Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

medcare2016-09-20 16:40:04 // 52076
Létezik vastagabb, zselé-szerü kétoldalas ragasztó. Erös. Abból lehet vágni több csíkot, sztm.
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:09:00 // 52075
Amikor a Spiderre újat tettem fel úgy tűnt, mintha valamiféle kétoldalas ragasztó lenne rajta. Emlékeim szerint, a leszedett maradványait alkohollal (jégoldóspré) mostam le.
sty2016-09-18 20:33:03 // 52074
Valaki megtudná mondani hogy hátul a típus jelzés milyen ragasztóval van felrakva?Thx
medcare2016-09-18 19:36:05 // 52073
166-ban ez úgy néz ki, hogy gyújtás rá, nyomni a gázpedált, amíg elalszik a motor-hiba jelző lámpa. Ekkor felengedve elkezd villogni. A kódkártyán szereplő számokat kell ezzel bevinni. Amikor a villogás száma eléri az első számot, ismét benyomjuk a pedált, amíg elalszik a lámpa. Ezt ismételjük a számsor végéig. ekkor felengedve a pedált villogni fog a motorhiba lámpa. Amikor ismét világít, indítható a kocsi... No ezzel kiderült, hogy nem cseréltek motorvezérlőt a kocsiba. Huhhh. Akár gyári kulcs is készíthető hozzá (60-120e).
medcare2016-09-18 19:31:22 // 52072
Önmagamnak válasz...

"Szükségindítás (csak benzinmotoros és elektronikus befecskendezésű dízelmotoros változatoknál)

Szükségindításra akkor lehet szükség, ha a FIAT CODE, azaz az indításgátló (immobiliser) nem ismeri fel a gyújtáskulcs fejébe épített adó kódját, ezért nem indul el a motor (a FIAT CODE sárga FIAT CODE, és a befecskendezés vörös Injektor visszajelző lámpája a gyújtás ráadása után égve marad a műszerfalon), és nincs kéznél a tartalékkulcs, vagy azt sem fogadja el a rendszer. A szükségindítás folyamata komplikált, ezért nem javasolt a folyamatos használata; a tartalékkulcsért, vagy a legközelebbi szervízbe való eljutáshoz azonban nagyon hasznos lehet.
A szükségindításhoz szükség van a kulcsokhoz kapott FIAT CODE kártyára, ezért azt lehetőség szerint tartsuk magunknál (vagy jegyezzük meg a rajta lévő kódot), de ne hagyjuk az autóban!

A szükségindítás menete:
A szükségindítás lényege, hogy a FIAT CODE kártyán található, 5 számjegyből álló, ún. elektronikus kódot a gázpedál segítségével "adjuk be" (az indításgátló rendszer megkerülésével) az ECU-nak. Az indítás lépései:
1. Vegyük elő a kártyát, és keressük meg a rajta lévő kódot.
2. Fordítsuk el a gyújtáskulcsot MAR állásba(adjuk rá a gyújtást).
3. Nyomjuk le teljesen, és tartsuk lenyomva a gázpedált. A Injektor lámpa ekkor kb. 8 másodpercre kigyullad, majd elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált, és figyeljük a Injektor lámpát.
4. A Injektor lámpa elkezd villogni. Amikor a felvillanások száma megegyezik a kártyán lévő elektronikus kód első számjegyével, nyomjuk le teljesen a gázpedált, és tartsuk lenyomva, amíg a Injektor lámpa 4 másodpercre kigyullad, majd elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált.
5. A Injektor lámpa újra elkezd villogni. Ismételjük meg a 4. pontban leírtakat a kód második, harmadik, negyedik és ötödik számjegyével is.
6. Az utolsó számjegy bevitele után tartsuk lenyomva a gázpedált, amíg a Injektor lámpa kigyullad, majd 4 másodperc múlva elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált.
7. A Injektor lámpa kb. 4 másodpercig tartó gyors villogása nyugtázza a kód helyes bevitelét. A gyújtáskulcs tovább fordításával a motor ekkor indítható. Ha azonban a Injektor lámpa nem alszik el, akkor a kód bevitele nem sikerült, próbálkozzunk újra!"
Coyote2016-09-17 16:33:50 // 52071
Sziasztok. Nagyon fontos lenne ha esetleg a hétvégén tudna nekem valaki ilyet.
El fárad az egyik kis műanyag pöcök.
mizooo2016-09-17 08:06:39 // 52070
Sziasztok, hátha tudtok tanácsot adni :)

Apósom JTDm 8v-je kuplung csere óta minden 2. alkalommal csak gázadásra indul.

