Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

mreni2011-07-19 18:23:58 // 35232
Bank 2 - Sensor 1 fix 1.09
mreni2011-07-19 18:22:43 // 35231
érdekes,pl a Bank 1 - Sensor 2 feszültség alapjáraton és terhelésen is fix 0,44en állt...

nem ilyenkor áll be vészprogramra az autó?
mreni2011-07-19 18:19:24 // 35230
jaja,eddig nekem is minden autónál jót mutatott,a megtett km-en kívül:))
viszont a MoDiag pl az akksi feszt is jól látta,a lambda feszt is stb...
Ferke2011-07-19 16:28:45 // 35229
Most nézem, 1,4 boxi. Akkor nem. Max 20 perc, a pókot le kell szedni, utána hozzáférsz az önindítóhoz. De áramtalaníts előtte:)
alfa kutya2011-07-19 16:17:32 // 35228
Az inditomotort nehéz kiszedni ?
alfa kutya2011-07-19 16:11:53 // 35227
Az aksi idáig nem szarakodott.
Dzsozy2011-07-19 16:09:24 // 35226
Hát a két motor nem ugyan olyan, de jártam már én is így! A TS.ben szar helyen van!! Telemegy ferodol porral, és megszorul. Én lekaptam, szétszedtem, megtisztítottam, egyben már mivel vacakolt, előre beszereztem szénkeféket, amit kicseréltem, és megy a masina. De azért tedd fel az aksit tötteni!! :) Hátha!
Ferke2011-07-19 16:09:20 // 35225
Akksi?:))
alfa kutya2011-07-19 16:03:27 // 35224
Sziasztok segitséget kérnék nem forgat az inditómotor nem volt semmi gond megáltam egy trafiknál és inditani akartam és egyre gyengébb hangja lett az inditásnak és kész.
Trombozis2011-07-19 15:57:58 // 35223
Az az érdekes, hogy utána néztem a 159-et és ott az adatok jól vannak megjelenítve. Szerinted? :-DDD
Trombozis2011-07-19 15:56:52 // 35222
Lemértük, hogy mennyit számol a km órához képest. 1 km alatt az ecuscan az 1.8 TS-nél kb 2,75 km mért. :-)
Dzsozy2011-07-19 15:54:29 // 35221
Ne aggódj, nekem ill. a vasnak sikít a hosszbordás szíj vezető görgője! Sőt olyan szar, hogy kellett tenni mögé egy "tenyérnyi" alátétet, hogy mikor forog "ne lengjen ki". Csak kellemetlen kereszteződésbe,meg lámpánál!! :) Na de műszakira kicserélem , kb még egy hónap, de amúgy fél éve hallgatom!! :)
Tentacle2011-07-19 15:47:41 // 35220
Mi forgalmazzuk mind2-t, és még sok másikat :)
szece2011-07-19 14:56:15 // 35219
Ja tényleg, a vezérműszíj fogazott, erre emlékeznem kellett volna hiszen egyszer már "lefogazódott" :-) Már ha van ilyen szó egyáltalán, mindenesetre hosszú és költséges mutatvány volt...
szece2011-07-19 14:51:58 // 35218
Köszi, majd akkor megnézetem azt is, úgyis megy a szerelőmhöz a (sajnos) szokásos lengőkarcserére...
(Bocs a bugyutaságomért, férfiasan bevallom, nincs sok érzékem a szereléshez... :-))
Tényleg, ez mennyire sürgős dolog? Mert pl a laptopom is csapágyas már évek óta, de attól még megy a ventilátor.
B@rney2011-07-19 14:35:58 // 35217
Hali Mindenkinek!

