Mutasd

>> Esemény2019-08-09

2019.08.05.

38 ezer kilométer és egy év négy hónap után eladtam az első Alfámat. Sajnos nem volt kihasználva az autó mérete. Gondos (alfás) gazdája lesz, abban biztos vagyok.

>> Autóápolás2019-04-16

Kisütött a nap, megvolt az első rendes mosás ottthon. Ilyenkor mindig megkapja az autó a törödést, mert megérdemli. Be is vásároltam Turtle Magic Color Black Waxból, spéci polír kendőből és mikroszálasokból.

Wax előtt alapos mosás és szárítás, majd mehetett fel a cucc. Az eredmény magáért beszél, tükör lett. Megéri megcsinálni, sokat dob az autón.

Az egész történet 3-4 óra volt. A végére már nem éreztem a karom :D

Költségek:
- 3600 Ft minden cucc összesen. Akció volt a Tescoban a Turtle termékekre. Megéri kihasználni. (Április 29-ig érvényes, ha jól emlékszem.)

>> Szerviz2019-04-16

[2019.02.xx]

Gépre kötve, a MES segítségevel kiderült, hogy nem megy a hűtő ventillátorom semelyik fokozaton sem. Ez eddig nem okozott problémát, amúgy is mindig visszahűtőm az autót, de jobb a békesség... Facelift utáni modellekben már nem ellenállásos-relés-biztis megoldás van, hanem egy kis vezérlő doboz irányít mindent. Bontosok szerint típushiba. Rendeltem is egy újat Angliából, ami először elkeveredett, majd reklamáció után 3 nappal már kezemben volt az alkatrész. Csere nem volt vészes. Alsó motorburkolat le, majd pár bűvész mozdulat és le is jött az összes csatlakozó róla. Egy csavar tartotta helyén. Új egység fel, csavar be, csatik össze, majd burkolat vissza. Kb egy óra alatt kivitelezhető. Ezután teszt, már jól működik.

Költség:
- 13000 Ft

Km: 189xxx

>> Szerviz2019-01-31

Sajnos elkezdett ereszteni a vízpumpa [2. kèp], így idő előtt szükséges lett a vezérlés cseréje. Dayco vezérlés volt benne, most kapott gyári, Ricambi Originali szettet [1. kép].


Km: 187 696

>> Szerviz2019-01-19

Újabb 10 ezer kilométer telt el, érett a friss olaj is. Selenia 5W-30 WR és gyári szűrő került be. Az előző olajcserénél sajnos nem került nullázásra a szervízintervallum, most erre is sor került. Valamint az eredeti 30 ezer kilométeres intervallum át lett állítva 15 ezerre. Biztos, ami biztos.

Km: 187507

>> Szerviz2018-12-08

Mivel típushiba a besárguló ködlámpa és sokat is ront az összképen, ezért rendeltem két új ködlámpát.

Cseréjük nem volt bonyolult, szemből lepattintható a műanyag, majd 3 csavar fogja és a csatlakozót kell széthúzni. Kb 30 perc alatt megoldható a két db cseréje. Az eredmény a képek között.

>> Szerviz2018-12-02

A vízhőfokom nem állt be, 90-re és a fogyasztásom is nőtt egy kicsit. Rendeltem gyári Behr termosztátot (88 fokosat) és a hozzávaló bilincseket is beszereztem, valamint a fagyállót is.

A csere könnyen ment, 2 óra alatt megvolt légtelenítéssel és utántöltéssel együtt. Azóta újra jó helyen áll az óra.

Másnap reggel kiégett az egyik helyzetjelzőm, szerencsére pont volt nálam 2db, így párban cseréltem őket. A sofőr oldal felől picit szűk a hely, de megoldható. 5 perc volt az egész művelet.

KM: 184235
Költségek:
- Behr termosztát: 15000
- Bilincsek (4db): 100
- Fagyálló (tömény): 3025
- Deszt. víz: 400
- Helyzetjelzők párban: 200
- Munkadíj: 8000

>> Szerviz2018-11-27

Rábukkantam erre a pontra is, úgyhogy írok egy gyors összefoglalót az elmúlt 7 hónap és 18 ezer kilométer tapasztalatairól és az elvégzett karbantartásokról.

Alapvetően jó állapotban volt az autó. Sajnos a belseje kis törödést igényel(t), de szépen lassan haladok a dolgokkal. Első sorban az utólagos fejegységet cseréltem vissza a gyárira. Így működik jól minden és nekem is jobban tetszik a középkonzol.

Mivel az autót németből hoztuk, ezért az első napokban kapott egy alapos alvázmosást Csepelen (3000 Ft) majd alváz és üregvédőt az egész alja. Így reménykedem benne, hogy nem lesz probléma a rozsda továbbra sem. Ugyanis a német papírokat átböngészve, az autó 4 éves koráig csak április és október között közlekedett.

Az autóba be volt építve egy mélyláda, erősítővel minden sallanggal. Mivel visszaraktam a gyári fejegységet, így a mélyláda is repült. Elégedett vagyok a gyári (nem Bose) rendszer hangzásával, szépen be lehet állítani.

Kormány újra lett bőrözve, valamint a vezető oldali ülés is kicsit javítva.

Az autó 174500-nál kapott új olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és üzemanyagszűrőt.

Volt egy klíma hiba is. A szokásos "csak tölteni kell" szöveget kaptuk az eladótól. Sajnos jóhiszeműen fel is töltettem, 12 ezerért. 2 hét alatt elszivárgott a gáz... Újra töltés színezett cuccal, megint 12 ezer. Meglett a hiba, egy cső repedt el. Csere alkatrész 15 ezer volt bontva. Beépítés és újra töltés már csak egy 10-es volt.

A cooler után elrepedt a szívósor felé menő cső. Ez cserélve lett. Közben kitakarítottam az EGR-t és MAP szenzort. Ráfért, mert az előző tulaj elég sokat ment vele rövidtávon.

Első fékbetétek és váltóolaj is cserélve lett. Fékbetétből TRW, váltóolajbol Fuchs Sintofluid (2.6l) ment bele. 177xxx kilométernél.

Mivel az autó ültetve van, még a TI-nél is alacsonyabbra és a téli kerekek kisebbek voltak, mint a 19"-es nyári, ezért a 225/45/R17 gumikat nagyobb, 225/55/R17 méretű Pirelli Sottozerokra cseréltem. Nem rég fel is kerültek, de a centírozás nem sikerült jól a gumisnak, így visszavittem és újra centírozták.

Nem sorban írtam le a dolgokat, hanem ahogy eszembe jutottak. Sajnos a költségekre sem emlékszem pontosan, de lehet nem is akkora baj :D