Típusok >> Szériaautók >> Alfa Romeo Alfetta GT / GTV / GTV6

Alfa Romeo Alfetta GT / GTV / GTV6

Az Alfetta 1972-es megjelenését követően felmerült az igény, hogy a 4-ajtós mellé egy tetszetős kupét is készítsen a gyár, a limuzin technikáját felhasználva. A karosszéria megtervezésére a néhány évvel korábban a Bertone-stúdiótól önállósodott Giorgietto Giugiarot kérték fel.

A végeredmény egy kecses kiállású, a kor színvonalán jó légellenállású, és a korábbi Alfáktól, a hármas tagoltságtól merőben eltérő túraautó lett. Épp 30 éve, 1974. májusában csodálhatta meg a közönség először az Alfa Romeo új kupéját.

Különleges megoldásokat vonultatott fel az autó az utastérben is. A legszembetűnőbb a műszerek elrendezése. A kormány mögött egyetlen mérő trónolt, a fordulatszámmérő. Hiszen egy sportkocsiban, egy versenyautóban ez a legfontosabb információ, amiről a vezetőt tájékoztatni kell. Minden más műszert, beleértve a sebességmérőt is, száműzték a műszerfal középkonzol feletti részébe, így az utasok a kocsi bármely pontjáról láthatták, hol is tart a száguldás.

Később azonban bizonyos piacokon az újságírói és vásárlói kritikák hatására egy hagyományosabb elrendezésre cserélték, azaz megfordították a két főműszer helyét, hogy a sebességet lehessen egyetlen szempillantással leolvasni, így a fordulatszámmérő került át a többi műszer mellé.

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó topicok

Részletes adatlap