Volt egy kis szabad időm. Szétszedtem és kitakarítottam az EGR szelepet. Ráfért. Teljesen meg volt szorulva a tengelye. (Egy kis WD40 csodákra képes) A MAP szenzort is kipucoltam.
Km állás: 169.294km
Mivel a 147-nél is cseréltem a hűtővizet, egy füst alatt itt is megcsináltam. :-)
Hétvégén lecseréltem a hűtővizet, mert elég koszosnak tűnt. Kitakarítottam a kiegyenlítő tartályt is. Majdnem olyan lett, mint az új. :-) Észrevettem, hogy a felső motorkitámasztó szét van szakadva, úgyhogy az is cserélve lett.
Felkerült még az indexek alá az alfa tetoválás és a hátuljára a saját céges reklám :-)
Vásárlás utáni kötelező szerviz + futómű apróságok:
- Vezérlés + vízpumpa
- Olajcsere
- Üzemanyagszűrő csere
- 1db axiál csukló
- 2db hátsó hosszkitámasztó
- 2db hátsó hídszilent
- kipufogótartó gumibakok
- 2db féltengely gumiharang (külső)
km állás: 168.840km
Beszereztem a Láng autóalkatrészbe 2db fehér depo márkájú oldalindexet kemény 1800Ft-ért.
A felnikre az olx-en akadtam rá. 16"-os Spider felni. Nem üt, nincs benne tojás. Esztétikailag nem túl szép, de azon majd segítünk. Jó kis nyári felni lesz belőle :-)
Már néhány napja használjuk a kocsit. Van néhány apróbb hibája, amit orvosolni kell.
- Anyós oldalon a biztonsági öv kis pöcke hiányzik, ami megakadályozza hogy a csatt leessen az aljára ✓ (update: pótolva)
- A fényszórómagasságot nem lehet állítani. A kapcsoló működik, a műszerfalon is visszajelzi, de a motorok nem mennek.
- A csúnya, kopott első emblémát mindenképp cserélni kell. ✓ (update: megtörtént)
- A távirányítóról nem lehet kinyitni a csomagtérajtót. ✓ (update: szétszedtem a kulcsot, a kis mikrokapcsoló hiányzott. Vettem kemény 80Ft-ért, visszaforrasztottam, most már működik)
Megérkezett, itt van, örülünk. :-)
Km állás: 168.025km
Az axial csukló és a kormányösszekötő cseréje után elengedhetetlen a futóműállítás.
Km óra állás: 212.475km
A kocsi bal elején elkezdett valami kopogni. Az a fura, hogy nem mindig lehet hallani. Na mondom egy újabb lengőkart dobhatok a kukába.
Elvittem a szerelőmhöz. A lengőkarnak semmi baja, viszont azt mondta hogy az axiális csuklót ki kellene cserélni, mert lóg egy kicsit. Miközben szedte szét a kocsit a csukló mellet kicseréltük a kormányösszekötőt, meg a kutyacsontot is. Biztos ami biztos. A meglepetés olyankor jött, mikor össze lett rakva lett a kocsi. Ugyanúgy megmaradt az a tompa puffanós, kopogós hang. Elvittük nyúzópadra a kocsit. Megrángatták, meggyötörték, hang sehol, a futómű, lengéscsillapító, kormány tökéletes.
De ha megyünk a kocsival csak lehet hallani az a rohadt hangot. A mai feladat az lesz, hogy a motortérbe megrángatok mindent, hátha ott koccan össze valami valamivel :-(
Egy szép novemberi napon megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy a feleségem Kia Rio-ját le kellene cserélni egy olyan kocsira, amiben a szervókormányon kívül egy kicsivel több extra van. Hosszas nézelődés után bukkantam rá erre a szépségre. Tavaly ősszel érkezett Olaszországból. Eddig P-s rendszámmal használta a mostani tulaj, úgyhogy mi leszünk az első gazdája itthon.
Elmentünk, megnéztük, a jobb első sárvédőn kívül mindenhol gyári rajta a fényezés. Rozsda sehol, motorja szépen jár, belseje nagyon kulturált.
Kb. két hét mire megkapja a magyar rendszámot. Már alig várjuk :-)
Remélem vele is sok szép km-t teszünk meg, akárcsak a 156-tal.