Atesz159 - főkép
>> EseményAlfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2017-03-30

Ma elértük a 170000 km-ert.
157000 km-rel hoztam el.Egyre jobban utálom városban kínozni.Szerencsére nem is kell,de kifejezetten nem városi autó màr ezzel a motorral sem.Viszont ahogy kicsit gyérül a forgalom vagy kiszabadul orszagútra,autópályára,szinte rögtön megmutatkozik a tudása:erőlködés nélkül,könnyedén falja a kilométereket,a legnagyobb nyugalomban lehet vele utazni.Imádom!
Máskülönben viszont átjött más érzès is.Nagyon ritkán vadulok vele,részben a technikát kímélendő,màsrészt nem bízom a többi autósban.Illetve a 159 sem az a vadulós fajta,legalábbis azt mondják rá,hogy nem adja át az igazi Alfás feelinget,viszont egy baromi stabil vas.Nos a szervíz előtti alkatrész utáni rohangálásban nagyon megcsúsztam időben,kissé sietősre kellett fognom a tempót.És elkezdtem egy kicsit "rúgni" neki!Kevésbé jó úton,kissé durvàn,kissé forszírozva.Nem volt gumifüstőlés,meg durván lepadlozás,fékcsikorgás,csak bátran elengedtem a gépet.És azt hiszem megéreztem benne az Alfát!Most először ès igazán!Kis időre mintha más autóba ültem volna át.Nem tudom leírni,de mintha megengedte volna,hogy én "vezessem" és nem helyettem csinált meg mindent.Megéreztem benne nem csak a gépet,hanem az autót,a mechanikát,azt ahogy képes "virgonckodni" is.Mint amikor bunyó előtt a hűvös,megfontolt úriember leveszi a sportzakóját,kigombolja és feltűri az ingujját és kissé "lealjasodik".Elegáns autó,de tud vad is lenni.De az igazi sportossághoz keményebben,gyorsabban kell vezetni,akkor megcsillantja azt az Alfás énjét,amit olyan sokan hiányolnak belőle.

 
>> EseményAlfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2017-03-23

Elérkezettnek láttam az időt,hogy átcseréltessem a téli kerekeket a tavaly nyáron vásárolt nyáriakra,természetesen centíroztatva.Örömmel láttam,hogy az ősszel lefényeztetett téli felnik sérülèsmentesen átvészelték a telet.Ilyen futásteljesítmény mellett hamarabb fognak a gumiabroncsok előregedni,mintsem elkopnának (kb.3000 km mentem rajtuk).A téli szett lemosva és legumiápolózva száraz és hüvös helyen várja a következő telet.
Érdekes érezni az első pár méteren különbséget a téli 16 collos és a nyári 18-as gumik között.18-as mérettel igazi tank érzésem van.Kiváncsi vagyok meddig gurul még el a vas ezeken a Conti-kon.És persze nagyon jól áll neki a nagy felni.

