Blog >> nagy

>> Szervizszelod9 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170+ // 2019-08-29

Hiába voltak újszerűek a tárcsák elől, sajnos ütöttek. Nagy tempóról való fékezésnél pedig rázta a kormányt is. Az első képen látszik, hogy mennyire rossz volt.

Mindkét oldali cserélve lett. TRW betét- TRW tárcsa kombóra. A 159-nél beválltak. Most kezdődhet a bekoptatás.

Az alkatrészeket autodocról rendeltem, cikkszám alapján. Pár nap alatt itt volt a csomag gond nélkül, ráadásul ingyenes szállítással.

Pár nappal a vásárlás után természetesen irány a betervezett szerviz. Tapasztalataim szerint mindenki aki autót keres hangoztatja, hogy vásárlás után majd viszi "nagy" szervizre az autót, de valójában nagyon kevesek azok akik tényleg meg is teszik.

Mivel vásárlás előtt átnézettem a kocsit Watz-nál ezért tudtam, hogy az előre betervezett dolgokon kívül mik azok amiket még pluszban cserélni kell.
A szokásos olaj, összes szűrőn (levegő, olaj, üzemanyagszűrő) kívül
cserélve lett még a vezető oldali elektromos ablak motorja mivel vacakolt, cserélve lett a termosztát is mert már az első utakon kiderült, hogy még a nyári kánikulában is elég lassan éri el az üzemi hőmérsékletet a víz, illetve nagyobb tempónál vissza is hűl.
Továbbá komplett fék csere is volt elől, hátul, tárcsástól betétestől.....
Ahogy elnéztem a használt GT kínálatot szinte mindegyiken csere érettek voltak a tárcsák szóval ezzel is kalkuláltam vásárlás előtt.
Vezérműszíj és görgő csere is be volt tervezve de az előző tulaj azt mondta, hogy az kb 1évvel ezelőtt volt rajta cserélve. A vezérműszíj fedelén valóban rajta van, hogy kb20ezer km-el ezelőtt volt cserélve. Biztos ami biztos Watz ránézett a szíjakra és megállapította, hogy azok valóban nem rég leettek cserélve mert még olyan mintha új lenne ráadásul egy jobb minőségű szíj van benne szóval annak a cseréje még bőven ráér..

A nap egy kiadás fürdéssel kezdődött Salzburgban. Csilli-villi lett a Pók, egészen a város túlsó széléig. Sógoréknál ugyanis divat felmosni az utat egy javítás után. Mi meg persze arra mentünk. A sárgás lé szépen mutat a feketén, a mosás (11Euróért) élt 3 km-t :-(
A Chimsee partján hajóra szálltunk, és ellátogattunk a nagyobbik szigetre, a Férfi szigetre (Herreninsel). Ide építette volna König Ludwigs II. (Neuschwanschtein építője) a Bajor Versailles-t. A francia kastély mását. Egy része el is készült. Hihetetlen látvány az elkészült, dúsan díszített, aranyozott termekből átmenni a csupasz téglafalúakba.
Hajóval visszamentünk a Nők szigetére (Fraueninsel), ahol egy zárda működött régen.
Búcsút intve a szigettől elindultunk hazafelé. A szállástól pár km-re - a szűk, de annál jobb minőségű - kertek alatti út mellett érdekes dolgot találtunk. Egy boltív a patak felett. A boltív a két háború közt tervezett, és elkezdett autópálya hídja lett volna a patak felett. Aztán félbeszakadt az építkezés. Az új pályát, a háború után kb. 2 km-el odébb építették. Érdekes volt látni.
200 km nyitott tetős kocsikázás után érkeztünk vissza a szállásra. Furcsa mód, kátyúval, úthibával nem találkoztunk, pedig csak mellékutakon jártunk.
Csodálatos nap volt.

A mai nap kötetlen csavargással telt Salzburgban. Felszálltunk a "Hopp on, hopp off" járatra (sárga busz) és ha valami megtetszett leszálltunk és megnéztük.
A Póknak csak 45 km oda-vissza szerepe volt. Napközben a Helbrunn-i kastély parkolójában pihent.

A mai program a szomszédos Attersee volt.
Megtettük mind a két hajókört, és kocsival is megkerültük a szigetet.
Csodaszép vidék!
Azt viszont nagyon nem értem, hogy hogyan lehet az, hogy itt nincsenek kátyúk, és nem ráznak az utak.

Ma 450 km út várt ránk, a lehető legzegzugosabb útvonalon.
Mariazell-ben tartottunk egy kis szünetet.
Osztrák sógoraink nem nagyon cicóztak a hegyi utak építésekor. A szerpentinek helyett hosszú és meredek emelkedőket építettek. Volt 17%-os is! Hármasban nem pörgött ki a motor.
Végül is hatalmasat kocsikáztunk!

