Mutasd

>> Szerviz2017-01-11

Tavaly decemberben már éreztem, hogy valami nem az igazi...cicergő hangot adott a motor, azt hittem, hogy szíjfeszítő csinálja, utólag kiderült, nem az volt. Mivel, furán rázott is az autó (én kettőstömegűre tippeltem volna) elvittem Erdő Attilához, aki rögtön az elején mondta, hogy nem megy az ötödik henger. Elég nehezen észrevehető dolog az 5 hengeresnél, laikusként nekem nem tűnt fel, másra gyanakodtam.
Kiderült: tönkrement az ötödik porlasztó. Szerencsére nem az elektronika, így nem keveredett gázolaj a motorolajba.
Porlasztó csere megtörtént, most minden szuper ;)

 
>> Szerviz2016-11-16

A tél elején elérkezett az alvázvédelem ideje. Szerencsére rozsda az alvázon nem volt, egy tenyérnyi foltban volt némi felületi, vékony rozsdaréteg. Többek között ez is kezelésre került.
Illetve felkerültek a téli kerekek is a 16"-os Selespeed felnikre. Hát nem egy 18-as az tuti...már most hiányzik a nyári kerék.

 
>> Szerviz2016-10-13

Cserére érett az első ablaktörlő. A régi helyére Valeo-k érkeztek.

 
>> Szerviz2016-07-20

Mivel egy második helyen is szétrepedt a felső turbócsövem, így bekövetkezett annak cseréje. Helyére gyári turbócső került.

 
>> Szerviz2016-07-06

Elérkezett a hátsó lengéscsillapítók cseréje is. A rugótányéroknál már kezdtek elrohadni, a teleszkópok sem voltak már az igaziak, úgyhogy a helyükre Bilstein B4 került. Kopottak voltak a hátsó stabilizátor rúd szilentjei is, így egyúttal azok is cserélve lettek.
Balszerencsémre a tegnapi nap reggelére meghalt az akksim, pár alkalommal bikázni kellett, így helyére egy Exice Premium EA770 akkumulátor került, ami 77 Ah-s és 760 A indítóáramú.

 
>> Szerviz2016-06-28

202200 Km, elérkezett az újabb olajcsere, ill. szűrők cseréje. Olaj: Selénia WR 5W40, levegőszűrő: Alco, olajszűrő: Alco, pollen szűrő: WIX karbonos pollen szűrő két oldali klímához, gázolajszűrő: gyári Alfa Romeo/Fiat.
Kiiktatásra került az EGR szelep, gyári program letölt -> Manky által írott program vissza.
Kapott még a kicsike egy Bosch hátsó ablaktörlő gumit is.
Mivel lyukas volt a turbo csövem és füstölt mint egy fosvágen, így a turbócsőből a sérült darab kivágásra került, helyére egy saválló cső ment, patika lett ;)

 
>> Esemény2016-06-03

És megtörtént...átfordult a számláló és immár kettessel kezdődik.

 
>> Tuning és extra2016-04-07

Felkerültek végre a friss festést követően az új kerekek. A felnik 18"-os Toora T670-esek, a színük pedig grafit lett, nagy szemcséjű metál darabokkal. Szerintem elég mutatós ;)
A gumik, csak hogy maradjunk az olaszoknál: 225/40 R18 Pirelli PzeroNero-k.

 
>> Szerviz2016-01-17

Mivel a Xenon izzók cseréje után sem világított az egyik lámpám, kizárásos alapon a trafó volt ami tönkre ment, így hát köszönhetően Public Enemy-nek a DT-Xenonon keresztül felújíttattam a hibás xenon trafót.
A DT-Xenonnál mondták, hogy a trafó beázott, ami tipikus hibája ennek a szériának, szerencsére javítható volt, megcsinálták, frankón működik.
Most fél év garancia van rá, remélhetőleg egy darabig nem lesz vele gond ;)

 
>> Szerviz2015-12-16

Mivel a bal oldali xenonom pár napja felkapcsolást követően villant egyet, majd elaludt és utána többször nem akart felvillanni, így hosszas tanakodás és utánajárás után arra jutottam, hogy lejárt a gyári Philips izzó ideje és megmurdálta magát.
Az izzókat párban cseréljük, így meg is rendeltem az utánpótlást, ami 2 db Osram Cool Blue Intense típusú 5500°K színhőmérsékletű izzó.
Mai napon mentem a szerelőműhelybe, hogy az autót felemelve leszedjük a lökhárítót, majd kivegyük a lámpákat és az izzókat cseréljük.
Szerencsére kis vizsgálódás után rájöttünk, hogy nem kell a lökhárítót levenni az izzócseréhez, jobb oldalról elég kivenni a hűtővíz tartályát és így már hozzá lehet férni a gyári xenonhoz. Bal oldalon a computert burkoló műanyag elem levétele szintén hozzáférhetővé tette a gyári xenonos lámpa hátulját és az izzót ebben a lámpában is cseréltük.
Próba után a jobb oldali bekapcsolt, bal oldali továbbra sem kívánt működni, úgyhogy újra kivesz, majd visszarak, hátha valami nem jól lett összerakva.
Sajnos a hiba nem oldódott meg. Úgyhogy mentem a biztosítéktáblához, amit már átnéztem közvetlenül utána, hogy elszállt a balos xenon.
Biztosítékok pipa, minden rendben.
Telefonos segítséghez folyamodtunk (itt már fogtam a fejem, és nem örömömben).
Mondták, hogy próbáljuk meg a xenon trafóból kimenő kábeldugót megpucolni és kontakt spray-vel befújni, mert előfordul, hogy a felgyülemlő pára miatt eloxidálódik a láb.
Lámpatestből kihúztuk a dugót, befújtuk kontaktsprével, majd a lökhárító bal oldalát levettük és így ki tudtuk venni a lámpatestet. Persze a 2 gyári csavar bennszakadt.
Trafóból kimenő dugót sprayvel befújtuk, majd próba, bízva abban, hogy jó lesz. Hát nem lett.
Idő hiányában már nem volt lehetőség kipróbálni, hogy a jobb oldali trafó a bal oldalra átrakva működik e, úgyhogy ezt legközelebb fogjuk kipróbálni.
A gyári izzóknak viszont lassan lejárt volna az idejük, úgyhogy legalább cserélve lettek.
Az új Osram viszont pirít, iszonyat fénye van. Egy problémám van vele, hogy mivel új, nem valami kék, annak ellenére, hogy 5500°K-s. A régi Philips a jelenlegi Osramhoz képest jóval kékebb volt, ráadásul az eredetileg 4150 °K-s, csak ugye az idő múlásával bekékült.
Úgyhogy az új izzónak majd megjön a színe. Remélhetőleg így lesz ez a bal oldalinál is.
Az izzók ára postával együtt 34.000 forint, a munkadíj 5000 volt.