 
>> EgyébAlfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2017-01-29

Sajnos elmaradtam a blogbejegyzésekkel részben lustaság,részben időhiány miatt.de legfőképpen azért,mert csupa jó dolgok történtek velünk,a jót pedig nagyon könnyű megszokni!
Most kis hiánypótlásként próbálom számba venni a sok történést.
Napra pontosan egy éve hoztam el Yani cartárstól a vasat.Élvezetes volt az azóta megtett minden egyes kilóméter.És ami leglaább ilyen fontos,ritka jó fej emberekkel,Alfásokkal ismerkedhettem meg.Sajnos csak egy Alfa-s talalozóra jotottam/jutottunk el,ezévben változtatok ezen.
Az elmúlt egy év mentes volt a műszaki hibáktól,nagyon szépen teljesített.
Egy-két kis gubanc volt,pl. a bal hátaó lámpabúra párásodott be,ezután nem sokkal a helyzetjelző is kiégett.Néha felvillant a műszerfalon a rendszàmtàbla világítás izzójának hibájára figyelmeztető jelzés,ami az utóbbi pár hónapban aztán ahogy jött,el is tűnt.Ennek lehet az oka az,hogy a rendszámtábla világítása ledesre lett cserélve,aminek az áramfelvétele kisebb,ezt hibának elérzékeli a rendszer.De akkor miért tűnt el időközben?
Ugyanilyen hiba volt a napi első indításnál jelentkező alacsony olajnyomásra figyelmeztető jelzés,amit a cartársak szerint az olajnyomás gomba hibájára vezethető vissza.Többünknek jelentkezett ez a hiba,nekem a hidegebb idő beálltával jelentkezett,de mostmár àllandósult.Viszont aznap tobbször nem jelentkezik màr,csak huzamosabb állàs után.
Kicsi koppanàs is jelentkezik a futómű eleje felől.de csak a 18-as felni használatakor.
Ezen problèmák mind orvosolva lesznek a szervizelès alkalmával!
Ami történt mèg:lecseréltem a felniszetteket is.Nem mintha gondom lett volna az autóval kapott tèli 16 collos ès nyàri 17 collos szettekkel,de a gyári szerelèsű felnik között volt ami jobban tetszett.Mindenképpen Alfa gyári felniket akartam,16-tól 19 collig gyönyörű felniket alkottak az olaszok,amik maximálisan passzolnak a 159-re.Valahogy a tuningfelnik csak rontanak az amúgy nagyon ütős formán.Úgy gondolkodtam,hogy ha el tudom adni őket olyan àron amire túl sokat nem kell ráfizetnem,hogy a kinézett felniket megvegyem,akkor váltok.Szerencsém volt,mindkét szettre jelentkezett vevő ès én is talaltam megfelelő állapotúakat.
A vasat 16 collos téli felnin (1.kép) hoztam el Yani cartarstól,lévén január vége volt.A téli szettnél nem akartam nagyobbra váltani,megfelelőnek találtam a méretet,a rajta lévő Klèber abroncsk is jók voltak Dot szám és profilmélység alapján,elkezdtem még a nyár folyamán télre való felnit keresni,miközben meghírdettem a sajátokat itt az Amoren.Nemsokára találtam is Győrben a Jófogáson keresztül,Svájcból behozott sokküllős 16 collos kerekeket (2.kép),szép állapotban,a négyből csak egyen volt sérülés,a többi hibátlan állagú volt.Kis alkuval elhoztam 65000 Ft-ért,a rajta lévő Bridgeston nyári gumikat pedig elajándékoztam,egyik családtagnak volt szüksége rájuk.
A jó állapotuk ellenére szerettem volna őket rendbe tetetni,antracit színre akartam lefújatni őket.Itt a fórumon,Ákos(dewil) cartárson keresztül sikerült talalnom egy kivàló fényezőt,aki 8000 Ft/db. áron gyönyörűen rendbe tette őket (3.kép).Dömpi cartárs blogjában találtam meg a színkódót,az Alfa Mito QV ötpakós antracit felnijének a színe,elvileg ilyen a 159 Ti felnin színe is.Greentimus cartárs pedig október folyamán vette meg az enyémeket.Ugy gondolom jó csere volt,sokat dobott az összképen a forma és az antracit szín,bár ezek a vékony küllők nem adják ki annyira a szín szépségét.A nyári 17-es duplaküllös kerekeket (4.kép) Atis78 cartárs vette meg,én pedig Tizes cartárson keresztül jutottam hozzá a nagy álmomhoz,a "patkós" felnikhez (5-6.kép),szerencsére nagyon jó,225/45R18-as méretű Continental ContiSport gumikkal.A felnik nem sérülésmentesek,ha ez a gumiszett lekopott,kapnak egy felújítást,de ez még 2 szezon kb.Nem ragaszkodtam volna a méretváltáshoz,de csak 18-as méretben van ez a felni.Azt kell mondjam,hogy talán a 18-as méret illik legjobban a 159 karakteréhez,iszonyat stabil vele az autó!A kinézet pedig nekem nagyon tetszik,talán csak a 18-as turbina vagy 19-es Ti felnivel lenne ütősebb.

