Peti156Sw - főkép
>> EseményAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET // 2014-09-28

Mikor megvettem az Alfát tudtam hogy lesznek vele gondok, mert nem sikerült olyat találnom aminek a motorja és a karosszériája is aránylag egyben van. Kereskedőtől vettem ő sok mindent nem tudott róla mondani, sőt azt sem tudta hogy áll neki egy ilyen autó az autói között. :) Gondolom nem nagy pénzért jutott hozzá, mivel én is egész olcsón jutottam hozzá egy kis alkuval együtt. A lényeg hogy nem tudott zsákbamacskát adni, mert ugyan ilyen motorral volt az előző alfám is. Elég rég óta állhatott nála, mert a fékek is kicsit rozsdásak voltak, és körbehálózták a pókok. A meglepetés az volt, akikor beindítottam. Pöccre indult, és nagyon szép hangja volt a motornak. Persze nem lehet minden tökéletes, a váltónál egyből valami érdekes hang jelezte hogy nincs minden rendben, a kuplung pedál benyomásakor. Én akkor kinyomó csapágyra gyanakodtam, mivel a kuplung nem csúszott, és jól is húzott az autó. Erről még a következő blogban írok! Minden más egész egyben volt, kivétel a jobb hátsó ajtó enyhe sérülését, és kisebb-nagyobb karcokat letekintve. Az autóban fekete bőr, 17"gyári alu, napfénytető és Bose hifi is van ami nagyon megtetszett. Persze a napfénytetőt sikerült már a 2. nap tönkretennem, még nem tudom hogy hogyan, egyszerűen csak elhúztam és valami műanyag alkatrész eltört benne hátul, azóta is beremeg, ha becsukom az ajtót, vagy ha rossz úton megyek. Erről is majd még írok. A lényeg a lényeg, elhoztam, és most indulnak a blogok!

 
>> EseményAlfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2014-03-08

A baleset után muszáj volt gyorsan valamit nézni, mert nem járhattam örökké kölcsön kocsival munkába. Mivel igencsak kivesézett ez a baleset anyagival, + még egy költözés is rátett egy lapáttal, nekiálltam keresgélni ami szimpatikus.persze Alfa 156 facelift vagy 147-re gondoltam, még a facelift előttire 140 lóerős 1,9 dízeleket nézegettem, pontosabban 3-at mindegyik beteg volt de nagyon. 156-ról meg ne is beszéljünk, ugyan azt a típust 2,4 m-jet-et néztem ami volt 4 db-ot. És itt le is döbbentem, hogy mennyire inertem ezt a típust, mert mindegyikben megtaláltam a hibákat, de nem is kicsiket sajnos. Az egyik váltóhibás 147-estől indultam, hogy megnézzek egy másikat, mikor útba ejtettem egy kereskedést. Nagyon jó áron ki volt rakva egy friss műszakis Seat Leon 1.8turbó. Gondoltam kipróbálom, aztán végül haza is hoztam. Nagyon jó autó, minden szerelő csak dicsérte hogy nagyon egyben van, rengeteg extra stb. ennek már fél éve, nyúzom, nem sajnálom, mégis bírja. egyedül 8 euróért kellett rá termosztátot vennem, a kötelezőkön kívül. De valahogy még sem egy Alfa. Most eladó sorsban van, és nekiálltam nézelődni. Gondoltam 2.4 jtd 159-re, de sok rosszat mondanak az elektronikáról. Aztán úgy gondoltuk barátnőmmel, hogy mi lenne ha..... újra 156 2,4 jtd m-jet. Barátnőmet gyorsan rábeszéltem, ezért most más típust nem is nagyon nézegetünk. Mivel elkapkodni nem akarom, nem zsákbamacskát akarok venni, ezért komoly túrákra indulunk pontosan holnapi naptól kezdve, hogy megtaláljuk az igazit! :)