Kellene egy kis segítség: csöpög a gázolajom a vasamból (156.jtd) ami az olajteknő alján köt ki és onnan csepeg a földre. Hogy honnét folydogál az kb a mag.nyom.szivattyú, vagy ha úgy tetszik az adagolótól, de nem nagyon látok be alá....tudja valaki hogy a jó életbe tud onnét folydogálni a gázolaj?
Jól jönne a segítség! Köszönöm előre is a segítséget.
Ferke2011-07-19 13:58:47 // 35216
Én leszedném a hosszbordás szíjat, és beindítanám. Azonnal kiderül. A vezérlés ritkán szokott így szólni, pláne a 40ezerrel ezelőtt lett cserélve, de azért az is benne van.
Ha hosszbordás, akkor viszont lehet még a generátor szíjtárcsa csapágyazása is, bár ez is ritkább...
Dzsozy2011-07-19 13:31:19 // 35215
Bármelyik görgő, ami a vezérmű ékszíjat feszíti, vagy a hosszbordás ékszíjat. De a legnagyobb esélye a hosszbordás ékszíj vezető görgő. ( kocsidban a vezérmű ékszíj ill. a hosszbordás szíj nem ugyan az. a nevéből fakadóan az egyik hossz bordázott, klímát generátort hajtja, a másik a vezérműékszíj, ami fogazott, és a vízpumpát és a vezérlést hajtja) talán fülre is megállapítható, de a legjobb módszer, ha leszedik a görgőket, és egyesével "megvizsgálják". A hosszbordás szíj görgői házilag megoldhatóak, a vezérléshez viszont otthon nem nyúlnék hozzá!!
kertecs2011-07-19 13:23:08 // 35214
Most beszéltem telefonon a Novopalma nevű Kft-vel, ő is az NPR-t ajánlotta, aki állítólag első beszállító a japán márkákhoz...

Ki az Alfa gyűrű-beszállítója, tudja vki?

A Goetze-cel kapcsolatban törökországi gyárat és az ott néha előforduló gyártási problémák előfordulását emlegette... persze ők nem is forgalmaznak Goetze-t : )
Ferke2011-07-19 12:46:13 // 35213
Nem, nem arra gondoltam.:) A hosszbordásra, ami a klímádat, generátorodat, szervódat hajtja, és amit aránylag fedetlenül látsz mozogni, ha benézel a motortérbe.:)
szece2011-07-19 11:24:02 // 35212
Ha a hosszbordás szíj a vezérműszíj, akkor 43 ezer km ment bele azóta.
Ferke2011-07-19 11:00:31 // 35211
Hosszbordás szíj feszítő és/vagy vezető lehet szerintem....mikor volt cserélve?
szece2011-07-19 10:58:49 // 35210
Sziasztok!

(156 1.6 benzin, '99-es évjárat) az utóbbi két hétben tapasztalok némi érdekes (mint a sugárhajtómű) mellékzajt a motorhang mellett. Ez nem statikus, szépen követi a gázadást-levételt. Kiss sebességnél hallom inkább, gondolom később már elnyomja a motorzaj. A kocsi ugyanúgy megy, indul, megáll, mint máskor, semmi különbséget nem érezni, csak hallani. Szerintetek mi lehet?
Tentacle2011-07-19 10:48:39 // 35209
A RIK gyűrű az japán, nem kínai.
Bár ma már semmiről sem merném 100%-ig állítani, hogy nem kínai :)
Amúgy az NPR meg a KS is jó, én úgy tudom.

A gyűrű formája elvileg adott, az minden gyártmányban egyforma (motorgyártó által megadott) kellene legyen, persze előfordulhat időközben módosítás.
kertecs2011-07-19 10:14:58 // 35208
Még egy kérdés:

Ugyanez a motor, dugattyúgyűrű. A Goetze-t ismerem, ez az egyik opció, alap.

A gépműhely, ahol a hengerfejet csinálják, ajánlott RIK (állítólag japán), gyűrűt, elég jó áron (2/3 Goetze). Nem is az ár a legfontosabb tényező, de azt mondja a szaki, hogy ennek lépcsős az olajlehúzója és az hatékonyabb... nem sok infot találtam róla, talán a Riken csaport cége (kínai? már nem hangzik jól nekem)

Esetleg Kolbenscmidt, vagy Schöttle?

Akinek van tapasztalata, légyszi adjatok támpontot!
kertecs2011-07-19 08:17:06 // 35207
Már írtam az adok-veszekbe, de hátha valaki ki se dugja az orrát a szerelőműhelyből... : )

