Mutasd

>> Esemény2017-03-01

Ma átirattam az autót a nevemre. Kicsit bosszantott, hogy időpontra érkeztem, de mégis 40 perccel később kerültem sorra.
A dolog jó oldala viszont, legalább sikerült elintéznem, hogy az új forgalmiba bekerüljön, hogy D-típusú rendszám viselése engedélyezett. Ezt valószínűleg még a forgalomba hozatal idején engedélyezték, mivel még az eredeti rendszám az autón matrica rendszám. A második tulajdonos forgalmijába viszont valahogy nem került be. Még szerencse, hogy rákérdeztem az ügyintéző hölgynél, hogy a rendszerben lát-e ilyen bejegyzést. Csodák-csodája látott, úgyhogy ezzel a lendülettel bejegyezte az új forgalmiba is.

 
>> Esemény2017-02-22

Sok-sok nézelődés után végül megtaláltam a nekem tetsző darabot. Nem volt egyszerű, 2010-nél régebbit és túl sokat futottat (>200k KM) nem akartam venni. Ennek megfelelően nem is a legolcsóbbak között válogattam. A kínálat zömét egyébként kereskedők által Nyugat-Európából behozott autók adják. Ezek között vannak szebb és kevésbé szép állapotúak is, az viszont közös bennük, hogy általában nem, vagy csak nagyon nehezen leinformálható az előéletük. A "vezetett szervízkönyv" ugye önmagában nem sokat jelent, nem túl nehéz pár ezer forintból egy bármilyen szírvízkönyvet kihozni. Mindazonáltal, mivel a hazai forgalomba helyezésűekből nagyon kevés van, nem zártam ki, hogy ilyet vegyek, de végül nem találtam olyat, ami meggyőzött volna. A használtautó piacot jobban ismerők szerint ezeknek az autóknak a nagy része többszörösét futotta, mint amennyivel árulják őket. Főleg, amik a kínálati lista alján vannak. Erről egyébként nem is olyan bonyolult meggyőződni, ha megnézzük a kinti kínálatot és összehasonlítjuk a már itthon lévő behozott darabokkal. Az itt kínált, külföldről behozott autókat sokszor sokkal olcsóbban árulják, mint a hasonló futásteljesítményű és feleszereltségű kinti gépeket. Hogy lehetséges ez, ha még azt is hozzávesszük, hogy a behozatalnak és itthoni forgalomba helyezésnek nem elhanyagolható költségei vannak, amin ráadásul még a kereskedő is keresni akar? Csak úgy, hogy nem teljesen az a helyzet az autóval, amit a hirdetés állít róla. Ez legtöbbször a futásteljesítmény, ez az ami nem annyi szokott lenni, mint amit a km óra mutat.
Végül ráakadtam egy Magyarországon 2010-ben forgalomba helyezett példányra, ami a nyilvántartó és a szervizek adatait, számláit nézve is hihetően 96 ezer kilométert futott. 2.4 dízel motorral, automata váltóval, 19-es felnikkel, Ti csomaggal, piros színben. Eredetileg nem ebben a színben kerestem, de ahogy megláttam élőben, nagyon megtetszett. A legtöbb autónak ebben a méretben szerintem nem áll jól a piros, de az Alfa nagyon jól mutat. Egy márkaszervízben állapotfelmérést végeztettem, nem találtak semmi nyilvánvaló problémát, az autót nagyon jó állapotúnak mondták. Én magam körbe mértem a rétegvastagságot, a fém alkatrészek körben 110-15m um vastagságúak. Ennek ellenére a "voltetorve.hu" adatbázisa alapján két éves korában volt rá kárkifizetés. Ekkor még az első tulajdonosnál volt az autó, úgyhogy a második - akitől vettem - nem tudott pontos információkat arról, hogy mi történt pontosan, de úgy emlékezett az első tulajdonos elmondása alapján, hogy parkolás közben valamelyik lökhárítót amortizálta le. A kifizetett kárösszeg alapján ez hihetőnek tűnik és mivel a fémalkatrészek rétegvastagsága se mutatta gányolásnak a nyomát, ez nem különösebben zavart.
Végül megalkudtunk és elhoztam. A jó állapot és az elég biztosan alacsony futásteljesítmény miatt, hajlandó voltam a Magyarországon hasonló korú és felszereltségű 159-eseknél kért magasabb árat megfizetni. Az elkövetkező egy évben 30-35 ezer kilométert tervezek menni, úgyhogy hamarosan eldől, megérte-e kifizetni a felárat.