 
>> EseményAlfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2016-12-15

Ma sikeres műszaki vizsgát tetűnk,természetesen csont nélkül átment a kicsike.Ezt azért irom igy,mert egy kis félsz mindig van bennem bármelyik autómról van is szó,nehogy épp a vizsgán találjanak valamit.Pedig mind megbizható műszaki állapotban volt/van.
A vizsgáztató megjegyezte:"Ez szinte új autó!"Megmondom őszintén,jól esett!
U.i.: a vizsga előtt a szerelömmel átnézettem,gépre is rakta és mindent rendben talàlt.
Január vègén megyünk az èves szervízre.A szokàsos dolgok cserèjén kívül tervbe van vève az Egr hűtőfedél cserèje (2.0 Jtdm talàn egyetlen hibàja,segítőkèsz cartàrsak szerint 80000 km-enként ajànlott a cserèje,így megelőzhető,hogy a a hűtőfolyadèk lassú eltűnèsével megfőjjön a motor).

 
>> EseményAlfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2016-11-22

Még autókáztunk egy jót a gyönyörű ősz végi időben Budapest-Demjén-Budapest útvonalon a 18-as "patkós" felniken,aztán a közelemben lévő non-stop gumisnál felrakattam a szép,frissen fényezett,télre szánt 16 collos sokküllős gyári Alfa felniket,még Yani cartárstól a vashoz kapott Klèber Krisalp Hp2 téli abroncsokkal.Az igaszság az,hogy meglepően jók ezek a Klèber gumik.Első körben nem ilyen abroncsokat (imádom a dögös oldalfalú gumiabroncsokat és Kléber-nek nem olyan) vettem volna és nagyon durva hóban-jégben nem teszteltem még őket,de szakadó esőben 5-7 fokban autópályán többször bizonyitott.Bátran ajánlanám őket!Nálam kicsit megdőlni látszik az a tény,hogy csak a nagy prémiumgyártók tudnak jó abroncsot csinálni.Sajnos hamarabb fognak elöregedni,mintsem hogy elkopnának,1-2 szezon és lecserélem őket,mivel 2011-es DOT számúak.