Jó állapotú kipuf oldali vezérműtengelyre lenne szükségem AR32104 motorba.
Wickey2011-07-18 21:04:57 // 35206
persze. Főleg ha kivannak a motortartó bakok. Vedd le a géptetőt és menj vele egy kört, egész elcsodálkozol, milyeneket mocorog a motor (és mivel rá van csavarozva: a váltó is) egy combosabb gyorsítás/motorfék alkalmával.
slideshow2011-07-18 19:30:36 // 35205
Hm, csupa jo hir... Meglatjuk akkor mit mond a mester... Mindenesetre koszi :)
Gabesz2011-07-18 16:02:39 // 35204
Én azt vettem észre, hogy ha pl 5-ben rajta van a kezem, gázadáskor hátrébb tolódik a váltókar, mikor felengedem akkor pedig visszább. Ezt észlelte valaki?
Gabesz2011-07-18 15:57:04 // 35203
Sziasztok! FiatEcuScan-el teszteltem az autót, és a 2.lambda szondát nem tudja tesztelni, ekkor lettem figyelmes arra, hogy a 2. szonda feszültségét sem irja ki, viszont hibakódot nem dob ki rá. Ezek szerint nem működik a 2.lambda szondám??? Vagy csak valamilyen csatlakozási hiba lehet (mivel első feszültség van, hátsó feszültséget nem ir csak).
Második kérdésem: 1,6 ts-nél lehet úgymond "felülről" a szelepszár szimeringet kicserélni?
Wickey2011-07-18 15:53:54 // 35202
még olyankor szokott kapni a váltó, ha valaki menet közben rajta tárolja a kezét. Ámbár ekkor is inkább a kapcsolókörmök, és szinkronok. Először. :-)
Wickey2011-07-18 15:47:49 // 35201
nekem is csinálta a gtv a hosszú váltóval. Ötösben olyan hangja volt, mint a trolibusznak. A hatos fogaskerékpár kophatott félre vagy rendellenesen. Váltóolaj van benne elég? Cserélve volt valamikor? Ez így utólag már kábé tökmindegy, de kiváltó ok akár lehetett is, mint ahogy egy félresikerültebb váltás is, mondjuk nagytempóval háromból hatba, ámbár ez inkább a szinkrongyűrűket viseli meg.
Ferke2011-07-18 15:26:22 // 35200
Valszeg kilyukadt a felső turbocsöved:))
oldTasi2011-07-18 14:23:13 // 35199
Sziasztok . egy kis segitséget , szeretnék kérni a cartársaktól autom egy 156 1.9 jtd 2003 olyan hibát produkál erösebb gyorsulásnál 3000-es fordulat felett egyszerüen motor hibát ir és elvaszi a teljesitményt ! Ujra inditásnál elmulik a hiba , és gyorsulásnál ujra elöjön :-( voltam diagnosztikán és ezt irta a gép P0238 Töltölevegő nyomás érzékelő szakadt P1236 Turbo nyomás jel létező Töltőlevegö nyomás érzékelő cserélve lett de a hiba továbra is megmaradt ha valaki már járt esetleg igy és megtalálta a hiba okát kérem segitsen mert nincs több ötletem .
slideshow2011-07-18 14:12:19 // 35198
Csak hatodikban sipol, semmilyen mas fokozatban nem csinalja. Iranyra erzeketlen, csak a terheles novelesevel erosodik a hangja (tobb gaz -> magasabb/hangosabb)...
Sityu2011-07-18 13:55:27 // 35197
Ha kanyarodáskor erősödik/tompul, lehet csapágy. Kipuff esetleg? Terheléskor megváltozik a hangja rendesen. Alacsony fordulatról pláne. Bár az inkább rotyogós, mint sípolós.
Sityu2011-07-18 13:26:54 // 35196
Valaki tudja, hogy a vezműszíj görgőjének a csavarján mekkora menet van? Sajna szétszedéskor szembesültem vele, hogy nem tudom visszarakni, rövidebb kell és nem tudtam rögtönözni :| . Össze kellett rakni,így visszatettem a régit,(hálisten elég jó állapotban volt még) úgy, hogy nem mértem meg :D Talán 8-as. Ha valakinek fekszik egy szétszedett blokk, az is jól jönne ,milyen mély a lyuk :) 156 1.6 TS
slideshow2011-07-18 10:15:19 // 35195
Ciao,
az utobbi idoben hatodik fokozatban terhelesfuggo "sipolast" produkal a gep (156, 2.5V6)... Csapagyra gyanakszom, valakinek volt hasonlo tapasztalata? Mennyire volt komplikalt megoldani?
Koszi, L
zee2011-07-17 22:01:02 // 35194
Sziasztok

Kérdés: Mi okozhatja indításkor az erős remegést? Lendkerék nem szól (nem csilingel,nem koppan). Bakok? Szemrevételezésre látszódhat ha rossz? köszi
mreni2011-07-17 19:38:01 // 35193
ja meg akksi fesznek álló motornál 20v-ot mutatott,a MoDiag meg 12.8at :D rengetek fals adatot mutatott...
mreni2011-07-17 19:16:53 // 35192
Srácok!

