istvan - Alfa Amore: Az internetes Alfa Romeo közösség
istvan - főkép
>> EgyébAlfa 146 Ti // 2009-11-22

Na drága "barátaim" most, hogy felraktam egy hírdetést ami nem csak ide került ki, hanem még másik 5 helyre legalább, főleg mert mint ahogy a képeken is látható nem Alfa van szétborítva hanem egy 5h audi nem azért történt, hogy meggazdagodjak az alfásokon és ezzel visszanyerjek bármennyi összeget is amit az autómra fordítottam. Ettől függetlenül, még mindig fenntartásaim vannak a 16v TS motorral kapcsolatban. Az én autóm jelenleg amit az én két pici kezemmel raktam össze hibátlanul teljesít. 2.5 hónap alatt nem nyitottam fel a motortetőt, csak üzemanyag bele és megy nem csörög nem csattog nem zörög. Januárba olajat cserélek benne és megy tovább ettől függetlenül ha kell ha nem félek attól, hogy a tökéletesen összerakott motor mikor gondol egyet és adja fel a harcot mint sokaknak akiknek egyik percről a másikra csak hajtókaros lesz az típusú motor. Ettől függetlenül, nagyon szívesen folytatok erről vitát normális hangnemben. Köszönöm a figyelmet
Baráti tisztelettel Árki István

 
>> EgyébAlfa 146 Ti // 2009-11-09

Hát ez most nem lesz egy olyan post amivel közszeretet tárgya leszek, de legalább öszintén láthatja mindenki az érzéseimet. Szal egy kis történelem. 2009. április végén elkezdtem autót keresgélni nézegettem mindent mindenhol majd egy hirtelen döntés alapján bevállaltam, egy felújított motoros alfát ezt május közepén át is vehettem meg van fúrva alapméretes főtengely jó dugattyúk kussba a motor szépen jár... Ezt a csodás felújított motort 6000km-ig élveztem amikor megállt. A képeket az okáról már láthattátok régebben csapágy összeforgott a hajtókarba... Ez akkor megrázó volt számomra. Szétszedtem a motort az összes csavar randomba volt lehúzkodva nyomaték kulcsot akkor látott amikor rátettem és azzal nyitottam meg a csavarokat és nézegettem melyik hány newtonnál nyílik meg. Ekkor az, hogy jó legyen az autóm vagy legalábbis motorikusan müködőképes legyen az 300e forintomba került (430ért vettem ezt azért tudni kell). Közbe a csodás állapotú gumikat cserélni kellett persze azonnal mert olyan állapotú volt és ezért tűzoltás néven felkerült két használt. Ez is szereléssel együtt 10e forintomba volt. Kipuffogó lógott és ki volt lyukadva ezt 5000ért csináltattam meg. Most akkor 745e forintnál tartok. Aztán most itt volt az október lejárt a műszakim egy jelképes összegért 35e-ért átrúgták műszakin akkor úgye tartok 780e forintnál. Cserébe mit kapok ezért az összegért egy csodás autót amibe nem lehet megbízni heti 2-3 ts motornak a szétesését hajtókarosodását hajtókartörését olvasom el csak itt. Nem lehet közlekedni vele a magyar utakon, se Pesten, se vidéken se sehol. Egy tök jó példa audi a4 98as 94 óta gyártják én egyesbe próbálok egy úton átlavirozni ott a német technika 3. 50 és meg se szólal a futómű nem ér le a kipuffogó nem törik össze a jófajta alu olajteknő és a többi. 2003ba lett jogosítványom onnantól kezdve egy opel omega kombit használtam leginkább mentem vele csak én 250e km-ert 2009ig bezárólag. Egy kezemen megszámolom, hogy hányszor volt szerelőnél és mennyit költöttünk rá. Na meg persze hányszor kellett kötélre rakni az autót (1 alkalom). Pedig ennek az autónak van a világ egyik legszarabb dizel motorja vasöntvény a hengerfej max sikolni lehet ha gátasodik akkor onnantól kuka. A motortömb meg minden eredetileg a régi 4 hengeres motortömb alap (manta rekord motor) és pl az adagolót nem szíj vagy lánc hajtja hanem ahol a motortömbből kiáll a gyújtáselosztó na annak a helyére van beszúrva az adagoló ez miatt pl előtöltést állítani horror... De ez a motor ami konkrétan ebbe volt nálunk elment 250e km-ert és előtte már ment németországba és itthon visszatekerték. Tegnap kicseréltem az autómba a két hátsó gátlót. Majd belegondolva az egészbe, hogy mit költöttem az autóra és mit kell még a sírógörcs kerülgetett még Mórról hazaértem Dunaharasztiba. Ez nem autó ez egy katasztrófa és megint én szoptam be. Tegnap pl miért írta más is, hogy a franciák a németek a japánok megtudják oldani, hogy ne szakadjon szét egy hajtókar. Egy olasz miért nem tud minőségellenőrzést csinálni mi az, hogy minden alapméretes főtengely más és más méretű cserébe kereskedelmi forgalomba egy fajta csapágy van. Miért van az, hogy egy felújított alfa féltengely ezt a 170 nyomorult newtonméter nyomatékot nem bírja ki amikor Cinkotán felújított féltengelyt nem 110kw-hoz meg 170nm-hez rakunk hanem slick gumihoz meg 500-550lóerőhöz... Egy olyan 1.4 ts motor ami nincs kihasználva igazából női tulaj nem bántja nem rúgja mindig jó olaj kerül bele vigyáz rá bemelegíti nem volt bontva kevés kilométeres folyik a hengerfej alól a víz ez akkor őőőő mi?!?!?!?!?! Ha sikerül eladni a szaromat soha a büdös életbe, többet olasz autóm nem lesz. Lehet, hogy fiatal vagyok meg amúgyis, de ezt a szopást nem veszi be a gyomrom. Összesen 11000km-ert mentem az autóval 400e forint ráköltéssel 3 napot szerelem, hogy 3 napot menjen mert mindig van vele valami...

