Blog >> klíma

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2008-12-08

Azt vettem észre már rég, hogy amikor ráadom a gyújtást a kocsira, valami elkezd búgni a középkonzol irányából, de annyira halkan, hogy a lehúzott ablak, vagy a bekapcsolt rádió is elnyomja.

Megtudtam, hogy van ott egy hőmérő, ami mögött egy pici ventillátor található, az adja a hangot. Itt az Amore-n a 156 topicban már volt róla szó, hogy állítólag a hőmérőt hűti, ami szerintem finoman szólva egyáltalán nem helytálló. Én inkább úgy gondolom, hogy nem hűt, hanem az utastér levegőjét szívja folyamatosan a hőmérőhöz, hogy a lehető legpontosabb értékeket érzékelje.

A lényeg, hogy beszereztem egy másikat, egy 2001 év közepi-végi autóból. Amikor a régit ezzel az újjal összehasonlítottam, láttam, hogy bár ugyanaz a cikkszámuk, de az újabb kicsit módosítva van, máshogy működik. Beolajoztam, beépítettem, és örültem, mert semmi hangja nincs, még ha közel hajolok hozzá, akkor sem.

Kiváncsi voltam, hogy a hőmérő pontos-e, és úgy látom, igen. A szellőzést AUTO módra állítottam, és akkor fújta a levegőt a leggyengébb fokozattal, amikor olyan 3-5 fok körülire állítottam a hőmérsékletet, tehát az utastér aktuális hőmérsékletére.

>> EgyébTinamu // Alfa 156 2,4 Mjet 20v // 2008-07-13

Pécsi túra

Lementem Pécsre keresztgyerek köszöntésre:)
Velem jött a 90 éves nagyim is, hogy lássa a dédunokákat és hát Luigi szerzett magának egy újabb hívet. A naygim extra pokróccal és kendővel szállt be, mert biztos volt benne a klimamajd kicsinálja. Ehhez képest úgy szállt ki, hogy ilyen finom hűvős "szobában" idén ny
ron még nem ült:)
Azóta ezt meséli az egész családban...

Ui:feltöltök egy képet a kersztgyerekemmel rólunk:) azóta már egy évvel idősebbek Lettünk:)

>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-06-20

Elvégeztem az évi rendes klíma fertőtlenítést. Kétszer jobb lenne, de nálam ez általában évi 1 alkalom marad. Remélem minden baci kezdemény kipusztult. Ráadás: friss citrom illat az utastérben.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-06-05

Egyre királyabb az autó. (0605) A klíma is faxán üzemel a maga 4fokán. Új szárítószűrő és új klímacső (nem a heggesztett változat) került bele és a fényszóró is beállítása is jól sikerült. Új izzót is kapott. (Ha nem zsebre tették..) De minek..? Most lett beletéve új, mikor Zoli átadta az autót..

[Költségeim: munkadíj: 4500Ft/óra (ebből kettő elment a klíma feltöltésre illetve a cső és a szárítószűrő cseréjére), fényszóró állítás: 2000Ft, klíma gáz: 9000Ft, izzó(k) H7: 950Ft, a klímacső és a szárítószűrő már megvolt egy ideje.]

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-06-04

Az autó kész (0604), mégsincs itthon. Oka, hogy délután lemerült a telefonom és nem tudtak elérni a szervizből, hogy elújságolják a jó hírt, miszerint a bajúszkapcsolónak semmi baja, reggelre magától megjavult, a klíma feltöltve és 4fokos levegőt juttat az utastérbe a kompresszor, a fényszóró kikancsalodott és tökéletesen világít. Hazaértem után sikerült feldugnom a telefont töltőre és felhívtam a srácot (KlímAttila), hogy mi újság az autóval, kész lesz-e holnap délelőttre? Mire jött a válasz, amiről már írtam, hogy az autó kész, minden ok, csak nem tudtak elérni, így sajnos még egy napot nem alszik itthon a gép.

Szerintem ez volt a baja. Mikor "elromlott" a bajúszkapcsoló útközben, azzal azt akarta jelezni, hogy nem hajlandó egy méterrel sem tovább menni, hisz tudja mi vár rá - két éjszaka megint idegen helyen, illetve mikor nem akarta lezárni a kp-i zárat -a szerviz előtt-, akkor pedig nem akart maradni egyszerűen.. Reggelre átgondolta a dolgot és úgy döntött inkább gyorsan megjavul, annál előbb szabadul:) Sajnos az én bűnöm, hogy még mindig ott van, hiszen 18:03-kor sikerült először telefonálnom, amikor már nem volt nyitva a műhely. Így holnapra marad a hazahozatal.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-06-03

A mai napon (0603) végre sikerült időt szakítanom rá, és rábeszélnem magam, hogy elvigyem az alfát klímáshoz, hogy ott feltöltsék a rendszert, kicseréljék a szárítószűrőt - amit már előre megvettem, gombátlanítsák a klímát - mert azt ilyenkor szokás és ha már ott van, akkor egy fényszóróbeállításon is átessen a drága, mert kicsit kancsal mióta Zoli összetette. Így nyáron szerencsére este 9-kor is még viszonylag világos van, ezért addig tudtam használni az autót, de sötétedés után kb. semmit nem láttam. Olyan 3m-re az autó orra elé világított a lámpa, és nem ám, hogy lássak oldalra is, hanem előttem keresztbe a két fénycsóva. Valami hihetetlen módon nem lett beállítva..