 
>> EseményAlfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2014-03-08

2013 Június 29.-e. Ez a nap szép lett volna, ha otthon maradtam volna! De sajnos nem így történt. Gondoltam elmegyek turkálni egy szereld magad bontóba, meglepem magam pár aprósággal névnapomra, ami ezen a napon volt. Már épp a bontó előtti utcában jártam, amikor csak azt veszem észre, hogy a légzsák az arcomban van, barátnőm meg sikít torka szakadtából. Na ezt nem kívánom senkinek. Még annak sem, akinek pedig kívánnék sok mindent. Szerencsére senkinek semmi baja nem lett, egy kis fejfájáson kívül, egyedül nekem lett kicsit nagyobb fejfájásom, mert a belső visszapillantó egyenest a homlokomba repült, mikor berepedt a szélvédő. Tehát a következő történt: amint már említettem a cél előtti utcában jártam, és egy az út szélén parkoló nyerges kamion mellett hajtottam el, amikor a kamion orra előtt csinos kis tempóval kihajtott, egy helyes kis német kisasszony, a csinos kis utcai terepjárójával. És meg is lett a baj. Persze csak nekem, mert jobb kéz szabály volt, az mindegy hogy semmi tábla, meg hogy ott állt a kamion, abban a marhán be nem látható utca előtt max 2 méterre. Az autó automata blokkolt, nekem időm nem volt rá, meglöktem a nőcit, aztán belerongyoltam egy kerítésoszlopba. Persze egyből rendőr, helyszínelés stb. A helyszínen 50-50% hibásak voltunk a rendőrok szerint, mivel be nem látható volt az út, és először jártunk arra, plusz nekem 50-es, a nőnek 30-as táblája volt, mégis rendesen kirongyolt elém. Na persze én magyar, ő német, + mindkét rendőr német = megszívtam. A biztosítóm sem a legjobb választás volt, mert kb 1000 km-re van az irodájuk, telefonon meg csak hebegtek-habogtak, hogy jönnek ki a kárt felmérni, aztán végül is egy levélben tudatták velem hogy ez mégsem lesz ilyen egyszerű, engem hoztak ki hibásnak. Fel is hívtam őket, és nagyon szépen megköszöntem az együttműködésüket stb. Persze a nőnek ilyen gondja nem volt, mert ebben a hónapban már a második full cascos autóját törte össze, örömömre, és ezt sikerült az édes apukájától megtudni, akik a balesettől vagy 50 méterre laktak, és egyből ott is voltak persze. Pár képet felrakok a helyszínről csak hogy egyértelmű legyen. Ja és azt még nem is mondtam, hogy az utca előtt ügye egy kamion állt, és egyből utána egy másik is, hogy még csak következtetni se tudjak, hogy ott egy leágazás. azóta az alfát 140 ezerért hazahozattam, magyarba, plusz ott a helyszínen 150 eurót fizettem a tréleresnek aki egy garázsig elhúzta, aminek 3 hónapig összesen szintén 150 euróba volt a bérlése, az összesen majd 250 ezer forint átszámolva, és ennyi pénzért is adtam tovább egyik pesti kartársnak. Így legalább csak több mint mindent buktam. Több mint 4000 euró + rengeteg belefektetett idő. Itt kinn a tárolása drága lett volna, viszont arra meg időm nem lett volna, hogy rendbe legyen rakva. Ennyi lenne a kis történetem sajnos.

 
>> SzervizAlfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2013-05-23

Sikerült kicserélni az ékszíj feszìtőt, nem volt egyszerű mutatvány, le kell hozá venni a főtengelyszíjtárcsát, amit 6 db Rm8- as csavar fog, + le kell engedni a motort egy pár centit. Kiderült, hogy a korábbi feszitő görgő cserekor, a szerelő elb...ta a menetet a feszìtőben. Még jó hogy nem lett baj! Sajnos a szìjtátcsa még nem jött meg, de még a régi sem vészes. Viszont hang még mindig van alacsony fordulatnàl, de a szíj felől már nem hallom, valami alulról jön, saccra a kipufogóhoz verődik a takarólemez, de már nem szedtük széjel újra, nem volt idő, ez majd egy jövő heti mutatvány lessz, ha megjön a tárcsa.