 
>> EseményAlfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2016-07-04

Újabb egy hónap telt el,műszakilag teljesen rendben az autó.Én nagyon szeretem,ő pedig megbizható működéssel hálálja meg ezt.Valahogy nem tudom megszokni a látványát.Már úgy értem,ha leparkolok a teremgarázsban vagy bárhol az utcán,biztos,hogy még pàrszor visszafordulok,hogy gyönyörködjek benne.
Még május elején kapott egy B oszloptol B oszlopig tartó ablakfóliát.Skyfol fóliát rakattam fel,a kivitelező pedig a Bestfólia Kft. volt.Az előző autómon is ők csinálták a fóliázást,meglehetősen jó munkát végeztek.Sajnos a vezető és utasoldali ablakra a jogszabályok szerint nem lehet sötétített fóliát felrakatni.Így még vadabbul néz ki a vas,ill. elég hasznos extra a hő és belátásvédelem szempontjából.Költsege: 22.000 Ft.
Készülvén a 159 VTT-re,gondoltam kicsit alaposabban lepucolom a kocsit.Igyekszem kivül-belül rendben tartani,de szerettem volna egy kis védelmet adni a fényezésnek.Vásároltam egy doboz Autoglym Super Resin Polish-t.Ez egy vaxos polirozószer,ami egy lépésben végzi el a két folyamatot,elvileg a fényezés csiszolása nélkül.Anélkül hogy reklámozni akarnám,el kell ismernem,tényleg sokat dobott az autóm megjelenésén.A fényezés még szép állaporban van,de a kezés után szemmel látszodott a különbség.Szebben csillog a kasztni és a leírás szerint kap egy plussz védőréteget is a kocsi.Tènyleg ajánlom mindenkinek,aki kicsit gondol a prevencióra is.Én 4000 Ft-ert vettem egy autós áruházban,kb 4-5 használatra elegendő mennyiség van a kissebb kiszerelésben.
Ezután következett életem első Alfás talàlkozoja,a 159 VTT.Hatalmas élmény!Nagyon jó fej mindenki a csapatbol.Vègre nem csak a fórumon olvastam a fiúk hozzaászólásait,hanem személyesen is talalkozhattam velük.Es nem utolsó sorban,ennyi 159-es egy rakáson...Nagyon ott volt!Ha tehetem,jövőre is megyek.
Sajnos történt egy kevésbé örömteli esemény is.A VTT màsnápján egy lejtös lámpás kereszteződésnél a zöld jelzésre várva az előttem álló Opel Agilás úr elfelejtette hogy a fékpedált nyomva kell tartani végig,hogy ne guruljon vissza.Hát lelépett róla...3x is,harmadikra szűk 1 méterről nekem koccant.Mire rádudàltam màr késő volt.A minimálisnàl is minimálisabb nyoma maradt az ütközésnek.Egy kivülálló észre sem veszi,de akkor is...Eszembe jutottak rögtön Valerossi cartárs szavai,akivel még előtte nap beszéltem az Alfás találkozon.Ugyan a 159-esét már eladta,de mint mondta,minden egyes autót ért sérülèsen besírt.Hát én is nagyon mérges lettem.Mindenesetre mostmár nem csak a Suzuki Wagon R+-okat,hanem az Opel Agila-kat is messzire elkerülöm ( tudom,nem ezen autók a veszélyesek,hanem a sofőrjeik.)Elnézést,akinek nem inge,ne vegye magára.
Hár nagyjaból ennyi.Most következík egy olaszországi nyarálàs,kvázi tartós teszt.

 
>> EgyébAlfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2016-05-02

Szinte napra pontosan 3 hónapja hoztam el az autót az előző gondos gazdájától. Ami miatt eddig nem irtam,az az,hogy nem volt miről irnom. Ill. illett volna irnom,hiszen minden percét élveztem annak az időnek,amit a kocsiban tölthettem.Élveztem,ahogy felé közeledve megláttam a formáját és tudatosult bennem,hogy az enyém. És be kell valljam,az is jóleső érzéssel töltött el,hogy észrevettem,mások is megnézik. Vicces volt tapasztalni,hogy milyen érzelmeket vált ki a többi közlekedőből az utakon. Autópályán haladva rendszeresen találkoztam olyanokkal,akik nehezen viselték,hogy egy Alfa halad el mellettük. Bár lehet,hogy csak menet közben akartak benne gyönyörködni.
A 3 hónap altt kb. 3000 km-ert tettunk meg,75 %-ban autópályán (igazi utazóautó), a computer szerinti fogyasztás 6.9 l,nem forszirozott tempóban,de azért szinte mindig a megengedett sebesség felett haladva. Költségem a tankolásokon és a gumik téliről nyárira való átszerelésén kivűl nem volt.Műszaki probléma nem adodott,remélem ez nem is változik majd,hálával gondolok vissza az előző tulajokra. Bár tudom,hogy ez rövid időtáv még,de abszolút bevált!Nagyon jól átgondolt autonak tartom (megjegyzem,hogy a műszaki dolgokhoz kevésbé értek). Örülök,hogy váltottam,még úgy is hogy tényleg jó autóból (Volvo S40 2.0 D) ültem át. Igyekszem jó gazdája lenni,ahogy az előző tulajnak (Yani) is meigértem.
Vettem még egy bézs színű gumiszőnyeg garniturát és csomagtértálcát,védendő a világos kárpitokat.(Homasita áruház 10000-10000 Ft).
Hát nagyjából ennyi,készülünk az első 159 VTT-énkre!