolítani az első ajtó üvegeiről.

Mielőtt nekifognék az első futómű rendbetételének - melynek része a kerékcsapágyak cseréje is, főleg egy bizonyos jobbos morgás miatt - mindenképpen foglalkozni kellett a hátsó kerekekkel is, ugyanis vizsga után nem sokkal "hirtelen és valamiért" elgyengült a kézifék - márpedig a tervezett munkáknak nem egy "élet-és balesetbiztosítás" hatásos kézifék nélkül nekikezdeni!

Már megemelve és a kerekeket forgatva látszott, hogy gyermeki naivitás volt azt gondolni , hogy a hátulra feltett , korábban elöl lévő kerekek gumijai maradandó változás nélkül viselték volna el azt a 2 éves (! :-p) időszakot , amíg az egész autó a hátsó bakolás miatt rájuk támaszkodott: jól láthatóan mindkettő be van lapulva egy ponton! Még jó, hogy nemrég, amikor az első kerekek új gumit kaptak a régieket nem dobtam ki - persze megint ott a dilemma, hogy nem járnék-e jobban 2 olcsóbb márkájú , új vagy újszerű mérethelyes gumival...
A deformált gumik ellenére a balos kerékdobon nem láttam/éreztem elváltozást, a jobbos viszont érezhetően lötyögött - pedig ugyanúgy lett meghúzva és beállítva , mint a másik...

Mivel -

1.nem kerékcsapágycsere volt a szerelés témája
2.az "orrfutó" miatt úgyis pihenőn lesz egy hetecskét minimum
3. hétvége volt

-ezért összeraktam így, de beállíthattalan volt, csak nagyon kilazított anyánál forgott rendesen a kerékdob, normálisan meghúzva "kockásan" ment :-(
A csapágyakat kiszedve és jobban megnézve/megtakarítva egyből látszott a "bibi": a külsőnél csupa spén lett a törlőrongy és a görgők is kráteresek voltak! Reméltem, hogy megúszom a csapágy kerékdobba préselt külsőgyűrűjének cseréjét - nyilván a munka miatt - de az is kapott rendesen, egy harmad-negyedkörívnyi szakaszon a görgőpálya úgyszíntén kráteresre barmolódott :-(

Egy Toyo csapágy ment bele ; hála egy teljesen használhatatlan, de valamiért megőrzött szerszám-szárnak egész könnyen ment a külsőgyűrű cseréje, a belső csapágyat pedig nagyon alaposan megnézve úgy döntöttem, hogy nem cserélem!
(a mostani tapasztalat alapján ez is úgy lehet, mint ahogy a vezérműszíj és a feszítője , azaz hogy felelősségáthárítási és üzleti okokból egyszerre javasolják a cseréjét, de a gyakorlatban nem egyforma az igénybevételük, azaz odafigyelve-szereléssel a jobban igénybevett minden második cseréjénél elég a kevésbé gyepáltat is újra cserélni)

Ja, persze, a kézifék! :-)
Az automata utánállító volt kiugorva a bal oldalon - de ez csak okozat! Anno az összekásnál nem találtam sem rajzot, sem fotót - úgyhogy összeraktam úgy, ahogy gondoltam - de közben volt egy dilemmám, ugyanis egy alkatrésznek a fellelt források szerinti helyzete - kifeszíti egy másik alkatrész nyúlványát - nagyon erőltetettnek tűnt - ezért fordítva tettem be...Most már biztos lettem benne, hogy pont az a "beerőltetés" adja az utánállító működését - ezért megfordítottam. A kötelek megfeszítésével sikerült az eddigitől lényegesen jobbat alkotnom, de sajnos az van, hogy -

- tovább nem feszíthető
- nem a "nagykönyv szerinti" 2 (max 3...) kattanásra rögzít
- az első próbaút pont a hegyes Miskolc-Tapolcára vezetett, ahol egy komolyabb lejtőn már nem fogta meg a kocsit...

Kerékékkel megbiztosítva a szereléshez jó lesz, de mindenképpen szeretném a gyári hatásfokot elérni, ehhez -

1. ellenőrzöm valami hiteles forrásból az utánállító összerakását
2. még ha jól is van összerakva, lehet, hogy azon is továbbállítható még a kézifék-erő
3. ha mindkét előző pontnak megfelelés ellenére sem lesz jó - akár még a kötelek is kinyúlhattak végső esetben...

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-05-01

Ma kicseréltem a két kézifék bowdent. Már ráfért a csere, mert a bowden ház szét volt repedve, a gumi porvédője pedig darabokra volt szakadva. Még gyári volt benne, télen párszor befagyott a bele szivárgó víz miatt. Most olyan mint új korában, könnyen mozog és stabilan fog + azonnal oldja a féket, nem szorul. A cseréjéhez ki kellett volna szedni a két első ülést is + a "B" oszlop burkolatát hogy a hátsó padlókárpitot ki lehessen szedni, mert a bowdenek alatta rögzítve vannak a padlólemezhez. Én nem vettem ki, mert a "B" oszlop burkolatát olyan bolhák tartják mint a csomagtér ajtó belső fedelét és azok nagyon könnyen törnek. Inkább vakon, a kárpit alá benyúlva tekertem le ill. vissza a bowdent rögzítő fém tartók anyáit. A könyöklő és a hátsó üléslap + a két hátsó küszöb burkolat kiszerelése viszont elkerülhetetlen.

>> Tuning és extraFerke // Alfa 145 1,9 JTD // 2014-11-03

A kormány és a kézifék+váltószoknya is rettenetes állapotban volt, tehát felkerestük a megfelelő embert, aki újrabőrözött mindent.
Innentől kezdve csak ajánlani tudom a kollegát, ha bárkinek szüksége van ilyesmire, csak szóljon, a képek magukért beszélnek!:)