Bega - főkép
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V // 2019-06-10

Az utolsó vezérlés csere óta ugyan csak kb 40e km-t ment, de eltelt 5 év így beiktattam egy vezérlés cserét. Ina vezérlést kapott, összes görgők cseréjével, vízpumpával. Ha már jön a nyár is, vettem egy légkondi frissítőt, plusz sokan ajánlották a spuri adalékot, kiváncsiságból kipróbáltam, hogy valóban javul-e a fogyasztás. Lehet csak placebo, de majd meglátjuk :-)

Km: 156665
Vezérlés szett + spuri + fagyálló + légkondi frissítő: 37349 Ft
Munkadíj: 35000

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm 16V // 2019-06-01

Szeretem ha rendbe van az autó, ha már alfa akkor tapadjon a figyelem :) Egy jó barátomnak köszönhetően felpolíroztuk az autót, egyébként nem volt minden esetben indokolt, de maximalista vagyok :D kétlépcsős polír és wax után úgy csillog az autó, mintha kötelező lenne:) Egyúttal még május elején megkapta a TI felniket, amiből antracitot vadásztam, és 1 hónap keresgetés után találtam elfogadható áron, hát nagyon durván néz ki vele az autó, alább beszéljenek a képek helyettem.. Kerékőr kötelező erre már, nehogy lekapdossák róla..

Vízálló nyomkövetőt rendeltem kiváncsiságból az aliról, alkalmazással összepárosítva látni az autó adott helyzetét, napokra rászűrve látni, hogy aznap merre mászkáltam, szóval jó kis cucc, megért 5000 Ft-ot. https://s.click.aliexpress.com/e/ovE0Iyu

Ti felni + Pirelli gumik: 260000 Ft
Kerékőr: 5000
GPS nyomkövető: 5000 Ft

 
>> EgyébAlfa 159 1.9 JTDm 16V // 2019-05-23

Nagyfiú lett, 155 555 Kmnél járunk 😁

 
>> EseményAlfa 159 1.9 JTDm 16V // 2019-05-08

Picit ingadozós volt az alapjárat, néztünk élő adatot, abból nem derült ki, hogy mi okozhatja. A szokásos egr + fojtószeleppel kezdi az ember, elég kormos volt, kilett takarítva teljesen, plusz ha már itt tartottunk, akkor nem akartam, hogy tovább kormolódjon a szívósor, beraktam teszt jelleggel egy egr szűkítőt ( alább a kép ) szívósori oldalról, check engine még nincs, de így kevesebb kipufogógáz kerül vissza a szívósorba, így a koromlerakódás is lassul jelentős mértékben. Van egy gyerekbetegsége ennek a motoroknak, mégpedig az örvénylapátok. Teszt jelleggel azt is nyitott állásba helyeztük, hogy a motor ne vezérelje, a műanyag mozgatót kikötöttük. Ha beválik, akkor a ledugózása következik a hetekben a lapátoknak. Ennek a kombinációjával megszűnt az ingadozás, gyönyörűen jár a motor, a fogyasztás durván kevesebb lett, 0.7 - 1 literrel kevesebbet eszik pályán. 1200km után is hibátlan :)

Km: 154980

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V // 2019-04-15

Itt a tavasz, elérkeztünk a 12000 kilométerhez az olaj csere óta. Gázolajszűrő és fékolajcserével kibővítettem a tavaszi szervízt, megérdemli a tisztaságot :D

Amik cserélve lettek:
Olaj Selenia 5-w30
Gázolajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Gázolajszűrő, Mann Filter
Fékolaj

Mivel volt egy kis időm utána, lefújtam a féknyergeket ezüstre, mert érkezik hétvégén hozzá a régóta várt Antracit gyári TI felni, majd arról is dokumentálok pár képet:)

Olaj, szűrők: 42000 Ft
Munkadíj: 13000 Ft
Km: 153455

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V // 2019-03-17

Itt a jó idő, kicsit foglalkozunk az autóval, kitakarítottam a Map szenzort, ráfért már, ahogy a képeken látni... :D

Km: 151780

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V // 2019-03-02

Egyik nap, amikor tartottam hazafelé, 60-70 km/h felett bal oldalról búgást hallottam, sajnos a kerékcsapágy adta meg magát... SKF kerékcsapágyat kapott, elvből mondta a szerelőm, hogy olcsóbbat ne rakjunk bele, nem szeretné, ha vissza vinném neki pár hónap múlva... Kicserélte, azóta hibátlan minden:)

Közben párhuzamosan már 2 hete rakoncátlankodott a csomagtartó zár, jelezte, hogy nyitva van a csomagtartó amikor bevolt csukva.. mellé Hill holder hiba is társult, aztán jött a tolató lámpa, ködlámpa, nem értettem, hogy mi lehet a gond... Hill holdernél olvastam, hogy a kumplunk mögött van egy kapcsoló, ami elkophat és a cseréje megoldja a problémát. Ezt raktam bele: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F161693676365
Ez se oldotta meg a problémát, a hiba ugyanúgy fenn állt.. Mivel a zár is aggasztott, a tolató lámpa is, így a csomagtartó és a csomagtartó ajtó közötti kábelezést megnéztük hátha ott van kontakt hiba.. Sajnos igazunk is lett, a kábelek voltak tulajdonképpen elszakadva megtörve a gégecsőben ( Képet csatoltam ). Forrasztás következett, gége csőbe vissza, és minden hiba megszűnt az autón, a hill holder is :D Néha az ideget eszem vele, hogy ilyen kis apróságokat csinál, de egy kis odafigyeléssel megoldható a hibaforrás...

SKF kerékcsapágy: 41 000.-
Izzók ( Tolató izzó, ködlámpa izzó ): 3000.-
Munkadíj: 16 000.-

Km óra állás: 150 674

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V // 2018-11-20

Előző bejegyzésemben írtam, hogy valószínűleg a szivattyú lesz a ludas, amiatt zúg a szervóm, de azért utána jártam facebook alfa csoportba is, videóval mellékelve. Ott azt tanácsolták, hogy egy szervóolaj tartály csere megoldja a problémát, mivel van benne valamiféle szűrő, amely ha elmozdul, hangja lesz az olajnak. Alkatrész berendel, szervóolaj is, tartály csere, szervóolaj csere és láss csodát megszünt a zúgás. :-)

Szervóolaj tartály: 11600.-
Szervóolaj: 5000.-

Km óra állás: 147580

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm 16V // 2018-11-03

Elég morcos, mint egy ördög, de gondoltam ha kap egy koptatót, akkor lesz igazán gonosz :D Felkerült a koptató előre, szerintem egész jól néz ki, de a képek beszéljenek helyettem:

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V // 2018-10-09

145 000 kilométert tapossuk, úgy gondoltam, hogy egy váltóolaj cserét megérdemel, pluszban a szervóra rákellett nézni mert zúg álló helyzetben is, valószínűleg megfáradt a szivattyú, cserés lesz. Október második felében szorít nekem időpontot.
Ha már a szerelőnél volt, rádugta gépre, átnézte kompletten a nyomásokat, értékeket, minden ok, lehet csapatni:-)

Olaj: 12 000
Munkadíj: 8000