Tagok >> Edyboy >> 155 1.7TS 8V >> Blog
- Típus:155 1.7TS 8V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1994
- Színe:verde mirto metal
Friss eővel vágtunk neki a 682 méter magas Zengőnek de még előtte beértünk egy pici faluba Püspökszentlászlóba,ami kb 30 házból állt és egyáltalán nem volt egy idegbeteg hely.Gyakorlatilag egy embert láttunk összesen.A pécsi püspök egykori rezidenciájára is ráleltünk.Persze tudták hovakell építkezni és pompás kertet is létesítettek.Szóval mentünk a Zengő felé és csak egyszer tévedtünk le az útról de így is odataláltunk.A tetején volt egy kilátó,ahonnan remek kilátás tárult elénk.Nos azt megállapítottam,hogy ide tényleg nem való lokátor.Kár lenne ezért az idilli helyért :)
Lefelé másfelé mentünk és nem bántuk meg,mert a pincesoron át érkeztünk vissza a faluba.Nagyon hangulatos volt a környék.Mivel még korán volt,átrándultunk Zengővárkonyba a tojásmúzeumba és tiszteletünket tettük Pali bácsi sírjánál.
Pécsváradon az apátságban költöttük el vacsoránkat :)
400 kilóméter autózás után megérkrztünk a Zengő lábánál fekvő Hosszúheténybe,ahol a következő négy napot töltöttük.Kedves kis falu és korrekt a szállás is,miénk az egész emelet,ami tulajdonképpen a földszint,mert az igazi földszint az 5 méterrel lejjebb levő udvarról nyílik :)
Csupa zöld minden és milyen jól esett a hosszú út után a jéghideg Soproni :)
Megkezdtük rendes évi nyaralásunkat,amely ezúttal Baranyába vezetett,mivel úgyis készültünk Seléniára és utálunk korán kelni,ezért négy nappal előbb keltünk útra,hogy legyen idő megnézni a környéket :)
Útközben megálltunk két helyen kastélyt nézni:Nádasdladányban,ahol a Nádasdyaknak van nagyon szép ,Tudor stílusú kastélyuk.A berendezés egy része még eredeti.Épp szünnap volt de azért beengedett a házinéni és volt olyan kdves,hogy kalauzolt is :)
Következő megáló a Dégi Festetics kastély volt.Ez nem volt annyira szép de nekem nem jönnek be a Pollack Mihály dolgai.Ha kell,ha nem mindenhova oszlopokat tsz.Viszont a kastélypark gyönyörű volt,hatalmas fákkal,elég nagy tóval.
Végre egy közeli találkozó :) Mindössze fél óránkba telt,hogy megérkezzünk a Tatabánya fölött magasodó Turul szoborhoz,hogy két tucatnyi Alfához csatlakozzunk.
Két autóval érkeztünk csak,a többiek lustálkodtak :) A program első része a parkolóban zajlott,ahol is verőfényes napsütés uralkodott,ami egy kissé megnehezítette a fényképezést,viszont egyáltalán nem volt hideg :)
Következő napirendi pont a Tatabányára és az M1-es autópályára való lenézés,valamint a Turul szobor megcsodálása volt.Messziről egészen jól mutat a város,a madár egész jól tartja magát:több mint 100 éves :)
Ezek után csoportosan bevonultunk az erdőbe,majd kőnnyű séta után elérkeztünk a Szelim barlanghoz..Egészen tágas volt belülről és nyitott teteje volt és innen is remek volt a kilátás :) Legnagyobb meglepetésünkre vasárnap ellenére a barlangban dolgoztak.Már messziről hallatszott a kopácsolás.Kiderült hogy odabent követ fejtettek.Hát ők tudják.Mindenesetre mi tovább rándultunk és hogy fokozzuk az eddigi panoráma-hatást,felmásztunk egy kb. 30 méter magas kilátóra.157 lépcső vezetett fel rá és most már teljesen körbe tudtunk nézni és lenyűgöző kilátásban volt részünk.
Ezek után legurultunk a városba,egészen a volt XV-ös aknán található bányászati múzeumig.Sokkal érdekesebb volt a tárlat,mint képzeltem.Kaptunk vezetőt,aki bányász volt,így első kézből jutott el az információ hozzánk.Bebújtunk a föld alá is egy kicsit és volt retró kiállítás és lenyűgöző bányagépek és volt gőzmozdony is,aminek nagyon örultem és még erőmű részleg is.A nagy mászkálásban mindenki megéhezett,úgyhogy nagy dudálások közepette átvonultunk a városon és egészen Tatáig mentünk egy étteremig ahol pompás ebédet kaptunk kevés várakozás után de a nap fénypontja a korsó Soproni volt :)
Ezek után még belefért egy kis séta a tó körül fagyizással egybekötve.
