quash - főkép
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super MY19 // 2023-12-04

Az automatikus tükör behajtás funkció ki és bekapcsolásának módosítás alapból le van tiltva.
Vagyis nincsen ilyen menü az autó dash-ban.
MultiEcuScan-ben proxy rendezéssel lehet ki/be kapcsolni.
A proxy rendezéshez szükséged lesz ELM323 kábelen kívül adapterekre is, ha ez nincsen ne állj neki!

MES-ben proxy rendezésnél „menu: Mirrors auto-folding”-ot kell be vagy kikapcsolni igény szerint, majd lefuttatni a proxy rendezést.

Ha megvan, akkor az autó dash-on, „Doors & Locks”-on belül találod meg az „Auto Folding Side Mirrors”-t.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super MY19 // 2021-12-10

A külföldi fórumokon sem találsz jelenleg más megoldást. Egy lengyel srác készített egy elektronikát, ami minden indítás után megnyomja helyetted a start-stop kikapcsoló gombot.
Tehát semmi más nem csinál, mint egy gombnyomást szimulál! A gomb továbbra is használható, ha akarod egy gombnyomással vissza is tudod kapcsolni.

A megoldás semmilyen más módosítást nem igényel, pl. MES, proxy, etc …

Megrendelni innen tudod: https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product/product&product_id=52

A srác nagyon korrekt, én cégre, nettóban vettem meg, SGW bypass-al együtt, átutalásra.
Adott kedvezményt, és amint megkapta az utalást, azonnal küldte.

A beszerelés nagyon egyszerű:
• Az akkumulátort ehhez nem kell lekötni, de ne legyen gyújtás!
• találsz a dobozban egy gumi leszedőt - igen, bringa gumi leszedő, de a célnak tényleg tökéletesen megfelel – ezzel finoman alulról kiemeled a világítás kapcsoló panelt.
Nagyon nem kell erőlködni, szépen ki fog jönni.
• Ha kijött, lehúzod a hátsó csatlakozót.
• A kettő közé bekötöd a dobozt
• Mehet is vissza a helyére, és kész is vagy.
• Én a dobozt vékony szivaccsal körbecsavartam, hogy biztosan ne zörögjön.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super MY19 // 2021-12-06

Váltófülek utólagos beszerelése

Ha ezt a leírást kevésnek érzed, akkor inkább ne állj neki!

Én így csináltam, ez nem jelenti azt hogy ez a jó megoldás, és mindenkinél működik!
Ha infó kell még, akkor: https://www.giuliaforums.com/threads/diy-add-paddle-shifters.44122/
Elvileg Stelvio-n is hasonlóan kell elvégezni.

Mi kell hozzá:
• szükséged lesz váltófülekre, ezt külön beszerezni nem lehet (esetleg bontó), egyben tudod megvenni, cikkszám: 6000629459 (Elaforg, Alfa depó, ebay)
• az alsó kormányburkolatot cserélned kell, cikkszám: 156110210 (Elaforg, Alfa depó, ebay)
Állítólag ki is lehet vágni a váltófül helyét, de ha már csinálod, csináld szépen!
• csavarhúzók, dugókulcs készlet. Műanyag szétszedő lapocskák.
Ami fontos!! 8-as torx! Nézd meg van-e ilyen pici fejed előtte!
• Multiecuscan + kábelek, nem elég sima ELM kábel!!!!
• Ha 2018 vagy újabb az autó, akkor SGW bypass modul is kell!, pl.: https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product/product&product_id=51
Ha ez nincsen, nem fogsz tudni proxy rendezést (és mást sem) csinálni, ennélkül ne nagyon állj neki!
• Türelem, idő. (nekem 1,5 óra volt)

Fontos!
Semmit ne feszegess, ha valami nem jön szét, akkor nem az erő a megoldás!
A légzsákot is ki kell venni a kormányból, ami nem játék!
Mielőtt neki állsz, áramtalanítsd az autót!

Szerelés:
Nem fogok mindent nagyon szájbarágósan leírni, ha ennyi infó nem elég, akkor ne állj neki!