Hibakód nincs, szenzorok tisztítva amit lehetett EGR stb...
Üzemanyagszűrő cserélve.
Korrekciók nagyon jók, ha beindult gyönyörűen rezzenéstelenül jár :)
Indítózásnál a Rail nyomás pl. ugyanolyan módon épül fel mint az én hibátlanul induló autómban.

Valaki küzdött már hasonló tünetekkel?
Sityu2016-09-16 22:47:37 // 52069
Urak! Felújított TS bejáratására van jó tanácsotok? Hosszú egyenletes utak, vagy változó sebességek 3000 alatt? Kicsit nyomva, közepesen stb..
medcare2016-09-16 14:40:09 // 52068
A hütöventillátor? A gyors fokozat? A lassú megy? Elvileg bekepcsol, ha a kompresszor megfelelö nyomást produkál. Nekem az I. fokozat nem ment 166-on. Meg kellett a reléket pucolnom, igazítanom. A vezérlö nem hiszem, hogy rossz, a bejövö jelek hiánya inkább okoz gondot vagy a kimeneti parancs teljesítetlensége. Ja, nálam a belsö venti reléjét is cserélni kellett, nem akart indulni, ezt is érzékeli a kp-i egység, hibát dobott. VAG Kom kábellel elvileg bele lehet kukkantani. (Nem vagyok szakember, csak a saját nyügeimet írom...)
Alfás Stifi2016-09-16 12:23:17 // 52067
Sziasztok a klima vezérlőm meg kergult fogja magát és fel pörög a ventillátor... Ki be kapcsol. A hőfok is fel pörög HI fokozatba akárhova állítom. Amúgy minden Funkció mukodik. Mi lehet a gond? A biztosítékot néztem az jó. Hogyan tovább? Lehet a klima vezérlő panelom megadta magát 10 év után? Alfa 156 m-jet.
jakimilu2016-09-16 10:30:10 // 52066
Köszönöm
Föckös2016-09-16 09:44:13 // 52065
falkokc cartárs
quasimoto2016-09-16 09:43:26 // 52064
2.0 selespeed 147 - meg szabad venni? Állítólag hibátlanul teszi a dolgát, kérdés, hogy meddig, illetve a váltóhoz az alkatrészellátás is.
jakimilu2016-09-15 20:26:22 // 52063
Sziasztok!
Szombathelyen van szerelő akit jó szívvel ajánlanátok? Lenne pár orvosolandó betegsége a GT-mnek.
medcare2016-09-15 18:22:21 // 52062
http://www.transpondery.com/transponder_catalog/alfa_romeo_transponder_catalog.html

Ez a lista korrekt szerintetek? Az adott chipet kell beszerezzem? A natív nem drága. Csak bele kell íratni a kis programját. Ért ehhez valaki e honban?
medcare2016-09-15 17:37:59 // 52061
Ha bontásból szerzek egy immo vezérlőt meg kulcsot az megoldás lenne a problémámra? Vagy akkor még a computerrel is össze kell hangolni? Esetleg létezik valaki, aki, ha veszek immo chipet (állítólag ez való bele:PCF7935) felprogramozná? Pápán áll. a 3-as jelü kulcsot nem tudják.
:-((((
pettinke2016-09-15 10:08:01 // 52060
van. ha kidobtad, az gáz, mert az autó ennek alapján ismeri meg a kulcsodat.



pótolni ... hát csak úgy lehet, hogy kerítesz egy másik kulcsot, és megpróbálod az immót rávenni, hogy fogadja el.

