Tagok >> Shadin >> 159 2.0 JTDm SW Ti >> Blog
- Típus:159 2.0 JTDm SW Ti
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:601 Nero Pastello
Utolért az EGR hűtő fedél repedés, így hát kicseréltem.
Hülye nagy szívás, de elkészült. Járulékos veszteség a nívópálca töve kimozdult, (eltört?) és folyatja az olajat. Fasza.
Album...



Update: Cseréltem gyárira!
Előző blogbejegyzés tevékenységeinek végén észrevettem, hogy a sebváltó alsó támasztó bak egyik rögzítő csavarja hiányzik. A képen is látható, hogy el volt csavarodva a normál pozíciójától.
Ideiglenes csavarral pótoltam.
Ennek, és a tegnapi felső szilentek pozicionálásának köszönhetően, a nem kívánt rezonancia megszűnt. Kis fordulaton induláskori kuplung rángatás szintén. Motor indítás és leállítás érezhetően kevésbé adódik át a karosszériának.
A ~2250 körüli rezonancia minimalizálódott, köszönhetően a szilentek rendbetételének.

Motor rezonancia jelentkezik alapjáraton és ~2250 fordulaton ami a karosszérián érezhető. Megvizsgáltam a szilentek állapotát.
Indítás, alapjárat, előre-hátra terhelés:
Youtube
jobb oldalon:
Youtube
sebváltó oldalon:
Youtube
alul:
Youtube
túráztatva:
Youtube
Szerviz utáni észrevételek:
- Hátramenet kapcsoló nem lett visszatéve, nem volt tolatólámpa és radar.
Bejelentettem, azonnal megcsinálták
- Hátsó kutyacsontok nem oldalhelyesen lettek beszerelve
Megcserélték. Egy későbbi időpontra bejelenteve
- Bal első ABS jeladó patent letörve
- Haspáncél rögzítő csavarokból 3db hiányzott
- Pozitív akkusaru nem volt meghúzva, tálca rögzítő eltörve
- Haspáncél csavarok bikára meghúzva, bölcső anyák elforgatva
Másfél óra szenvedés után kiszedtem az elforgó csavarokat is. Lehegeszttettem velük.
- Kormány ferde
Javították, de nem vették észre, hogy lötyög a kormánymű :-(
- Kormánymű rögzítés elégtelen, lötyög a két rögzítő csavar ...
Meghúztam a csavarokat, kormány ferdébb mint valaha
- Motort megemelve a bal felső motorbak rögzítő csavarok lazák voltak
A második szerviz idő 40.000Ft-ba került, ahol féltengely zsírozás és termosztát csere is volt. Ez utóbbinál valami ótvar kukából szedett bilincset tettek a vízcsőre...
Hát ennyi :-(
136800Km
Cserélve lett a termosztát, visszacserélték a hátsó kutyacsontokat, féltengely zsírozás is volt, meg haspáncél lemezanya hegesztés is, továbbá az EGR hűtő fedelet is ellenőrizték.
Ja és még futómű állítás is volt.
Vagy a KUL-nak, vagy pedig a lendkerékcserének köszönhetően normalizálódott az alapjárati korrekcióm. 9 fokos kinti hőmérséklet mellett első indításnál mérve.
A korábbi értékek sem voltak kórosak, de ez így jobban tetszik.


Kis update!
Nem katasztrófa, de fax kivan, hogy a művelet alatt eltörték az akkutálca alatti ABS jeladó csatlakozó patentjét, a haspáncélból meg kihagyták a fele kereszthornyú csavart, a kalaposokat meg úgy megtépték mint állat, kettő anyája el is fordult a segédvázkeretben. Akku pozitív ill. a bizti tálca szarul volt visszarakva és meg sem volt húzva. Értem én, hogy húzós meló volt, de ezek egy kis odafigyeléssel abszolválhatók lennének ugyan annyi idő alatt jól is :-(
Ja még egy nagyobbacska alátétet is kipecáztam a haspáncélból...
Plusz a kormány nem egyenes, mehetek futóműveshez is...
Kuplung jól működik...
Kuplung, kéttömegű, kinyomó csapágy és főtengely szimering csere elvégezve Fiat Szabónál. Km. állás: 134330Km
Ha én veszem az alkatrészt és keresek embert aki beteszi, akkor jobban jártam volna, de nem találtam ilyet a környéken. Szabóékat ismerem nagyon régről, inkább bevállaltam több pénzért. Reggel vittem, kaptam csereautót, fél ötre kész volt. Alkatrész gyári, 2 év gar, jelentsen ez bármit is, a munkára meg hat hónap szavatosság van. Ha valami gubanc van, itt biztos el tudom intézni. Jól dolgoznak, ajánlom őket!
Amikor megvettem is már gyanús volt, de jött a "jó lesz ez még egy darabig" szöveg.
Aztán gondoltam egyet és kicseréltem. Miután tudom, hogy így sosem adnám el, még, ha 6 évig is bírta volna a szerkezet, tehát mindenképp le lett volna cserélve az egész, így inkább én élvezzem a jó kuplungot, ne csak az új tulaj :-)
Ideje volt. De tényleg. A kuplung tárcsa nútig kopva. A kéttömegű, bocsi hiányozhattam fizikán az irányok pontos meghatározásánál, minden irányban lógott. A két sonka egymás síkjában lötyögött leginkább, nem úgy ami csattan indításkor meg leállításkor, hanem ami úgy zörög mint az enyém. Nyomott kuplung esetén zörgött morgott, amit nem tudtam hova tenni...
Na mindegy, full szar volt az egész, amit nem gondoltam...
Jelenleg csend honol az autóban, a kuplung puha mint a vaj. Isteni...