• A kormány/kerék álljon közép állásban!
• Áramtalanítás! Vedd le az akkumulátorról a negatív sarút, és mielőtt nekiállsz szerelni, várj legalább 5 percet. (tudod azok a fránya kondenzátorok)
A csomagteret nem tudod nyitni ha nincsen áram, az akkumulátor a csomagtartóban van!
Tehát ne csukd be! Menj biztosra, ha lehet hátsó ülést dönteni, akkor egyet dönts le.
Van a csomagtérajtóban egy zsinór, azt húzd ki kívülre. (lásd manual)
• Vedd le az alsó kormányburkolatot, két csavar tartja alul
• óvatosan egy műanyag szétszedővel (ha nincsen szélesebb, lapos csavarhúzóval) a kormány felőli réseknél szét tudod nyitani az burkolatot.
Majd vedd le az alsó burkolatot.
• Alul találsz egy kábelköteget, amin van egy szalag.
Nézd meg a szalagban benne van-e egy plusz csatlakozó (99% hogy ott van), ez a fülek kábele.
Ha megvan, csak akkor menj tovább.
• Old ki a légzsákot. (ugye áramtalanítottál?!)
Gyári leírás: LINK
A két függőleges kormányküllő belső felén van egy lyuk. Itt tudod oldani a légzsákot.
Én imbuszal oldottam ki, a fenti leírás alapján nyomd meg a kioldót, a légzsák szépen ki fog ugrani a kormányból 3-4 cm-ert.
• Két csatlakozó van a légzsák hátulján, ezeket old ki.
Az elsütő csati középen van, PDF-ben a nyitási módja.
A másik csatinak a kormány felőli végén tudod benyomni a fülét, majd kihúzni. Nem kell feszegetni, ha jó helyen nyomod jön!
• A kormányban lévő csatikat old ki, és amelyiket szükséges fűzd ki.
• Vedd le a porvédőd a közepéről.
22-es (check?) dugókulccsal tudod levenni a kormányt, nincsen nagyon megtépve, pici erő és már jön is le.
• Én nem cseréltem ki a teljes középrészt, a meglévőre átraktam a füleket.
• A füleket négy csavar tartja (lásd képek) vedd ki őket.
A kábelek csatiját is ki kell oldani (lásd képek)
Le is jöttek a fülek.
• Csavard ki a két nagy csillag csavart (lásd képek), és rakd őket félre:
Ez a két csavar fogja majd tartani a füleket (is)
• Illeszd a füleket a helyükre, adni fogja hova kell rakni.
Az előbb kihajtott két nagy csavarral fixáld le, de csak annyira hogy finoman tudd mozgatni.
A másik négy pici csavart amik a füleket fogták, szintén hajtsd be.
(lásd képek)
Ha minden csavar a helyén, csak utána húzd meg őket!
• Mehet is vissza helyére a kormány. Amire figyelj:
- középre rakd vissza! :)
- minden kábelt rakj vissza oda ahol volt, nem véletlenül vannak ott a kábel vezetők.
- minden csatit köss vissza
• Dugókulccsal húzd meg a középrészt, nem kell megtépni!
Rakd vissza porvédőt!
• Itt állj meg egy pillanatra, most még átlátod mit csináltál.
Minden a helyén van?
Ha igen, akkor mehet vissza a légzsák.
Mindkét csatit dugd vissza. Két oldalt és középen vannak vezetők, illeszd ezekbe be.
Majd egy határozott mozdulattal told a helyére.
• Alul a széthúzott csatlakozókat dugd vissza.
Én első körben kihagynám a váltófülek csatlakozóját!
Így nem fog villogni az óra, elvileg indítás után nem lehet hibád, ha mindent jól raktál össze. (kivéve kormány kalibrálás, lásd később)
• Tedd vissza az akkumulátor sarút a helyére.
• Gyújtás után, egy rakat hibát fogsz látni, ez normális, levettük az aksit.
• Indítsd el az autót, és forgasd el jobbra és balra is a kormány ütközésig, majd állítsd le.
• A következő indítás után már nem lehet semmilyen hibád!

Programozás:
• Ha a fentiek rendben megvoltak, gyújtás nélkül dugd be a váltókar csatlakozóját.

Én idáig vagyok meg, mivel nem jött meg még SGW bypass modul, ha megvan folytatom!
De elvileg már csak egy MES proxy rendezés kell.

burkolatok visszarakása:
Az alsó burkolat visszarakása trükkös! Mielőtt elkezded nézd meg a burkolat belsejét, látsz benne két L alakú fület amivel a kormányoszlopra kell akasztani. A fülek miatt eleve nehezen fog a helyére menni a burkolat, a kormányoszlopra kb. 45 fokban próbáld rátolni, a kormány felőli végén.
Ha a kormány mögötti rész a helyén van, a két belső fület is pozicionáld a kormányoszlopon.
Ez után már komolyabb feszegetés nélkül összepattintható az alsó és a felső rész.
A végén hajtsd vissza a két csavart az alsó burkolatba.