 
>> EgyébAlfa 146 Ti // 2009-08-30

autóba be kulcs elfordít elindul hangos ( a kipuffomat úgy kokányolták össze és még nem jutottam oda hogy megcsináljam normálisan úgyhogy kifúj hangos nem tetszik) majd elfordítom újra leáll. nem volt még egy napja kész az autó amikor nekiugrottam egy 400km-es napnak mór-dunaharaszti-dabas-cinkota-pest belváros-dunharaszti) ott sokat evett meg én is kinyomtam a szemét is 9l. most ott tartok hogy vegyesbe 7.5 eddig és megy és jó csak a rohadt kipuff... de majd megcsinálom holnapután addig meg kibírom valahogy.

 
>> SzervizAlfa 146 Ti // 2009-08-26

Na hát kész az autó... Nagy szopások árán elkészült. Tegnap este már beindult de kerregett mint az állat meg sötét is volt meg fáradtak is voltunk ott hagytuk az autót merthát beindult nyugalom van majd holnap kipihentem tiszta fejjel. Ez meg is történt mármint a pihenés. Aztán másnap átforgattuk a vezérlést ez így nem száz mire rájöttünk hogy az autodata amit ír főtengely jelnek az nem jó... mert ő vízszintest mutat a motortömbhöz képest erre a padló föld vagy mittomén mihez a vizszintet kell nézni... na mindegy összeraktuk és tök jó nagyon erős nagyon megy holnap viz olaj ellenőrzés és utána irány haza végre dunaharasztiba.

 
>> SzervizAlfa 146 Ti // 2009-08-25

Ma hallottam az autóm hangját csattog még mert az olaj nem jutott el a hf-ig köpi az olajat mert elfelejtettük visszarakni a nivót de beindult óriási köszönet Ottónak a helyért és segítségért, András bácsinak a vezérlés poziciónálóért, Tomi barátomnak a segítségért, Erhárdnak pedig az alkatrészekért amiket gyorsan jó áron megkaptam.

 
>> SzervizAlfa 146 Ti // 2009-08-21

fent a hf elektronyosság bekötve vízcsövek fent vezérlést kell összerakni és meglehet próbálni indítani. Ottó lejmolt nekem vezérlés tappancsokat nekem csak még nincs nálam. igazából mostmár minden új lesz még egy gyertyakészlet meg futómű rendberakás és kész minden esetleg klímatöltés aztán már nem lehet belekötni az autóba...

 
>> SzervizAlfa 146 Ti // 2009-08-17

ma két segítségem is volt egy régi barátom ébresztett, hogy ha gondolom akkor jön segíteni, ennek nagyon örültem ketten tök jól haladtunk, mert Ottó elment nyaralni. délelőtt felraktam a görgőket kerekeket a motor elejére eltakarítottam az olajteknő szélét pasztával felraktuk tök szépen mutat az előzőhez képest. Aztán elmentem ebédelni kettőkor folytattuk a dolgot. szépen felemeltem a karosszériát az egekbe aláraktuk a motort aztán felemeltük a motort bement a helyére. e öröm e bodottá!!! aztán elkezdtem szépen a sallangokat felpakolnai első motortartó generátor öninditó szervó pumpa klima kompresszornak a tartója most várja az autó a holnapot és remélhetőleg este már pöfögni fog.

 
>> SzervizAlfa 146 Ti // 2009-08-14

fent vagyok tegnap fél négy óta kezdek fáradt lenni vezettem ma már kb 200km, de legalább megvan minden maradék az autómhoz (hosszbordás görgő, kuplung készlet, olaj, olaj szűrő, balansz szíj). Most azt hiszem megyek az ágyamba és meghalok, ha ezen túl vagyok és az égiek is úgy akarják akkor nekiállok a motor összerakásának délután.

 
>> EgyébAlfa 146 Ti // 2009-08-11

Most a mindennapokba egy erősen off-os autóval közlekedem mégpedig a jó öreg A Omega kombival. Mesélhetnék róla jót rosszat. Kényelmes elvisz bárhova elfogadható még mindig a fogyasztása, de egy valami szörnyen hiányzik. Megyek bármerre jön szembe egy alfa csak bután néznek vagy satufékeznek, hogy rendőr amikor villantok vagy integetek. Szal hiányzik az alfával közlekedés.

 
>> SzervizAlfa 146 Ti // 2009-08-11

Megrendeltem egy új kuplungkészletet, balansz szíjat olajat szürőt meg a hosszbordás vezetőjét, mostmár a motor és környéke teljesen új lesz még egy gyertyakészlettel meglepem magam szeptemberben és utána motorikusan 100% lesz az autó. Beszéltem egy barátommal bevállalta, hogy megcsinálja nekem ajiba a horpadás kiszedést aminek nagyon örültem úgyhogy kivülről is szép lesz már tényleg csak a polirozás meg a futómű fog kelleni és akkor fullfullfull az autó. azért egy kis boldogság tölt el hogy haladok a gépsárkánnyal és látom, hogy van miért csinálni.