esetleg: http://www.kulcsmasolas.com/immobilizeres-kulcsok-masolasa/category/15.html
atis_166jtd2016-09-15 09:47:39 // 52059
Igen van. Pótolható csak tudni kell a pontos tipusát és a számát. Plusz tanítani kell. Jobb ha megtalálod legalább az egyiket. Ejz egy majdnem téglalp alakú kis valami.
medcare2016-09-15 08:37:25 // 52058
B+, ha kidobtam, pótolható? :-(
medcare2016-09-15 08:19:10 // 52057
A 166osban is van? Nem találtam külön.
medcare2016-09-15 08:11:04 // 52056
A 166osba is van?
pettinke2016-09-15 07:55:20 // 52055
van még az a pici kis "kapszula", ami az immónak kell. azt is átraktad? nem elég a NYÁK-ot!
medcare2016-09-15 07:14:46 // 52054
Gáz van. Vettem új kulcsházakat. Átraktam a belét. Zár működik, immo nyekk. Megoldás? Korábban mikrokapcsolót is cseréltem, akkor nem lett baj. Ötlet?
Mateus2016-09-13 07:27:33 // 52053
Üdv!
Nekem két "szerelő" mondta ezt.
Lehet nem kéne velük foglalkoznom, azért kérdeztem rá itt is.
Köszi a segítséget, valószínű az lesz a hiba amit te mondtál.
emGéza2016-09-12 23:12:06 // 52052
Napi 2*20 km + a hétvége kisebb-nagyobb szakaszai.
tomka19732016-09-12 21:20:08 // 52051
Te rövid vagy hosszú távon használod?
tomka19732016-09-12 21:09:57 // 52050
Nem lehet hogy valami érzékelő vagy szelep
emGéza2016-09-12 20:55:18 // 52049
A fene tudja ! ;-)
Hibát nem tárol ...
Nekem is csinálja ! Általában párás reggeleken . Főleg , ha alapjáraton arrébb álok pár métert és már durrog.
Ezért járatom egy kicsit , max 1 perc .
tomka19732016-09-12 20:47:59 // 52048
Igen akkor utána semmi baja
emGéza2016-09-12 20:45:16 // 52047
Hidegen? Beindítás után pár másodperccel ?
tomka19732016-09-12 20:30:49 // 52046
Sziasztok!olyan kérdésem lenne hogy mi okozhat az elinduláskor dadogást illetve leállás. Benzines 1.9 159.Köszönöm előre is
atis_166jtd2016-09-12 19:34:58 // 52045
Ha nem tudod hogy működik a rendszer akkor hiába adunk tanácsot. Hidd el nem egyet csináltam. A vákumcső kint van a motortérben a szervódobba megy bele közvetlen a munkahenger közelében. Ha benzines akkor a szívócsonkról ágazik le, ha diesel közvetlen a vákumpumpáról. A pumpa a vezérműtengely végén van.
Mateus2016-09-12 19:05:49 // 52044
Üdv!
Meglett a hiba oka.
Elméletileg a fékszervó vákumcsöve miatt szuszog a pedálom.
A fékmunkahenger azért nem lehet, mert akkor álló motor mellett is be kéne esnie a pedálnak, de álló motornál felkeményedik ha pumpálom.
A kérdésem az lenne hogy a fékszervó vákumcsövét hol találom?
Leszedtem a fékpedálnál a borítást, de ott nem találtam.
Válaszokat köszi előre is!
peter08132016-09-12 19:02:25 // 52043
Sziasztok!
Elvittem kiolvastatni a hibakódot, de mire odaértem hibajelzés eltűnt,a hibakódot pedig nem jegyezte meg. Szóval a jelenség még mindig ugyan az kivillan a lámpa elmegy az erő, elalszik a lámpa van erő de ezek szerint a hibakódot nem jegyzi meg. Ehez társul még az ,hogy az alapjárata kedvfüggő, minden indításnál máshova áll be, legtöbbször 1000 de 800-tól 2000-ig már minden volt, viszont erre sem dob hibakódot. Valakinek esetleg nincs tippje rá mi lehet a baja?
Az autót most vettük, de elötte kb 2 évet állt ha esetleg ez számít valamit.
Előre is köszi a válaszokat. :)
Mateus2016-09-12 06:13:45 // 52042
Köszi a segítséget!
atis_166jtd2016-09-12 02:16:20 // 52041
Igen sajnos van ilyen jelenség. Valószínű hogy csak munkahenger cserével tudod orvosolni. Valószínű nagyon mélyre nyomtad a pedált mikor kipumpáltad a dugókat csere után. Sajna ilyenkor leszakad a karmantyú pereme amikor átlépi a kopott részt. A szervó dobban is ez a helyzet általában ott vissza lehet fordítani a tömítőgyűrűt. Azért sziszeg mert kifordult.
Mateus2016-09-11 19:36:37 // 52040
Üdv!
A mai nap folyamán lecseréltem a féktárcsákat és fékbetéteket elől, illetve a stabilizátor pálcákat és a kormányösszekötőket.
Összerakás után kipróbáltam a fékeket, és furcsa módon a pedál nagyon bepuhult, és a pedál felengedésekor még szuszog is.
Hozzáteszem hogy a fékhatás sem volt az igazi, de azt betudtam annak hogy új tárcsa + betét, majd bekopik.
Nem hagyott nyugodni a szuszogás és a puha pedál, ezért légtelenítettem a fékrendszert, de nem volt benne levegő.
Elképzelhető hogy a fékmunkahenger lehet a hibás?
Volt már valakinek hasonló jelenség?
Válaszokat előre is köszönöm.
Soti2016-09-11 06:49:35 // 52039
Az előbb lemaradt
Soti2016-09-11 06:46:09 // 52038
Tisztelt Cartársak!
Érdeklődnék hogy van-e valakinek 1 ilyen felni közepe? Sajnos elveszett és jó lenne pótolni. Ha van valakinek írjon! Előre is köszi!
[img1]
keresztpatrick2016-09-10 22:41:58 // 52037
Sziasztok!
Az alábbi kérdés a Mito topicban is szerepel, gondoltam talán itt többen segíthetnek.
Kis segítségre volna szükségem tempomat kapcsán.

