hg6idn - főkép
>> EgyébAlfa Giulietta 1,6 jtdm // 2018-01-29

Túl vagyok az 2000Km-en. Úgy gondolom jó választás volt az autó. Kezdetben kicsit gkevésnek éreztem a 105LE-t, de azért így is fürge a Giu:). Túl vagyunk az első olajcserén (Motul X-Clean 10W-30), olaj-, levegő, pollen szűrő cserén. Nem tűnt elhanyagoltnak az autó. Vezérlés is cserélve lett (155 eKm), még gyári görgők, vízpumpa volt benne, időszerű volt a csere, persze görgők, feszítők is lettek, hosszbordás szíjnál is. Tetszik a felszereltség, kényelmes, futómű zseniális, igaz hidegben nyüsszög kicsit nagyobb út egyenetlenségen (gödör, fekvőrendőr), de nem lóg, nem kopog, talán Alfa:)
A szellőzés automata üzemmódban nekem zajos, de ha 3-as állítom a ventit, akkor már ok minden. Még egy futómű állítás van hátra, azután kezdődik az élet!

Ja, a végére: kapott Manky féle átiratot, megjött a wow érzés:)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV GTV 2,0 TS // 2016-08-14

Sajnos sok időm nincs írogatni, de március óta pár ezer Km lement közösen a GTV-vel.
Ebből kb. 2600 Km -t egy Dubrovniki nyaralás fűszerezett.
Eddig tapasztalt hibák:
- nyaralás indulás napján megmakacsolta magát, nem indult csak tekert, akku csere megoldotta
- belső levegőkeringetés lamellája időnként beragad zárt állapotban, a várható munka miatt inkább nem használom
- hátsó lámpám beázott, ezáltal a csomagtartó is, jelenleg szilóval tervezem javítani, mivel megvan a felső oldalon a rés ahol bejuthat a víz
- kóros vibrációk előröl, jobb féltengely törődésre szorul, úgy néz ki mind a külső, mind a belső (köztes) csukló oda van
- alul a bölcsőnél található merevítő lemezt kiszedtem, a szilentek szakadtak ennek javítása folyamatban
- váltótartó bak cserélve lett, a régi nagyon puha volt
- rugalmas szívócső a fojtószelepház előtt szakadt, de a Power tape egyenlőre bírja, szerintem szilikon cső kerül oda
- időnlként 2000rpm körül valami zörög a motor környékén, én a benzingőz tartály szelepére gondolok, a Mareámban hasonló kelepelő hangja volt, pici gázpedál mozdításra elhalkul, amúgy szép hangja van a motornak
- fogyasztás szuper, város 10 körül, nyaralás 8 alatti
A mindennapokban is használtam, hát tényleg nem praktikus, óvatos parkolás, aggódó kockázat elemző parkolóhely kiválasztás, alig beférő laptop hátizsák+szerszámos táska...De a vezetés feledteti az előzőeket:)
Ja olaj fogyasztás mint kényes téma: 6000 Km után kb 4 dl ment bele a max szintig

 
>> EseményAlfa Spider / GTV GTV 2,0 TS // 2016-03-29

Végre ma indul a rosso GTV a nagy megmérettetésre.
A rendberakásról az írás később születik, sajnos az elmúlt 2 hónap terhelt volt, mind munka, mind hobbi autó felújítás tekintetében.
Röviden 80%-ban készvannak a tervezett feladatok, az állapota nem okozott csalódást. De izgalommal várom az úton mit mutat majd:)!
Futott Km: 2!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV GTV 2,0 TS // 2016-01-01

Reggel figyelmeztetett a Google Naptár: GTV projekt kezdés!
Múlt év őszén beszerzett autó felújítása hivatalosan is indul.
Teendőim a teljesség igénye nélkül:
- teljes külső festés (rosso)
- alváz védelem, üreg védelem
- esztétikai javítások beltérben (tetőkárpit csere, oldal panelok pirosítása, középkonzol festés)
- apróbb hibák javítása (központi zár, elektromos tükör, ajtó nyitó, gázrugók)
- futómű állapot felmérés utáni javítása (eddig csak a két6 hátsó gátlóról tudom hogy rossz)
- kényelmi extrák (ülésfűtés, központi zár rádiós vezérlése)
- felnik esztétikai javítása (R16 Teledial)
- rendszám, műszaki vizsga, dézsma befizetés

Hát ennyi induláskor:)!

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2,0 JTS // 2015-09-15

Eljött a vezérlés csere ideje, Transzfogaras túra miatt kitolva kb. 58000 Km körülire, jelenlegi futás: 209000 Km. Már régebbi terv volt a szívósor tisztítás megejtése, JTS problémák miatt. Az autóban, mióta nálam van fekete az olaj:(, olajcseréket 10-12 000 Km periódussal végeztem, Selénia Racing, Xado 10W60, majd Gulf 10W60 került bele. Olajfogyasztásom kezdetektől magas? volt, 5-8 dl/1000Km. Talán Xadóval volt a legkevesebb. Javítások után elmondhatom, a motor zajos volt mindig. ECU szerint 270 sec volt maximális fordulatú üzem, kipörgések száma maximumon... Szívósornál látható volt olaj kicsapódás, autópályás 170 körüli sebességnél füstölt a motor, szokásos időszakos füstölések, olajos fojtószelepház, gyakori katalizátor hibajelzés, picit növekvő fogyasztás jellemezte az elmúlt Km-eket.

Fojtószelep olajosságot azt hiszem sikerült megoldanom, tavasszal tisztítottam ki a PCV szelepet a szívó soron, bontáskor pici feketés lerakódás volt kb 5000 Km futás után, hurrá!
Szereléstechnikával nem untatok senkit, szokásos Alfa trükkök gyakorlatlanoknak. Volt szentségelés gyöngyöző homlok, és sok idő után sikereke:)
Szétszerelés utáni állapot:
- szívó oldali vez. tengely 3-as hengernél csúnya kopás
- a környékén 6 db hidrotőkén kisebb nagyobb beverődések, bemarások, a többi OK
- szelepvezetők kopottak
- vezérlés alkatrészei kopottak, de alapvetően rendbe voltak
- balansz tengely nem korrekt jelen volt (ezt éreztem is finomrezonanciában)
- szívó torkon, szelepeken gyurma szerű lerakódás, csökkent szívó keresztmetszet
- olajteknőben 1-2 mm olajsár, de a szívó kosár tiszta volt

Javítási munkák:
- hengerfej gépműhelyes teljes felújítás, tisztítás
- vez. tengely javítva lett hegesztéssel köszörüléssel, szakműhelyben (csak új alkatrész volt elérhető horror áron)
- 6 új hidrotőke, a többit teljesen szétszerelve tisztítottuk a fekete olajtól
- dugattyúk, gyűrűk pénzügyi lavina elkerülése miatt bontatlanok maradtak, előzetes ellenőrzések szerint állapotuk elmegy:)
- alapos tisztítás szívósornál, olaj járatoknál, olajteknőnél, benzin, féktisztító felhasználásával
- új termosztát is került be, a régi 1,5 évet működött

Első indítás:
öblítésként 5W30 olaj került az autóba, kb 30 perc alapjárati üzem és 10 Km óvatos hazaút után olajcsere, Gulf 10W60. Már a indításnál más hangja volt a motornak, beindulás után még percekig csattogtak a hidrotőkék, míg meg nem teltek olajjal. A friss olaj után igen szép hangja van a motornak. Sokkal dinamikusabb, csendes az utastér. Az eddigi 3000 ford. körüli pillanatnyi torpanás elmaradt.
Még csak 30 Km -t sikerült mennem, de kíváncsian várom az olaj, benzin fogyasztási tapasztalatokat. Isten káromlás elkerülése céljából a kuplung főhenger csrélyét pár héttel elhalasztottam:)
Költségek:
gépmunka: 50.000.- Ft
alkatrészek (tömítések, vezérlés, termosztát stb): 100.000.- Ft
vezérműtengely javítás: 13.000.-
Olaj, szűrők: 13.000.-
Munkadíj: 0 .-, (valami finomsággal köszönöm meg Feri szomszédnak a feláldozott hétvégi napokat, estéket, műhely használatot:) )
Pár kép a műtétről:

 
>> EseményAlfa 156 SW 2,0 JTS // 2015-08-01

Több mint 3 éve Alfa tulaj vagyok:) Eljött az idő, hogy érzelmeimet kiöntsem... Eltelt 40 hónap, és kb. 55 eKm közösen.
Imádom, nem olcsó a fenntartás, de előző olasz autóimnál is törekedtem, hogy rendbe legyen az autóm. Van néhány makacs hibám:
- katalizátor, tavaly került bele bontott, kb fél évet bírt, azóta elő jön 6-700 Km-enként :(
- olaj fogyasztás, egyesek szerint normális mások szerint nem?
A fenti hibákkal már vásárlás után szembesültem, gondolatom szerint nem az én használatom miatt van...
Más karbantartások, javítások:
- kuplung (vásárláskor kopott volt, kopó alkatrész)
- víz hűtő (12 év, Fiatjaimba bírják, itt nem, állítólag ilyen)
- termosztát (cserélve 2 éve, most megint kell:( )
- első felső lengőkarok (rövid életűek, de olcsók kerültek bele, USER hiba)
- lengéscsillapítók (kopó alkatrész)
- fék betét, tárcsa (kopó alkatrész)
- önindító (gyorsabb/olcsóbb volt cserélni, mint felújítani, kopó alkatrész)
- LMM ( után gyártott, majd bontott Bosch, ez bírja)
- Stab. szilent rúd, elöl
- kipufogó dobok

A fentieket lerírva mondhatnám,hogy rossz autó, sokba kerül, DE NEM EZ A VÉLEMÉNYEM! Bosszantó az után gyártott alkatrészek minősége, nem a legolcsóbból választottam általában, de siralmasnak tűnnek. S gondolom ez nem az Alfa hibája. Sok alkatrész még gyári volt amit cseréltem, ez azért nem rossz 10+ korban 160 eKm futás után.
Egyszer hagyott majd cserben, mikor hazafelé szétment a kuplungom, de a szervizig így is lábon jutottam el.
Én úgy gondolom igényes autó, igényes felhasználóknak:) Tehát a vak szerelem ellenére megérdemli az Autó a szeretetemet:)

És hat a vírus, 2016-ban kell egy GTV!!!

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2,0 JTS // 2012-11-18

Túl vagyok az őszi műszaki dömpingen ( Október Marea, November Alfa)
Még műszaki előtt volt egy szíjvezető görgő csere. (8000.-)
Ezután jöttek a tervszerű feladatok:
- két hátsó lengéscsillapító (Kárászy felújítás)
- alvázvédelem
- jobb első Xenon csere (Philips)
- olajcsere Selenia Racing (12,000 Km-t mentem vele 4 liter utántöltésével :( )
- vezérlés módosító elektromos szelep "O" gyűrű csere
Mindez kb 110.000.- HUF-al rövidítette meg a pénztárcámat.
Még van néhány feladat előttem, mint téli gumi, katalizátor, ülésfűtés, fényszóró mosó javítás, LoudLink meg remélem sok ezer Km gond nélküli autózás.

Kívánságlista: 2 db Nivomatik gátló hátra:)

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2,0 JTS // 2012-08-20

A nagyon dolgos hétköznapok hatására vasárnapi autóvá vált a 156....
Szerencsére a Szent István napi hosszú hétvégéből tudtam rászánni egy kis időt.
Már régóta bosszantott a külső tükör tartó idom oxidációja,( ezt már a Mareámon is átéltem...) Gyors leszerelés, csiszolás, majd ötlet dobjuk a régi szinterezést! Majd néhány órás küzdelem, kromofág, gáz égő, kaparó és káromkodás segítségével. Majd utána sima befejezés szóró gitt és matt feket festék segítségévél:)

Ezután jött az alámászás:
- két hátsó lengéscsillapító folyik
- hátsó kereszt (?) lengőkar kotyog
- kipufogó dob hővédő lemez leszakadt, zörög ( na ezt legalább olcsón gyógyítottam egy nagyobb alátéttel)
A tervezett karbantartás költsége hízik, de muszáj lesz költeni, szeptemberben egy dél-olaszországi kiruccanás vár az Alfára és rám :)

Ui: voltam Szatyinál, javallott két első lambdát cserélni.
Kezdődhet a spórolás :(

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2,0 JTS // 2012-04-16

Hosszú tanakodás után beszereztem 5 liter Selenia Racingot. Hétvégén leszállítottam az autót régi szerelőmhöz, Hatvanba, olajcsere, vezérmű szíj csere, autó átvizsgálás futómű, fékek stb.. Némi nézelődés, ismerkedés után Karcsi bá rámondta az áment, vállalja ( Hurrá)
Ma jött a kicsit tanácstalan telefon,: hiányzik egy szíj a motorból. Gyorsan kiderült valaki ügyesen elspórolta a fogasszíjat a kiegyenlítő tengelyektől, természetesen pótolva lesz. A tengelyek kézzel szépen forognak, elvileg nem lehet gond velük. Láttam már némi buherált autót, de ezen elcsodálkoztam, főleg, hogy az egész autón a megkíméltség meg a szakszerű karbantartást lehetett látni...
( Közben megjelent a szemem előtt a $ jel, kiadási oldalon:(

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2,0 JTS // 2012-03-31

Sajnos valami vírus teljesen áthúzta a számításomat, nem jutottam az Alfa közelébe. A láz múltával azért sikerült kevés érdemi elméleti analizálást végrehajtani. A FES progival rögzített lambda élő adatokat elemezgettem, úgy néz ki az 1-es hátsó szondám gyakorlatilag teljesen halott, a 2-es hátsó szépen teszi a dolgát, hozza a 200mV alsó és a 700mV körüli felső feszültségeket.
A szabályzó szondák viszont nem tudják már az elvárt kb 600mV körüli csúcstól csúcsig feszültség különbségeket ( ajánlott irodalom, forrás: http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=2 ) fáradtak, tehát előbb vagy utóbb ezeket is cserélni kell.

+ info:
Húsvétkor sikerült kicsit több időt tölteni az autóval kettesben:
2-es henger gyújtótrafó gumi szigetelő szoknyája lent maradt a gyertyán, némileg áthúzott, ezt a rádióban is hallottam, hőálló szilóval orvosoltam, illetve hengerfej tetején egy testelés rögzítő csavar laza volt, meghúztam. Azóta nem jött elő a chek engine :) Végre valami jó hír is!