Tagok >> gyml >> Spider 2.0TS >> Blog
- Típus:Spider 2.0TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:nero (fekete)
Sajnos múltkor a telefontöltő beépítésnél leszakítottam a fóliát ezért vennem kellett egy másik bontott darabot. Találtam egy Spiderből valót, bár drágább volt, de így nem kellett a kettőből egyet csinálni. A 156-osé elvileg nem tudja azt a funkciót, hogy tetőnyitás után ha automatán áll a ventilátor vezérlés akkor lekapcsolja a levegőbefújást, majd tetőcsukás után vissza.
Volt egy olyan problémám is az eredeti darabbal hogy nehezen fordult a hőfokszabályzó emellett nem is mindig tartotta a hőmérsékletet, de ez valószínűleg a poros hőmérő szenzor miatt lehetett.

Egyik reggel a motorvezérlő bekapcsolta a check-engine lámpát a km órában. Semmi fura nem volt az autó működésében. Hazaérve kiolvastam és a labdaszonda fűtésre is és a jelre is panaszkodott. Kitöröltem, de hamarosan újra visszajött. A gyári szonda volt még benne, kb 266 ezer km-t bírt, elvileg ezeket 160 ezerre tervezik.
Megnéztem milyen szonda kell bele, gyári Bosch cikkszámmal már nem nagyon lehet kapni. Mivel ez egy 4 vezetékes ugrószonda, ezért megnéztem a típusát és rendeltem egy ugyanolyat a legolcsóbb de Bosch gyártmányból, majd a gyárinak a kábelével és toldással kompatibilissé tettem.
A régi szondát nem volt egyszerű kiszedni, csak a 230V-os nagy ütvecsavarozóval sikerült miután levágtam a szonda tetejét. De ha már kint volt ez a kipufogó szekció is, akkor letakarítottam és lefestettem hőálló ezüsttel.





Vettem egy használt Pioneer D1004 d osztályú kisméretű erősítőt. Teljesítménye 4x45W, de lehet hídba kötni, akkor már 90W RMS-t tud leadni. Gondoltam ez az én kis hifimhez jó lesz. Sajnos nincs rajta "gain" állítási lehetőség, ezért a mélynyomóhoz sajnos nem túl jó. Így marad az első szett erősítésére, a nyomoz pedig az eddigi kickerről fog működni tovább.


A jobb oldali kicserélt és hibás ablakemelő motorért cserébe Piritu-tól kaptam 2 db 3D nyomtatott ablakemelő fogaskereket. Remélem sikerül neki a sajátjából és ebből csinálni egy működő darabot.
A fogaskerekeket eltárolom az eddig gyűjtött alkatrészekkel.

Nyomtattam mindkét ajtóban levő magasugárzóhoz keretet. Ezzel sokkal szebben és masszívabban tudtam rögzíteni.

A győri delta hifinél vettem bitumen szigetelőlap csomagot az ajtókhoz. Jelen pillanatban egy 13cm-es Pioneer komponens szettet használok, talán ezeken is segít egy picit, de nem volt túl profi aki ennek a kialakítását tervezte. Elvileg egy 16cmes mélyközép berakható, ha az ajtókárpit hangszóró alatti rögzítését levágom. Ezt majd eldöntöm hogy akarom-e.
A másik ok ami miatt be akartam szigetelni az ajtót, hogy így sokkal szebb hangja van a csukódásnak, jóval masszívabbnak tűnik az ajtó, ezt már a 164-esen is megtapasztaltam. Ráadásul mivel a vízzárót már többször levettem azt sem lehetett volna tökéletesen visszarakni.


Mindkét ajtóban kattog az ajtóhatároló és ez engem már nagyon zavart. Kicsit utánanézve találtam új darabot, de 80 EUR körül mozog/db. A fórumokon azt írták hogy a Doblo-é ugyanaz azzal a különbséggel hogy hosszabb a karja. Megrendeltem tesztre a legolcsóbbat és miután kiszedtem az eredetit, a kettőt összehasonlítva látszik hogy a technika ugyanaz, a furatok passzolnak. Egy-egy 6-os anyával próbáltam kihézagolni az ajtó és a határoló közé. Ennek az lett az eredménye hogy tökéletesen hangtalanul működik az ajtó, csak pár fokkal nagyobbra lehet nyitni. Szerintem ez így megfelelő megoldás. Rendelek egyet a bal oldalhoz is.


2010 óta van meg az autó és eddig sohasem zavart hogy nincs meg a gyári keret a rádió körül, de most valahogy elkezdett. Sajnos az ezüst gyári keret már beszerezhetetlen, ezért rendeltem egy feketét és utángyártottat.
A telefontartót kinyomtattam fekete PETG-ből és a kábelét is elvezettem a műszerfal mögött. Sajnos miközben a klíma gombot húztam le letéptem a fóliát is a hőfokszabályzóról.



A jobb oldali ablakemelőm néha működött, néha nem. Pápán bontanak egy 2003-as JTS Spidert, sikerült belőle megvennem mindkét ablakemelőt. A jobb oldalit ki is cseréltem. A síneket megpucoltam, megzsíroztam és most gyorsabban mozog mint a baloldali, ráadásul nem is mozog és zörög benne az üveg, mert a középső csap ami körül fordul még nincs kikopva.
A bal oldalit azért vettem meg, mert nálam már az sem az igazi, ezért oda megfelelő cseredarab lesz ha egyszer tönkremegy

Az ősszel mielőtt elvittem a téli szállására az autót észrevettem hogy a Hankook Ventus príme-ok közül 2 db kb körül van repedve de a belső oldalán. Azóta megjelent egy kicsi a külső felén is. Nem tudom mióta járhattam vele így, de ez így nem annyira biztonságos. A tavasz előtt rendeltem a reifen.com -ról 4db Bridgestone Potenza Race 225/40 R18-at egy ausztriai magyar gumishoz. Így jóval olcsóbban jött ki mert gyakran járok arra és a transzport nem került semmibe. Ráadásul ott a kiszállítás is ingyenes.
Ezek a gumik a tesztekben nagyon jól szerepeltek, igazi semi-slickek, és elvileg egy hajszállal jobbak mint a Michelin CUP2. A próbaút alapján tényleg nagyon jónak tűnnek. Eddig a 156-os kopott CUP2-i voltak fent ideiglenesen, így lesz majd összehasonlítás.






