Blog >> honosítás

>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-08-29

Mától magyar rendszámmal rója az utakat.

>> EseményATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2015-04-21

Több kört kellett futnom, mert az autót Magyarországon vásárolták és két éve vonták ki átmenetileg a forgalomból, mivel Szlovákiában helyezték forgalomba.
Ez olyan érdekes volt mindenki számára, hogy senki nem tudott semmi jó információval szolgálni. Mindenhol követelték, hogy fizessem be a regisztrációs adót. Nem tudom egy szaros eredetvizsgásnak mi köze van ehhez. Neki nem kell jelentenem erről. Mivel magyar volt ezért nincs reg.adó. Az eljárás viszont ugyanaz, mint egy külföldről behozott autónál. Hiába "csak" átmenetileg lett kivonva a forgalomból, mivel a szomszéd országban forgalomba helyezték.

1. Szóval első körben kell egy biztosítás. Itt ez is érdekes, mert nincs magyar rendszám, forgalmi.
2. Időpont az NKH-nál és a sor kivárása. Ha van érvényes külföldi okmány, akkor elég a honosítás. Az adatokat a külföldi forgalmiból átvezetik majd a magyarba (adatlapra)
szükséges az adás-vételi és a biztosítási ajánlat és a külföldi papírok. Itt körbefotózzák az autót. Kívül, belül. Alvázszám, stb...videó készül a műszerfalról, hogy valami visszajelez-e.
3. Eredetvizsga. Vinni kell a műszaki adatlapot, adás-vételit.
4. Okmányiroda. Ami kell eredetvizsga, biztosítási ajánlat, adás-vételi (itt már a kétnyelvűt kérnek a többi helyen elég volt csak a magyar, két fajtát készítettünk. Mivel külföldi az autó így minden esetben két nyelvű adás-vételi kell), műszaki adatlap. Természetesen mindenhova személyi, lakcímkártya alap, hogy nálunk legyen. Itt már le kellett adni a külföldi rendszámot és az autó összes külföldi papírját. Plusz a befizetések nem maradhatnak el. Itt nagyon aranyosak voltak a hölgyek. Az NKH-ban is, de a vizsgabiztos elég mogorva volt. :D

Visszaolvasva nem tűnik nehéznek, csak az a fejetlenség...

Gyorsan pár jegyzet az összegekről, mert el fogom felejteni.
Szóval.
NKH honosítás 8.000 HUF
Eredetvizsga: 20.000 HUF
Matrica a rendszámra: 585 HUF
Forgalmi, törzskönv: 12.000 HUF
Rendszámtáblák: 8.500 HUF
Vagyonszerzési illeték: 95.550 HUF

D típusú rendszám: 12.300 HUF (mivel nem volt legyártva ezért duplán fizetem ki)
Srácnak, aki "segített" az NKH-nál...nem vettem észre: 5.000 HUF

Még a biztosítás és a teljesítményadó hátra van. Ma (2015.04.21) megkaptam a magyar papírokat. Szlovákok leadva.


Egy kis frissítés: :-)

A folyamat úgy lett volna helyes, hogy kimegyek Szlovákiába és ott kivonatjuk kéz a kézben a volt tulajjal a kocsit és hazajövök próbarendszámmal vagy ahogy akarok...nem így tettük és a kocsi abban az országban még mindig a volt tulaj nevén van. Elvileg hivatalból Magyarországról megküldik az okmányokat Szlovákiába, hogy a kocsi legyen kivonva a forgalomból, de ez eddig még nem történt meg. :-) Érdekes dolgok ezek. :-P


228916 km

A teljes magyarításból már csak egy dolog hiányzott, a zöld kártya. A legegyszerűbb megoldást választva a Topiékhoz mentem. A mérésen természetesen "csont nélkül" átment a Pók. Meg is lepődtem, hogy ennyi évesen is tökéletesen hozza az előírt paramétereket. Tehát csont nélkül megcsináltuk.
Amíg a papírokra vártunk érdekes járgány érkezett egy kis klímatöltésre.
Hazafelé már teljes joggal vettünk részt a magyar utakon.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-22

A sikeres legalizálás eredményeként megkaptuk a magyar rendszámot és a forgalmit, a törzskártyát majd küldik.
A történet érdekes. Elvileg tegnap a regadó befizetése után már lehetett volna ügyet intézni. Vissza is vittem az „ügyintéző” személynek a papírokat, be is ment vele az okmányirodába. Fel is hívott, hogy most bontották meg az LHU 550-től 600-ig tartó rendszám csomagot. Melyik érdekelne, mert azt kapnám. (Nesze neked hivatalos tájékoztatás, mely szerint: „Ami sorba jön rendszám, azt adjuk, nem kívánságműsor, nem lehet itt válogatni!”) Persze az 555-öt kértem. Pár perc múlva visszahívtak, hogy az már nincs a csomagban. Így lett 600. Aztán újra hívtak, hogy leállt a számítógépes rendszer, ma nem lesz meg a dolog. Másnap reggel telefonáltak és mentem is érte.
Az egész hercehurca 95e Ft-ban volt (ebből 65e a hivatalos ár, a többit ki lehet találni, hogy hová ment), plusz regadó és 350km mászkálás.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-21

Azon összeg kiperkálása, amiért gyakorlatilag nem kapok semmit. Ennyi erővel a kályhába is begyújthattam volna vele....

Az Amore-n ajánlottak egy emberkét, aki elintézné helyettem az ügyezést, de mivel Ő a fővárosban lakik én meg 200 km-el idébb, az út nem járható.
Némi érdeklődés után a környéken is találtam megfelelő személyt, némi egyeztetés után el is vállalta.

A hétvégén sokáig keresgéltem a neten, mire megtaláltam a szükséges információkat a behozatal módjáról. Viszont azt is olvastam, hogy július 1-el változások álltak be, amiről viszont egy mondatot se találtam. Rácuppantam tehát a telefonra és az összes szóba jöhető hatóságot felhívtam, hogy mi a teendő mostanság. Az okmányiroda elmondta a pontos menetet:
- műszaki vizsgára kell vinni az autót,
- ki kell fizetni a regisztrációs adót a vámosoknak,
- meg kell kötni a biztosítást,
- el kell jönni az okmányirodába és kérni kell rendszámot,
- meg kell csinálni a zöld kártyát és már lehet is közlekedni!
Nincs:
- átírási illeték
- köröztetés ellenőrzés
- eredetvizsgálat
Halihó! Hát ez nem is bonyolult, rosszabbra számítottam!
Nosza, vágjunk bele!
Az első pofon a műszaki vizsga terén ért, ugyanis közölték velem a szombathelyi vizsgabázison, hogy vagy egy hónap múlva mehetek csak, addig minden időpont foglalt a közlekedési hatóság vizsgatelepén.
A vámosok azt mondták, hogy náluk egy-két óra alatt bármikor végzek, szívesen fogadják a befizetést. A honlapjukon megtalálható a regadó kalkulátor azzal előre ki tudom számolni az összeget. (Annyit is fizettem)
A második pofon az okmányiroda volt, mert három hetes előjegyzéssel dolgoznak, hmmm...

...szóval a magán ügyintézés nem megy, más megoldást kell keresni.