Egyszóval remek napot töltöttünk Tatabányán :)
Székesfehérvárott időzvén eszembe ötlött,hogy mily sokszor haladtunk el a Kégl kastély mellett sose nem meg nézve de most volt időnk és megtekintettük.A tetőt kicserélték legalább de ráférne szegényre a felújítás.Valószínűleg még nem nyúltak hozzá az elmúlt 125 évben,amióta áll.Most valaki megvette,talán kezd vele valamit.
Sorompót már szereltek fel,úgyhogy gyalog kellett besétálni :)
És ha már a múltban vájkálás,akkor hazafelé még megálltunk a volt Bicske-Fehérvár vasútvonalon levő vértesacsai és alcsúti vasútállomásoknál.Kiváncsi voltam mennyire hatékony az enyészet.29 éve zárták be a vasútat és elvileg csak szüneteltetik de már alig voltm nyoma a vaspályának.Természetesen ellopták a síneket és az épületek összedőlés közeli állapotban leledzenek.
Minden évben elmegyünk Klastrompusztára,az idén éppen vasárnap.
Jobb lett volna ebéd előtt,mert teli gyomorral nehéz volt felkaptatni a barlanghoz de így legalább volt mit ledolgozni.Ráadásként hazafelé még megálltuk a Strázsa hegynél,ami a Pilis legnyugatib része és mi azt is megmásztuk :)
Utána jól esett a két korsó sör :)
Ma visszakerült a felni,miután kiderült,hogy nem esett baja az agynak a kerék malőr után.A sárvédő vissza lett kalapálva annyira,hogy ki lehessen nyitni az ajtót.Egyúttal megtörtént az olajcsere is,plusz légszűrő csere.Kicsit túltoltam,mert 15 ezer km-t haladtam az előző naftával.
Ma meg az történt,hogy tricikli lett az Alfából.Ment a kedves az iskolába és leparkolt az út szélére,amikor is kifordult a bal első kerék.Egyből világossá vált,hogy mi okozta azt a kattogó hangot amiről beszámolt előző nap,amikor Tatabányáról jött haza.Óriási szerencse volt,hogy nem előbb történt meg,mondjuk nagyobb tempónál.Ahogy kifordult a kerék,felgyűrte a sárvédőt.Szerencsére más bajt nem okozott.Kivéve,hogy nem lehetett kinyitni az ajtót.A többi három kerékben is tök lazák voltak a csavarok.Ezek szerint nem tolerálja a 4x100 as felnit a csavar.Ezek után nézhetek másik felni után.Na meg sárvédő után.
Nagy érdeklődés mutatkozott a tali utáni bulira.Szinte már kötelező jelleggel szerveztük meg Tokodon a jól bevált helyszínen.Ezúttal sokkal többen voltunk,úgyhogy nem is fértek el a szálláson,így például nálunk is öten aludtak :)
Több,mint 50 fő gyülekezet hát este 8 körül.Eléggé éhes volt mindenki,úgyhogy kezdtük a vacsival,amit ezúttal rendeltük egy kifőzdéből.Háromféle kaja volt,nekem Brassói jutott,ami elég gyengére sikeredett de sebaj,jöhet a buli :)
Hamar táncra perdült az úri közönség és ez gyakorlatilag reggel fél hatig tartott, persze nem mindenkinek,csak a kemény magnak.Nagyon úgy tűnt,hogy ismét jól érezte magát a csapat,legalábbis csupa vidám arcot láttam körülöttem :)
Az éjszakai eső friss szaga keveredett az orgona illatával a tavaszi hajnalon,amikor a madárcsicsergés közepette megindultunk Komárom városa felé ama nemes célból,hogy sok másik hasonszőrű Alfás kollégával találkozzunk,a célból,hogy együtt legyünk ama másfél évszázados falak között sok száz Alfa Romeo társaságában,és kiváló tulajdonosaikkal egyetemben,ahol ismiután a sok szép új Alfát megnéztem,mégis a legnagyobb élményt nem a sok új Alfa jelentette,hanem amikor a 62-es DuettoSpider tulajdonosa fölvette az autós sapkáját és szemüvegét és beült az autóban és beindította és valami földöntúli gyönyörűséges muzsika zengett a motor felől és elhajtottak és én le voltam nyűgözve és amúgy is a sok száz Alfától és egyébként is,amúgy meg már ment is le a nap pedig most kelt fel :)
1
516
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- 159
- Találkozások
- AlfaCity 2025 - július ...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám