Nem olyan régen volt a
kerékagy blogon egy cikk, hogy pl. "bezzeg" Hollandiában milyen fejlett a kerékpáros közlekedés.
Csak azt felejtik el, hogy
Hollandia kb.70%-a a tengerszint alatt fekszik, ezért az a rész sík terület. A gátaknak köszönhetően nagy részben szélvédett és az átlaghőmérséklet télen +2 , nyáron + 17 fok között van.
Tehát:
- sík terület
- szélvédett terület
- alacsony a hőmérséklet ingadozás.
Így ideális a kerékpározás az egyik közlekedési módként.
Budapest területi elosztása és az utak hálózata más, mint Amszterdamé. Budapest hőmérséklet ingadozása közel a duplája a hollandnak (~25 - 30 fok) és a domborzatát sem kell bemutatni, de nem kerékpáros barát. Ezért sincs akkora igény rá.
Egy hasonlóság van a két város között, hogy mind a két helyen emberek élnek.
Meg a szovjet típusú "közlekedés" lett Budapesten meghonosítva. Ezt miből találták ki, az talány.