Az ecu scan által mért km adatokat mennyivel kell osztani,hogy valós értékeket kapjunk?
Valaki nekem 1.45öt mondott anno
Davies1822011-07-17 12:50:05 // 35191
szevasztok Tatabányán keresnék egy olyan szerelőt aki vágja az olasz autókat szeretnék egy nagy felújítást a 156- on de nem tudom hova vigyem ti tatabányai alfások hova hordjátok???
gekki2011-07-17 12:38:26 // 35190
sziasztok!
keresek 156-os alfámhoz (1,6 TS 2001 év végi gyártású) olajteknőt, bontottat de sérülés menteset!!!
akinek van vagy tud eladót jelezzen, köszi!!!
bialcsabi2011-07-17 08:28:24 // 35189
köszi srácok.., NEM ír ki semilyen hibaüzenetet, és a múltkori leállás-megjavulás után megnézettem gépen ..és sehol semmi nyom, csak ennyi: nem indul...-beindul, hibátlan!...!!
Ferke2011-07-17 08:15:30 // 35188
Ilyenkor a motor ikon ottmarad a műszerfalon? Én is arra tippelek, amire Csabi.
Alfa GT-Csaba2011-07-17 00:12:41 // 35187
Lehet hogy a főtengely jeladód szarakszik!Másra nem tudok tippelni!
bialcsabi2011-07-17 00:05:43 // 35186
Sziasztok, segítsetek-hátha valaki tapasztalt ilyesmit..:-( 156 _ 1,9 D a jelenség, hogy az utóbbi pár hónapban, most harmadszor, egyszerűen nem indul. ..! Előzmény nincs, tökéletes működés után leállítva, másnap reggel csak köszörülés...és semmi több. Ami eszembe jutott, végigellenőriztem: Mindkét kulccsal próba, immob-code lámpa világít, elalszik..,gázolajszűrő pár hónapos, de leszedve, kitisztítva, majd újra..és ismét feltöltődik gázolajjal..-- tehát előrejön az üzemanyag legalábbis a szűrőig. Tank felől tápszivattyú búg-működik. Riaszó kiiktatva..--semmi!EGR szelep kitisztítva, nincs felekadva! Olyan, mintha valami megszakítaná a befecskendezést, mert nem tudom elképzelni mi lehet, ha akksi jó, motor forog, ..,,gyújtás" -izzítás van..és nem indul egy DIESEL motor..?!! Idáig kétszer volt ilyen, de 10-15 indítózás után elindult és működött hetekig hibátlanul több ezer km-en keresztül, napi használatban!! De ma végképp leállt, úgy, hogy tegnap este semmi előzmény jel nem mutatkozott! Ötletek?? Köszönöm!
Ferke2011-07-16 23:22:56 // 35185
Hátsó kereszttartó szilentek, és a kerékagyhoz becsatlakozó szilent csinál ilyet. Nekem is ez a parám a kékkel, de egyenlőre még győzött a lustaság és a meleg:))
"Száguldosrác"2011-07-16 19:26:49 // 35184
Szia!Nekem ugyan ez a gondom!Én már mindent kicseréltem,brembo betétek tárcsa,nem javult,kerékagy minimális lógása volt,kicseréltem,a munkahengereket is felújítottam javító készlettel, változás semmi,talán az hogy sokkal jobb a fékhatás és nem mindig csikorog.csak néha néha. próbáld meg először csak a betéteket cserélni.hátha neked bejön.
Dévid2011-07-16 19:11:32 // 35183
2.0 TS 156-ra milyen kipufogórendszert ajánlotok? Egyáltalán a gyári beszállító melyik cég volt, vagy a piacon levő gyártók közül melyik cég termékei a legtartósabbak, persze a mérethelyesség is fontos lenne. Esetleg valakinek nincs tapasztalata azzal, hogy mennyibe fájna körülbelül egy "egyedi" kipufogórendszer 156 alá? Érdemes egyáltalán nagyobb átérőjűt felrakatni, esetleg nemesacél kivitelben... Láttam valahol aluminizált csőből készítettet is, az mennyire lehet tartósabb, mint a sima csőből alkotott? Bocs a sok kérdésért, de úgy tűnik hamarosan hazakerül az autóm a szerelőmtől, és akkor ki kell jelölnöm az új csapásirányt. A jelenlegi konfiguráció folytonossági hiányokat tartalmaz, lyukak formájában, ami nem egészséges hangot is eredményez, ezt kicsit égőnek tartom. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak