Blog >> teszt

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-08-28

Nos meg volt a teszt út az EGR tisztítás után.
Érezhetően jobban megy a paripa, bár volt egy nagyobbacska korom felhő mögöttem egy darabig, kicsit aggodtam is, de aztán abba maradt szerencsére.
A teszt út során üzem meleg motorral 220-nál sajnos be kellett fejezzem a gyorsítást mert elfogyott az út előlem. Viszont nagyon élveztem azt a röpke 8 km-nyi távot hazáig ezzel a tempóval :-)
Remélem egy darabig tiszta marad az egér :-)

>> EseményBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2015-05-05

Végre felkerülhettek a nyári gumik! Kicsit elhúzódott a téli szezon, mert szerettem volna elkoptatni a végét járó téli gumikat és spórolni a Michelin Pilot Sport 3 gumikkal, ezért csak tegnap mentem el a szokáshoz gumisomhoz.
Ég és föld a különbség… Végre lehet dinamikusan venni az autópálya felhajtókat!!!
A tavalyi szezon után 6,5 mm profilmélységgel vághatok neki az idei szezonnak.
Az előző nyári gumim többet kopott 1 szezon után, ezek szerint nem csak reklám, hogy tartósabbak a Michelin abroncsok….
Tavaly megtett km a nyári gumikon: 11.200km
össz km: 177.648

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-02-16

Lengyelországba kellett mennem, ez pont megtette hosszútávú tesztnek. A programom utolsó verzióját cserélt turbócsővel még csak városban próbálgattam. Összesen 1100km, végig országút, változatos körülmények. Falvak, kanyargó utak, hosszú egyenesek, hegyek, völgyek, napsütés, zuhogó eső, hó, üres út, városi dugó, minden volt, de tényleg minden.
A tapasztalat: az autó nagyon nagyon jó lett! Kapcsolgatni még kevesebbet kell mint eddig, nagyon kényelmesen használható 1500-1600-as fordulaton is. Ahogy megy..az pont teljesen elég. Normális közlekedésben az érződik, hogy mindig van kellő ereje és nagyon kényelmes vezetni. 2200-nál még most is van egy kis morgása, de már nem olyan zavaró (mondjuk úgy, rajtam kívül senkit se zavar :-)). Egyébként csendes is, és nagyon szép a motorhang. A fogyasztása pedig simán 5.5 alatt marad, ami tekintve a körülményeket, nagyon jó!
A program így elmegy gyárinak is. Sehol nem éreztem hibát, bizonytalanságot, vagy bármi hátrányt. Könnyen indul el az autó, nem rángat, jó a motorfék, lényegesen jobb a váltás érzet, könnyebben viszi alacsony fordulaton, bizonytalanság nélkül gyorsít bármilyen fordulatról.
Ültem anyósülésen is, ott pedig az élmény feledhetetlen. Nem gondoltam, hogy ez így megy. Előzésnél az utas azért jobban érzékeli a gyorsulást...hát nagyon rendben van :-)

Azt gondolom, hogy a motor élettartamának meghosszabbításához elsődleges fontosságú a kenőanyag minősége. Ezért csak úgy házilag végeztem egy kis tesztet.
Egy festett lemez felületére cseppentettem egy-egy csepp olajat az általam összehasonlítani kívánt olajokból. A lemezt függőleges helyzetbe emelve azt tapasztaltam, hogy a 10w60-as lassabban kezdett lefolyni a lemezen, mint az 5w40-es. Gondolom ez eddig nem okozott senkinek túl nagy meglepetést. :) A lényeg most jön, ami az olaj viszkozitásán túl a tapadóképességet is jellemezheti. Két nap eltelt, nem mozdítottam el a lemezt azóta sem. Most azt vizsgáltam meg, hogy ennyi idő alatt melyik olajcsíkba tapadt bele több por és melyik olajcsík hagyott maradandóbb nyomot. Határozottan látható, hogy az 5w40-ból maradt több a lemezen. Most akkor mi van? Melyik biztosíthat jobb kenést? Melyik marad fent a henger falán tovább?
Úgy döntöttem, hogy megismétlem a dolgot és készítek egy kis videót is.

>> EgyébBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2014-05-28

Eltelt egy hónap az új Michelin Pilot Sport 3 gumikkal… Az esős május pont kapóra jött, hogy tesztelni tudjam a vizes úton való tapadást. Nagyon érezhető a különbség az előző gumikhoz képest, nem vagyok utcai versenyző, általában körforgalomban és autópálya le-felhajtón szeretek tempósabban kanyarodni. Itt száraz aszfalton és nedves burkolaton is komoly a különbség. A napokban megérkezett Angliából az új légnyomásmérőm is, hogy mindig a megfelelő nyomást állíthassam be :)
folyt. köv.

>> EgyébBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2014-04-22

Nagyon jól kezdődik a nyári szezon, hiszen a Michelin jóvoltából hozzájutottam 4db Pilot Sport 3 gumihoz egy teszt erejéig. Eddig csak Pirelli P Zero Rosso-t használtam a 18”-as felniken, nagyon kíváncsi vagyok a különbségre… a hétvégén 120 óvatos km-t tettem bele, de már most úgy tűnik, hogy halkabb lesz… elvileg 1dB a különbség a Michelin javára (71-72), mégis érezni a különbséget. Nagyon sok tesztet olvastam a Pilot Sport 3 gumiabroncsokról, szeretném érzékelni a sok pozitív tulajdonságát, mind a száraz úton való rendkívüli tapadásban, mind a számomra legfontosabb vizes úton való tapadásban.. A Pirelli 3 szezon és 36.000 km alatt 3mm-re kopott, a Michelint is rendszeresen mérem majd… :)
Km állás: 160.148

>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2007-11-02

Most hogy a végére érünk az Alfa Amore eddigi legteljesebb tesztjének írásához, kirázom a maradék grafomániát az ujjaimból és összefoglalom, hogy:
jó móka volt versenypályán csapatni. Igaz, az autót nem erre találták ki. Két nézőponton gondolkozom. Az egyik, hogy a dízelel versenypályázni eléggé sótlan. A másik szerint, ha már dízellel kell versenypályáznod, akkor a Q2 meglepően jó társ.
A pár órás teszt alatt elradíroztunk 'vagy 5000 km-t a gumikból, de mind megérte. Az viszont nem tetszett, hogy az ülés elkezdett sámlihoz hasonlóan nyikorogni a kanyarokban.
Vendégek is voltak, nekik külön köszönet: Blacky és dyRo. El kell ismernünk Halesszal, hogy mindketten jobb sofőrök nálunk, ezért kissé keresztülhúzták a várakozásunkat :)
Cikk hamarosan!