A klímás Dunakeszin van, általában a Hondáét is ott töltik fel, ezért vittem most az alfát is oda. Sajnos ott kellett hagyni csütörtök délelőttig, mert van munkájuk bőven és nem csak klímafeltöltésről van szó, hanem klímacső heggesztésről is (stb.), mert a baleset során eltört a benne lévő, így most kettőből kell egyet csinálni, hogy újra működőképes legyen a rendszer. A pollenszűrőt még Zolival kicseréltettem, így azzal már nem lesz gondjuk, viszont akadt helyette más..

..odafelé menet a gödi autóspihenőnél, a lámpánál találkoztam egy alfás cartárssal, villogtunk, intettünk egymásnak, vigyorogtunk, aztán nemsokkal később - talán pár mp telhetett el, mikor észrevettem, hogy világít a reflektor visszajelzőm, és a helyzetjelzőm a műszerfalon. Először csak azt hittem, hogy a nagy villogásban véletlenül bekapcsoltam a refit. Próbálom vissza, kikapcsolni, semmi.. Próbálom az indexet. Se jobbra, se balra.. Elakadásjelző - semmi.. Zene kikapcs. Semmi javulás. Félreálltam egy buszmegállóban, leállítottam a motort. Kicsit vártam, majd vissza. Ugyanaz a hiba. Még kivett kulcsnál is világított a refi, de a lámpa nem, csak bent a műszerfalon. Viszont a helyzetjelző az körbe égett.. Mivel nem tudtam megjavítani, és fényszóróbeállításra is ment a drága, ezért gondoltam, hogy majd megoldják ott a problémát. Ok. De mivan ha megállítanak, mert használom az indexet, pl.? És amúgy sem lesz könnyű munka utáni időszakban egy elég forgalmas (a 2es) úton - pláne ilyenkor balra lekanyarodni. Főleg ha senki nem látja merre akarok menni, és különben is, minek állok az út közepén?! - gondolhatnák. De szerencsére problémamentesen megérkeztünk. Bejelentettem a kocsit, megbeszéltük, felírták, hogy mit kell rajta csinálni, és kimentünk megnézni a beteget. Nem javult meg magától.. Megmutattam a csöveket meg a szűrőt. A srác szerint menni fog, a kormánykapcsolót pedig megnézi. Már csak egy forgalmit kellett volna átadnom és egy kulcsot, de nem akart lezárni a kp-i zár. Más sem hiányzott már. Végül egy kis simogatás, becézgetés után sikerült bezárni az autót. Aztán távoztunk, immáron Robival, aki rendi volt és eljött értem.

Ennek az alfának is - mint szerintem az összesnek - külön lelki világa van, ami nagyon törékeny. Egyszerűen nem akart maradni..

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-05-29

Jön a meleg, fel kellett megint tölteni a rendszert a régi gázzal. Lehet, hogy nyár közepén majd cserélünk még egy csövet, és talán azzal megszűnik a szivárgás.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-21

Tegnap délután (0521) elmentem egy karistra, és mire visszaértem megint elég intenzíven csöpögött valami piros lé az autó alól. Úgy nézem a kormányszervó lesz a bűnös, mert a nívópálca semmit sem mutat. Hát akkor most hétfőig még nem használom az autót, csak ha nagyon muszály. Azt hiszem lemondok a szombati 'Paradox akció'-ról is. Átteszem egy héttel későbbre. Bár akkor meg a dunaújvárosi tali lesz szombaton.. Nagy gondok ezek:)

Tegnap előtt (0520) Laca meghozta az új Hella tip. szárítószűrőt is a klímához. A UNIX-ban dolgozik az egyik haverja és így majdnem 40%-os kedvezménnyel jutottam hozzá:) Jövőhéten - ha minden jól megy - hétvége felé elviszem feltöltetni a klímát. De előbb a motorolajcserén és a szervó javításon legyünk túl.

>> Autóápolás☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2008-05-13

Mivel nálunk most is hosszú hétvége volt nekiáltam a légkondi rendberakásnak. Kicseréltem a pollenszűrőt és a régi helyére szénszálas került. Mindezt megelőzte egy alapos fertőtlenítés.

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-04-17

A minap a klíma próbálgatása közben megrendülve azonosultam a ténnyel, hogy a rendszer működésre késztetése ellenére nem történik SEMMI. Szakszervízben történt kimérés után megállapítást nyert, hogy a rendszer tömített, gáz van benne - a hiba a kompresszornál keresendő... Mágnestárcsa és a hozzá kapcsolódó kuplungszerkezet cseréje meghozta az örömöt: gyakorlatilag fagyasztószekrénnyé képes avanzsálni a vas, ha azt akarom... :)Összemérhetetlenül jobb hatásfokú a légkondi a 166-ban, mint a 156-osokban.
Egy kisebb(???) pénzmagot azért természetesen ott kellet hagynom a szervízben, de még mindig jobban jártam, mint Falatka barátom. :( Részletek - ha megírja - az Ő blogjában...