Blog >> szűrő

>> Szervizszelod9 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170+ // 2020-03-07

Szokásos karbantartás. Olajcsere és szűrők cseréje, illetve sportszűrő tisztítása és újra olajozása.

Olaj: MOTUL 8100 X-clean EFE 5W-30
Olajszűrő: Gyári Ricambi Originali
Pollenszűrő: Denso aktív szenes
Légszűrő tisztító készlet: K&N (Bár BMC szűrőm van, itthon nehézkes a BMC tisztító készlet beszerzése és a feladata ugyanaz.)

Konklúzió: Az olajszűrő szörnyű helyen van, illetve még mindig rengeteg csavar fogja az alsó két motorvédő műanyagot, de egy fokkal jobb, mint a 159-es esetében.

KM: 220807
Költségek:
- K&N tisztítószett 4600 Ft
- MOTUL 8100 X-clean EFE 5W-30 5l 11200 Ft
- Olajszűrő (gyári) 4500 Ft
- Olajleeresztő csavar 1800 Ft
- Pollenszűrő 4000 Ft
- Üzemanyagszűrő (gyári) 10000 Ft

>> SzervizGy.Attila // Alfa 159 SW // 2020-04-19

Megtörtént az első olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. Kis szenvedés volt az olajleeresztő csavar kiszedése, mert roncsolódott volt a feje, helyette ment bele az új. Selenia 5W30 került bele és Mann filterek. Más akadály nem volt.
Költség: 311 RON
Km.:126190

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2019-12-12

Új levegő szűrő

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-11-10

Kicseréltem a pollenszűrőt, és kitisztítottam a klímát is.
A habos tisztításra esett a választás.
Nem éppen a legkényelmesebb, de hatékonynak tűnik...

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-09-17

Kicseréltem az olajat, és az olajszűrő. egyuttal volt egy kis szivárgás az egyik olajhűtőhöz vezető cső tövénél, ezt is orvolsoltam. Reggel elszállt a jobbos féklámpa izzóm, és nem volt tartalékom, így vásárlás után cseréltem mind a kettőt, és a balosból kivett ment tartalékba.
Olajcsere közben feltűnt, hogy durván kormos a flexibilis csőnek a töve. Gyanús, hogy hamarosan rendesen eldobja magát...

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-04-14

Most próbaképpen Motul 5W-40 olajat kapott, szokásos Mann+Hummell olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt és a váltóolaj is felfrissítésre került, Fuchs Titan Synth, abból is az ideálisan ajánlott ~2.9 liter töltet.

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-09-08

Már a volt tulaj is említette, hogy az olajszűrőnél szivárog az olaj, mert egy O-gyűrűt cserélni kell. Azt az O-gyűrűt még az első szerviz alkalmával cseréltettem, elvileg.
Mint utólag kiderült lehet a szűrőt se cserélték ki...
Mindegy, majd Én kicserélem, az a tuti.
Minél kevesebb bontással próbáltam megoldani. Sikerült, de nem volt egyszerű művelet.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-11-01

Amit vettem a szervízhez:
Motorolaj: Motul 8100 X-CESS 5W40
Váltóolaj: Motul MOTYLGEAR 75W80 2L
Szervóolaj: Motul DEXRON IID 1L
Fékfolyadék: TRW DOT5.1
Olajleeresztőcsavar: FEBI
Motorolaj szűrő: Bosch
Üzemanyagszűrő: SOFIMA S4H2ONR
Levegőszűrő: Filtron
Pollenszűrő: JC PREMIUM
Méretpontos gumiszőnyeg: REZAW-PLAST

Ebből ma kicseráltem a Motorolajat, a motorolajszűrőt, az üzemanyagszűrőt, a levegőszűrőt, a pollenszűrőt, és a vátóolajat.
A légszűrő kicsit csámpás, de talán így is jó...
A klímát két hete fertőtlenítettem.
Beraktam a gumiszőnyegeket, nagyon jól illeszkednek,és meglepően kellemes illatuk van.A rögzítő peckeket még nem használtam fel.
A váltóból leengedett olaj elég viseltesen nézett ki, de ami igazán csúnya az a harmadik képen látható csavar aminek az a dolga, hogy összeszedje a fémszemcséket az olajból. Mondhatni jól végezte a dolgát...
A fékfolyadék, és a szervólaj cseréjéhez már nem volt energiám, az majd későbbre marad....

Eljött az ideje, hogy befejezzem a maradék vákumcsövek cseréjét. Illetve sort kerítettem a kartergáz szűrő és olajleválasztót is kipucoltam 1 flakon féktisztítóval. Ellenőriztem a mapot és az egr-t, vezérmű tengely jeladót, de 20000km után rongyal kitöröltem és tiszta volt. Csatolok egy képet is érdekesség gyanánt. Nemrég csináltam egy full olajcserét, xado motormosóval kb 400km-t mentem majd engedtem le az olajjal, mann szűrőkkel, motul 5w40et használok és kénytelen voltam képet csinálni a gázolajszűrőről mert még nem láttam ennyire tisztán(20.000km-t futott, 70%város 30%pálya). Csak omw maxxmotiont tankolok, minden szenzor patyolat. Átlagba városi 6.4literes fogyasztast mérek telitanktól telitankig.

A téli szezon viszonylag eseménymentesen telt, de azért a maximalizmus miatt gyűltek a listán a dolgok, amikkel foglalkozni kellett a rendes olajcsere mellett.
Sorrendben:
a hátsó dob elvásott
a flexicső is elvásott
a termosztát is megmurdelt, mint kiderült
a tavaly cserélt kuplungmunkahengert gariban cserélni kellett
olaj, szűrők
j.e. ajtó patentjeinek cseréje
Ezt az apró kört stílusosan 156 pisztolyorrú Mátyásért sikerült megfutni, de hát ugye a szerelemben nem nézzük a költségeket :)

És mivel a kipufogó most már csak egy lyukon szelel (ahol kell neki, a legvégén) a korábbi chipelésen is finomított kicsit a szakember, kevesebb füst, több menés a mérleg vége.