Blog >> selénia >> olajcsere

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-10-02

Voltam olajcserén Csörinél. Selénia Racing 10W60 és gyári olajszűrő került fel. Kapott egy Xado EX120 revitalizálót az üzemanyagrendszer és egy Xado 1 Stage revitalizálót a motor. Sikerült szert tennem egy garnitúra szürke hátsó lámpára, ez talán jobban mutat a sötét autón, mint a fehér. Elvitt bennünket Horvátországba, Krk-szigetre és vissza is hozott (természetesen hiba nélkül).

>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2014-12-14

Elvégzett karbantartás:
 olaj és szűrő csere (Olaj: Selenia WR P.E 5w30 | TECNECO FM )
 levegő szűrő (MULLER PA3132)
 pollen szűrő ( TECNECO FM K1005)
 üzemanyag szűrő (CHAMPION L502)
 EGR & MAP szenzor tisztítás
 téli szélvédőmosó folyadék (from Lidl)

Óra: 105822 km

>> SzervizViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-04-20

Motorolaj csere: Selénia 20K 10w40 5 liter és Mann olajszűrő

97450 km

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-01-26

Elérkeztünk a második olaj és szűrő cseréhez, kicsit későbbre terveztem, de úgy döntöttem megejtem. Gyári szűrők (Ufi) és gyári olaj (Selénia Racing 10W60) került bele. Az szettet Albáéktól rendeltem.

Előző olajcsere: 138.000km
Jelenlegi olajcsere: 147.346km
Megtett út: 9.346km

Ez bőven az előírt 20e km alatt van. A jövőben próbálom tartani a 12-14e km-es csereperiódust.

Költségek:
Selenia Racing 10W60 5L: 16990.-
Selenia Racing 10W60 2x1L (tartaléknak, utántöltéshez): 7780.-
Levegőszűrő: 2990.-
Pollenszűrő: 2990.-
Olajszűrő: 1990.-

Összesen: 32.740.-

Mindent magamnak cseréltem, így nem volt szervizdíj.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-01-25

Olaj (Selénia WRPE), olajszűrő, levegőszűrő
Váltó olaj: Tutela Matrix
Fékfolyadék
2 kipufogó tartó gumi
2db csomagrögzítő
munkadíj

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2014-01-11

Ma sor került az olajcserére. Selenia 5w-30 wr pe olajjal ,Ufi olajszűrővel. A levegőszűrűt nem tudtam kicserélni 2db csavar nem akart kijönni a légszűrőházból. Lökhárítót nem volt kedvem leszedni. Majd hamarosan megcsinálom. Fény derült pár tennivalóra. Ereszti az olajat a főtengely szimmeringnél.Majd a vezérlés csere alkalmával ezt orvosolni kell .Az alvázvédelmet is kicsit meg kell babusgatni ,sok helyen le van horzsolva a festék ,gondolom párszor felült valami fekvőrendőrre.
Kilóméter állás: 121100

>> Szervizlakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2013-10-28

Eléggé elmaradtam a történések dokumentálásával.
Összefoglalom mi történt azóta:

2013-03-07 Csöri kicserélte a vezérlést, a stabilizátor rudat, első felső lengőkarokat 145.000,-
pár héttel később elkezdett megint nyikorogni a technika, visszamentem Csörihez, kiderült, hogy az alsó lengőkarok. Kaptak olajszurit, azóta csendben vannak. Ezúton is köszönöm a megoldást.

2013-08-27. megadta magát a csomagtér teleszkóp, rendeltem kettőt 10.000,-
2013-10-26 olajcsere Fehérváron a Szakonyinál, olaj Selenia WRD, olajszűrő Knecht, légszűrő, pollenszűrő jobb minőségű utángyártott, a gázolajszűrő a gyári Ufi, ami volt is benne. Olaj 13.990,- többi cucc+munkadíj 13.000,-

A korábbi tulaj cseréltetett szélvédőt. Sajnos a fényezést több helyen felsértették a kivételkor, ami miatt elkezdett rozsdásodni több helyen a szévédő és a tető találkozásánál a tető. Ez lesz a következő projekt, amit megcsináltatok

km óra: 158.800

Tulajdonképpen nem is kötelező csak 60 ezernél lenne esedékes de én jobbnak láttam ha 30 helyett 20 ezrenként kap friss olajat meg szűrőt a verda! Mivel a gari lejárt ezért saját magam fogtam neki a műveletnek ami így bő két óra alatt megvolt! Kapott még egy garnitúra NGK gyertyát, gyári olajszűrőt no meg Selénia Star P.E. olajat! Az ablaktörlők is csere érettek voltak elöl-hátul így ez már a harmadik garnitúra a bő két év alatt! Az előző Valeo volt nem sokáig bírta most SWF került fel kíváncsi vagyok meddig bírja! December végén megtörtént a kétévente esedékes fékolajcsere is Bosch HP Dot4 került bele ezt egy cimbi csinálta mert nekik van spec. túlnyomásos berendezésük ehhez a művelethez!
Km óra állás: 40000

Véget ért a nyaralás és megejtetem az olajcserét, mivel jövő hétvégén lakodalom(lom-lom-lom)ba megyünk, ne legyen ezzel sem gondom.
Ezúttal Selénia Racing került bele. Egyúttal ránéztünk a gyertyákra is, picit megpucolgattuk őket, majd kicseréltük a hátsó lambdát egy bontottra, ami lám, üzemel is...
Egyenlőre eltünt a "motor controll failure" ikonocska a műszerfalról, de szerintem a gázüzem miatt hamarosan ismét befogja dobni. De azért biztató volt, hogy hibatörlés után nem dobta ismét be, valamint szép grafikont is produkált.
Fotókat sajnos nem készitettem, mert a mesternél derült ki, hogy levan merülve a fényképező :-/
Mester szerint most 12-15ezer km-ig ne cseréljem az olajat, mert a racinget jobban fogja szeretni a motor, meghálálja. Hát nem tudom, ha nem eszi meg, akkor megfogadom a tanácsát.
km állás: 156.400

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-07-30

Nyaralás közben átugrottunk Várpalotára olajcserére és egy kis átnézésre. Mivel kb. 20e km-rel ezelőtt volt egy fullos olajcsere a Rieglernél (van róla számla) így a gázolajszűrő és a légszűrő cserét elnapoltuk, csak friss olajat (Selénia WR PE 5w30), olajszűrőt és pollenszűrőt kapott. Közben megnéztük alulról és úgy általában. Úgy néz ki nem nyúltunk nagyon mellé, korrektül néz ki minden. Következő szervíznél kicserélünk mindent amit érdemes, most egyelőre ennyi elég volt.