Mutasd

>> Szerviz2013-09-02

Megszerzett autómat mai napig élvezettel használom annak ellenére, hogy vásárlás előtti, alatti és az "Ugye megmondtam...!" kezdetű beszólások mai napig visszaköszönnek a család és baráti köröm szájából.
A vas vásárlás után kb 1 évvel kezdett el kisebb problémákkal jelezni nekem, hogy valami nincs rendben - természetesen a kötelező szervízek mellett, olaj, olajszűrő, levegőszűrő stb.
Egyre gyakrabban kezdett regenerálni a kicsike, többször kellett az EGR szelepet és szívótorkot kikormolni. A motor dadogva indult, kihagyott egy henger de ez pár másodpercig tartott, azután szépen beállt, egészen addig, amíg el nem érte az üzemi hőfokot, mert akkor az alapjáraton elkezdett remegni az autó. A teljesítmény érzésem szerint nem változott. A problémát bonyolítja, hogy télen hideg időben nem produkálta a hibát, csak akkor amikor visszahűlt a motor bizonyos tavaszi, őszi környezeti hőmérsékletre. Tavasszal és ősszel (13-19 fok) már első indításnál is csinálta kipufogófüst kíséretében. A fogyasztás megnövekedett kb. másfél literrel. Észrevettem még, hogy a hibajelenség jelentősen mérséklődik, ha jobb minőségű üzemanyagot tankolok az autóba, kiváltképp ha Ausztriában OMV kútnál tankolok.

A diagnosztika azt mutatta, hogy a 4-es hengerben nagy a korrekciós érték (+ 1,1 körüli érték) El is vittem a porlasztókat (injektorokat) tesztelésre, ahol kiderült, hogy az 5 injektorból 1 nem az autó évjáratának megfelelő, azaz 2006-os évjáratú. (a többi 2008-as) A hajdúböszörményi porlasztó szervizesek ki is cserélték mind az 5 alkatrészen a csúcsokat nem kevés pénzért.
Mondanom sem kell, h a hibajelenség nem szűnt meg. Jelen pillanatban szerelőről szerelőre járok, akik nem tudják vagy nem akarják az autót javítani.

Olvastam közben a fórumban, hogy jeletnekezett már ez a probléma és állítólag a Bosch injektorok 2006-ig hibás alkatrészeket kreáltak. Úgyhogy keresek 1 db legalább 2008-as
évjáratú injektort, amivel megnézném, hogy továbbra is fennáll a probléma.