Blog >> tükör

>> Egyébtipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2011-09-29

Remélem a jó Isten televágja azt a barmot, amelyik tegnap este TK-ra tette a jobbos tükrömet a belvárosban... :(
"Öröm" az ürömben, hogy Oszinak pont csak egy jobbos tükre volt, és az ugyanolyan színű, mint a verdám. Fel is rakattam vele, egy csavar szívatta vagy fél órát... :)

Nincs nagy szerencsém a tükrökkel eddig, 2 éve az Asszony Mercije nullázódott le tükörileg ( mindkét oldal ) - "profi" üveglap-tolvajoknak "hála", akik a januári fagyokban találják ki, hogy kell nekik ilyen... :S

>> AutóápolásNGC // Alfa 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive // 2011-07-23

Ma Sanyival szétszedtük a tükröket. Az övéit is. Már nagyon régóta zavart, hogy lepattogott a festék a tükrök azon részeiről, amik ráhasalnak az A oszlopokra. Lecsiszoltuk durvább és finomabb papírral, és kapott több rétegben matt fekete festéket. Szép lett.

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-03-15

Elkészült a tükröm! Fairlane szerint jó lenne carbonozva is, de nincsenek cuccaim hozzá. Oda már vákuumozni kellene. Na de lényeg, hogy ma reggel lementem és lefújtam szépen piros színű alapozóval. Meghagytam a 2 óra száradást, amiből 3 lett. Utána jött a gyári piros színje. Szerencsére nem kellett rá sok festék, de asszem 2 réteget kapott. Most felhoztam a lakásba, hogy valamivel melegebb helyen száradjon meg. Holnap kiteszem a napra, hátha még jobban rászárad a festék. Most, fújás után 3 órával porszáraz, tapintható. Alfacity-ig meg kell csinálni a másikat is. :-D
1- alapozva
2-3-4-5 - készen van

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-03-14

Ma folytattam a tükör készítését. Persze a csiszolás nem az a fajta dolog, hogy legitteled, lecsiszolod, oszt jó. Háromszor kellett legittelni, úgy lett elfogadható. A durva csiszolás után lettek a finom részletek kialakítva, majd a szórógitt következett. Természetesen előtte zsírtalanítottunk. Holnapra megszárad, majd jöhet rá az alapozó végre. Az 1. képen próbáltam másképp csiszolni. Konkrétan fejre van állítva az ajtó. A 2. képen van az a bizonyos finom részlet a tükörház alsó oldalán. Szándékosan hagytam meg ezt a részt, nem lett bedolgozva. A 3-4 képen a felvitt szórógitt utáni állapot.

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-03-12

Kezdődött még tavaly októberben, hogy elmentem lemosni a kocsit egy gépi mosóba. A bal oldali tükröt nem lehetett felhajtani, de úgy gondoltam, lesz ami lesz. Lett is. Kijövet a bal tükröm a vezetéken lógott. (1.) Természetesen a spiáter adta meg magát. Így Marklartól kértem egy pót tükröt, amíg ezt megcsinálom. Persze ha más letört, miért nem reszelünk rajta?
Az ajtócserém után kint maradt a cégné a régi ajtó és arra feltettem a tükröt. Először csak az alaplemezét, majd kis konzolt is kapott, amire a tükörház maradék elemét felcsavaroztam. Próbáltam gyári szögbe belőni, de sehogy sem jött össze. (2-3.)
Teltek múltak a napok.
Történt kb. 1 hete, hogy a céges Hiace-t ki kellett pakolni, mert mentünk áruért Dunaújvárosba. Nosza, bekerült az ajtó rajta a tükör-kezdeménnyel. Kiraktuk nálam, majd irány tovább. A héten beszereztem műgyantát és vastag fonott üvegszálat a legozáshoz. A terv a V6TI tükreinek valamiféle képpeni koppintása lenne, mert amit lehet kapni, az 800 EUR párja. A terv a következő volt: megszüntetem a tükör nyakát és közvetlenül az alaplemezhez lesz műanyagozva az egész. Lent a pincében nekiestem ismét. Marklartól kaptam rendes tükröt, amiről le tudtam mérni a tükör és az ajtó által bezárt szögeket. A beépített fém konzol pontos pozicionálása után (4-5.) felkerülhetett a többi burkolat, amit műgyanta és üvegszál segítségével rögzítettem.
Az egész szögméricskéléshez nagypapám IGV-s (IrodaGép gyártó Vállalat) szögmérőjét használtam

>> AutóápolásDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-11-13

Ma megint lemostam a kocsim, és a belét is kitakarítottam, mivel este bankett lesz, és koszos kocsival nem jelenhetek meg.
Most már biztos, hogy szélvédőt cserélek hamarosan. Feléig már be van repedve, és a mai autómosáskor egy darab üveggel együtt a tükör is a kezemben maradt. :D

Marklar kollégától végre sikerült beszerezni egy jobbos e-tükröt. Eddig manuális volt (nem gyárilag, de már így vettem). Pesze a "leveszem, forrasztom, felrakom" elgondolás kicsit bonyolultabbra sikerült, mivel a tükörlap fordítva volt felszerelve a konzolra (nemtom ehhez mennyit kell inni), így egyik irányba megakadt a keretbe. Így, csak le kellett szedni a tükörlapot és gondoltam, akkor már megvizslatjuk, mitől mozog az a tükör. :)

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2009-08-06

Csókoltatom a szomszédot, aki úgy gondolja, hogy jó ötlet más autójának a megrongálása majd csöndben elsunnyogás.
Mostani akcióban egy tükörlapcsere (betörték), bal oldali első index (valami vagy valaki betörte) cseréje történt meg, utasoldali légzsák WD40.
Úgy látszik ezek légzsák kontakt hibák vonzanak, mert már a 147-esnél is üldöztek, vagy csak nem szeretik a Nagyvázsony - Szentantalfa kiváló minőségű aszfaltutat.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-03-25

A 120.000 km-es kötelező szerviz Gerissimo és Alfater műhelyében végrehajtódott. Komplett vezérlés lett cserélve, melybe beletartozik a:
- vezérműszíj + feszítő és vezető görgő,
- hosszbordás szíj + feszítő és 2 db vezető görgő,
- vízpumpa,
- olaj (Selénia WR Diesel 5W40),
- olajszűrő,
- pollenszűrő,
- levegőszűrő,
- gázolajszűrő csere.

Ezeken kívül még pár apróság lett megoldva. A bal első ajtóból hiányzott egy gumibetét, pótolva. Ugyanennél az ajtónál az ablakemelők kapcsolóháza nem volt rendesen a helyén, orvosolva. Jobb első helyzetjelző kiégett, cserélve. Hátsó ablaktörlő valamiért ugrált (pedig nem tűnt kopottnak), cserélve lett. Valamint még a januárban András bácsitól vásárolt karbonozott tükörháromszögek is a helyükre kerültek.

Alfater és Gerissimo tökéletes munkát végeztek. Ajánlom őket mindenkinek!

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-01-17

Nos, ahogy várható volt, ez az autó sem ússza meg, hogy kicsit a saját ízlésem szerint módosítsak rajta. :-)
András bácsival bizniszeltem kicsit. Az eredmények pedig fekete oldalindexek, karbonozott tükörháromszögek, valamint egy Novitec első toldat. Az indexek már a helyükön vannak, többi cucc később kerül fel.