 
>> EgyébAlfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2013-05-16

Megjött a várva várt csomag 1 db SainSpeed OBD2 Bluetooth Interface, és 1 hosszbordás szíjfeszítő Dayco. Még a szíjtárcsát várom, és mehet beszerelésre ez a 2 dolog. Az interface tökéletesen szuperál, azért a kemény 17 eurójáért simán megérte, és tudom androidos tabletel használni, ami nem hátrány, mivel úgy is tervezek még egy autós tartó vételt hozzá.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2013-05-06

Vettem egy Pioneer DEH-1500UB fejegységet, Tökéletesen meg vagyok vele elégedve, nekem több nem is kell. 55euróért vettem a Médiában, ajándék 8Gb-os Pioneer pendrive-al. Nagyon jól szól, az árához képest, a gyári hangszórókkal. Ami bennt volt az a gyári Blaupunkt navi 5-ös cd tárral, becsíkozott a kijelzője, és alig lehetett valamit látni rajta. Ezt elrakom a polcra, majd eladáskor visszarakom (Persze az nem most lesz).

 
>> EgyébAlfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2013-05-06

Meglett a hiba oka, vagyis a zajé, alacsony fordulatnál. A hosszbordás szíj feszítő a ludas. Ékszíj cserekor, csak a görgőt vettem rá. Hiba volt! :) Ez majd jövő hónapi akció lesz, akkor lesz kicserélve még a felső, alsó lengőkar, műszaki elött +kap majd 4 új gumit.

 
>> SzervizAlfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2013-05-05

Motorolaj (S WR) csere 204000-nél, gázolajszűrő(BOSCH), légszűrő(MAN). Bal és jobb oldalt elől Axiál(Febi), és kormányösszekötő(Meyle) csere, jobb oldalt toronycsapány(Febi). Ablaktörlő lapátok elől, hátul bontott, mivel egy kis műanyak elpattant, és kaparta az üveget. Klímakompresszor kuplungja meghalt, csere bontottra+ gáz. Elől motorház tető tartó teleszkóp megadta magát, lomiztam egyet a bontóbol 10Euróért. ABS-em eltűnt, már féktárcsa csere óta, hála ezért és még sok dologért, amiért fizettem, de nem lett megcsinálva, Pl.: olajcsere stb..egy magyar maszek autószerelőnek németországban. --->"Köszönöm Istvánnak Brettenből!" A légszűrő ház fölött lévő nemtudom hogy hívják pontosan cső csere, mivel a fasza szerelőm úgy megszorította a bilincseket rajta, hogy eldeformálódott mind a két vége, emiatt fals levegőt kapott, és bejelzett a légtömegmérő. Új csövet kapott, és egy alig használt légtömegmérőt, nem mint ha baja lett volna, de most van tartalék. Persze ismét gondok vannak, gázolajszag van, és minimális folyás a nagynyomású pumpa környékéről, Jobb oldalt elől, kanyarban valami recseg, és érdekes zajok jönnek a motortérből, ha a motor alacsony fordulatszámnál van. Ez holnap lesz megnézetve. Mindezeket összesítve kicsit ki vagyok bukva. Azt hogy mennyit költöttem rá, 2 hónap alatt, már csak saccolni tudok.

 
>> SzervizAlfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2013-01-22

Be lettek építve a már meglévő fékek. Elöl brembó tárcsa+betét, hátul csak betét. 196000-nél lecseréltem az olajat, már ezt is meg vettem még tavaj "Selénia". Észre vettem hogy a légszűrő ház teteje, nem az illesztésnél van, és nem is lehetett másképp megoldani, mert úgy néz ki légtömeg mérő cserés volt, és azt se az illesztéshez rakták, ezért nem tudtam rajta fordítani, mert nem volt elég a légtömegmérő vezetéke, ezért szétszedtem teljesen, majd újból össze. Most azért igényesebben néz ki, és nincsenek hézagok.

 
>> SzervizAlfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2012-12-22

Megrendeltem az első tárcsákat, és hozzá a betéteket(integrált szenzoros). Mind Brembo, ezt találtam jónak, majd meglátjuk mi lesz a tapasztalat. Próbáltam olyat választani, ami talán nem melegszik annyira, hogy alig fogjon, mert a mostani sajnos olyan. A hátsó tárcsán még gondolkozom, hogy csere legyen-e, a betét ott is Brembo lesz.

Tárcsa: Brembo Max Line

Fékbetét: Brembo P 23 077