Nemrég lettem boldog gazdája egy 2008-as 1.4-es Mito-nak gyári tempomattal, ami nem működött.
Kisebb keresgélés után jutottam oda, hogy sokszor kuplung érzékelő meghibásodása okozza a gondot.
Csere megtörtént egy újra, de a hiba továbbra is fennáll.

A tempomat kapcsoló on-off állását viszajelzi a műszerfalon, viszont a sebességet nem veszi fel.

Valami tipp?
Haddel2016-09-10 17:20:17 // 52036
Ez tényleg jó! Hálás köszönet a link-ért!😃
medcare2016-09-10 10:17:31 // 52035
Köszi! Ez jó!
medcare2016-09-10 10:16:44 // 52034
Nálam az emisszió csökkentö részben volt egy rozsda által keletkezett lyuk (ugyan 2,4 JTD), gyorsításnál kigyulladt a lámpa, késöbb úgy maradt. Turbónyomásom elment. ELM interface-t lehet olcsón venni, ezeket a paramétereket kiolvashatod.
Dexi2016-09-10 09:42:49 // 52033
Sziasztok!
Egy mgbízható pécsi, vagy budapesti szaki számára lenne szüksége az egyik barátomnak. Ha tudtok valakit ajánlani megköszönöm!
Liquid2016-09-09 21:25:40 // 52032
tök úgy néz ki mintha lekopizták volna az ePert
Demecsab2016-09-09 21:06:37 // 52031
Ismeritek ezt a weboldalt: https://7zap.com/en/ ?

Rengeteg robbantott ábrás rajz, információ található Alfákhoz, Fiatokhoz egyéb márkákhoz!
Hihetetlenül részletes!

Kész aranybánya! :)
peter08132016-09-08 23:05:39 // 52030
Rendben köszönöm, akkor amint tudom kiolvastatom a hibát.
Liquid2016-09-08 22:01:42 // 52029
1000+1 oka lehet
atis_166jtd2016-09-08 21:54:15 // 52028
gázpedálnál. Vagyis ha benézel ott van fölötte egy kis rudazattal összekötve.
peter08132016-09-08 21:02:05 // 52027
Igazából ma kezdte el szóval még nem tudtam elvinni megnézetni, csak gondoltam hátha valakinek ismerős a probléma.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak