Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Márkaszerviz-tapasztalatok

Ofi2005-07-25 21:10:19 // 155
Nem szivesen írok árakat, de megjegyzem nállunk a gyári olajszürő 1934 Ft gyári levegőszürő 2990 Ft a Selenia olaj 2245 Ft/liter és ebből még néha kedvezményt is adunk Üdv.
Gabriel2005-07-25 12:08:48 // 154
Nekem Tom12 lesz a beszerzőm, köszi előre is neki :-)
Gabriel2005-07-25 12:08:05 // 153
Ha nem Tom12 akkó CGO?
2005-07-25 02:21:11 // 152
Kirándulással egybekötött kötelező szervíz lesz ebből. :)
Tom122005-07-24 22:15:38 // 151
Megtaláltam a DunAuto /dunaszerdahelyi Alfa márkaszerviz/ számlát. Az árak /2005 06. 17./: olajszűrő - eredeti Alfa: 307.- Sk /kb. 1930.-Ft/ levegőszűrő - eredeti Alfa: 709.- Sk /kb. 4460.- Ft/ Selénia 20 K/1L: 310.- Sk /kb. 1950.- Ft/ A "nem eredeti" szűrők kb. -40%. Lehet osztani - szorozni...:)
2005-07-24 07:21:45 // 150
Lehet valami rajt autómatika figyel a vasban. :)
2005-07-24 07:21:10 // 149
Selespeed-el kapcsolatban jut eszembe. Az együtt töltött 145e km alatt 1x kellett hozzányúlni. Égett a piros visszajelző lámpa. Felkerestem az M0 autó centrumot mert azt hallottam ott van a legjobb Selespeed szerelő mókus. Ezt helyben is megerősítették és adtak egy 150e FT-os ajánlatot a javításra. Javítás?? ÁÁÁááá csere amit lehet. Felmentem a Szamosiékhoz, 4 óra alatt mecsinálták alkatrész nélkül 16e Ft-ért. No comment.
2005-07-24 07:14:04 // 148
Ha nem garis az autó biztosan jobb az olyan szerelő akinek a feje fölött ott lebeg az Alfa jel és okosan csinálja amit csinál. Akivel és beszéltem Sopronban Ő azért jár oda mert garanciális az autó és a kötelező szervizek sokkal olcsóbbak mint Mo.-n. Különösebb problémája nincs a z autójának (még) ezért amíg "muszály" a pecsét miatt oda viszi. Én is szivesebben vinném majd az mJTD-t a Szamosiékhoz de Ők nem márkaszervizek "csak" szakszervizek. Arról most nem beszélek, hogy a legjobbak lehetnének az összes márkaszervíz közül. Kód kártya témában, én sem kaptam meg az előző tulajtól. Szamosiék intézték legalább 800 Ft volt az új kód kártya. :))) Az olaj árak miatt erdemes elgondokodni egy Szlovákiai márkaszervízben de csak akkor ha szükséges a pecsét a könyvébe, szerintem.
2005-07-24 07:06:20 // 147
Biztos, hogy nem Tom12 volt. Mivel neki nem olajkályhálya van és jelentős késéssel érkezett a soproni a talira. :)
Gabriel2005-07-23 20:37:31 // 146
... na megyek mert elég volt a mai dolgozós szombatból... :-) szaasz
Tom122005-07-23 20:33:01 // 145
Sharp-al szoroztam...:)
Tom122005-07-23 20:31:53 // 144
Csak a megfelelő koncepciót kell kitalálni...:))
Tom122005-07-23 20:30:19 // 143
Nem semmi 1 év alatt 3 kupplungot szétégetni...:) Igazi tesztpilóta.:))) Én meg láttam olyat, hogy új autón 50e-nél féktárcsát kellett cserélni - mondták is a szerelők a "cicababának", hogy "Hölgyem, néha le lehet szállni a fékről...":)
Gabriel2005-07-23 20:27:07 // 142
... na igen erre kéne a nemzetközi oldal... de nem szólok mert a baltásember kizár még a végén az OFF-ért. (megsúgom szerintem lesz itt nemzetközi oldal csak nem most) :-))
Tom122005-07-23 20:23:49 // 141
Igen, most oda hordom, de szerencsére ritkán van rá szükség.:) Ja, ott volt a legutóbbi eset, hogy egy csavar letörött, leugrott az ékszíj... Hívtam a szakszervizt, azt mondták, hogy nincs mese, motor ki, mert olyan helyen van, csavar be, aztán mindenkinek jó lesz, főleg nekik...:-I Erre hívtam ezt az ismerőst, eljött a saját autójával, elvontatott, megcsinálták másnapra motor ki-be nélkül, azóta is jó.:) Ja és 6000,- ért... Egyébként már említettem neki ezt az oldalt, mikor bb18 felvetette az alkatrész eladás gondolatát itt, azt mondta, érdekelné... Ja, a felesége úgy beszél Magyarul, mint mi, ő is tud, csak nem eleget "gyakorolja".
Gabriel2005-07-23 20:05:34 // 140
Igen Tomi is (bocsi hogy helyetted válaszolok) ezt a megoldást választotta azaz a városban egyik maszek mukika csapatához viszi a gépét (majd szerintem leírja azt a csavar story-t is). A mókusnak ráadásul 147-es 2.0-ás Selespeed-je van (nem magyarajkú szóval ide most nem is regelhetne no persze ha akarna egyáltalán).
Charlie 1662005-07-23 20:01:08 // 139
Sztem a legjobb talán az, ha az ember megbízható ismerőshöz viszi. Mivel és használtautókkalis foglalkozok, vannak alkatrészes ismerőseim, de a szerelő haverom is meg szokta mutatni hogy mennyi a gyári alkatrész listaára, így könnyebb dönteni. Ráadásul ő javaolja hogy mi az ahol kötelező a gyári, és hol elég a bontott, felújított vagy utángyártott. Egyébként tapasztalatom az, hogy legtöbbet azok sírnak akik szarrá hajtják az autót, aztán meg csodálkoznak ha szétmegy. ismerek olyan Alfást aki 1 év alatt 3 kupplungot nyomott szarrá. Így könnyű vagyonokat fizetni...
Gabriel2005-07-23 20:00:32 // 138
Na komolyra fordítva a szót én nem is merek oda menni Tomi elbeszélései óta, szóval inkább ne legyen nagy csak max kis bajom a géppel, mert nem tudom mi lenne ha... de ezt hagyjuk :-)
Gabriel2005-07-23 19:59:27 // 137
Szinte látom ahogy Tomi a számológéppel mindig szorozza át a szlovák koronás árakat (Kalkulacka multitaskingban) :-)
Tom122005-07-23 19:52:52 // 136
Itt vagyok!:) Ahogy észrevettem, "itt" /SK/ olcsóbb a szerviz, de nem általánosítható. Pl.: Párkányban az OFF Skoda szalont 80%-ban a szerviz, azon belül is a "külföldiek" tartják el. CSAK Alfához nem értenek igazán. Ugyanennél a cégnél szakították meg az olajleeresztő csavar menetét, ami további 6000,-+ Ft-ba került, hogy Dunaszerdahelyen helyrehozzák... A legközelebb ott /Dunaszerdahely/ van Alfa márkaszerviz. Ami előny, hogy mindenki beszél Magyarul /is/, nincs messze a határtól és talán olcsóbb a magyarországi árakhoz képest. A "mínuszok" helyett mondok inkább egy példát: Valamikor télen egy filléres műanyag alkatrész eltörött a sebességváltó kar alatt. Ment így is, csak eléggé bizonytalanul. Elmentem, megnézték, megrendelték, kb. 1 hét alatt itt is volt. Mire odaértem, már csak 2-es volt a gépben, sebaj, azt mondták, hogy hagyjam ott, kerüljek egyet a városban, mire visszajövök, kész lesz... Visszajöttem, erre ők, hogy van egy kis gond, mert a kipuff.-t is le kell szedni, mert valami "összekeveredett" és egy kicsit drágább lesz, mert sok a munka vele, OK, mondtam. Nap közben többször is "belestem", hogy mi a helyzet, de nem szakadtak meg a munkában. Már jócskán sötétedett, mikor lázasabb munkába kezdtek, mert közeledett a "záróra"... /reggel 9-re ott voltam/ Kb. 10 perc "túlórában" össze is dobták /szó szerint/. Végre jött a próbaút... Kérdeztem, hogy ez így jól van? ...mert lötyögött a kar bármilyen sebességben./kb. 5-5 centit ide-oda/ Nem maradt ki semmi ez volt a válasz. ...mert ez nem így volt előtte. Nem, nem , ezt így lehet csak összerakni, ha esetleg kikopna, vagy hasonló, akkor menjek, majd valamit csinálnak vele...:-S Nem volt kedvem vitázni, örültem, hogy végre "hazamehetek", azóta már megszoktam így... Ja és akkor jött a meglepi, hogy 73000 Ft lesz, mert sok volt vele a munka. /Az alkatrész kb. 4500,- Ft volt/ Legalább, ha nem láttam volna, mennyire ráértek egész nap...!! A másik érdekesség: Az előzőtulaj felesége kidobta a kód-kártyát, mert azt hitte, hogy valami reklám naptár, vagy mi?:) Kérdeztem, mennyi lenne egy másik, ha a kulcs pl. elveszne, azt mondták, hogy 18300,-. Ugyanezt "csak úgy" megkérdeztem kb. 1 hónap múlva akkor már 27500 - 30000-et mondtak, többször meg sem merem kérdezni...:) Mostanában úgy csinálom, hogy megveszem pl. az olajat, mert az kb. annyi, amennyit lejjebb írt valaki /kb. 2000,-Ft/L/, meg a szűrőket és itthon csere... Ja, mert kérdeztem, hogy kb. mennyi egy olajcsere, azt mondták, hogy kb. 38000,-Ft, de lehet, hogy "picit" több... Mert akkor már ránéznek a fékekre is, meg ez meg az... ...de minek? Így "megúszom" az olajcserét tartalék olajjal, meg mindennel együtt max. 15000-ből... A tapasztalatom az, hogy ha oda valaki kicsit "komolyabb" rendelleneséggel megy, fel lehet készülve, hogy min. 60 - 80e Ft-al könnyebben távozik... Ahogy ott a gyakoribb vendégek beszélgettek a hosszú várakozás alatt, volt amelyik pár év alatt már egy új kisautó árát otthagyta és nem duzzadt az elégedettségtől...
Gabriel2005-07-23 19:48:33 // 135
Hát ja én a Szerelőműhely topivban már kifejtettem, hogy van jó szerelő felszereléssel (laptoppal diagnosztika, hibaüzenet resetelés stb.) és nincs az Alfa jel a feje felett és ugyanazt megcsinálja neked az ár töredékéért. Alkatrészt persze meg kell venni, de a többi körülmény nem mindegy. Én ódzkodok a márkaszervizektől. Anyám OFF-os 206-osát márkaszervizbe hordja gari miatt, de akkor is sikerül legombolniuk mindig valamit szegény asszonyról (olajcsere meg ilyenek) és nem hiszem el olyan drága lenne az egész...
Charlie 1662005-07-23 19:41:01 // 134
Egy apró megjegyzés. Anno végigolvastam a topicot, és én is utánakérdeztem egy-s másnak.Sajnos elég vegyes a tapasztalatom. Az egyik szervízben ahol van ismerősöm, kérdeztem ezt-azt. Az egyik kevésbé elégedett tagtárs anno visszavitte a kocsit mert valami eldurrant a "nagyszervíz" után. A másik fél állítása szerint mivel ismerik is az autót, mondták hogy ők javasolták a cserét mert elég kopott volt a darab, de a gazdi sokallotta az alkatrészárat és inkább nem kérte. Ezek után tönkrement a motyó és mégis ki kellett cserélni. Ergo, én inkébb utánakérdezek itt a fórumon és azt mondom a szervízben hogy várjanak, de utána a saját döntésem eredményét nem tolom tovább. Ennyi.
Gabriel2005-07-23 18:39:07 // 133
Nekem nincs tapasztalatom a DunAuto-val, de magyarul beszélnek ez már nektek egy plusz pont, meg Szlovákián nem olyan drága a szolgáltatás (bár a cégről Tomi jobban tudna nyilatkozni mivel mesélt pár extrémet). Tomi esetleg ha ide is írnál biztos sokan hálásak lennének. Kösz
Gabriel2005-07-23 18:37:05 // 132
Szerintem ez Tom12 lehetett :-) Én is gondoltam rá, hogy feldobom a témát, hogy mi van a külföldi márkaszervizekkel. Magyarok előszeretettel látogathatnának szlovákiai márkaszervizt is.
2005-07-23 05:49:33 // 131
6 fok az jó annál hidegebbet ne akarj mert akkor már gyanusan nem stimmel valami. :)
Gordon2005-07-20 15:24:40 // 130
Szerintem vásárlás előtt tájékozódni kell! FAM-nak nyilatkozni kell, hogy mit is jelent szerinte az ingyenes karbantartás? És persze utána érdemes venni a fáradtságot és ha nem tetszik, akkor írni a AR-nak! Német ember az új főnök, szerintem pont ezért találták ki az ingyenes karbantartás! Tartani akarja a 300000db/év tervet!
Pietro2005-07-20 15:24:29 // 129
Nem szervíz volt, csak a klímát nézettem meg, mert nem tudtam, hogy elég hideg-e a levegő, amit fúj. Átnézték, nem ereszt-e valahol, megmérték, 6°C-os levegőt fúj, ami alapvetően nem rossz, bár lehetne kicsit hidegebb is (legfeljebb feljebb tekerem a szellőzést). Szóval mindezért kértek 3.000. kemény magyar forintot, ami végülis egy átvizsgálásért szerintem nem sok. A Dunaszerdahelyi szervízt már láttam, még nem voltam ott, de biztos vagyok benne, hogy olcsóbb, mint a magyar szervíz! Mivel ott szinte minden olcsóbb. :-(
Pietro2005-07-20 15:19:42 // 128
Majd jönnek a viták, hogy mi is tartozik bele a karbantartásba és mi nem. Én nem félek tőle, hogy a jót is átvesszük "nyugatról". Sajnos.
Gordon2005-07-20 15:08:35 // 127
Nagyon kíváncsi leszek a 159-re, mert ahhoz 3 év gari és 3 év ingyenes karbantartás van! A www.italiaspeed.com-on írták, hogy a 3 éves karbantartás összege az AR szerint 1400EUR, amit átvállalnak a tulajdonosoktól, azért, hogy tudják teljesíteni az évi 300000db-os eladást!
2005-07-20 14:41:10 // 126
Ha nem vagyok nagyon induszkrté miben voltak nagyon korrektek, számszakilag ha lehet? Sopron talin beszétem egy 156 face tulajjal mJTD aki Dunaszerdahelyre viszi szervízbe az autót mert ott pl. 2010 FT/L a Selenia.....
Pietro2005-07-20 14:36:07 // 125
Riegler Győr: Ma voltam ismét náluk, megink korrektek voltak. Ennyi. Jó. Máskor is oda viszem. Vége. Vétel.
2005-07-15 12:22:45 // 124
Csk az a gond, hogy a mi érdekünk és nem övék. Így addig szórakozhatnak amíg intesz egyet és kifizeted az alkatrészt a munkadíjjal együtt.
BeeGee2005-07-14 14:49:40 // 123
Ezt biztosan meg lehet fogni, csere alkatrészre is jár a garancia. Józan ésszel belegondolva sem logikus, hogy egy garos autónál mondjuk 4 hónap, 15K km-nél garba cserélik a lengőkart, majd újjab ~4 hónap és 15 K km után meg már nem cserélik, hanem megmagyarázzák, hogy elhasználódás. Az autó benne van minden garos feltételbe, ezekután ha valamit garba már cseréltek és rövid időn belül ugyanúgy szar, nincs az szerződés vagy jogszabály, ami azt mondhatja, hogy nem lehet garba cserélni mert másodszorra biztos mástól van.
BeeGee2005-07-14 14:42:47 // 122
Igen, így nyöszörög. De érdekes, hogy akkor a leghangosabb, mikor kijövök vele a mosóból :) Az a gyanum, hogy azért 20K alatt télleg szó nélkül vesznek mindent gariba, de ha 40 k körül járok én is, akkor már szivatósabb lesz. Bár a hölgy az autó még sokáig garis, nyöszörögtessem nyugodtan, aztán legközelebb cserélik. Nem tudom, hogy nézett ki a fékmosás, de tárcsa tisztítás és vmi tisztító spray van feltüntetve.
Szegi2005-07-14 13:13:39 // 121
Mit jelent az,hogy "kitisztították a fékeket" ?
joe752005-07-14 13:06:17 // 120
Nálam 40.000-nél kellett első fékbetétet és tárcsát is cserélni. Nem azért mert annyira szétfékeztem, sajnos 10.000 km-nél vettem észre hogy iszonyű válla van az első tárcsáknak. Azt hiszem azt megörököltem az 1.8 TS-ről. :( Na mindegy szóval a 40.k-s szervíz, plusz fékcsere elöl, plusz lengőkar cserék elöl összeségében 300.000 Ft lett volna. Kérdeztem a Pádár "urat" hogy szerinte normális-e hogy 40.000 km-nél 300.000 ft-ot kelljen az autóra költeni. Azt mondta, hogy "ez teljesen természetes, az autózás pénzbe kerül." Komolyan mondom ha nem lennék "ősalfás" ezek után soha a büdös életbe nem vennék Alfát. Ennyire nyilvánvalóan hülyének nézik az embert....Na mindegy. Aztán megoldottam a fék cserét a "szakszervíz" álltal megajánlott közel 140.000 ft-os ár helyett 50.000-ből. ( Jó hogy van az Ital Auto ) a lengőkarok azóta is az eredetiek. A Szervízre meg fizettem 70k-t.
2005-07-14 12:56:06 // 119
Hát ez akkora baromság. Ha nem bírja az első 20e km-t kicserélik. Ha nem bírja a másodikat sem akkor nem mert az már tutira az utak miatt van? Húúú ez de durva.
joe752005-07-14 12:42:09 // 118
20.00-nél még megcsinlják. 40.000-nél meg már nem.:( Meg is tudom ezt érteni, tényleg az utak hibája, de a FAM-nak szvsz kötelező lenne ezt feltüntetni a szervízfüzetben, hogy a 2 év km korlátozás nélküli gari nem vonatkozik a futóműre. Ez így lenne korrekt.
2005-07-14 12:37:25 // 117
Látod BeeGee-nek gariba vették. Szervíz függő? Az nem lehet, itt valami nem tiszta. Vagy nem tudnak róla ott ahol szervizeltetsz vagy nem is akarom mondani csak (megvezetnek).
joe752005-07-14 12:26:39 // 116
Most 47.000 km-nél nálam ugyan ez a helyzet. Hidegben induláskor nyöszörög, aztán bekussol.:) Nem cserélték gariban, mondván természetes elhasználódás, stb. Nekem meg nem volt kedvem vitázni. Azért a FAM-os Pádár "úrral" lefolytattam egy hosszabb telefonbeszélgetést amikor töbször céloztam rá hogy monnyon le, de ráhagytam. Szerintem a tél beállta elött cserés lesz a dolog. Szerintem a 60k-s szervíz környékén.
2005-07-14 11:56:27 // 115
Tipikusan akkor nyöszörög ha egy kicsit hűvösebb az idő. Induláskor rendszerint. Menet közben melegszik tehát egy idő után elmúlik a nyöszörgés de függ a külső hőmérséklettől. Mi az általános szabály vagy jogszabály a kopó futómű alaktrészekre? Joe-nak nem cserélték gariban mert kopó alkatrész. Viszont én is úgy tudom létezik a kopó alkatrészekre garanciális kötelezettség. Nem tudod véletlenül? Valami jogszabálynak lennie kell mert saját költségre biztosan nem cserélik a kopó alkatrészeket. Ha a jogszabályra hivatkoznak át tudják hárítani a költséget a gyárra akkor már érdekében állhat a márkaszervíznek a kopó alkatrészek garanciális cseréje hiszen a munkadíjat is áthárítják.
BeeGee2005-07-14 11:30:16 // 114
A 20ezres kötelező szerviz számlája volt. Az mellé kértem még a felsorolt dolgokat. Igen, mikor már lóg, akkor cserélik garba - igéretük szerint. Biztos "magic touch" az oka, de azóta nem nyöszörög.
2005-07-14 11:18:31 // 113
Legközelebb is garis lesz a lengőkar vagy, hogy van ez? Nyöszrörgés után hamarosan jön a lógás de már akár lóghat is fura, hogy nem vették észre. Mire fizettél még 51k ha mindent gariba vettek fel amit írtál?
BeeGee2005-07-13 18:06:24 // 112
Kocsi kész, amit írtam abból majdnem mindent meg is csináltak. Végre elegánsan le lehet csukni a csomi ajtót :) A fékeket kitisztították, de ezt egyébként is csinálták volna, aszonta a csaj. A nyöszögésre kezdödő lengőkart mondott, de mivel nekik épp nem nyöszörgött, és logó alkatrészt sem láttak, nem cserélték. Szerintem legközelebb már cserés lesz. A tájékoztatás kedvéért a szla vége 51K volt. Szal nekem eddig jól vizsgázott a szagszerviz.
2005-07-13 14:57:44 // 111
Hm, jól hangzik. Kicsit fura 10e km után a stab rúd. Lengőkarokat még nem nézetted? Felsők jönni fognak hamarosan ha nem az nyöszörög .... éppen. Fékkel mit csináltak? Csomi ajtó, jól nyomod. :)))
BeeGee2005-07-13 11:01:36 // 110
Most jöttem szervizből, ott hagytam a kocsit 20ezres kötelezőn és futomű szervizen a Boldiban. Eddig pozotív tapasztalatom volt velük, lehet hogy ritkaság :) Szóval 10K km-nél volt egy stab rúd csere, ment gariba. Most nyöszorog valami ugyanott, gariba vették fel, nyikorog a fék néha, gariba vették fel, erősen kell lecsapni a csomagtér ajtót, gariba szerelik meg. Remélem 40K után is így állnak hozzá a dolgokhoz.
GEORGE2005-07-06 23:31:20 // 108
Végül is ha az is segítségnek számít, hogy odahoztad azokat a szerszámokat amikre szükség volt, akkor te is szereltél :-))))
krisz332005-07-06 23:29:36 // 107
nem :))
Scott2005-07-06 23:28:50 // 106
Vegyél vissza vazze !! :)))))))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak