Mutasd

>> Szerviz2013-12-25

Elérkezett az idő egy nagyobb szerviz elvégzéséhez.
Először az első futómű újult meg. Kapott új alsó és felső lengőkarokat, stabilizátor szilenteket és stab. pálcákat. A lengéscsillapítók és a rugók szinte újak Eibach Pro. Így már teljesen koppanás mentes és feszes lett az eleje.
A hátsó traktus jövőre kerül sorra. Bár az állapota még elég jó.
Közben sikerült szert tenni gyári 17"-os felnikre és 4db jó állapotú Dunlop Winter Sport téli gumira is. A felnik nem igényeltek semmi törődést, gumik fel és mehettek az autóra.

Következő történet kicsit nagyobb volumenű volt:

Vezérlés csere, természetesen gyári alkatrészekből, kivéve a szíj mert az Gates lett. Bekerült egy fémlapátos vízpumpa is. A hosszbordás szíjat és a rugós feszítőgörgőjét is cseréltem. Kapott friss hűtőfolyadékot, és persze Selenia 20K-t gyári szűrővel. Az olajteknőt is levettem, megtakarítottam kívül-belül és újratömítettem, pár helyen picit könnyezett az olaj alóla. Lecseréltem a szervó és váltóolajat is. A légszűrő átadta a helyét egy K&N sport betétszűrőnek. Át szilentezem a felső motorkitámasztót is, nagyobb perselyeket kapott és remélhetőleg sokkal tartósabb megoldás lesz. Kellett pár célszerszámot is csinálnom. A vezérműtengelyekhez biztos ami biztos alapon csináltam rögzítőket, a főtengely szíjtárcsájához pedig egy rögzítőt ami mind két irányban megfeszül és biztonságosan lehet az anyát lazítani és meghúzni.
És ha már ennyire szét szedtem a motort akkor egyúttal szépen meg is takarítottam mindent. Illetve ami gyárilag szép sárga galvános azt homok szórtam és kapott új galvánt. A szelepfedél takaró és a szívótorok is gyári állapotba került. Ezek is le lettek szórva, kipolírozva majd lakkozva, hogy szépek maradjanak. Szerettem volna olyan kinézetet adni a motortérnek mint amikor kikerült a gyárból.
Következő projekt a fékrendszer lesz. Brembo nyergek előre, új tárcsák és betétek hátra is.

Ismét köszönet illeti Torjay Lacit az alkatrészek beszerzéséért, illetve a rendkívüli segítőkészségéért!