A 450 km után, amiből bő 300 km kemény hegyi etap volt, nagyon komoly meglepetés ért a célállomáson. (Kemény hegyi etapon nem csak szerpentint. hanem 13-14-17%-os emelkedőket és lejtőket értek, sokszor km-eken keresztül.)

Nem csak a első kerekeken volt fékpor, hanem hátul is!
Ilyet még sose láttam! Nem csak egy kicsit, hanem úgy rendesen, mint elől.
A féktárcsa szép fényesre kopva, ugyancsak mint elöl.
Ezek szerint a fékerő szabályozó megtette a hatását. Végre fognak a hátsó fékek is.
Mondjuk a kocsi viselkedésén is erősen érezni. Nem bukik akkorát fékezéskor az orrára, kanyarban pedig sokkal stabilabb fékezés közben.
Szóval király lett!!

Javaslom minden GTV/Spider tulajnak, ha a hátsó tárcsa nem egyenletesen kopik, hogy cseréje ki.

Az elmúlt napok a "Nagy Túra 2013"-ra való felkészüléssel telt:
- zöld kártya kikérése a biztosítótól,
- tűzoltó készülés bekészítése,
- szerszámkészlet összerakása,
- pár pótcucc összekészítése (csavarok, drót, szigszalag, stb.),
- a bizalom jegyében olajat NEM teszek be,
- mosás (kívül, belül),
- folyadékszintek ellenőrzése,
- gyertyák ellenőrzése (a két jobb oldali olajos volt),
- a klímacsövek lezárása,
- keréknyomás ellenőriztetése a gumisnál (pótkerék is),
- zene CD-k írása,
- navi beprogramozása (az összes látnivaló saját POI-ként),

Holnap indulunk!

Hazaértünk a 2013-as Nagy Túráról a Spiderrel.
- 11 nap
- Salzburg és környéke
- Attersee
- Chimsee
- Hochalpenstrasse (2.500 m)
- Edelweissspitze (2.571 m)
- Grossglockner
- Heiligenblut (aranymosás is)
- Diga del Vajont
- San Boldo
- Caorle (0 m)
- 2.103 km
- 164,61 liter üzemanyag
- 2.292 fénykép

A Pók hibamentesen tette meg az utat :-)

Laza kirándulás volt napirenden, a Forggensee környékén és a tavon. Hajókázással, városnézéssel és kabriózással

1-2. kép: A hajó és a tó. Maga a tó egy felduzzasztott tó, az 50-es években zárták le a víz útját. Több település is víz alá került. A tavon elektromos hajók járnak. A hajón sok képet állítottak ki az elöntésről.
3-6. kép: A gátrendszer és az erőmű. Miután hajóval oda-vissza megjártuk a tavat körbe is jártuk. Az erőmű sok műszaki, a tó meg sok egyéb látnivalóval szolgált.
7-9. kép: Lechfall a tavat tápláló folyó vízesése és kanyonja
10-12. kép: Füssen – városnézés. A képen látható bajor étteremben nagyon jót ettünk.

1. kép - Még mondja valaki, hogy kicsi a csomagtartója a Spidernek! Két ember 10 napi cucca simán belefért a csomagtartóba. A csomagok a szálláshelyek szerint előre porciózva vannak, hogy ne kelljen mindig mindent felvinni.
2-3. kép: Útközben: Bruck an der Mur - Österreich. Első komolyabb pihenő, kisváros rengeteg látnivalóval. A templomban kicsit furcsa, hogy a freskó elé építettek egy oszlopot a szószékkel. Biztos megvolt rá az okuk.
4-5. kp: Útközben: Kirche Frauenberg - Steiermark - Österreich. Egy kolostor és templom a hegytetőn. Csodálatos panoráma és hihetetlenül díszes barokk templom.
6-9. kép: Hallstatt Österreich. Egy csodaszép osztrák falu, amit a kínaiak lemásoltak. Furcsa kirándulókkal is találkoztunk (7. kép), akik traktorral járják a vidéket. (Tavaly is találkoztunk velük.) A 9. képen látható egy furcsa közlekedési tábla, jelentése: Vigyázz a pincérekre! Az étterem az út bal oldalán, a vendégek a jobbon. Sűrű a pincér forgalom :-)
10. kép: Gschütt hágó Ausztria - 969 méterrel a tengerszint felett. Az első a sok közül. csak pár kép erejéig álltunk meg, mert amúgy semmi sincs itt.
11. kép: Berchtesgaden Németország, az első szállás színhelye. Itt kettőt fogun aludni. A városban korábban már többször is jártunk, pontosabban a sasfészket néztük meg. Most a többi látványosságot vettük célba. Vacsorázni menet egy szokatlan jelzőtáblát találtunk a gondosan ápolt fű közepén. Jelentése egyértelmű. :-)
12. kép: Vacsorára tradícionális bajor étel, kolbász káposztával (és búzasörrel), valamint sült hal. Finom.