UPDATE1:
NE HASZNÁLJATOK SZŰKÍTŐT, MERT HALMOZOTT HIBA LÉP FEL. A DPF NAGYON HAMAR ELTÖMŐDIK ÉS P0401 HIBÁT DOB, MERT A KIKÉRT TURBÓNYOMÁST NEM TELJESÜL, LÁSD UTOLSÓ ÁBRA ZÖLD ÉS SÁRGA CSÍKOK :-(
Néha késlekedve reagált az autó alacsony fordulatról. Néha meg nem.
Gondoltam megnézem az EGR-t.
Nehezebb hozzáférni mint az előző verzióknál, de nem annyira gáz:
- motorburkolat leszedése, 1db csavar, 10-es kulcs
- vákuumcső lekötése és generátor pozitív vezeték kiszabadítása a patentekből...
- ...patent tartó konzol leszerelése, felül 13-as (vagy 14-es), alul 10-es kulcs
- nyomócső lekötése a pillangószelepről, 2db csavar, 5-ös imbusz
- stekker bontása, pillangószelep leszerelése, 3db csavar, 10-es kulcs
- kiegyenlítő leszedése, arrébb helyezése, 2db csavar, 10-es kulcs
- stekker bontása, EGR leszerelése 2db csavar, T30-as torx + hosszabbító szár
Utolsó képen a visszavezető cső, amibe a szűkítést lehet elhelyezni. 2db csavar, 5-ös imbusz.
EGR tisztítása a már jól bevált hideg zsíroldóval.
Próbakörön kb. semmit sem éreztem, majd normál üzemben figyelem.
UPDATE2:
Kivettem a szűkítőt, megjött a tb nyomás.
Alacsony fordulaton a bizonytalanság megszűnt, tisztítás előtt a szelepszár akadozott,
most, második kiszerelésnél is ellenőrizve, nem akad.
Próbakörön belimpelt látszólag indokolatlanul:
2: P0238 - Turbo pressure
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 102,1 °C
Engine speed: 3151 rpm
Fuel quantity: 76,5 mm³/i
Gas pedal position: 100,00 %
Fuel pressure: 1715 bar
Boost pressure: 2388 mBar
Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
- Intake duct
- Vacuum tubes and accumulator
- Turbine actuator or turbine faulty
- Supercharging pressure sensor out of calibration
- Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.








128000Km-nél rászántam magam a műveletre, az alkatrészek már pár hónapja meg volt.
Ráment az egész nap így másodjára is, de nem a tényleges munka volt sok, hanem a szívás :-)
Haspáncél csavar anya megpörgött, egy órán át rimánkodtam neki hogy jöjjön ki, majd végül megadta magát.
Autó felbakolása és motortartó bak lebontása után kiderült, hogy az emelőm kis terhelésen elengedi az olajat (?????????????) Ha a kocsit emelem az nem gond neki, de ha csak a motort tehermentesítem, vagy üresen emelve hagyom, lekókad.
Na mindegy, rohan apóshoz a kis teleszkópos emelőért, elég az a motort tartani...
Innen már nem volt gond, azaz csak egy. Még mindig nem vettem 15-ös dugókulcsot :-(
Csónya dolog, de a negatív torx készlet 22-ese "pont jó volt rá". Legközelebb lesz 15-ös krova fej...
Vezérlés feszítő beállítása után még szétszedett állapotban beindítottam. Minden rendben volt, összeraktam és mentem vele pár kört.
És most a szokásos rám jellemző placebo :-) Halkabb a motor és amit korábban írtam ill. találkozókon mondtam, az alapjárati motor ill. kaszni rezgés teljesen megszűnt :-D
NEM REMEG AZ AUTÓ, MEG A KORMÁNY HIHI.
Nem központosan volt feltéve a 4. képen látható bak a függőleges csavarokra pl.
Vagy ez okozta vagy nem, mindegy is, most jó.
A project sikeresen végződött.












Luigi és Giuseppe két jómunkásember. Egyik készítette a jobb üléskeretet a másik pedig a bat oldalit. Ez utóbbi nem sikerült fényesen, ugyanis a jobbhoz képest vagy 15 fokkal előrébb dőlt a fejtámla.
Ülés kiszedése:
Kormány bent-fent, fejtámla kint, sin talp nem lóg túl az ülésen, támla a függőlegestől előre döntve 10-15 fokot, elöl alul és hátul felül így jól meg lehet fogni és centiken múlik ugyan, de roncsolás mentesen kijön.
Bármennyire is furi, a cső hegesztése volt ezért a felelős, pedig azt hittem, hogy egy nagy ütéstől lett ilyen. De nem.
1-es képen látszik, hol kellene lennie a csőnek.
2-es képen látszik, hogy ez az előző tulajnak sem tetszett, ezért addig feszegette hátra a fejtámlát, amíg ki nem nyílt a cső a látható módon :-) Akár még szakszerviz is lehetett.......
Csövet összerakni gyárira kb. lehetetlen, ha nem bontom le a háttámlát a vázig. Most nem tettem.
3-as képen már a helyén a cső. Erővel megoldva.
4-5 képeken már a helyén vannak.
Gondolom, hogy ez a perforált cső nem véletlenül van így csinálva, bár az okát nem vélem felfedezni. A fejtámla meg kell fogja a fejem, programozott elmozgás miért lenne benne?
Ez egy 1mm falvastagságú 24mm belső átmérőjű cső, erősítésként rá fogok majd húzni egy gyűrűt a megfelelő belső átmérővel.





4
589
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Giulia
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV